FINNVERA TAPPAA

UHRI 2006

FINNVERA TAPPAA.

Eli totuus siitä miten Suomen valtio painostaa varattomaksi todettuja Kansalaisiaan.

Finnveralta tuli ke perintälasku jossa vaaditaan 40 000 euron velan lisäksi 30 000 euroa korkoa ja viivästyskuluja, yhteensä 70 000 euroa.

Minulta löytyisi 40 centtiä.

Kysyn: Moniko Finnveran velkoma tappoi itsensä tällä viikolla pakokaasulla esimerkiksi puolisonsa autoon?

Tai kaivoi appensa aseen esiin ja päästi aivot kylpyhuoneen seinälle?

ELI VASEMMISTOASENTEINEN, TAANTUNUT FINNVERA TAPPAA.

Tämä hallitus on susi lampaan vaatteissa:
päälleppäin ollaan virnistäviä "Liikasia" mutta sisältä laitos on likaisesti riistososialistinen.

Yritykseni myös kaatoi ko. taantunut Finnvera: Rahoitus oli aina aivan liian hidas ja lopuksi laitos sanoi yksipuolisesti kaikki lainani irti, vaikka lupasikin muuta, valehteli.

Finnvera myös varasti liikeideani ja pisti sen jakeluun punaiseen verkostoonsa: tätä sanotaan sosialisoimiseksi.

Koiviston konklaavi ja vasemmistolainen Erkki Liikanen ovat jo tuhonneet yrittäjäsuomen.

11

2306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjlkjjlk

Otahan lääkkeesi ja lepää aivan rauhassa. Ei Sinua kukaan ole tappanut. Itse vain et osannut hoitaa liiketoimintaasi kannattavasti.

• näinpäin

Tietääkseni se voin olla myös vastoinpäin: liian tehokkaat yritykset kaadetaan koska se aiheuttaisi alalle työttömyyttä.

Toinen vaihtoehto on myös kartellihyökkäykset jne...

• K.V

On Finnverasta vain hyviä kokemuksia...

Kun vuonna 2000 aloin yritystoimintani, olin vasta nuori pojankoltiainen (eli 20v). Minulla ei ollut varallisuutta ollenkaan, eikä minkäänlaista työkokemusta. Olin käytännössä ylioppilas, ja reservin korpraali :) ... Tämän kaltaisella ansioluettelolla ei paljoa rahoitusta pankeilta haettu (kuten arvata saattaa).

FINNVERA taas sen sijaan oli halukas antamaan rahoitusta keksimälleni yritysidealle, ja yrityspalvelu ENTERIN avustuksella asiat etenivät nopeasti. Yritystoiminnan alkuvaiheessa FINNVERAn rahoitus oli joustavaa, ja erittäin asianmukaista. Vaikka alussa ei aina ollutkaan varaa maksaa joka kuukausi lainalyhennyksiä, löytyi heiltä ymmärrystä lainan maksuajan pidennyksiin. Mitään sanktiomaksuja ei koskaan tullut. Nyt yritykseni on omat velkansa FINNVERALLE maksanut, ja yritys pyörii nykyään omilla varoillaan, joten lisä rahoitukselle ei ole tarvetta. Yritykseni antaa minulle ja perheelleni erittäin hyvän toimeentulon, ja on vahvassa nousujohdanteessa. Ilman FINNVERAN riskirahoitusta olisin todennäköisesti edelleen koulunpenkillä opiskelemassa, tai satamassa ahtaamassa...

Suosittelen FINNVERAN palveluita ja rahoitusta kaikille, jotka pystyvät hoitamaan raha-asiansa, ja uskovat omaan menestykseensä.

KV

• näin...

Ilmeisesti yrityksesi ei ole uhka kenellekään vanhoilliselle firmalle tai valtion bisneksille.

Sait olla rauhassa.

• epätietoinen68

"Eli totuus siitä miten Suomen valtio painostaa varattomaksi todettuja Kansalaisiaan.
      Finnveralta tuli ke perintälasku jossa vaaditaan 40 000 euron velan lisäksi 30 000 euroa korkoa ja viivästyskuluja, yhteensä 70 000 euroa.
      Minulta löytyisi 40 centtiä. "

En ymmärrä mikä on ongelma. Jos velkoja on erääntynyt totta kai ne pitää maksaa. Jos korkoja on noin paljon velka on jo vuosia vanha. Mitä sille on tällä välillä tehty? Oletko hakeutunut velkajärjestelyyn?

Suomessa on lukuisia mahdollisuuksia hoitaa asiansa. Jos jättää kaiken roikkumaan hankkii vaan uusia vaikeuksia. Ensimmäinen osoite on kunnallinen velkaneuvoja, jonka kanssa olisi kannattanut jutella jo silloin, kun laina irtisanottiin.

• sairaanakin töihin

Finnvera ei onnekseni antanut minulle muutama vuosi sitten hakemaani naislainaa.Ajatuksenani oli laajentaa yhden naisen firmaa ja ideakin oli ok,mutta syyksi laina-anomukseni eväämiseen oli omaisuutemme,jota oli sen verran ,että suosittelivat ottamaan lainan pankista!nO JÄTIN ASIAN KOKONAAN SIIHEN JA NYT KUN KATSOO MIHIN MALLIIN PIENYRITTÄJIEN ARKI KOKO AJAN ON MENOSSA,OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN JÄÄDESSÄNI "polkemaan paikoilleni".Kyllähän kylmä totuus on ,ettei tässä maassa tätä menoa enää kovinkaan paljon pieni yritys tee tiliä.Sosialisoidaan kaikki vaan...

• tilanteeseen

Tekstistäsi näkee että sinulla ei ole kokemusta asiasta.

• joku vaan
        sairaanakin töihin kirjoitti:

Finnvera ei onnekseni antanut minulle muutama vuosi sitten hakemaani naislainaa.Ajatuksenani oli laajentaa yhden naisen firmaa ja ideakin oli ok,mutta syyksi laina-anomukseni eväämiseen oli omaisuutemme,jota oli sen verran ,että suosittelivat ottamaan lainan pankista!nO JÄTIN ASIAN KOKONAAN SIIHEN JA NYT KUN KATSOO MIHIN MALLIIN PIENYRITTÄJIEN ARKI KOKO AJAN ON MENOSSA,OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN JÄÄDESSÄNI "polkemaan paikoilleni".Kyllähän kylmä totuus on ,ettei tässä maassa tätä menoa enää kovinkaan paljon pieni yritys tee tiliä.Sosialisoidaan kaikki vaan...

Itse lopetin firman pyörittämisen silloin kun tuplaverotuksen tulo alkoi olla selvää.

Ei ollut motivaatiota tehdä pitkää päivää, kun vanhoja veroylijäämiä hyödyntämällä sai samat tulot muutenkin.

• monenlaisia
        sairaanakin töihin kirjoitti:

Ettekö te ihmiset kyllästy tuohon ainaiseen valittamiseen. Pitäisikö yrittämisen olla täysin riskitöntä? Hyvä yrittäjä saa huonommankin homman pyörimään ja päinvastoin. Kannattaisikohan välillä katsoa peiliin eikä aina syyttää valtiota kun se ei jaa rahaa huonoille yrittäjille.

• valitetaan
        monenlaisia kirjoitti:

Ettekö te ihmiset kyllästy tuohon ainaiseen valittamiseen. Pitäisikö yrittämisen olla täysin riskitöntä? Hyvä yrittäjä saa huonommankin homman pyörimään ja päinvastoin. Kannattaisikohan välillä katsoa peiliin eikä aina syyttää valtiota kun se ei jaa rahaa huonoille yrittäjille.

"Hyvä yrittäjä saa huonommankin homman pyörimään ja päinvastoin."

Kyllä varmaankin, mutta hyvä, tai huono virkamies voi johtaessaan valtion yritystä joutua tilanteeseen, että se yksityinen yritys pitää kaataa. Kilpailu menee muuten epäterveen tiukaksi. Siksi tarvitsemme Finnveraa joka on yritysvakoiluun erikoistunut verkosto. Kenen hyödyksi, sitä en tiedä, mutta omituiset lonkerot sillä on.

• 987234512423457

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe