Minulla on siis tosi paha akne, ei lääkärin toteama kun en ole sellaiselle kehdanut... typerää tiedän,
Mutta olen tosi arka ja herkkä arvostelulle itsetuntoa omaan tuskin lainkaan johtunee koulukiusaamisesta jota koin lähes 9 vuotta..
akne a on joka puolella selässä, käsissä, rintakehässä,lantiolla jopa jaloissa, alaselässä on aina kipeitä punaisia paiseita, oikeastaan kaikki on kipeitä, ja olen ikäväkseni stressiini raapinut kipeitä käsissä olleita näppyjä samoin rinta kehässä ollleita ja niskassa ja jälki on hirveää...pieniä koho arpia joka paikassa... mahtaako kenelläkään muulla olla tällaista. uimassa en ole käynyt 10 vuoteen saunassa käyn aina yksin, enkä ole koskaan pitänyt toppia.
kesäisin kärsin kuumuudesta naama punaisena.
olisiko kohtalotovereita? olisi kiva jakaa kohtaloita. seurustellut en ole koskaan. lääkääriin olisin nyt menossa, mutta pelkään mitä lääkäri on tästä mieltä kun olen näin vanhakin enkä ennen käynyt lääkärisä tästä en myöskään gynellä.
tosi paha akne
8
2445
Vastaukset
- kimmo
mulla oli sama tilanne,mutta kamalat arvet jäi!
kannattaa mennä ajoissa lääkäriin,mikä ei varmaankaan enää lohduta tuossa tilanteeessa.
tosin paha akne on ihan suhteellinen käsitys.
pitäsi nähdä kuva vaikka pienestä palasta ihoa?- ichigo-79
sanotaan vaikka näin, että tervettä ihoa ei juurikaan ole. Ei ole uimassa voinut käydä koska silloin juuri pahimmat ppaikat olisi näkyvillä ja pahalta näyttää, ei jäisi keneltäkään huomaamatta.
ihmisten sääli on viimieistä mitä kaipaan. aion kyllä lääkärille mennä että loppuisi viimein tämä näppylöiden tulo, kun ovat perhana kipeitäkin vielä!
siksi minä sorruinkin niitä raapimaan, teen sitä stressin sivuvaikutuksena täysin huomaamatta. - noin
ichigo-79 kirjoitti:
sanotaan vaikka näin, että tervettä ihoa ei juurikaan ole. Ei ole uimassa voinut käydä koska silloin juuri pahimmat ppaikat olisi näkyvillä ja pahalta näyttää, ei jäisi keneltäkään huomaamatta.
ihmisten sääli on viimieistä mitä kaipaan. aion kyllä lääkärille mennä että loppuisi viimein tämä näppylöiden tulo, kun ovat perhana kipeitäkin vielä!
siksi minä sorruinkin niitä raapimaan, teen sitä stressin sivuvaikutuksena täysin huomaamatta.Saanko kysyä mikset ole mennyt aikaisemmin lääkäriin?
Eipä sillä, omat kokemukset lääkäreistä on semmosia, että akne pysyy poissa sen aikaa kun lääkkeitä syö. Kuulostaa pahalta tosiaan toi sun akne. Mä voin lohdutukseks sanoa, että mun kaverilla oli tosi monta vuotta paha akne,ei kylläkään koko vartalossa, mutta sille ei jääny siitä arpia oikeastaan ollenkaan. Vaikkaki sen aknen pois saamiseen tarvittiin kolme Roaccutan kuuria...
- minävaaan
Kuulostaa kyllä tosi pahalta. Todellakin ihmetyttää että miksi et ole sinne lääkäriin aikasemmin mennyt? Suosittelisin että menisit suoraan yksityiselle ihotautilääkärille, pyytäisit häntä määräämään roaccutania (tällä hetkellä tehokkain antibiootti akneen) ja lisäksi ostaisit vielä vaikka sinkkitabletteja luontaistuotekaupasta tasapainottamaan sitä ihon toimintaa.
- Dolphin
Akne on kyllä todella hankala tauti kaikin puolin. Itsekin olen menettänyt toivoni elämäni suhteen monta kertaa. Akne todellakin nakertaa ihmisen henkistä jaksamista. Akneen ei suhtauduta yleensä riittävän vakavasti. Itselläni se on vaikuttanut niin suurella tavalla mielentilaani... Mutta onneksi nykypäivänä akneen on jo lukuisia hoitokeinoja.
Sinun kannattaa ehdottomasti uskaltautua mahdollisimman pian ihotautilääkärin vastaanotolle. Mitä nopeammin sinne menet, niin sitä nopeammin voit kärsimyksestäsi päästä eroon. Kuten muut jo sanoivatkin, niin Roaccutan on lääke, joka useimmissa tapauksissa tehoaa todella hyvin akneen. Näin ensiohjeena täytyy kuitenkin sanoa, että älä raavi/puristele näppyjä ollenkaan, jotta vältyt pahoilta arvilta.
Sanoit myös, ettet ole seurustellut koskaan. Näyttäisit ainakin olevan todella nätti nuori nainen, jos tuolla linkin takaa on sinun kuvasi. Ehkä sinun tulisi vain rohkeasti lähteä elämässäsi liikkeelle ja tutustua uusiin ihmisiin. Tiedän, ettei se ole helppoa, jos itsetunto on todella alhaalla, mutta siitäkin saisi voimia ja uskoa jaksaa taas huomiseen. Ei tuosta kuitenkaan kannata ottaa mitään paineita. Kyllä se oikea osuu kohdallesi nopeammin kuin osaat arvatakkaan.
Kovasti voimia sulle! Kyllä elämä vielä iloksi muuttuu.- ichigo-79
arkuutaani en ole kyennyt menemään..ja omaa tyhmyyttäni uskottelin aina itselleni että kyllä se pian ohi menee, muttei mene. kiitos kaikista neuvoista nyt otan itseäni niskastani kiinni ja raahaudun sinne lääkäriin!
Ja oolen tosiaan oman kuvani uskaltanut laittaa nimimerkkini taakse;) - karo
ichigo-79 kirjoitti:
arkuutaani en ole kyennyt menemään..ja omaa tyhmyyttäni uskottelin aina itselleni että kyllä se pian ohi menee, muttei mene. kiitos kaikista neuvoista nyt otan itseäni niskastani kiinni ja raahaudun sinne lääkäriin!
Ja oolen tosiaan oman kuvani uskaltanut laittaa nimimerkkini taakse;)Hienoa että uskalsit laittaa kuvasi. Nyt kyllä liioittelet,en huomaa kuvasta MITÄÄN aknea.
tosin valo on vähän huono,mutta mitään en tuosta huomaa. - ichigo-79
karo kirjoitti:
Hienoa että uskalsit laittaa kuvasi. Nyt kyllä liioittelet,en huomaa kuvasta MITÄÄN aknea.
tosin valo on vähän huono,mutta mitään en tuosta huomaa.ihmettelin itsekin ettei näy, sillä kyllä se paha on siitäkin kohtaa mitä näkyi. täytyy johtua valaistuksesta. päivänvalo onkin sitten toinen juttu, kutuo aurinko on armoton ja siinä näkyy pienimmätkin kauneus virheet..silloin se epätoivo iskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811508Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584086Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1183271Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1722582Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1112335Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061875Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3241190- 67983
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20937- 65828