Taidan olla raskaana...

tyttö87

Oon 18 vuotias tyttö ja mun menkat on nyt 2,5 vko myöhässä!! En oo uskaltanu mennä ostamaan raskaustestiä ja ei mulla kyl olis rahaakaan vaikka ei ne paljoo maksa mut tyhjästä on paha nyhjästä!! Äidille en todellakaan uskalla edes sanoa epäileväni koska en tiedä miten se suhtautuis...se luulee et oon neitsyt vielä. se on sen verran vanhanaikainen että sen mielestä pitäis odottaa avioliittoon saakka. Se itse tuli raskaaks ennen ku meni naimisiin joten kai se puhuu omasta kokemuksestaan. Mä oikeestaan olin samaa mieltä ennen...kunnes sit tapahtu tää lankeus...no mut olisko jollain jotai neuvoi/ehdotuksii??

18

3791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maukka

1) Teet testin
      2) jos positiivinen kerrot äidille
      3) kerrot mahdolliselle lapsen isälle
      4) Sitten onkin jo aika päättää pitääkö lapsi vai tehdä abortti.

Ei oikeasti voiko elämä olla niin vaikeaa. Toki voit odottaa aina sen 9kk ja katsoa mitä tapahtuu?!

• !!!!!

4) Tappaa lapsi?

On siinä meillä laupias samarialainen.

• Maukka
        !!!!! kirjoitti:

4) Tappaa lapsi?

On siinä meillä laupias samarialainen.

Jos ei pysty siitä huolehtimaan niin kai se on parempi tehdä sillon abortti. Moniko oikeasti pystyy luovuttamaan lastaan vaikka adoptioitavaksi?

Eikä parin viikon herneen kokoinen toukka ole mikään lapsi. Turha tässä ainakaan on millään uskonnollisilla perusteilla alkaa teilaamaan. Järki voittaa tunteen.

• .....
        Maukka kirjoitti:

Jos ei pysty siitä huolehtimaan niin kai se on parempi tehdä sillon abortti. Moniko oikeasti pystyy luovuttamaan lastaan vaikka adoptioitavaksi?

Eikä parin viikon herneen kokoinen toukka ole mikään lapsi. Turha tässä ainakaan on millään uskonnollisilla perusteilla alkaa teilaamaan. Järki voittaa tunteen.

Moniko oikeasti pystyy luovuttamaan lastaan vaikka adoptioitavaksi?

--> Moniko asiallinen ihminen pystyy tappamaan lapsensa?

• Taidat itse olla?
        ..... kirjoitti:

>Moniko asiallinen ihminen pystyy tappamaan lapsensa?

Taidat itse olla Asiallinen ihminen,
        joten heittele sinä vaan niitä 1. kiviä!

Täällä ei ole tarkoitus syyllistää ketään, vaan tukea ja auttaa.

• pystyisin
        ..... kirjoitti:

tuossa tilanteessa kun ei muuta realistista vaihtoehtoa ole.

• äidiksi 18vuotiaana

Itse olen saanut ensimmäisen lapseni 18vuotiaana. Oma äitini sai minut 17 vuotiaana ja pelkäsin aiva JÄRJETTÖMÄSTI kertoa hänelle. Enkä sitten päin naamaa uskaltanutkaan. Minäpä kirjoitin hänelle kirjeen jossa kerroin raskaudestani (en asunut kotona) ja yllätyin positiivisesti. Äitini kertoi kuinka rakas olen hänelle, eikä hän syyllistä minua mistään vaan tukee 100%:sti! Ja niin hän onkin tehnyt! Voimia ja uskallusta! Vanhemmat ovat aina vanhempia ja ajattelevat lapsensa parasta!

• vanhemmat.. :(

Mä luulin täysillä tulleeni raskaaksi kun olin 17. Menkat yli 2 vkoa myöhässä, tehnyt testin joka ei ollut oikein negatiivinen eikä positiivinen (haamuviiva?). Enemmän negatiivista kuitenkin näytti, luulisin.. Sehän ei kuitenkaan tarkoita mitään, koska ihmisen kierto voi vaihdella. Ja haamuviivan kanssa voi olla raskaana, en vieläkään tiedä olinko oikeasti raskaana (raskaushan voi ennen 3 kk mennä itsestään poikki, jotkuthan eivät edes tiedä olleensa raskaana koska raskaus on mennyt itsekseen poikki muutaman viikon kohdalla, tällainenhan kävi mm. viime kesänä eräälle urheilijalle joka "jäi kiinni" korkeista hormoonimääristä douping-testissä.. Lisätutkimuksissa kävikin ilmi että nainen oli tietämättään ollut pari vkoa raskaana ja saanut keskenmenon, jonka takia tietyt hormoonit olivat koholla - doupingia ei siis ollut käyttänyt!!) Mutsi luuli mua kans neitsyeks ja huomasi hermostuneesta käytöksestäni ettei kaikki ollut kohdallaan.

Kun sai tietää, että saatoin olla raskaana, sai mielettömän raivarin. Vastusti aborttia, olisi kyllä käynyt teettämässä sen kanssani, mutta olisi inhonnut minua lopun elämääni. Sanoi että jos mahdollisen vauvan synnytän, niin saan sitten saman tien pakata tavarat ja lähteä teiniäitien ensikotiin.

Voitte uskoa että sillä viikolla itkettiin lohduttomasti eikä unta saanut..

No, menin sitten veritestiin, 3 vkoa myöhässä on täysin varma aika että viimeistään silloin näkee että onko raskaana 100% varmuudella. En ollut sen mukaan. Tekstasin äidille joka oli silminnhden helpottunut, mutta myös edelleen täysin raivoissaan. Välit äitiin huononivat siitä eteenpäin peruuttamattomasti. Äitini ei ole niitä jotka käskevät odottaa avioliittoon, mutta kyllä hänen mielestään olisi pitänyt olla ainakin se 21 ennen kuin seksielämän aloittaa - ja mieluummin vanhemmille esitellyn poikaystävän kanssa.

Periaatteessa pelkoa raskaaksi tuloon ei pitänyt olla - kumia käytin joka kerta. Syynä menkkojen myöhästymiseen oli lääkärin mukaan ylilyövä pelko raskaudesta ja sen aiheuttama stressi - kaverini kun oli pari kuukautta ennen tapausta tullut raskaaksi ja on nyt pienen pojan äiti. Minua ajatus raskaudesta kauhistutti niin että menkat menivät.

Ihanaa kun toisilla on ymmärtäväisiä vanhempia :( Kumpa minullakin olisi.. Nyt siis 19 ja välit vanhempiin heidän joustamattomuutensa takia lähes olemattomat.

Ai niin ne menkat? Ne tulivat 7vkoa myöhässä erittäin runsaina ja klimppisinä. Sen verran runsaina, että kun lukee noita aborttipalstoja, ei voi olla miettimättä menikö siellä kenties muutakin kuin munasoluja ja kohdun limakalvoja...

• LA 24.8.

apteekista 6-7 eurolla, joten ei pitäisi jäädä siitä ainakaan kiinni. Pyydä äidiltäsi leffarahaa tai lainaa tyttökaverilta, niin saat rauhan. Raskaustesti kannattaa tehdä aamupissistä, koska silloin mahdollinen raskaushormonin määrä on korkeimmillaan.

Tsemppiä!

• housuja jalassa

syytä itseäsi pissiliisa!!!

• Seuraavalla kerralla käytä ...

Siellä testi on ilmainen. Ehkä olisi syytä tutkia myös mahdolliset sukupuolitauditkin samalla.

• hmmm

Tosiaan kuten joku jo sanoikin halvimman testin saa apteekista siinä 6e. Tai sitten voit mennä terveyskeskukseen terveydenhoitajan tai sairaanhoitajan vastaanotolle ja pyytää raskaustestiä, ilmainen siellä. Oletko koulussa? Siellä on varmaan myös terveydenhoitaja, jonka luokse voit mennä. Sinä olet kuitenkin jo täysi ikäinen, joten ei kai se äidillesi niin kovin paha asia ole? Mutta tee nyt ensisijassa se testi. Varsinkin jos et halua pitää lasta, koska abortteja ei tehdä yli 12 vkon raskauksissa muuta kuin hyvin painavalla syyllä.

• tummeli

edullisimmin esimerkiksi prismasta tai citymarketista. Maksaa n. 5 euroa ja siinä on kaksi testiä paketissa. Nämä on semmosia että pitää pissata siihen kuppiin ja laittaa se testiliuska siihen. Edullisempia en ole löytänyt vielä mistään.

• eiroeiraier

Ihan hyvässä lapsentekoiässä alat jo olemaan, joten siitä vaan. Reippaasti terveyskeskukseen, siitä se lähtee. Kyllä äitisi siitä rauhottuu.
      Enemmän olisin huolissani klamydiasta, aidsista yms. kun kerran olet harrastanut suojaamatonta seksiä...
      Lisäksi lapsen isälle on kerrottava, lapsi on myös hänen!

• äiti19.

ota vastuu teoistasi itse olen samaa vuosimallia ja minulla on 2 ihanaa lasta! vaikka lapset vievät suurimman osan ajastani olen silti iltakoulun avulla saanut itselleni myös koulutuksen.

asutko siis viellä äidin kanssa? jos asut saannen kysyä miksi. kyllä melkein 19 vuotias on jo aikuinen!

• JEnnuli
    • laskettu aika 5.3 :)

jos sulla ei oikeasti oo varaa ostaa testiä, niin mene neuvolaan tai sairaalaan. minä itse kävelin vain neuvolaan ja kerroin asian toimistossa olevalle hoitajalle. hän ohjasi minut sitten terveydenhoitajalle joka teki testin. oli siinäkin helppoa kysellä että mitä sitten tapahtuu ja oikein mielellään neuvoi.

• tyhämä_lehmä

sun oo vaan pakko käydä apteekissa astamaa se raskaustesti enne kun oo myöhässä.joille et halu pitä vauvaa...tai mitä aiot tehä jos oot ''raskana''

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      163
      5015
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3611
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      164
      3426
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2927
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2689
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      28
      2058
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1905
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1824
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      155
      1522
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1512
    Aihe