Tämä kirjoitukseni on myös Haipolan ja anitverkosto.info sivuilla, laitan sen nyt tännekin, koska eilinen 45Minuuttia ohjelmasta ei näemmä selvinnyt mm. syitä lopettamiseeni. Tässä hieman päivitetty versio:
Itse olin Movessa mukana n. 2vk, tällä move lainalla. Homma ei toiminut alkuunkaan niinkuin piti, tein listat tutuista jne ja sainkin pari tyyppiä alleni, mutta sponsorin hommaamina joten provikkaa ei tullut, koska en osallistunut näihin tapauksiin milläänlailla.
Hyvin nopeasti tajusin että tällaista systeemiä tyrkyttämällä tutuille ja tuntemattomille saattaa itsensä vain huonoon maineeseen, onneksi se yks tuttu mikä tuli lyhkäriin missä näytti aika tuohtuneelta että toin hänet kuuntelemaan ymmärsi myöhemmin että minuakin on kusetettu, vielä ennenkaikkea
niiden ihmisten vihat päälleni, ketkä olisi lähteneet mukaan minun värvääminä Moveen, menettäneet rahansa ja myös heidän sukulaispiirissä ja tai kaveri piirissä aiheutuneet riidat ja vihat.
2 viikon jälkeen lähetin irtisanoutumiseni movelle, ei onneksi ehtinyt tulla fillaria eikä salkkua joten kauppakin jäi pitämättömäksi, eikä Move voi enää alkaa perimään 999€:tä, silti Move ei poistanut minun extranet tunnuksia tai lähettänyt vahvistusta eroamiseeni.
Nyt tilanne on kuitenkin se että Mursiksen ohjeiden mukainen, kirjattu kirje tehosi, näin katosin Moven listoilta.
Minun osallani tappiot jäi kahteen reissuun Lahdesta Kouvolaan kun 1. edustjasopimuksen teko. 2. kävin sponsorin tarjoamalla eventillä.
Nyt olenkin varoittanut Movesta kavereille ja sukulaisille, etenkin kun olin Lahden ensimmäinen edustaja, joten on hyvät mahdollisuudet ainakin rajoittaa Moven kasvua Lahdessa, tosin täällä päin pyörii useita GNLD:n purkki/pesuaine kauppiata.
Tämäkin "Lahden ensimmäinen edustaja" juttukin oli ilmeisesti myöskin sponsorin kusetuksia, sillä on mahdollista kuitenkin että täällä päin on muutamia muita kilpailevia tiimejä siis
eri ylälinjan tyyppien alalinjalaisia.
Miksi lähdin mukaan? Entinen vartijakouluttajani värväsi minut mukaan käyttäen härskisti omaa "ns. rehellisen lain edustajan" mainetta ja onkin tiettävästi ikävä kyllä saanut Kouvola-Kotka alueella muutaman entisen oppilaan jäämään edustajaksi. Vielä kun itsellä tilanne oli että olin juuri jäämässä työttömäksi kun tämä värvääni soitti: "Olis yks tosi hyvä juttu tiedossa ja haluaisin saada tähän sunkin näkökannan"...
Kun soitin vähän ennen irtisanotumistani värvääjälleni että tiedätkö poliisi tutkinnasta mitään, sanoi tietävänsä ja kuulemma tekee vain hyvää Moven maineelle kun mitään laitonta ei sen toiminnasta löydy, että näin.
Verkostomarkkinointi pitäisi kyllä saada Suomessa paremmin tunnetuksi, tai lähinnä sen riskit ja taattu huijatuksi tuleminen, sillä nämä yrityset eivät hirveästi mainosta itsestään mitään ja on taatusti ihmisiä jotka eivät ole koskaan kuullutkaan mitään verkostomarkkinoinnista, edes sanaa ja nämähän ovat oikeata riskiryhmää, vieläkun se paras kaveri sattuu soittamaan...
Surkuhupaisimpia piirteitä tässä jutussa on se että värvärini onnistui väittämään minulle uskottavasti että Moven hallituksessa istuu Orion OY:n, eläkkeellä oleva, entinen pääjohtaja! kukahan se eläkkeellä oleva noista 20-30v tyypeistä on? ;-)
Miksi lopetin Movettamisen
24
2402
Vastaukset
- älä luovuta
käski tyrkyttää ja suututtaa ystävät? Ihmisen päätöksiä pitää kunnioittaa, jos joku ei halua mukaan niin siihen pitää tyytyä.
Ihmetyttää vain, kun kahden viikon jälkeen lopetit. Aika harva saa siltä ajalta yhtään mitään. 1-2v. tehokkaan työn jälkeen voisi nostaa jalat pöydälle. Mutta hienoa jos olet itse tyytyväinen....haukut saa yleensä se kuka rikostutkinnan alaiseen toimintaan on värvännyt ja päälle ne kaikki muut sotkut ja epäkohdat Movesta, yksinkertaisesti epäeettinen ystävien/tuttavien/sukulaisten hyväksikäyttö olisi ollut perusedellytys ansioilleni Movesta. Ai miksi lopetin 2 viikon jälkeen? Jos olisin tiennyt mitä tästä tulee, en olisi ikinä lähtenyt mukaan, eikä tulevaisuudessa, ainakaan toivottavasti kukaan edes yritä minulle mitään Moven tapaista enää tarjota.
- Ei koskaan
Ei kukaan r ikastu huijauksella, saattepa nähdä. Häkki voi heilahtaa.
- muuten tosiasian,
Ei koskaan kirjoitti:
Ei kukaan r ikastu huijauksella, saattepa nähdä. Häkki voi heilahtaa.
että huijauksella sitä kyllä rikastuu... pitää vain ottaa riskejä.
- Hyvä
Hyvä kun tulit järkiisi!
Jo siinä vaiheessa kun tapaan Kouvolassa liiketoiminta esittelyssä yhden kurssi kavereistani, toiminut eräässä suuressa vartiointi liikkessä, mikä on omaksunut jopa armeijankin käytäntöjä suhteessa mitä särmää jne. se vaatii työntekijöiltään.
Tämä sitten puhuu oman värvärini kanssa innoissaan kuinka kohta jättää erään valtionlaitoksen hommat ja alkaa vain Movettamaan! Tässä vaiheessa kuitenkin tuntui minusta jo vahvasti että tässä on koira haudattuna ja pian tämän jälkeen pistikin jo pelin poikki. Tämä tapahtui vain muutama päivä liittymiseni jälkeen.
Koko tätä Move juttua on leimannut koko ajan näiden taitavien kusettajien aikaansaama "joukkomanipulaatio", eli Sarasvuon huumediili kamppanjaa voi siteerata myös Moven kohdalla: "Kuka tahansa voi sortua, Movettajaksi huijaamaan ihmisiä rahan ahneuksissaan tai tietynlaisen elämäntilanteen vallitessa!"- opettavaista
RTuovinen kirjoitti:
Jo siinä vaiheessa kun tapaan Kouvolassa liiketoiminta esittelyssä yhden kurssi kavereistani, toiminut eräässä suuressa vartiointi liikkessä, mikä on omaksunut jopa armeijankin käytäntöjä suhteessa mitä särmää jne. se vaatii työntekijöiltään.
Tämä sitten puhuu oman värvärini kanssa innoissaan kuinka kohta jättää erään valtionlaitoksen hommat ja alkaa vain Movettamaan! Tässä vaiheessa kuitenkin tuntui minusta jo vahvasti että tässä on koira haudattuna ja pian tämän jälkeen pistikin jo pelin poikki. Tämä tapahtui vain muutama päivä liittymiseni jälkeen.
Koko tätä Move juttua on leimannut koko ajan näiden taitavien kusettajien aikaansaama "joukkomanipulaatio", eli Sarasvuon huumediili kamppanjaa voi siteerata myös Moven kohdalla: "Kuka tahansa voi sortua, Movettajaksi huijaamaan ihmisiä rahan ahneuksissaan tai tietynlaisen elämäntilanteen vallitessa!"Minä tunnen tuon sinun vartijakaverisi, oli ylälinjassani ennen kuin lopetin. Hän kertoi, että hänellä oli ollut joku kaveri, joka oli kyllä lopettanut.
opettavaista kirjoitti:
Minä tunnen tuon sinun vartijakaverisi, oli ylälinjassani ennen kuin lopetin. Hän kertoi, että hänellä oli ollut joku kaveri, joka oli kyllä lopettanut.
Jos hänkin on lopettanut ajoissa.
- opettavaista
RTuovinen kirjoitti:
Jos hänkin on lopettanut ajoissa.
Hän jatkaa vielä ja ihmettelen nyt, et todella pidin hänestä.
opettavaista kirjoitti:
Hän jatkaa vielä ja ihmettelen nyt, et todella pidin hänestä.
...ei todellakaan näin! Lienee ikävä kyllä häneen aivopesu tehnyt tehtävänsä. Kyllä hän minunkin mielestä oli varsin rehti ja asiallinen kaveri.
- opettavaista
RTuovinen kirjoitti:
...ei todellakaan näin! Lienee ikävä kyllä häneen aivopesu tehnyt tehtävänsä. Kyllä hän minunkin mielestä oli varsin rehti ja asiallinen kaveri.
RTuovinen, vartijakaverisi viimeisin veto, josta kuulin tältä värvääjältäni(Hän on kaverisi suurin ihailija!), on muuttaa Ruotsiin. En tiedä kuinka pitävä tämä tieto on, koska en liiku Moven piireissä enää.
opettavaista kirjoitti:
RTuovinen, vartijakaverisi viimeisin veto, josta kuulin tältä värvääjältäni(Hän on kaverisi suurin ihailija!), on muuttaa Ruotsiin. En tiedä kuinka pitävä tämä tieto on, koska en liiku Moven piireissä enää.
...sen liiketoimintaesittelyn jälkeen, meinasin soittaa sille ennen sitä tv juttua ja kysyä missä mennään ja tietääkö miten Movesta voi päästä eroon, mutta en soittanutkaan, ajattelin jos hän on kuitenkin vielä Movessa mukana, taitaakin olla turhaa jos hän jatkaa kaikista rikostutkimuksista huolimatta. Vai että Kotkasta Ruotsiin.
- opettavaista
RTuovinen kirjoitti:
...sen liiketoimintaesittelyn jälkeen, meinasin soittaa sille ennen sitä tv juttua ja kysyä missä mennään ja tietääkö miten Movesta voi päästä eroon, mutta en soittanutkaan, ajattelin jos hän on kuitenkin vielä Movessa mukana, taitaakin olla turhaa jos hän jatkaa kaikista rikostutkimuksista huolimatta. Vai että Kotkasta Ruotsiin.
Päätin olla ottamatta yhteyttä kehenkään ylälinjassani sen päivän jalkeen, jolloin päätin lopettaa. Luulin, että voisin silti tavata heitä muissa merkeissä, mutta se ei olisi kannattanut ja nyt en heitä voisikaan edes tavata. Halveksunta sen verran vahvaa puoleltani.
Joku varmasti ehkä miettii mitä työtä teen nyt? Olen työtön ansiosidonnaisella päivärahalla, eikä hävetä yhtään! Huomenna tähänkin tulee mahdollisesti muutos kun tuli pikainen kutsu työhaastatteluun. Moni movettaja on herjannut vastustajia sillä että onko ne työttömiä yhteiskunnan elättejä? Jos elää työttömyyskorvauksilla niin saisi hävetä! Työttömyys sentään ei ole rikollista ja valitettava realiteetti jos ei ole vakituista työsuhdetta eikä uutta työtä ole tarjolla heti perään.
- AdaFlink
... ja sulla on elämä vasta alussa. Lisäksi oot jotenkin reilun oloinen (sen kuvan ainakin sain). Kyllä sä tulet pärjäämään tollasella asentella työmarkkinoilla. Odotahan vaan, paistaa se päivä joskus risukasaankin, tulet sen huomaamaan.
Tsemppiä vaan huomiseen. AdaFlink kirjoitti:
... ja sulla on elämä vasta alussa. Lisäksi oot jotenkin reilun oloinen (sen kuvan ainakin sain). Kyllä sä tulet pärjäämään tollasella asentella työmarkkinoilla. Odotahan vaan, paistaa se päivä joskus risukasaankin, tulet sen huomaamaan.
Tsemppiä vaan huomiseen.Eiköhän tässä jotain keksitä, kyllä tuolla reiluudella on kaikista parhaiten pärjännytkin töissä ja yleensäkin elämässä. Esimerkiksi omien virheiden piilottelu ja asioiden kiertely ja kaartelu yleensä pitkälle johdakkaan.
- Antti
Hienoa ja vielä kerran hienoa!
Kiitos sinulle, mursikselle, petterille, RAVE3:lle, AdaFlinkille ja muille "kateellisille" hyvästä työstänne.
On todella harmi, että nuoret lähtevät mukaan tällaisiin Moven kaltaisiin hömpötyksiin suurten tulojen toivossa. Toisaalta on sitä itsekkin silloin teini-ikäisenä tullut tehtyä kaikenlaista pientä hölmöä. Huolestuttavaa tällaisessa Move-touhussa kuitenkin on se, että tänä päivänä nämä nuoret teini-ikäiset joutuvat maksamaan omista hölmöilyistään suurilla summilla. Kovaksi on mennyt maailma. - hassu
no nyt on tosiasiantuntia kun on ollut kouvolassa muka evetillä kun niitä ei ole siellä vielä ikinä järjestetty ne ovat liiketoimintaesittelyjä. ikävää että olet jakanut aivan väärää tietoa täällä ja muuallakin. tossa sun jutussa oli niin monta väärää tietoa että en jaksa edes laskea. YRITÄ pärjätä.
Niihän se sponsorikin sanoi, "tule tänään eventille Kouvolaan ja älä jätä väliin myös Tampereen eventtiä" Tuo on vanhaa tekstiä enkä ole sana sanasta alkanut tarkastamaan ja päivittämään sitä. Tuonkin ehdin korjaamaan -> ks. Ensimmäinen hypetyskokous...
- Keinonen Pertti
siitä, että olet Movesta päässyt eroon!!
Minua aikoinaan koitettiin saada Nature's Owniin mukaan ja kuulostihan se vakuuttavalta, kun kaksi hyvää lapsuuden kaveria sitä kovasti mainosti. Toisen isä on vielä erään suuren yrityksen toimitusjohtaja ja yllättäen ne senkin siinä tilaisuudessa mainitsi ja kertoi, että sekin mielenkiinnolla nykysin seuraa tätä :)
Kun tämä esittely oli saatu loppuun ja rupesin tekemään lähtöä, niin sielä baarin tiskillä notkunut puku päällä oleva kaveri säntäs kyseleen, osasko pojat kertoa sulle hyvin tän homman. Sitten se kysyi, että kiinnostaako, johon sanoin, että kyllähän tää kaikki hehkutus kuulostaa hienolta, mutta hiukan kyllä epäilyttävältä..
Siihen se sitten jo heittikin, että oletko tyhmä, mitäs epäilyttävää tässä on. Sanoin, että mietin hetken ja se tietenkin siihen, että älä kauaa mieti. (miksi aina niin kiire??)
Kotiin kun pääsin, niin kerroin vanhemmilleni tästä jutusta ja ne oli heti vastaan, mutta mää sanoin, että hyvä juttu tää on, ja on sielä mukana se kaverikin, jonka isä on sen ison firman TJ. Ne kuitenkin pysyi tiukkoina ja käski vielä harkita..
Sitten hiukan mietin ja laskin, mahdollisuuksia minulle oli kerrottu uskomattoman suuria lukuja liikevaihdosta ja sitten siitä, kuinka paljon mukana on porukkaa jo ympäri maailmaa niin paljo jo ruotsissa ja niin paljo sielä ja täälä...
Eipä enään tuntunu kauheen isolta se liikevaaihto, kun sen tajus jakaa sillä verkostoijien määrällä vajaa 1000€/vuosi (aika perinteinen, kun vertaa muihin kusetuksiin) :)
Siitä lähtien olen vain niille kavereille soitellu ja kyselly "bisnes"-kuulumisia, no tänä päivänä noi kaverit on unohtanu noi VM-kuviot ja siirtyneet normaali-ihmisten elämään..
No saivatpahan kalliin opetuksen kumpikin.. Toinen kävi kaikki Sevenit ja WGI:t ja muut läpi ja toinen selvis hiukan vähemmällä...
On se kumma, kun jotkut ei kerrasta opi aina oli uudessa otettu huomioon joku juttu ja aina rahat meni...
PS.
Onnea siihen työhaastatteluun- tiedä mitä
poika menetti lopetettuaan. Ois ny kattonu hommaa ainaski siihen asti ku se leimataan rikolliseksi (jos) vai tais olla vimppa tonni menossa eikä uskaltanut riskillä pelata. Ei näin, pojat, voiteta.
- ???
Että lopetit ajoissa Move-höpötyksen. Itse tein sen myös, tosin 4 päivää ehdin olla mukana.
Jos en olisi tullut lukemaan tänne suomi24:n juttua Movesta ja jos mieleeni ei olisi herännyt pienintäkään epäilystä, ahdistelisin tällä hetkellä kavereitani sekä muita tuttuja. Mieluummin olen työttömänä kuin alan noin epäilyttävään juttuun!
Itse kävin hakemassa Sampo pankista luottoa tuohon juttuun (mieheni avustuksella sain), ja eipä ne pankissa epäilleet Movea. En minäkään epäillyt, ennen kuin kävin täällä lukemassa, niin hyvin värvääjä sai minut ylipuhuttua koko asiaan. Olisi pitänyt oikeastaan tajuta siinä vaiheessa kun tämä värvääjä kertoi klassisen vitsin miehestä, jolla oli kuva punaisesta ferrarista joka paikassa ja tietty päivämäärä kulmassa. Vaimo tätä tietenkin ihmetteli, mutta kas kummaa, kun päivä tuli, mies ajoi ferrarilla pihaan. No, seuraavana päivänä ilmestyi jonnekkin kuva minkkiturkista... Klassinen vitsi, jonka olen kuullut kahdessa muussakin värväystilanteessa (muualla kuin Movessa...).
Ehkäpä kaikki Movettajat eivät tiedä, mihin ovat sortuneet? Jatkavat vain samaa värväystä, yhtä suurella innolla, jonka ovat oppineet edellään olevalta. Kaikki eivät nimittäin pääse nettiin, eivätkä kaikki tajua etsiä tietoa. Onneksi itse tajusin, mistä värvääjäni oli hyvin yllättynyt. Laski sitten osakkeet silmissä, kun seuraavat puheet oli niin yliampuvia ja eroamisesta ei meinannut tulla mitään.
Onneksi opin lievällä tavalla ja saatiin kivasti rahaa remonttikassaan :). Kaikille muillekin Movesta irti päässeille tasapuolisesti. ;-) Kyllä unelmien toteuttaminen on mahdollista myös rehellisellä työllä ja jos koulutuksen suhteen ei rahkeet riitä saamaan hyvää vakituista työsuhdetta ja 3 vuotta koulunpenkillä kiinnosta tarjoaa aikuiskoulutuskin hyviä vaihtoehtoja, itselle tuli kutsu tilaisuuteen ensi viikon perjantaiksi ja aion mennä, näin se homma etenee ja mitään ette voi! ;-)
Tätä ei oteta sitten vakavasti, huom. huumorilla:
...jos joillekin jäi paha mieli siitä kun Moven leasing Ferrarin(onko tuota edes olemassakaan... tuskin) rattiin ei päässyt, niin on niitä järkevämpiäkin vaihtoehtojakin:
http://www.mobile.de/SIDb8uLggYKxePc1zWB0DlsgA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1138967171A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A9%81P-t-vCaMiMkQuRDSeVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B46D3500AGD1995CPKWHinPublicA2A0A0A0D1994/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=5&bereich=pkw&id=11111111195897407&
Oikein pidettynä kulkevaksi varsin varma toiminen(tiedän tapauksia), ajaa kesät, talvetkin ja käy myös arkiautostakin ja vielä monen uudemman tavallisen auton hintainenkin, tietenkään ei sovi kaikille jos vaikka merkin maine tai vetotapa? rassaa.- ?????
sinä movettamaan edes ehtinyt!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895