Skodan huolto!

Turhautunut huoltoon!

Mun auto on skoda fabia 1,2 02.Ajettu alle 30000km.Autoa ei saada skodalla kuntoon.On ollut korjaamolla jo 3 kertaa ja aina kun tulee pakkanen niin ei starttaa!!Eikä mitään vikaa löydy!Olen jo aikaisemminkin tänne kirjoitellut.Onko teillä skoda huoltojen vika korjaukset toiminut?Alkaa nimittäin pikkuhiljaa hihat palamaan tähän toimintaan.

20

7539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

onko huono akku että jäätyy pakkasella. Vai millä tavalla ei starttaa.

• skoda on skei...

Virrat tulee normaalisti päälle.Siis valot ja koetaulun merkkivalot,mutta ei ala pyörittämään starttimoottoria ollenkaan.Tämä siis tapahtuu vain pakkasella.

• solenoidi
        skoda on skei... kirjoitti:

Virrat tulee normaalisti päälle.Siis valot ja koetaulun merkkivalot,mutta ei ala pyörittämään starttimoottoria ollenkaan.Tämä siis tapahtuu vain pakkasella.

Voisin kuvitella, että kovin ihmeellisiä kykyjä ei huollolta vaadi selvittää akun, käynnistysmoottorin/solenoidin ja virtalukon pohjan kunto! Ei siellä paljon vaativampaa elektoroniikkaa ole starttimoottorin virtapiirissä.

Eihän siellä tarvitse olla kuin huono kontakti akun napakengissä, niin merkkivalot syttyy mutta kaikki pimenee kun avainta kääntää! Pakkasessa virtaskaa kysytään startissa paljon!

Tosin arvaan kuitenkin, että se solenoidi siellä pakkasessa jumittaa.

• kokemusta on

Siis oletko ollut yhteydessä maahantuojaan? Kotosuomi on täynnä kaikenkarvaista huoltoliikettä (myös ns. merkkiliikkeitä), joiden asiantuntemus ja varsinkin asennoituminen on paikoin mitä sattuu. Jos et ole ollut yhteydessä maahantuojaan, suosittelen kokeilemaan sitä. Helpoimmin se tapahtuu webbisivujen kautta osoitteessa http://www.skoda.fi/retail/contact_form.php

• skodaaaa

Laitoin maahantuojalle viestiä.Nyt jään vain odottelemaan vastausta..

• aki

Oma kokemus maahantuojista on tosi kielteinen eivät kyllä toimi kuluttajan ehdoilla.Suosittelen kuluttaja neuvontaa.

• aki

Itsellä ei ole auttanut muu kuin kuluttaja-asiamies ja lautakunta.Kyllä se korjaamo ja myyjä sitä kunnioittaa kun joutuu mustalle listalle.Kokemusta on...

• skodaa

Joo,mulla oli toi kuluttaja-asiamies jo mielessä.Oli jo numerot valmiina,mutta nyt ne yrittää taas saada sitä kuntoon.Toivottavasti 3kerta toden sanoo..Autoliike on kyllä yrittänyt hoitaa asiaa ihan asiallisesti.Olen saanut esim: veloituksetta auton käyttöön heiltä,mutta alkaa silti ottaa päähän,kun jatkuvasti jää omalla autolla parkkiruutuun ja saa ruveta tilailemaan hinureita ja itselle muuta kyytiä.

• aki
        skodaa kirjoitti:

Joo,mulla oli toi kuluttaja-asiamies jo mielessä.Oli jo numerot valmiina,mutta nyt ne yrittää taas saada sitä kuntoon.Toivottavasti 3kerta toden sanoo..Autoliike on kyllä yrittänyt hoitaa asiaa ihan asiallisesti.Olen saanut esim: veloituksetta auton käyttöön heiltä,mutta alkaa silti ottaa päähän,kun jatkuvasti jää omalla autolla parkkiruutuun ja saa ruveta tilailemaan hinureita ja itselle muuta kyytiä.

Jos antavat auton tilalle veloituksetta.10 pistettä korjaamolle!

• korbe

mulla tekee octavia saman tempun silloin kun ajan auton pakkasesta esim, parkkihalliin ja annan seistä siellä kauppareissun ajan. Sen jälkeen kun yritän käynnistää moottori lähtee pyöriin mutta hyytyy samantien, autossa on melko uusi akku eli ei pitäis olla siitä kiinni.

• skodaa

Ihan sama vika ei ole kyseessä,kun mulla ei pyöritä edes starttia.Virrat tulee,mutta startti ei pyöri.Mites skoda huolto?Onko saanut tehtyä vialle mitään?Mitä vuosimallia se sun auto on?

• korbe
        skodaa kirjoitti:

Ihan sama vika ei ole kyseessä,kun mulla ei pyöritä edes starttia.Virrat tulee,mutta startti ei pyöri.Mites skoda huolto?Onko saanut tehtyä vialle mitään?Mitä vuosimallia se sun auto on?

Ostin auton joulukuussa ja se on 2000 vuosimallia.ongelmia on ollut useampia kertoja lievemmin eli auto on lähtenyt muutaman yrittämisen jälkeen käyntiin, mutta muutaman kerran on aikaa joutunut käyttään pisempäänkin. Huolto olis edessä nyt keväällä joten sielä asiasta ajattelin ilmoittaa.

• Nimetön
        korbe kirjoitti:

Ostin auton joulukuussa ja se on 2000 vuosimallia.ongelmia on ollut useampia kertoja lievemmin eli auto on lähtenyt muutaman yrittämisen jälkeen käyntiin, mutta muutaman kerran on aikaa joutunut käyttään pisempäänkin. Huolto olis edessä nyt keväällä joten sielä asiasta ajattelin ilmoittaa.

onko vaihdettu virtalukonpohja?aika suurella varmuudella siinä vika.

• skodaaa
        Nimetön kirjoitti:

onko vaihdettu virtalukonpohja?aika suurella varmuudella siinä vika.

Sitä minäkin epäilin ja olen siitä maininnut heille,mutta eivät ole ottaneet kuuleviin korviin!Nyt vasta alkoi todella tapahtumaan,kun aloin vaatia kaupan purkua!Nyt he testasivat lämmöllä pelkän virtalukon ja avot auto käynnistyi.Ennen vain veivät lämpimään halliin ja sanoivat että hyvinhän se toimii!!Eli ei ilmeisesti olleet oikein halukkaita ostamaan mitään uutta osaa autoon.

• korbe
        skodaaa kirjoitti:

Sitä minäkin epäilin ja olen siitä maininnut heille,mutta eivät ole ottaneet kuuleviin korviin!Nyt vasta alkoi todella tapahtumaan,kun aloin vaatia kaupan purkua!Nyt he testasivat lämmöllä pelkän virtalukon ja avot auto käynnistyi.Ennen vain veivät lämpimään halliin ja sanoivat että hyvinhän se toimii!!Eli ei ilmeisesti olleet oikein halukkaita ostamaan mitään uutta osaa autoon.

Kirjotin tossa aikaisemmin vähän saman tyyppisestä viasta omassa octaviassani eli kysyisin tälläistä. Ostin auton käytettynä joulukuussa biliasta. Mitkä ovat kauppiaan tehtävät eli kuuluuko vian korjaus heille vai joudunko itse maksamaan korjauksen? Luin kuluttajasuojalakia ja siinä luki näin: Kuluttajasuojalain mukainen virhe autossa on silloin kun:
        - auto ei ole annettujen tietojen mukainen.
        - Myyjä on jättänyt olennaisia tietoja kertomatta tai - auto on hintaansa nähden olennaisesti huonommassa kunnossa kuin ostajalla oli aihetta olettaa.
        eli voinko asiasta valittaa kauppiaalle kun autoni käynnistyksessä on vikaa.

• olisi pitänyt
        korbe kirjoitti:

Kirjotin tossa aikaisemmin vähän saman tyyppisestä viasta omassa octaviassani eli kysyisin tälläistä. Ostin auton käytettynä joulukuussa biliasta. Mitkä ovat kauppiaan tehtävät eli kuuluuko vian korjaus heille vai joudunko itse maksamaan korjauksen? Luin kuluttajasuojalakia ja siinä luki näin: Kuluttajasuojalain mukainen virhe autossa on silloin kun:
        - Myyjä on jättänyt olennaisia tietoja kertomatta tai - auto on hintaansa nähden olennaisesti huonommassa kunnossa kuin ostajalla oli aihetta olettaa.

varmaan huomata jo koeajossa ennen kaupantekoa?

• korbe
        olisi pitänyt kirjoitti:

varmaan huomata jo koeajossa ennen kaupantekoa?

kun se ei tee sitä koko ajan vaan esim kun ajan auton kaupan parkkihalliin ja se seisoo sielä esim. 1h yritän sen jälkeen käynnistää niin moottori lähtee pyöriin mutta hyytyy saman tien. Muuten auto lähtee ihan hyvin käyntiin ei mitään ongelmia ne on vaan ne yksittäiset tapaukset, mutta ajattelin että vika saattaa olla hetken päästä vähän isompi.

• tyyppivikaa
        korbe kirjoitti:

kun se ei tee sitä koko ajan vaan esim kun ajan auton kaupan parkkihalliin ja se seisoo sielä esim. 1h yritän sen jälkeen käynnistää niin moottori lähtee pyöriin mutta hyytyy saman tien. Muuten auto lähtee ihan hyvin käyntiin ei mitään ongelmia ne on vaan ne yksittäiset tapaukset, mutta ajattelin että vika saattaa olla hetken päästä vähän isompi.

Siis olikos se joidenkin vanhempien Ocujen ongelma eli ajonesto pois suljettu vika?
        Jos keltainen merkkivalo vilkuttaa ennen starttia, kone pysähtyy taatusti kahden sekunnin kuluttua. Huono kontakti virtalukon yhteydessa olevassa tunnistinkelassa tai sen piuhassa tuon aiheuttaa ja vaihto ei maksa maltaita huollossa. Itsellä teki tuota joskus oikein kovilla helteillä; ei muuta kuin virrat poikki ja starttiyritys vasta kun valo ei vilku.

• Tappaus
        korbe kirjoitti:

Jos autoosi on annettu joku takuu ostaessa,kuuluu tuollainen vika ilman muuta sen piiriin.Ja yleensä n:3kuukautta on autoliikkeellä velvollisuus korjata huomatut viat(ainakin jos auto on suht tuore).Ja tuóta alempaa viestiä ei kannata noteerata(siis että viat pitää huomata koeajossa),koska hän ei tunnu tajuavan että suomessa olosuhteet vaihtelee ja jotkut viat tulevat esiin vasta myöhemmin.

• korbe
        tyyppivikaa kirjoitti:

Siis olikos se joidenkin vanhempien Ocujen ongelma eli ajonesto pois suljettu vika?
        Jos keltainen merkkivalo vilkuttaa ennen starttia, kone pysähtyy taatusti kahden sekunnin kuluttua. Huono kontakti virtalukon yhteydessa olevassa tunnistinkelassa tai sen piuhassa tuon aiheuttaa ja vaihto ei maksa maltaita huollossa. Itsellä teki tuota joskus oikein kovilla helteillä; ei muuta kuin virrat poikki ja starttiyritys vasta kun valo ei vilku.

kyseessä on siis 2000 vuoden farkku octavia. Muistin tuossa juuri, että on saattanut joskus vilkuttaakin hetken tuota ajonesto valoa, mutta soitin liikkeeseen ja pyysivät tuomaan sinne vaikkei takuuta kuulemma olekaan, mutta myyjällä on kuulemma vastuunsa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      10
      12427
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11193
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5112
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      31
      3726
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3139
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2869
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2428
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      51
      2174
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe