En ehkä ole paras sanomaan,

PikanaPakana

mutta tulevaa esuskuntavaalia ennakoiden. Ehdottaisin, että olisimme mm. keskustelupalstoilla "ylen ystävällisiä" vastapuoltamme kohtaan. Välttäisimme provosoitumista ja provosointia. Sen sijaan, että alentuisimme vastustajamme tasolle. Se olisi ehkä paras keino/tapa osoittaa vastapuolena olevan vasemmiston huonotapainen käytös ja saada heidät näkemään itsensä niin ryvettyneinä, kuin yrittävät saada toiset näyttämään.

Jos joku siis pyrkii teitä provosoimaan, niin jätääkä vastaamatta, niin olen ajatellut itsekin tehdä. Tai vastaan pitkästi ja harkitusti (ehkä myös kysyn apuja, jos asialliset ajatukset ja sanat itseltäni meinaavat loppua). Se muuten on osaltaan myös heidän tapa tai sitten he eivät oikeasti osaa vastata mihinkään asiallisesti.

Edellistä haastavampi on tietenkin se, että miten sitä nyt sitten osaisi olla kirjoittamatta sillä tavalla, että tuo vasemmistoa edustava lukija taho ei provosoidu? En minä tiedä, mutta yritän kirjoittaa asiaa ja viitata kirjoituksissani lähdetietoihin ja ilmaista selkeästi, koska kysessä on henkilökohtainen mielipiteeni.

Ja muuten, meitä Kokoomusta kannattavia on paljon. Jos tuntuu, että tarvistee jonkun apua vaikkapa lähdetiedon etsimiseksi tms. niin eiköhän me kaikki osata olla avuksi hyvän edestä.
Vielä sitten, miten voi luottaa siihen, että saa apua oikealta taholta? Minulla on galleriassani linkki Kokoomuksen sivulle (ei vielä nimellä, mutta kohta on, kunhan tämän kirjoittelen). Ja jos joku nyt rekisteröi omaa nimimerkkiään tai sellainen jo on, niin laitaisi sinne sen linkin. Eikä siitä sitten mitään haittaa ole, jos joku demari yrittää leikkiä ja tekeytyä kokoomuslaiseksi ja tekee saman, toimiipahan sitten osaltaa hyvön puolesta:)

Että näin olen ajatellut toimia näissä politiikka keskusteluissa. Muualla sitten muutoin. Ei sitä joka huvista voi luopua? Tupakoinninkin jo lopetin.

2

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leninisti

Hienoa. Minä "toisen laidan taapertajana" lähden haasteeseen mukaan. Sontaa on lentänyt molemmilta laidoilta ihan tarpeeksi.

Tavallisena duunarina en pysty kaikkia teidän ehdotuksia allekirjoittamaan, koska jokainen meistä ajattelee ensin oman kohtansa, vai mitä.?

Työllistäminenhän on nyt tärkeintä, eikö.?
      Jos työntekijästä johtuvia sivukuluja saataisiin alaspäin, mitä kannatan minäkin, mistä arkadianmäen pelleporukka ottaisi veroina vastaavan summan?
      Haluan kuitenkin säilyttää tämän kuuluisan hyvinvointiyhteiskunnan, tosin vähän voisi tarkistaa prioriteettejä.

Työnteko pitää olla kannattavampaa kuin kotona makaaminen, itse olen niitä kirottuja paperintekijöitä...! Kolmivuorotyötä on takana jo 27 vuotta, joten jonkun veromarkan minäkin olen tuonut yhteiskunnalle.

Niistä prioriteeteistä vielä sen verran, että tiedän tapauksen, jossa nainen sai väliaikaisen työn ja mies jäi kotiin. Ja lapset viedään päivähoitoon...voi pyhä isä.
      Kyllä systeemiä kusetetaan 100-0 tällä tyylillä.

Yhteiskunnan pitää pystyä huolehtimaan sairaista, vanhuksista ja muista ihmisistä, mitkä OIKEASTI tarvitsee apua vaikka ei ole rahaa maksaa.

Mutta tämmöset luuserit, mistä äsken kerroin, ei ole työläistenkään arvoasteikossa korkealla.

Aloitetaan tällä tarinalla, toivottavasti provosoijat ei iske kynsiään tähän jutteluun.

Hyvää kevään odotusta "oikeallekin" =)

• PikanaPakana

Jeps! Ehkä sitä on lentänyt myös laitojen ylikin.

Vierastan hieman tuota ”tavallinen duunari” yleistystä, koska koen olevani itsekin tavallinen palkkansa eteen työtä tekevä ihminen. Jääkö osaltani sitten pois tuo ”tavallinen”, koska teen ”provikka” eli tulospalkalla töitä? En kyllä äkkiseltään osaa erotukseksi sanoa mitään muuta, kuin sen, että eri ansion mittarit ja motivaatio kenties?

Työllistäminen on todella tärkeää. Ja ennen kaikkea se, että on mahdollista työllistyä kotimaisella pääomalla pyörivään firmaan. Jäisi sitten se tuloskin Suomeen eikä menisi muualle. Toisaalta nykyiset suur’yritykset eivät ole enää niin riippuvaisia yksittäisestä ”kotimaasta” jos omistajat ovat jakautuneet ympäri maailmaa. Parastahan se olis, jos sitä rahaa tulisi tännepäin eikä täälä poispäin.

Muuten, tuota olen ihmetellyt paperityöntekijöistä, että kun on niinkin muhkea tilipussi, niin miksi ette ole ostaneet firmanne osakkeita. Eikö olisi helpompi vaikuttaa siihen tilipussiinkin, kun olisi omistuksen kautta päätösvaltaa? Unohtamatta sitä, että miten paljon olisit ehtinyt hankkia 27-vuoden aikana osakepääomaa ja sen tuomaa varallisuutta ja tuottoa?

Ns. hyvinvointiyhteiskunta on aika raskas pyörittää. Minusta sen ”yhteisvastuullisuudesta” on jo tullut vastuuttoman holhoava. Ja helppo niille, joita ”ei huvita”. En tiedä mitä sinä olet mieltä, mutta minua hirvittää nuoret, jotka eivät edes aio hakeutua palkka työhön, kun ”on niin paljon kivempaa vaan olla ja kunpa ei mitään olisi pakko!”. Mainitsemasi esimerkki taitaa osaltaan hyvin edustaa tuota sukupolvea ja sekin jo lisääntyy. ”Pojasta polvi paranee”? Noin ei kuitenkaan ole tainnut olla tarkoitus käydä, että vain saamattomien olot paranee, vaan niiden jotka itsestään riippumattomista syistä tarvitsivat tukea pärjätäkseen? Eli kuten sanoit, yhteiskunta olisi tueksi niille jotka todellakin ”oikeasti tarvitsee apua”. Eikä se avuntarve ole aina rahasta kiinni. Sen tarjoaminen voi olla rahasta kiinni. Se että nykyäänkään sitä ei tahdo riittää kaikkiin luotuihin ja luomattomiin tarpeisiin. Jälkimmäisiin sitä rahaa olisi minusta ensisijaisesti ohjattava. Luoduilla tarpeilla tarkoitan mm. eri kulttuurimuotojen, kuten urheilun, teatterin, tms. harrasteisiin liittyviä yhteiskunnan menoja. Mainitsitkin niistä prioriteeteistä ja niitä siis todellakin pitäisi miettiä tarkemmin. Onko esim. jäähalli, musiikkitalo tms. mitänyt sitten missäkin, tärkeämpiä, kuin asianmukaiset neuvola palvelut tai muut vastaavat?

Tuosta en tiedä mitä meinaat tuolla luuserilla, enkä tunne ”työläisten arvoasteikkoja” sen kummemmin.

Mahdatkohan uskaltautua Kokoomuksen sivuille? www.kokoomus.fi
        Saattaa nimittäin ne sinunkin arvot olla yllättävän lähellä kokoomuksen arvoja.

Oikein hyvää kevättä myös sinulle.

!ellammesav atlaekiO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe