Menkat ovat viikon myöhässä ja alkaa pikku hiljaa pelottaa että olenko raskaana. Olen vasta 14-vuotias ja jos sattuisin raskaana olemaan , niin siitä en voisi ainakaan vanhemmilleni kertoa, sillä minulla ei ole oikein hyviä välejä heihin. Kotonakin vain huudamme toisillemme muuten emme puhu ja jos kertoisin vanhemmilleni en luultavasti saisi enään tavata poikaystävääni. Tuntuu että vanhemmiltani puutuu kokonaan ymmärrys.
Abortti on tällä hetkellä ainut vaihtoehto , jos satun raskaana olemaan, sillä en ole vielä valmis kantamaan vastuuta pienestä lapsesta ja syntyvä lapsi ansaitsee hyvän kodin. Lisäksi pitäisi ajatella myös poikaystäväni tulevaisuutta.
Asun pienessä "tuppu kylässä" , jossa melkein kaikki tuntevat toisensa, joten terveyskeskuksen kautta en ainakaan voi käydä asiaa varmistamassa. Enkä oikein tiedä onko raskaustesteihin luottaminen .. Mitä siis tehdä ? Pitäisikö kertoa vanhemmilleni ? ja voisivatko he pitää minut erossa poikaystävästäni jos päätän kertoa ? Mahdollinen raskaus pelottaa minua hirveästi .. Miten saisin ajatukseni siitä pois ? Ja jos tahdon tehdä abortin lääkkeillä , niin miten tämä kaikki järjestyy ?
Mikä neuvoksi ?
15
1720
Vastaukset
- apteekin
raskaustesti aluksi.. ne on luotettavia, niin tiedät tilanteesi ja voit varata ajan terveyskeskukseen, jossa heillä on vaitiolovelvollisuus...ja saat sieltä lisäneuvoja tilanteeseesi. :)
- Väleissänne
Ei ole vikaa, olet vain murkku.
Tuskin vanhempasi kieltäisi lapseltasi isää?
Ei muuta kuin härkää sarvista ja kohtaamaan tekosensa.
Maailma on välillä epämukavienkin asioiden kohtaamista, mutta siitä selviää vain kun kohtaa ne mahd pian.
Tässä vaiheessa voi äitisikin antaa omia mielipiteitä ja kertoa neuvoja.
Uskon että kun kerrot vanhemmillesi se pikemminkin lähentää välejänne, toki alkushokki ja huuto ja kaikki muu kuuluu asiaan, mutta jo viikon kuluttua istutte asiallisesti keskustellen.
Muista että huuto ei auta, ja kun sinä et huuda niin vanhemmatkin tajuaa sen, sitten alkaa aurinki paistaan ja elämä luistaan.- ***********
käyppä ensin ostamassa raskaustesti apteekista!jos olet raskaana varaa aika terveyskeskukseen eikä tarvitse pelätä että kukaan saisitietää koska heilä on vaitiolo velvollisuus.
- ei todellakaan
ole helppo. Mutta silti arvelen, että vaikka vanhempasi huutavat Sinulle, niin silti he pohjimmiltaan rakastavat Sinua. Se vain kanavoituu huolestumisena ja siitä seuraa huutoa.
Voisit tietenkin yrittää sanoa heille, että nyt ei ole huutamisen paikka ja kertoisit sitten heille tilanteestasi. Olethan vielä alaikäinenkin ja ikäänkuin heidän vastuullaan.
Naisen keho - myös nuoren naisen - on tehty niin, että se mukautuu raskauden aikana äitiyteen. Eli vaikka olet nuori, ei mielestäni äitiydelle ole mitään estettä. Ja sitäpaitsi lapsen voi antaa jollekin luotettavalle henkilölle kasvatettavaksi, kunnes itse olet vähän vanhempi ja voit hoitaa hänet itse. Sosiaalitoimistosta saa tästä asiasta tietoa ja he voivat järjestää asian. Saat itse olla vaikuttamassa siihen, minkälaiseen perheeseen tai kenelle lapsi annettaisiin.
En väitä, että on helppo ottaa vastaan naapureiden merkitseviä katseita, mutta jos olet itse varma asiastasi, niin ne eivät merkitse koko maailmaa.
Tsemppiä Sinulle! - suude
Hei !
Nyt kun olet ehkä raskaana niin sisälläsi niinsanottu klimppi on jo ihminen ja abortti
on murha! ja on aivan sama kuin mikä tahansa murha vaikka ei vauvasi ole elänyt vielä yhtään päivää tässä maailmassa ja suomessakin on niin monia hyviä perheitä mitkä kyllä ottaa vauvan vastaan jos et itse sitä halua pitää!
jos mun tyttö kertois olevansa raskaana niin odottaisimme innolla näkevämme tuon ihanan nyytin
jumala sanoo myös älä tapa ja hän näkee kaiken ja tuomitsee myös. älä murhaa!- Pöllämystynyt
Kauheeta, miten sä puhut 14-vuotiaalle lapselle. Typerää uskovaisten jorinaa. Abortti tehdään raskauden alkuvaiheessa, jollon mitään lasta ei vielä ole. Abortti on kirurginen toimenpide eikä mikään murha.
Joka tapauksessa, jo se on ihan tarpeeks pöyristyttävää, että harrastetaan 14-vuotiaana seksiä, mutta se ny vasta onkin, jos 14-vuotias synnyttää lapsen.
14-vuotiaan tapauksessa ei kuulu miettiä semmosia vaihtoehtoja kun lapsen pitäminen tai adoptio. Ne on ihan aikuisten juttuja ne. Miettikää seurauksia, jos 14-vuotias ylipäätään käy koko raskauden läpi. Siis kasiluokkalainen! Sitä ei todennäkösesti jaksais istua koulunpenkillä raskauden viimesille päiville asti ja sitä paitsi, jos lapsen antais adoptioon, joutus varmaan oleen koulusta aika paljon poissa kun pitäis sitä adoptiohommaa järjestellä, eli koulunkäynti kärsis aika pahasti. Sit on vielä synnytystuskat ja mahdollinen synnytyksen jälkeinen masennus... siis pelkkä ajatuskin, että 14-vuotiaana joutus miettiin tällasia asioita, on ihan hirvittävä.
Äiti, joka kannustaa 14-vuotiasta lasta äitiyteen, on ite aika huono äiti.
Tyttö-91, älä välitä mitään tollasista uskovaisten jorinoista, vaan tee abortti, jos susta siltä tuntuu. Omasta mielestäni abortti on luonnollisin ja yksinkertasin ratkasu tähän tilanteeseen, mutta päätös on tietysti sun tehtävä. Ikävää, kun joudut noin aikuisia juttuja 14-vuotiaana miettiin. Toivottavasti et joudu miettimään näitä asioita ennenku aikuisiällä seuraavan kerran. Joka tapauksessa, tsemppiä sulle! - suude
Pöllämystynyt kirjoitti:
Kauheeta, miten sä puhut 14-vuotiaalle lapselle. Typerää uskovaisten jorinaa. Abortti tehdään raskauden alkuvaiheessa, jollon mitään lasta ei vielä ole. Abortti on kirurginen toimenpide eikä mikään murha.
Joka tapauksessa, jo se on ihan tarpeeks pöyristyttävää, että harrastetaan 14-vuotiaana seksiä, mutta se ny vasta onkin, jos 14-vuotias synnyttää lapsen.
14-vuotiaan tapauksessa ei kuulu miettiä semmosia vaihtoehtoja kun lapsen pitäminen tai adoptio. Ne on ihan aikuisten juttuja ne. Miettikää seurauksia, jos 14-vuotias ylipäätään käy koko raskauden läpi. Siis kasiluokkalainen! Sitä ei todennäkösesti jaksais istua koulunpenkillä raskauden viimesille päiville asti ja sitä paitsi, jos lapsen antais adoptioon, joutus varmaan oleen koulusta aika paljon poissa kun pitäis sitä adoptiohommaa järjestellä, eli koulunkäynti kärsis aika pahasti. Sit on vielä synnytystuskat ja mahdollinen synnytyksen jälkeinen masennus... siis pelkkä ajatuskin, että 14-vuotiaana joutus miettiin tällasia asioita, on ihan hirvittävä.
Äiti, joka kannustaa 14-vuotiasta lasta äitiyteen, on ite aika huono äiti.
Tyttö-91, älä välitä mitään tollasista uskovaisten jorinoista, vaan tee abortti, jos susta siltä tuntuu. Omasta mielestäni abortti on luonnollisin ja yksinkertasin ratkasu tähän tilanteeseen, mutta päätös on tietysti sun tehtävä. Ikävää, kun joudut noin aikuisia juttuja 14-vuotiaana miettiin. Toivottavasti et joudu miettimään näitä asioita ennenku aikuisiällä seuraavan kerran. Joka tapauksessa, tsemppiä sulle!Niin totuushan on hullutus niille jotka ei tunne totuutta. JUMALA on määrännyt sexin avioliittoon ja tässä on sen tulos kun sitä siellä ei harrasteta.Vaan aloitetaan ihan vapaaehtoisesti 12-14 vuotiaana ihan kuin ei sitä sitten myöhemmin kerkeis harrastaa. Elämässä ei ole mikään kiire mihinkään koulua voi jatkaa myöhemmin ja töitäkin kerkee tehdä ihan riittävästi ennen eläkettä. Ainut tärkee asia mikä tarvii olla jokaiselle selvä ennen kuolemaa on se onko uskossa jeesukseen !!
Hirvittää ajatella että niin moni menee samaan paikkaan noitten riehuvien muslimien kanssa.
Ja raamatusta löytyy kohta missä sanotaan että Minä tunsin sinut JO ennen kuin sinua oli olemassakaan meinaa sitä klimppiä josta sanotaan että se ei ole vielä mitään! - Pöllämystynyt
suude kirjoitti:
Niin totuushan on hullutus niille jotka ei tunne totuutta. JUMALA on määrännyt sexin avioliittoon ja tässä on sen tulos kun sitä siellä ei harrasteta.Vaan aloitetaan ihan vapaaehtoisesti 12-14 vuotiaana ihan kuin ei sitä sitten myöhemmin kerkeis harrastaa. Elämässä ei ole mikään kiire mihinkään koulua voi jatkaa myöhemmin ja töitäkin kerkee tehdä ihan riittävästi ennen eläkettä. Ainut tärkee asia mikä tarvii olla jokaiselle selvä ennen kuolemaa on se onko uskossa jeesukseen !!
Hirvittää ajatella että niin moni menee samaan paikkaan noitten riehuvien muslimien kanssa.
Ja raamatusta löytyy kohta missä sanotaan että Minä tunsin sinut JO ennen kuin sinua oli olemassakaan meinaa sitä klimppiä josta sanotaan että se ei ole vielä mitään!Eikö tosta mun aikasemmasta viestistäni muka käynyt sulle selväksi, että en todellakaan ole mikään uskovainen hihhuli. Mun näkökulmastani jumalaa ei ole eikä oo koskaan ollu, raamattu on käyttökelponen ainoastaan sytykkeenä ja abortinvastustajat tunnevammasia idiootteja.
"Elämässä ei ole mikään kiire mihinkään koulua voi jatkaa myöhemmin"
Haloo! Nyt puhutaan PERUSKOULUSTA. Ei sitä noin vaan jatketa parin kuukauden tauon jälkeen. Peruskoulu on tosi tärkee juttu lapsen elämässä, koska peruskoulussa lapsi oppii pitämään huolta itsestään. Ei sillon voi ottaa vastuuta pienen vauvan elämästä, jos ei osaa vielä täysin huolehtia omastakaan elämästään. Kaikki uskovaiset sais miettiä tätä ja pitää turpansa kiinni! Jos ette kumminkaan pysty siihen, niin koittakaa edes sanoo abortista oma, oikea mielipiteenne ja lakatkaa siteeraamasta jotain typerää opusta, jonka tarinoita kukaan ei voi todistaa oikeesti tapahtuneen!
Lopuksi täytyy vielä kommentoida tätä kohtaa sun eilisessä viestissä, kun en eilen muistanu. Tää kohta sai mut nauramaan kippurassa:
"jos mun tyttö kertois olevansa raskaana niin odottaisimme innolla näkevämme tuon ihanan nyytin"
Haa haa haa. Parasta oliskin odottaa innolla. Meinaan vaan, että jos sun tyttös on vasta 14-vuotias, niin et kai sä oikeesti kuvittele, että se siitä vauvasta jaksais huolehtia?! Hei vähän todellisuudentajua! Ei tää oo mitään saippuaopperaa. Sä sen vauvan kasvattaisit eikä kukaan muu.
- mikko n.
Aloita siitä, että päätät, ettet tee aborttia ja kerrot rehellisesti vanhemmillesi, mistä on kysymys. Se on paljon parempi asia kuin että he muuta kautta saisivat tietää, esimerkiksi hätäisesti hankitun abortin jälkeen. Jos tilanne on kertomisen jälkeen edelleen hankala, niin voit rohkeasti ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jotka järjestävät sinulle paikan ensikodissa/turvakodissa. Sinulle, lapsellesi ja lapsen isällesi taataan tukea lapsesta huolehtimiseen ja omien asioidenne järjestelyyn. Sanoisin kuitenkin, että on epätodennäköistä, että tällaiseen tarvitsee mennä, koska todennäköisesti vanhempasi kuitenkin alkujärkytyksen jälkeen ymmärtävät ja ovat iloisia isovanhemmuudesta. Entä sitten poikaystäväsi vanhemmat? Heistäkin voi olla paljon apua.
- Pöllämystynyt
"Aloita siitä, että päätät, ettet tee aborttia"
Minkä helvetin takia? Kun on 14-vuotias kyseessä, nii ei pitäs olla epäilystäkään siitä, että abortti on paras ratkasu.
"...voit rohkeasti ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jotka järjestävät sinulle paikan ensikodissa/turvakodissa. Sinulle, lapsellesi ja lapsen isällesi taataan tukea lapsesta huolehtimiseen ja omien asioidenne järjestelyyn."
Haloo! Järkee peliin! Ei lapsi voi olla äiti toiselle lapselle. Vaikka tiedän kyllä, että jotkut 14-vuotiaat ovat aikuisempia kuin itse olin 14-vuotiaana, mutta ei silti kukaan 14-vuotias nyt sentään äidiksi halua.
..."todennäköisesti vanhempasi kuitenkin alkujärkytyksen jälkeen ymmärtävät ja ovat iloisia isovanhemmuudesta."
Voi apua!!! Mä en varmaan lakkaa nauramasta koko iltana. Hyvät vanhemmat ei ilahdu, jos 14-vuotias teini julistaa illallispöydässä olevansa raskaana ja että se aikoo kasvattaa sen vauvan yhdessä lapsen isän kanssa ja vielä muuttaa lapsen isän kanssa yhteen ja jättää peruskoulun kesken ja heittää kaikki muutkin tulevaisuuden opiskeluhaaveet mielestään huitsin nevadaan. Pikemminkin ne uskottelee ittelleen näkevänsä painajaista. Mietippä asioita uudestaan, valopää.
Tyttö-91:lle: jos luet tän, niin mä en halua pelotella sua tolla ylläolevalla kommentilla. Oon nimittäin samaa mieltä ton mikon kanssa siinä, että sun pitäs ehdottomasti kertoo sun tilanteesta vanhemmilles, mutta älä mee kuitenkaan llian pitkälle. Jos sun vanhempas on tosi ankaria ja sä halut säilyttää välit niihin, niin kannattaa siirtää haaveet vanhemmuudesta ja yhteiselämästä poikaystävän kanssa myöhemmäs tulevaisuuteen. Mutta se on tietenkin sun oma asias, miten tilanteen hoidat. Toivottavasti kaikki lopulta järjestyy. :) - mikko n.
Pöllämystynyt kirjoitti:
"Aloita siitä, että päätät, ettet tee aborttia"
Minkä helvetin takia? Kun on 14-vuotias kyseessä, nii ei pitäs olla epäilystäkään siitä, että abortti on paras ratkasu.
"...voit rohkeasti ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, jotka järjestävät sinulle paikan ensikodissa/turvakodissa. Sinulle, lapsellesi ja lapsen isällesi taataan tukea lapsesta huolehtimiseen ja omien asioidenne järjestelyyn."
Haloo! Järkee peliin! Ei lapsi voi olla äiti toiselle lapselle. Vaikka tiedän kyllä, että jotkut 14-vuotiaat ovat aikuisempia kuin itse olin 14-vuotiaana, mutta ei silti kukaan 14-vuotias nyt sentään äidiksi halua.
..."todennäköisesti vanhempasi kuitenkin alkujärkytyksen jälkeen ymmärtävät ja ovat iloisia isovanhemmuudesta."
Voi apua!!! Mä en varmaan lakkaa nauramasta koko iltana. Hyvät vanhemmat ei ilahdu, jos 14-vuotias teini julistaa illallispöydässä olevansa raskaana ja että se aikoo kasvattaa sen vauvan yhdessä lapsen isän kanssa ja vielä muuttaa lapsen isän kanssa yhteen ja jättää peruskoulun kesken ja heittää kaikki muutkin tulevaisuuden opiskeluhaaveet mielestään huitsin nevadaan. Pikemminkin ne uskottelee ittelleen näkevänsä painajaista. Mietippä asioita uudestaan, valopää.
Tyttö-91:lle: jos luet tän, niin mä en halua pelotella sua tolla ylläolevalla kommentilla. Oon nimittäin samaa mieltä ton mikon kanssa siinä, että sun pitäs ehdottomasti kertoo sun tilanteesta vanhemmilles, mutta älä mee kuitenkaan llian pitkälle. Jos sun vanhempas on tosi ankaria ja sä halut säilyttää välit niihin, niin kannattaa siirtää haaveet vanhemmuudesta ja yhteiselämästä poikaystävän kanssa myöhemmäs tulevaisuuteen. Mutta se on tietenkin sun oma asias, miten tilanteen hoidat. Toivottavasti kaikki lopulta järjestyy. :)Jos ymmärtää, mitä abortissa tapahtuu ja mitä se tarkoittaa, ei voi tällaisessa tilanteessa pitää aborttia suositeltavana vaihtoehtona.
En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä, niin äidin kuin isän puolisestakaan suvusta, joka tietenkin tässä korostuu entisestään. Tämä konjunktio:
> jos 14-vuotias teini julistaa illallispöydässä
> olevansa raskaana ja että se aikoo kasvattaa sen
> vauvan yhdessä lapsen isän kanssa ja vielä
> muuttaa lapsen isän kanssa yhteen ja jättää
> peruskoulun kesken ja heittää kaikki muutkin
> tulevaisuuden
on Suomen olosuhteita varten aivan älytön, eikä asioiden tietenkään pidä mennä kaikilta osin noin. Ei koulutusta kannata eikä pidäkään jättää kesken muuta kuin korkeintaan pitääkseen äitiyslomaa vuoden. Kannattaa ottaa huomioon, että esimerkiksi kansanedustaja Anni Sinnemäki on aikanaan saanut lapsen 16-vuotiaana, eikä se tuhonnut hänen elämäänsä tai uraansa. - Pöllämystynyt.
mikko n. kirjoitti:
Jos ymmärtää, mitä abortissa tapahtuu ja mitä se tarkoittaa, ei voi tällaisessa tilanteessa pitää aborttia suositeltavana vaihtoehtona.
En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä, niin äidin kuin isän puolisestakaan suvusta, joka tietenkin tässä korostuu entisestään. Tämä konjunktio:
> jos 14-vuotias teini julistaa illallispöydässä
> olevansa raskaana ja että se aikoo kasvattaa sen
> vauvan yhdessä lapsen isän kanssa ja vielä
> muuttaa lapsen isän kanssa yhteen ja jättää
> peruskoulun kesken ja heittää kaikki muutkin
> tulevaisuuden
on Suomen olosuhteita varten aivan älytön, eikä asioiden tietenkään pidä mennä kaikilta osin noin. Ei koulutusta kannata eikä pidäkään jättää kesken muuta kuin korkeintaan pitääkseen äitiyslomaa vuoden. Kannattaa ottaa huomioon, että esimerkiksi kansanedustaja Anni Sinnemäki on aikanaan saanut lapsen 16-vuotiaana, eikä se tuhonnut hänen elämäänsä tai uraansa."Jos ymmärtää, mitä abortissa tapahtuu ja mitä se tarkoittaa, ei voi tällaisessa tilanteessa pitää aborttia suositeltavana vaihtoehtona."
Ei helvetti! Et kai säkin oo joku hihhuli, joka pitää aborttia tappamisena?! Abortti ei ole tappamista, jos se tehdään ihan raskauden alussa, kun mitään lasta ei vielä ole. Tiedän täsmälleen, mitä abortti on. Abortti = raskauden keskeytys, jossa naisen kohdusta poistetaan vajaan sentin mittainen alkio (mikäli keskeytys tehdään raskauden alkuvaiheessa).
Mitä helvettiä toi "ei voi tällaisessa tilanteessa"-kohta muka on tarkoittavinaan?! Mihin ihmeen tilanteeseen vois abortti muka paremmin sopia kun teiniraskauteen (äidin hengen vaarantavaa raskautta ja raiskausta lukuunottamatta)?!?!
"En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä, niin äidin kuin isän puolisestakaan suvusta, joka tietenkin tässä korostuu entisestään."
Totta puhut. 14-vuotiaat on niin nuoria, että ne ei vanhempina todennäkösesti kestäis viikkoo kauempaa. Sen jälkeen isovanhemmat sais ottaa sen vauvan hoitoonsa tai sit se annettas adoptioon.´
"... esimerkiksi kansanedustaja Anni Sinnemäki on aikanaan saanut lapsen 16-vuotiaana, eikä se tuhonnut hänen elämäänsä tai uraansa."
No okei sitten! Joillakin voi käydä tuuria. Tuskin Anni Sinnemäki silti julkisesti kannustais muitakin 14-16-vuotiaita mieluummin synnyttämään lapsia kuin tekemään abortin. Siihen se ura ainakin tuhoutuis (ainakin luulis tuhoutuvan). Sitä paitsi, mistä sä tiedät minkälaista Anni Sinnemäellä oli, kun sen vauva oli ihan pieni? Mä edelleenkin olen jyrkästi sitä mieltä, että lapsi ei voi olla äiti toiselle lapselle. Näin ollen epäilen vahvasti, että Anni Sinnemäki jakso koko ajan olla lastaan hoivaamassa 16-kesäsenä. Toivottavasti ne isovanhemmat oli sit mukana auttamassa.
Joka tapauksessa, olkoot kaiken maailman uskovaiset hihhulit abortista ihan mitä mieltä tahansa, niin se on kuitenkin täys fakta, ettei teiniraskaus oo koskaan mikään juhlan aihe. - mikko n.
Pöllämystynyt. kirjoitti:
"Jos ymmärtää, mitä abortissa tapahtuu ja mitä se tarkoittaa, ei voi tällaisessa tilanteessa pitää aborttia suositeltavana vaihtoehtona."
Ei helvetti! Et kai säkin oo joku hihhuli, joka pitää aborttia tappamisena?! Abortti ei ole tappamista, jos se tehdään ihan raskauden alussa, kun mitään lasta ei vielä ole. Tiedän täsmälleen, mitä abortti on. Abortti = raskauden keskeytys, jossa naisen kohdusta poistetaan vajaan sentin mittainen alkio (mikäli keskeytys tehdään raskauden alkuvaiheessa).
Mitä helvettiä toi "ei voi tällaisessa tilanteessa"-kohta muka on tarkoittavinaan?! Mihin ihmeen tilanteeseen vois abortti muka paremmin sopia kun teiniraskauteen (äidin hengen vaarantavaa raskautta ja raiskausta lukuunottamatta)?!?!
"En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä, niin äidin kuin isän puolisestakaan suvusta, joka tietenkin tässä korostuu entisestään."
Totta puhut. 14-vuotiaat on niin nuoria, että ne ei vanhempina todennäkösesti kestäis viikkoo kauempaa. Sen jälkeen isovanhemmat sais ottaa sen vauvan hoitoonsa tai sit se annettas adoptioon.´
"... esimerkiksi kansanedustaja Anni Sinnemäki on aikanaan saanut lapsen 16-vuotiaana, eikä se tuhonnut hänen elämäänsä tai uraansa."
No okei sitten! Joillakin voi käydä tuuria. Tuskin Anni Sinnemäki silti julkisesti kannustais muitakin 14-16-vuotiaita mieluummin synnyttämään lapsia kuin tekemään abortin. Siihen se ura ainakin tuhoutuis (ainakin luulis tuhoutuvan). Sitä paitsi, mistä sä tiedät minkälaista Anni Sinnemäellä oli, kun sen vauva oli ihan pieni? Mä edelleenkin olen jyrkästi sitä mieltä, että lapsi ei voi olla äiti toiselle lapselle. Näin ollen epäilen vahvasti, että Anni Sinnemäki jakso koko ajan olla lastaan hoivaamassa 16-kesäsenä. Toivottavasti ne isovanhemmat oli sit mukana auttamassa.
Joka tapauksessa, olkoot kaiken maailman uskovaiset hihhulit abortista ihan mitä mieltä tahansa, niin se on kuitenkin täys fakta, ettei teiniraskaus oo koskaan mikään juhlan aihe.> "En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä,
> niin äidin kuin isän puolisestakaan suvusta, joka
> tietenkin tässä korostuu entisestään."
> Totta puhut. 14-vuotiaat on niin nuoria, että ne
> ei vanhempina todennäkösesti kestäis viikkoo
> kauempaa. Sen jälkeen isovanhemmat sais ottaa sen
> vauvan hoitoonsa tai sit se annettas adoptioon.´
Kun synnyin, vanhempani eivät olleet teinejä, mutta olivat nuoria aikuisia, juuri naimisiin menneitä ja molemmilla oli opinnot kesken. Olin huomattavan paljon äidin puoleisten isovanhempieni hoidossa silloin kun olin pieni lapsi, välillä päiväkausiakin. Tästä olen kyseisille isovanhemmilleni kiitollinen (toinen heistä edesmennyt) ja pidän aivan luonnollisena asiana että nuoret vanhemmat tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen. - Pöllämystynyt
mikko n. kirjoitti:
> "En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä,
Kun synnyin, vanhempani eivät olleet teinejä, mutta olivat nuoria aikuisia, juuri naimisiin menneitä ja molemmilla oli opinnot kesken. Olin huomattavan paljon äidin puoleisten isovanhempieni hoidossa silloin kun olin pieni lapsi, välillä päiväkausiakin. Tästä olen kyseisille isovanhemmilleni kiitollinen (toinen heistä edesmennyt) ja pidän aivan luonnollisena asiana että nuoret vanhemmat tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen.Jos sun vanhempas ei kerran ollu 14-vuotiaita sut saadessaan, niin miten ne tähän keskusteluun liittyy? Sä ite sanoit, että ne oli nuoria aikuisia,kun sä synnyit (oletan siis, että jotain 17-18-vuotiaita). Tässä on nyt kuitenkin kyse 14-vuotiaasta, toisin sanoen lapsesta. Siinä olen sun kanssa kyllä samaa mieltä, että nuoret vanhemmat tarttee kaiken mahdollisen tuen. 14-vuotias ei kuitenkaan oo "nuori vanhempi" vaan vasta lapsi. Mä en siis ainakaan pitäis luonnollisena asiana tukea 14-vuotiaan lapsen päätöstä synnyttää ja kasvattaa lapsi, koska LAPSI EI VOI OLLA ÄITI TOISELLE LAPSELLE!!! Näin ollen isovanhemmat ei tässä tapauksessa pelkästään auttelis lapsen hoidossa, vaan ne lopulta päätyis kasvattaan tän lapsen.
Vertaus kansanedustajaan ei myöskään oikeestaan toimi tässä tilanteessa, koska 16-vuotias on kaksi vuotta vanhempi kuin 14-vuotias. Nyt sä tietysti alat selittään jotain, että "eihän siinä paljon mitään eroo oo", mutta kyllä mun mielestäni 16-vuotias on aivan erilainen kuin 14-vuotias. Sitä paitsi, sun "järkevät perustelut" teinivanhemmuuden hyväksymiseen ei vaikuta muutenkaan kovin järkeviltä. Siis sun vanhempas ja yks kälynen kansanedustaja on onnistunu nuorina vanhempina. Mitä sitten? Eihän se ny tarkota, että kaikki muutkin onnistus nuorina vanhempina. Eikä se ny varsinkaan tarkota sitä, että 14-vuotiasta lasta pitäs kannustaa äitiyteen. - provo vai
mikko n. kirjoitti:
> "En turhaan puhunut isovanhemmuuden merkityksestä,
Kun synnyin, vanhempani eivät olleet teinejä, mutta olivat nuoria aikuisia, juuri naimisiin menneitä ja molemmilla oli opinnot kesken. Olin huomattavan paljon äidin puoleisten isovanhempieni hoidossa silloin kun olin pieni lapsi, välillä päiväkausiakin. Tästä olen kyseisille isovanhemmilleni kiitollinen (toinen heistä edesmennyt) ja pidän aivan luonnollisena asiana että nuoret vanhemmat tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen.oikeesti ihan puhalla tästä maailmasta...!!! ;)
Pikkusen hurahtuneelta kuullostat!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664