Eräs minulle sukua oleva x-vl jatkuvasti arvostelee minua. Kaikki, mitä teen, on väärin tai jotenkin omituista. Hän halveksii, säälii ja kiusaa minua koko ajan. Olen itse vl. Tähän x-vl:ään on mennyt saatana joka kiusaa minua hänen kauttaan. En ymmärrä, miksi minua näin koetellaan.
Henkinen väkivalta
19
1851
Vastaukset
- Murtunut enkeli
Tuohon sääli-kohtaan lisään, että hänen tuntemansa sääli on sellaista sääliä, jota en tavallaan kaipaa. Hän kokee olevansa yläpuolellani ja katsoo sieltä jostain korkeuksistaan minua, joka räpistelen jossain mutarapakossa. Olen kieltämättä epäonnistunut elämässäni, mutta en kaipaisi enää sellaista kohtelua, jota häneltä saan.
- on liikkeellä
minäkin saan sukulaisiltani melkein päivittäin kokea pilkkaa ja "vainoa" uskon tähden.
Rukoilen kuitenkin heidän puolestaan ,että asioissa
tapahtuisi käännös.
Minusta ainakin tuntuu siltä, että saan toisten puolesta rukoilemalla voimia TaivaanIsältä kestää. Eli en vastaa vihaan vihalla vaan rakkaudella. - mielummin suruton kuin .......
on liikkeellä kirjoitti:
minäkin saan sukulaisiltani melkein päivittäin kokea pilkkaa ja "vainoa" uskon tähden.
Rukoilen kuitenkin heidän puolestaan ,että asioissa
tapahtuisi käännös.
Minusta ainakin tuntuu siltä, että saan toisten puolesta rukoilemalla voimia TaivaanIsältä kestää. Eli en vastaa vihaan vihalla vaan rakkaudella.Usko itsekään mitä puhutte. Olette niin suvaitsevaisia ja avoimia toisillenne, kunnes joku poikkeaa päivämiehen-linjasta. Alatte syrjimään ja välttelemään omianne. Vaan omapahan on uskottavuutenne.
- Neuvoja X
Sinulla tosiaan on oikeus uskoosi. Sitä emme tosin tiedä miten sinä olet häntä kohdellut, onko sinun lempeydessäsi ja suvaitsevuudessasi myös vikaa.
- XVL
Katkeruus laittaa tekemään mitä kummallisimpia asioita. Tasapainoinen ihminen ei ole katkera, vaikka olisikin joutunut kokemaan epäoikeudenmukaisuutta tai vääryyttä.
Itse arvostan edelleen VL:ä ja heidän vakaumustaan sekä näen heidät ihan samanvertaisina ihmisinä keneen tahansa verrattuna, vaikka itse ajattelenkin eri tavalla.
Minun mielestä tuossa sinun tapauksessasi ei ole mitään tekemistä nyxä-exä:VL asian kanssa, vaan syvempi ongelma ilmentyy vain tuon nyx-ex asetelman kautta. - koskaan
miettinyt niitä asioita mitä teet ja miksi sinusta tuntuu se kiusalle yms.?
Voitko tehdä jotain sellaista mikä on oikeasti väärin, ja huomauttelu ei olekkaan kiusantekoa, vain yritys neuvoa sinua?- calle
Huomauttelu voi olla myös hengellistä väkivaltaa.
Sekin pitäisi pitää huomauttelijan mielessä. - ehkäpä...
calle kirjoitti:
Huomauttelu voi olla myös hengellistä väkivaltaa.
Sekin pitäisi pitää huomauttelijan mielessä.eritavoin. Jos itse toimisin väärin enkä sitä huomaisi, niin olisin onnellinen jos joku siitä huomauttasi, niin oppisin ymmärtämään sen väärän tekoni. En suinkaan pitäisi sitä henkisenä väkivaltana.
Kuitenkin jos huomauttelijan kanssa ksekustellaan asiasta, että se mitä teen on mielestäni oikein ja hän ei pysty sitä mitenkään perustelemaan vääräksi, niin silloin huomauttelun on loputtava, ja asia on loppuun käsitelty. Jos huomauttelu vain jatkuu, niin silloin se menee jo kiusan tekemiseksi. - Murtunut enkeli
Vaikka en tekisikään mitään "väärää" hän huomauttaa siitä. En osaa olla mitenkään päin!
- ihmeestä...
Murtunut enkeli kirjoitti:
Vaikka en tekisikään mitään "väärää" hän huomauttaa siitä. En osaa olla mitenkään päin!
Hän sitten sinulle huomauttelee? Ihan vain siitäkö kun olet vl?
- calle
ehkäpä... kirjoitti:
eritavoin. Jos itse toimisin väärin enkä sitä huomaisi, niin olisin onnellinen jos joku siitä huomauttasi, niin oppisin ymmärtämään sen väärän tekoni. En suinkaan pitäisi sitä henkisenä väkivaltana.
Kuitenkin jos huomauttelijan kanssa ksekustellaan asiasta, että se mitä teen on mielestäni oikein ja hän ei pysty sitä mitenkään perustelemaan vääräksi, niin silloin huomauttelun on loputtava, ja asia on loppuun käsitelty. Jos huomauttelu vain jatkuu, niin silloin se menee jo kiusan tekemiseksi.Tarkoitin HENGELLISTÄ väkivaltaa.
Itse olen kärsinyt hengellisestä väkivallasta parisenkymmentä vuotta.
Monetkaan eivät huomaa jatkuvalla "neuvonnalla" tekevänsä väkivaltaa. Asian tekee hyvin hankalaksi esimerkiksi se,että olet yksin "toisinajattelija" suuremmassa joukossa. Siinä tulee hyvin helposti tunne painostuksesta. - kyllä...
calle kirjoitti:
Tarkoitin HENGELLISTÄ väkivaltaa.
Monetkaan eivät huomaa jatkuvalla "neuvonnalla" tekevänsä väkivaltaa. Asian tekee hyvin hankalaksi esimerkiksi se,että olet yksin "toisinajattelija" suuremmassa joukossa. Siinä tulee hyvin helposti tunne painostuksesta.ja anteeksi oma lukihäiriöni. Huomasin otsikkosasi olevan kyse hengellisestä vasta kun olin kirjoituksen lähettänyt.
On aivan totta, että uskon asioissa ei pitäisi sortua jatkuvaan huomautteluun. Usko on henkilökohtainen asia, ja siinä voi käydä niin isossa joukossa missä kaikkien pitäisi ajatella samoin, että ne parisataa huomauttelijaa ovatkin väärässä ja se jolle huomautellaan on oikeassa.
Varmasti tulee tunne painostuksesta, jos ei anneta uskoa vapaasti niinkuin sydämessään oikeaksi tuntee, ja sen voi kokea henkisenäkin väkivaltana. - Neuvoja X
calle kirjoitti:
Tarkoitin HENGELLISTÄ väkivaltaa.
Monetkaan eivät huomaa jatkuvalla "neuvonnalla" tekevänsä väkivaltaa. Asian tekee hyvin hankalaksi esimerkiksi se,että olet yksin "toisinajattelija" suuremmassa joukossa. Siinä tulee hyvin helposti tunne painostuksesta.Siinäkin on tietenkin eroa kuta tuo, ja millä tavoin tuo esiin eriävän mielipiteensä.
Yleensä ihmiset kavahtavat, mielestäni syystäkin, hyvin teräviä ja varmoja mielipiteitä, varsinkin jos ne tulevat hengellisessä mielessä kokemattomien ja teologisesti kouluttamattomien ihmisten taholta. - calle
Neuvoja X kirjoitti:
Siinäkin on tietenkin eroa kuta tuo, ja millä tavoin tuo esiin eriävän mielipiteensä.
Yleensä ihmiset kavahtavat, mielestäni syystäkin, hyvin teräviä ja varmoja mielipiteitä, varsinkin jos ne tulevat hengellisessä mielessä kokemattomien ja teologisesti kouluttamattomien ihmisten taholta.Jollekin riittä pelkkä tieto siitä ,että olet "toisinajattelija." Itse neuvojat tekevät mielestään pelkkää hyvää neuvottavalle, vaikka tosiasiassa kyseessä onkin hengellinen ja henkinen väkivalta yht'aikaa.
Neuvominen kuuluu joskus jopa uskonnollisen liikkeen kulttuuriin ja silloin on "toisinajattelijalla" joukon keskuudessa tosi tukalat oltavat.
- Parempi puolisko
Miksi pidät yhteyttä ihmisen kanssa joka aiheuttaa sinulle kärsimystä. Ehdotan että vähennät kontaktoinnin minimiin jos mahdollista. Ihminen saa ja voi itse valita kaverinsa.
- x-vl.
Mietin, oletko joku lähipiiriini kuuluva vl, koska käytät minun "nimeäni".
Jos olet, ota yhteyttä
[email protected]- sinua, vaikka
nimimerkki vähän hämää, sinut tuntien, en usko sinusta tuollaista! Terveisiä vain täältä meiltä.:)
- niin on
sinua, vaikka kirjoitti:
nimimerkki vähän hämää, sinut tuntien, en usko sinusta tuollaista! Terveisiä vain täältä meiltä.:)
Kiitos terveisistä. En tunnistanut itsekään noista sanoista itseäni. Mutta hyvä kun sinulla on minusta kauniimpi kuva kuin aloittajalla kertomastaan x-vl:stä.
Terveisin sinnekin! :)
- Joona 1
En halua vähätellä ongelmaasi. Mutta hätkähdin, että noinkin asia voi olla.
Minä kärsin vuosia tätini ja hänen miehensä (puhujaveli) minulle osoittamasta "huolenpidosta ja säälistä". Heitä niin kovasti huolettaa, kun minä joudun helvettiin. Elän hyvinkin siistiä elämää. Muistavat aina sanoa, myös lasten kuullen, että sieluni joutuu kadotukseen ja että viimeisenä päivänä joudun tuleen. Ja kokevat sen oikeudekseen, elleivät ihan velvollisuudekseen.
Miksi ei siis ei-vl:llä ole samalla tavalla oikeus kantaa huolta vl:stä?
Niin, oikeasti eihän kumpikaan mitään huolenpitoa ole. Ei ole vl:llä oikeutta toivottaa ketään helvettiin, eikä päinvastoin. Molemmat vain yrittävät itsekkäästi tuputtaa omaa ahdasta ajatusmaailmaa toiselle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277