Suhinalle, Rosaliille ja muille ystäville!

Lopettelen aktiivisen kirjoittelun tälle palstalle tähän viikkoon, joten jatkossa tulen ääneen ainoastaan satunnaisesti. Kokonaan en kuitenkaan palstalta poistu, sillä täällä on oikein mukavia tuttavia. Aivan erityiset kiitokset lausun Suhinalle ja Rosaliille, sillä heidän kanssaan on ollut todella mukava heittää herjaa ihan aidossa Esso-hengessä.

Tunnelmat ovat tietysti hieman haikeat, ja siksi halusinkin kirjoittaa kaikille hyville ystävilleni tunteellisen runon "Talvipäivä Essolla", joka kuvaa hyvin sitä ympäristöä, jossa minä arkisin elän ja vaikutan.

Rattoisaa kevättä kaikille

Yleismies

Ja sitten se "ihana" Esso-runo:

Talvipäivä Essolla

Saapunut on helmikuu
keväiset on tunnelmat
pojat pöytään kokoontuu
janojuomaa oottavat

Keskarista saamme voimaa
silti rauha vallitsee
Suhina ei tästä soimaa
hänkin salaa naukkailee

Yleismies on oivallinen
Esson vanha puhemies
Suhina taas aistillinen
kirjoittelee otsa hies’

Tummatukka Rosalii
sihteerin on opissa
Esson pojist’ uneksii
yöpyy joskus kopissa

Kalu-Kalle tahtois kuulla
kehuttavan Valtraansa
muuten polo saattaa luulla
menettäneen armaansa

Tulossa on huhtikuussa
Esson runoiltamat
virneen aiheuttaa jo suussa
juhlan jälkitunnelmat

* * * * *

25

1215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis jatkavatko

"Suhina" ja "Rosalii" täällä kirjoittelua....

• Esitit todella vaikean kysymyksen, johon minä en pysty vastaamaan. Minä voin sanoa vain sen, että minä tulen ensi viikosta alkaen suuresti vähentämään kirjoitteluani, mutta Suhinan ja Rosaliin aktiivisuudesta en voi sanoa mitään. Nämä molemmat neitokaiset ovat vain virtuaalituttavia tältä keskustelupalstalta, joten heidän tulevasta käyttäytymisestään ei minulla ole tietoa.

Aiemminkin tällä palstalla on esitetty epäilyjä siitä, että minä itse kirjoittaisin Suhinan puheenvuorot, mutta tämä oletus on edelleenkin väärä. Niin mukavasti tämä juttelu on kuitenkin mennyt, että mielelläni minä nämä neitokaiset siellä oikealla Essollakin tapaisin. Pullakahvitkin minä heille tarjoaisin.

• Hehhehheh
        Yleismies kirjoitti:

Esitit todella vaikean kysymyksen, johon minä en pysty vastaamaan. Minä voin sanoa vain sen, että minä tulen ensi viikosta alkaen suuresti vähentämään kirjoitteluani, mutta Suhinan ja Rosaliin aktiivisuudesta en voi sanoa mitään. Nämä molemmat neitokaiset ovat vain virtuaalituttavia tältä keskustelupalstalta, joten heidän tulevasta käyttäytymisestään ei minulla ole tietoa.

Aiemminkin tällä palstalla on esitetty epäilyjä siitä, että minä itse kirjoittaisin Suhinan puheenvuorot, mutta tämä oletus on edelleenkin väärä. Niin mukavasti tämä juttelu on kuitenkin mennyt, että mielelläni minä nämä neitokaiset siellä oikealla Essollakin tapaisin. Pullakahvitkin minä heille tarjoaisin.

Itsehän kerroit sinulla olleen jopa suhteen "Suhinan" kanssa,oletkos jo noin seniili että senkin unohdit

• Hehhehheh kirjoitti:

Itsehän kerroit sinulla olleen jopa suhteen "Suhinan" kanssa,oletkos jo noin seniili että senkin unohdit

Onhan minulla jo kauan ollut Suhinan kanssa suhde täällä virtuaali-Essolla, mutta en minä luonnossa ole koskaan Lempiä tavannut. Juttelumme on silti sujunut ihan luonnikkaasti ilman mitään käsikirjoitusta. Rosalii on myös ollut oikein hyvä virtuaalinen sihteerioppilas, ja hänkin voi päästä vielä pitkälle täällä virtuaalimaailman taistelussa.

PS. Tämä virtuaalimaailma on oikein mukava paikka, sillä täällä pieni seniiliyskään ei mitään haittaa.

• Hehhehheh
        Yleismies kirjoitti:

Onhan minulla jo kauan ollut Suhinan kanssa suhde täällä virtuaali-Essolla, mutta en minä luonnossa ole koskaan Lempiä tavannut. Juttelumme on silti sujunut ihan luonnikkaasti ilman mitään käsikirjoitusta. Rosalii on myös ollut oikein hyvä virtuaalinen sihteerioppilas, ja hänkin voi päästä vielä pitkälle täällä virtuaalimaailman taistelussa.

PS. Tämä virtuaalimaailma on oikein mukava paikka, sillä täällä pieni seniiliyskään ei mitään haittaa.

Varsinkaan kun siitä itse ei ole tietoinen

• seniili
        Hehhehheh kirjoitti:

jollet tajua että tämä netti on vain virtuaalia.

• Hehhehheh kirjoitti:

Varsinkaan kun siitä itse ei ole tietoinen

Seniiliys on todella ikävä asia, mutta on siinä jutussa yksi valopuoli. Tauti tulee salakavalasti, joten ei sitä itse välttämättä huomaa. Olo alkaa vähitellen tuntua vain entistä kivemmalta, ja silloin ystävät tulevat kateellisiksi ja passittavat hoitoon.

Siellä hoitopaikassakin voi olla ihan kivaa, jos osastolla on simpsakoita hoitajia. Tuntemani monet seniilit miehet ymmärtävät vielä erittäin hyvin "oikeita asioita", vaikka turhemmat jutut ovatkin jo unohtuneet.

• Essolle

jatkossakin! Ja iloista ja mieltä ja rakkautta, ihan virtuaalisen oikeesti!

t. täti-monica

• Vai on Yleismiehen ajankäyttöön tulossa muutoksia. Toivottavasti se merkitsee mukavia uusia aktiviteetteja. Toivotan onnea ja aurinkoista kevättä, vaikken porukkaan kuulukaan. Essolla käyn harvoin edes tankkaamassa, mutta olen teitä kyllä siellä nähnyt ja joskus kuullutkin. ;) Poikkeapa sinä täällä välillä kertomassa kuulumisia, omia ja paikallisia.

Aurinkoista kevättä sinulle ja essolaisille.;))

• aikaa

täällä maleksia vaikka muka töitä tekee hikihatussa, hehheh. ;DD

• rosalii

sitten ottaa vähän "keveämpää linjaa"...tähän maailman menoon?

vai sihteerin opissa
      ja Kallen kanssa kopissa... ;)

voi, että tämäkin vielä !!! Ison sähkölaskun lisäksi,,, ;((( ,kyllä nyt "tippuu viimeisetkin ruusut" elämältä...

no eipä muuta tässä sitten voi, kuin toivottaa aurinkoisia kevätpäiviä ja ilmoittele kuitenkin jos ja kun huhtikuinen "runomatinea" totetuu... ja tietenkin täytyisi olla teema,,,,

p.s haluaisin kysyä, että kuuluuko siis tämä "ujo paimen" näihin "nukkuviin" paimeniin? kun se ei poiminut kumpaakaan kukkaa???

• Eiväthän ne kaikki ruusut lakastu, vaikka minä hiukan vähennänkin näitä "päivystysvuorojani" tällä palstalla. Virtuaalimaailmassa ei mikään lopu siihen, että turhia kirjoituksiani ei jokaisena päivänä ilmesty ruudulle. Virtuaalimaailma on hyvin monikerroksinen, joten muissa kerroksissa voi tapahtua paljonkin, vaikka oma kerros näyttäisi olevan hetkellisesti hiljainen. Kulkee se hissi kerrosten välillä vielä jatkossakin, joten rauha voi järkkyä

Iso sähkölasku on tietysti ikävä asia, mutta onneksi kevään edistyessä aurinkoenergia tulee avuksi. Aurinko antaa lämpöä taloon ja tuo uutta energiaa mieleen, joten parempia aikoja kohti ollaan menossa. Runojen värkkääminen onnistuu energiaa säästäen hyvin kynttilän valossakin.

Esson runomatinean järjestelyt ovat jo käynnissä, ja se juhla saattaa toteutua hyvinkin näyttävässä muodossa. Suunnitteilla on jopa painaa oikein runoteos tämän suuren kulttuurijuhlan kunniaksi. Kaikki runot ovat puheenjohtajan kirjoittamia, mutta lausujia ei ole vielä valittu. Muutamia ehdokkaita saattaisi olla jo tarjolla.

Maailmassa on tietysti sekä ujoja että nukkuvia paimenia, mutta kumpiakaan heistä ei ole näkynyt Essolla. Siellä on ainoastaan turvallisuushakuisia paimenia, jotka poimivat kukan vasta niin häiriöttömässä tilanteessa, että piikit eivät voi pistää sormeen. Se vaatii joskus pientä odottelua.

Hyvät jatkot Sinulle

Yleismies

• rosalii
        Yleismies kirjoitti:

Eiväthän ne kaikki ruusut lakastu, vaikka minä hiukan vähennänkin näitä "päivystysvuorojani" tällä palstalla. Virtuaalimaailmassa ei mikään lopu siihen, että turhia kirjoituksiani ei jokaisena päivänä ilmesty ruudulle. Virtuaalimaailma on hyvin monikerroksinen, joten muissa kerroksissa voi tapahtua paljonkin, vaikka oma kerros näyttäisi olevan hetkellisesti hiljainen. Kulkee se hissi kerrosten välillä vielä jatkossakin, joten rauha voi järkkyä

Iso sähkölasku on tietysti ikävä asia, mutta onneksi kevään edistyessä aurinkoenergia tulee avuksi. Aurinko antaa lämpöä taloon ja tuo uutta energiaa mieleen, joten parempia aikoja kohti ollaan menossa. Runojen värkkääminen onnistuu energiaa säästäen hyvin kynttilän valossakin.

Esson runomatinean järjestelyt ovat jo käynnissä, ja se juhla saattaa toteutua hyvinkin näyttävässä muodossa. Suunnitteilla on jopa painaa oikein runoteos tämän suuren kulttuurijuhlan kunniaksi. Kaikki runot ovat puheenjohtajan kirjoittamia, mutta lausujia ei ole vielä valittu. Muutamia ehdokkaita saattaisi olla jo tarjolla.

Maailmassa on tietysti sekä ujoja että nukkuvia paimenia, mutta kumpiakaan heistä ei ole näkynyt Essolla. Siellä on ainoastaan turvallisuushakuisia paimenia, jotka poimivat kukan vasta niin häiriöttömässä tilanteessa, että piikit eivät voi pistää sormeen. Se vaatii joskus pientä odottelua.

Hyvät jatkot Sinulle

Yleismies

eivät ne TURHIA kirjoituksia ole olleet!
        katsoitko runopalstallakin lukijoiden määrän kasvua, kun kävit siellä runoilemassa
        siellähän sellainen keskiverto lukijamäärä on n.20 ja tänään taisi "kaunokkisi" lukijoita olla jo 200:n pintaa...
        vaikka vakavaakin asiaa tarvitaan, mutta kyllä huumori on "voita leivälle" ;¨)
        taidanpa kipaista ostamassa ruutuvihon ja alkaa kirjoittelemaan runoja....niin enpä nyt oikein ymmärtänytkään, että siis vain Yleismieskö siellä matineassa saa runojaan esittää?????
        En minä osaa pitkiä hyvästejä Sinulle heittää,
        mutta tietenkin antoisia/aurinkoisia talvipäiviä
        toivotan!

• Kevään odotusta sinullekkin Yleismies...:)

Toivottavasti Suhina ei nyt ihan itke itteäsä läkähdyksiin...;))
      Pidä ittes miehenä..siis yleismiehenä....;)

• Suhina L

ennen vaaleja.
      Minä en ehtinyt Yleismiehemme kaikkia toiveita täyttää, kun touhusin Timpan kampanjaporukoissa.
      Yleismies menettäisi mieluummin vaikka parin kuukaueden viikkorahansa, kuin myöntäisi, että oli melkein kipeä mustasukkaisuudesta, kun puheessani toistui pakostakin jatkuvasti,"Timppa, Timppa".
      Hyvä onkin ottaa nyt jonkin verran etäisyyttä, että pahimmat tunnekuohut asettuvat.
      Käväise sentään edes joskus ja voit luottaa, että Kalu ei saa ainakaan minusta mitään otetta, vaikka hankkisi tuliterän traktorin.
      Hoidelkoon Rolalii hänet niinkuin tähänkin asti!
      Halaus ja suukko! *pyyhkii silmiään pitsinenäliinaan*

• rosalii

Luulin ensin, että AITO SUHINA mutta ei! ei! ja ei!
        MIHIN SUHINA ON KADONNUT?
        en ole Kalleakaan nähnyt,,,hmmm
        ja nyt Yleismieskin lähti..hmmm ?
        jotain on tekeillä...

;(

• Suhina L
        rosalii kirjoitti:

Luulin ensin, että AITO SUHINA mutta ei! ei! ja ei!
        MIHIN SUHINA ON KADONNUT?
        en ole Kalleakaan nähnyt,,,hmmm
        ja nyt Yleismieskin lähti..hmmm ?
        jotain on tekeillä...

;(

epäilemisesi.
        Minä kun olen takuulla se aito ja alkuperäinen Suhina.
        Kerrohan, mikä sinut nyt sitten panee epäilemään, etten olisi aito Suhina?
        Tuoko melankolinen silmäkulmien pyyhkiminen pitsinenäliinaan?
        Kuule, milloin minä olen antanut ymmärtää, ettei minulla olisi lämmin sydän ja herkkiä tunteita?:)

• Yleismies

Ei tilanne mikään vakava ole, vaikka minä lopettellenkin toistaiseksi tämän jatkuvan päivystyksen. Kyllä minä aina joskus täällä poikkean kertomassa Esson baarin vimeiset uutiset. Tärkeät tiedonannot tulevat siis varmasti ajallaan.

Eihän tämä minun luova taukoni voinut tulla Sinulle mitenkään yllätyksenä. Olemmehan monesti Essolla jutelleet, että minun pitää nyt viimeinkin saattaa loppuun yksi tekninen projekti, jonka olen aloittanut jo 80-luvun alkupuolella. Nyt on kaikki liikenevät voimavarat suunnattava siihen, jotta ennen kesää kaikki on valmiina. Taitaa tästä ikuisuusprojektistani olla useita mainintoja myös Esson baarin viikkokokouspöytäkirjoissa, jotka on aina torstaisin julkaistu.

Ei Sinun tarvitse ollenkaan vetistellä, sillä minä olen hyvissä voimissa. Hoidan pois tämän teknisen projektin ja siinä samalla teen ohjelmaa Esson tuleviin runoiltamiin.

Sen runojuhlan jälkeen kenenkään ei tarvitse olla suruissaan, sillä juhlassa esitetään vain hauskoja runoja. Pääset Sinäkin siellä esiintymään, ja yksi Sinulle tarkoitettu runo on tarkoitettu esitettäväksi pöydällä seisten.

• rosalii
        Suhina L kirjoitti:

epäilemisesi.
        Minä kun olen takuulla se aito ja alkuperäinen Suhina.
        Kerrohan, mikä sinut nyt sitten panee epäilemään, etten olisi aito Suhina?
        Tuoko melankolinen silmäkulmien pyyhkiminen pitsinenäliinaan?
        Kuule, milloin minä olen antanut ymmärtää, ettei minulla olisi lämmin sydän ja herkkiä tunteita?:)

ei ainoastaan EPÄILEMÄÄN vaan olen täysin VARMA!

Aitoa Suhinaa ei ole näkynyt sitten itsenäisyyspäivän pikkujoulun jälkeen,
        kun Yleismies oli hänet kadottanut
        Itse kyllä selvisi Kallen ja maasturin avulla kotiinsa, vaan rakkaan Suhinansa jätti tielle tietymättömille, Jonkun lierihatun vuoksi?
        Suhina kääntää aina kaiken hänen ja Yleismiehn voitoksi, ei hän myöntyisi kyyneliin eikä heittäisi hyvästejä, vaan olisi uskollinen kuin Yleismiehen "varjo"....
        Olen tässä yön aikana miettinyt Kallen tilannetta ja tulin siihen tulokseen, että Karjalan männyt ovat jääneet rekkajonoon tuonne rajalle ja Suomen puulle on taas kysyntää. Hintakin kohdallaan, että kyllä Kallekin nyt raaskii tukkejaan vähän harventaa.
        Hän on varmaankin ajanut Valtransa jonkin metsäpalstan reunaan ja aloittanut hankintahommat. Vuodenaikakin sopisi tuohon kuvaan.
        Suhina on tietääkseni herkkä haistamaan rahan, että liekö sitten siellä hänkin. Erätulia pitämässä Kallelle ja Yleismiehelle. Onhan se mukava hikisten hommien jälkeen istahtaa valmiille nuotiokahveille...
        ja jos Kalle on valinnut metsäverotuksessaan pinta-ala perusteisen verotuksen, niin sitähän sopii kaataa reilummasti niin ei tule verottajan kanssa ongelmia ja Suhinakin saa osansa.
        ;))

• rosalii
        Yleismies kirjoitti:

Ei tilanne mikään vakava ole, vaikka minä lopettellenkin toistaiseksi tämän jatkuvan päivystyksen. Kyllä minä aina joskus täällä poikkean kertomassa Esson baarin vimeiset uutiset. Tärkeät tiedonannot tulevat siis varmasti ajallaan.

Eihän tämä minun luova taukoni voinut tulla Sinulle mitenkään yllätyksenä. Olemmehan monesti Essolla jutelleet, että minun pitää nyt viimeinkin saattaa loppuun yksi tekninen projekti, jonka olen aloittanut jo 80-luvun alkupuolella. Nyt on kaikki liikenevät voimavarat suunnattava siihen, jotta ennen kesää kaikki on valmiina. Taitaa tästä ikuisuusprojektistani olla useita mainintoja myös Esson baarin viikkokokouspöytäkirjoissa, jotka on aina torstaisin julkaistu.

Ei Sinun tarvitse ollenkaan vetistellä, sillä minä olen hyvissä voimissa. Hoidan pois tämän teknisen projektin ja siinä samalla teen ohjelmaa Esson tuleviin runoiltamiin.

Sen runojuhlan jälkeen kenenkään ei tarvitse olla suruissaan, sillä juhlassa esitetään vain hauskoja runoja. Pääset Sinäkin siellä esiintymään, ja yksi Sinulle tarkoitettu runo on tarkoitettu esitettäväksi pöydällä seisten.

"rivien välistä" voisi melkein aistia jotain muuta kuin annat ymmärtää.. ;(
        ja toivonpa kuitenkin ettet ole loukkaantunut minun kirjoituksiini, ( ketunraudoista esim)
        olihan se vähän ajattelemattomasti kirjoitettu!
        Pyydän anteeksi!

Ja vielä haluaisin sanoa, että mitä olen tekstejäsi lukenut niin eihän se pelkkää huumoria ole ollut. Olethan Sinä vakavaakin tekstiä kirjoitellut...siis vakavasti otettavaa...
        sehän onkin rikkaus, että on taito kirjoittaa laaja-alaisesti!

Taitaa ensi viikoksi änkeytyä kunnon pakkaset, että laittaapi sitä itsekukin villaista alle ja ylle.... meitsillä on onneksi viikon loma!
        pitäsi hoidella kaikenlaisia rästiin jääneitä asioita.
        tuskinpa suksille nousen.
        sohva katsoo aina niin kutsuvasti.... :D

• Suhina L
        rosalii kirjoitti:

ei ainoastaan EPÄILEMÄÄN vaan olen täysin VARMA!

Aitoa Suhinaa ei ole näkynyt sitten itsenäisyyspäivän pikkujoulun jälkeen,
        kun Yleismies oli hänet kadottanut
        Itse kyllä selvisi Kallen ja maasturin avulla kotiinsa, vaan rakkaan Suhinansa jätti tielle tietymättömille, Jonkun lierihatun vuoksi?
        Suhina kääntää aina kaiken hänen ja Yleismiehn voitoksi, ei hän myöntyisi kyyneliin eikä heittäisi hyvästejä, vaan olisi uskollinen kuin Yleismiehen "varjo"....
        Olen tässä yön aikana miettinyt Kallen tilannetta ja tulin siihen tulokseen, että Karjalan männyt ovat jääneet rekkajonoon tuonne rajalle ja Suomen puulle on taas kysyntää. Hintakin kohdallaan, että kyllä Kallekin nyt raaskii tukkejaan vähän harventaa.
        Hän on varmaankin ajanut Valtransa jonkin metsäpalstan reunaan ja aloittanut hankintahommat. Vuodenaikakin sopisi tuohon kuvaan.
        Suhina on tietääkseni herkkä haistamaan rahan, että liekö sitten siellä hänkin. Erätulia pitämässä Kallelle ja Yleismiehelle. Onhan se mukava hikisten hommien jälkeen istahtaa valmiille nuotiokahveille...
        ja jos Kalle on valinnut metsäverotuksessaan pinta-ala perusteisen verotuksen, niin sitähän sopii kaataa reilummasti niin ei tule verottajan kanssa ongelmia ja Suhinakin saa osansa.
        ;))

olekaan käytäntönä. Systeemit vaihtuivat taas kerran.
        Minkä määrän metsää myyt, siitä maksat veron.
        Tässä olen saanut monipuolista asiantuntemustani käyttää kun Kalu Kalle ja Yleismies tekevät bisnestä Yleismien autokauppaa, Kalu metsäkauppoja. Viimeksimainitussa kantohinta, vain kantohintapa hyvinkin.
        Itsekin aikoinani investoin tuollaiseen pieneen 300 hehtaarin metsäplänttiin, joten joudun pitämään peukaloani ajan valtimolla, tässä suhdanneherkässä markkinatalouden säänöt sanelevassa maailmassa.

• rosalii
        Suhina L kirjoitti:

olekaan käytäntönä. Systeemit vaihtuivat taas kerran.
        Minkä määrän metsää myyt, siitä maksat veron.
        Tässä olen saanut monipuolista asiantuntemustani käyttää kun Kalu Kalle ja Yleismies tekevät bisnestä Yleismien autokauppaa, Kalu metsäkauppoja. Viimeksimainitussa kantohinta, vain kantohintapa hyvinkin.
        Itsekin aikoinani investoin tuollaiseen pieneen 300 hehtaarin metsäplänttiin, joten joudun pitämään peukaloani ajan valtimolla, tässä suhdanneherkässä markkinatalouden säänöt sanelevassa maailmassa.

ja peukalo ajan valtimolla
        katsoppas uudestaan mitä siellä peukalosi alla oikeastaan on...

• sinua ei

kukaan täällä tule kaipaamaan

• Suhina L

siitä oven välistä päätään pistää esiin ja huutelee oikeita valheiden valheita?
        Täällä itketään pitsinenäliinan takana haikeudesta ja ikävästä ja yksi teboililainen on laitettu huppu päässä oven raosta isottelemaan.
        Pääsetkö siitä ryökäleen pääsi pakkasessa palelluttanut!
        Minä olen lauhkea ja lempeä luonteeltani, mutta tuollaista törkeyttä en suvaitse alkuunkaan!

• Mä olen

se joka antoi sulle "pakkasenpuremana" runonäytteen mielikuvasta että jospa Yleismies onkin uhkea nainen:))))*silmät kostuu haikeudesta*

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3908
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      353
      3027
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1665
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      821
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      69
      793
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    Aihe