Seklementtiliitto mihin Halonen kuuluu on perustettu Suomessa 1918...Kansalaissodanaikoihin)
Toimii kirkon ja työväenliikkeen välillä!!
Kauniit on periaatteet, mutta miksi heille ei kelpaa tämä sama kirkko kuin muillekkin??
TARJAN USKONTO???
58
1185
Vastaukset
- Eila,.,
Miksi kirkkokin muuttuu kokoajan radikaalimpaan suuntaan...Paarma onkin jo aika vasemmalla..
- PUNATULKKU.
Onko tämä tarkoitettu meneväksi kaikille yhteiskunnan alueille...
- futisdiggaaja
Leskimiehenä tuoreen vaimonkin otti. Viisas mies.
Piispa Riekkinen on humaani savolaisten oma heimopäällikkö!!
äijä
- tiedä
Etkö tiedä, että uskonto aivan sama kuin puoluepolitiikka....
Kuka sanoo, mik on "oikea" uskonto? Aivan sama, mikä puolue on "oikea" puolue.
Nimenomaan MUN uskonto ja puoluepolitiikka ovat ne ainoat oikeat!!!! - olla uskovainen
..kuulumatta kirkkoon tai toteuttaa "laupeudentyötä" vaikka sitten setlementtiliikeessä. Itse erosin kirkosta vuosikymmeniä siihen kuuluttuani ja en ole ollenkaan jumalankieltäjä. Sattumoisin eräältä foorumilta sain vinkin oheiseen linkkiin ja luin fleur-de-lis :n kokemukset. Suosittelen.
http://www.nakokulma.net/keskustelu/index.php?topic=9178.0 - mukana olevista
suurin osa on luterilaisen kirkon jäseniä. Heidän laitoksiinsa, esim huumevieroitukseen tai alkoholismin hoitoklinikalle pääsevät muutkin kuin työläiset. Riippuvuudet ei katso puoluetta.
- Ateisti .
Tarvitaan tollaista päällekäisyyttä?
Mä uskon siihen ,että Halonen kyllä tietää mikä on oikein! - nukkuva..?
Ateisti . kirjoitti:
Tarvitaan tollaista päällekäisyyttä?
Mä uskon siihen ,että Halonen kyllä tietää mikä on oikein!Onhan tää maailmallakin nähty..
- kiihkoilijat
nukkuva..? kirjoitti:
Onhan tää maailmallakin nähty..
on asia erikseen. ELÄKÖÖN VAPAUS, kuukua mihin haluaa ja mistä ihminen onnelliseksi tulee.
- ON VAIN.
kiihkoilijat kirjoitti:
on asia erikseen. ELÄKÖÖN VAPAUS, kuukua mihin haluaa ja mistä ihminen onnelliseksi tulee.
Me kaikki olemme vaan kuolevaisia.
- Hullujussiaaaaaaaaaa
Miksi päällekkäisyys kirkon kanssa ja mikä rahoitusosuus on kyseisellä puljulla?
- vekonpainoja tarvitaan
näin on.
- USKOVA TYTTÖ.
Mielestäni usko on henkilökohtainen asia. Mutta kun on kyse Tasavallan Presintistä, niin miten hänellä voi politiikka liittyä uskonton?
Miksi Tarja? - Lausunto..
USKOVA TYTTÖ. kirjoitti:
Mielestäni usko on henkilökohtainen asia. Mutta kun on kyse Tasavallan Presintistä, niin miten hänellä voi politiikka liittyä uskonton?
Miksi Tarja?Eikö se jo ole selvä niinkuin Jääskeläinenkin sanoi, että instituutio ei voi liittyä kirkkoon.
Antakaa jo olla toi raamatulla päähänlyöminen!! - Lotantyttö
Lausunto.. kirjoitti:
Eikö se jo ole selvä niinkuin Jääskeläinenkin sanoi, että instituutio ei voi liittyä kirkkoon.
Antakaa jo olla toi raamatulla päähänlyöminen!!Miten aina sodankin aikana sanottiin, että "Jumala maatamme siunatkoon" hän kertoi ihmetelleensä tätä nykyistä jumalatonta menoa.
- Mutta,
Lotantyttö kirjoitti:
Miten aina sodankin aikana sanottiin, että "Jumala maatamme siunatkoon" hän kertoi ihmetelleensä tätä nykyistä jumalatonta menoa.
Kysyisin eikös meidän kirkkomme ole puolueeton?
- äänestin kyllä piispaa
Lotantyttö kirjoitti:
Miten aina sodankin aikana sanottiin, että "Jumala maatamme siunatkoon" hän kertoi ihmetelleensä tätä nykyistä jumalatonta menoa.
Eikö nää olleetkaan kirkollisvaalit?
urponen - KADUNKASVATTI.
Mutta, kirjoitti:
Kysyisin eikös meidän kirkkomme ole puolueeton?
Onko sillä saatanan välii mihin joku kuluu vai ei kuulu?
Tarja voitti jos et tiennyt!
Pulinat veks! - Nunna
äänestin kyllä piispaa kirjoitti:
urponenUskonnon merkitystä. Henkilökohtaisella tasollani se on kaikkeni. Ilman rukousta en olisi mitään.
- Pyhäkoululainen
KADUNKASVATTI. kirjoitti:
Pulinat veks!On tärkeää minkälaisen mallin hän antaa.
- REIPAS SISKO
Nunna kirjoitti:
Uskonnon merkitystä. Henkilökohtaisella tasollani se on kaikkeni. Ilman rukousta en olisi mitään.
Minulle selvisi Halosesta taas yksi asia lisää.
Hän on ideologiansa vanki ja vasemmiston täydellinen "tuote"
Jopa uskonsakkin hän yhdistää työväenliikkeeseen. - ihmettelen vaan
REIPAS SISKO kirjoitti:
Jopa uskonsakkin hän yhdistää työväenliikkeeseen.siis suvaitsevaa.../kuka ensimmäisen kiven heittää..:)
- tkkT
ihmettelen vaan kirjoitti:
siis suvaitsevaa.../kuka ensimmäisen kiven heittää..:)
Kuka kustantaa valtion kirkon, jos ei arvojohtajakaan osallistu kirkollisverojen maksuun? Silti radion vaaliohjelmassa oli pakko luetella, kuinka usein kirkossa on käyty. Taisi saada jonkun hurskaan mummelin äänen silläkin tavalla.
- välii
KADUNKASVATTI. kirjoitti:
Pulinat veks!Jos meillä kristityllä maalla on pressa,joka
ARVOSTAA islamilaisuuden luterilaisuuden YLI. niin sillä on just sen saatanan väli.
Muita uskontoja tulee tietysti kunnioittaa ja olla pilkkaamatta. - te kyykäärmeen sikiöt!
tkkT kirjoitti:
Kuka kustantaa valtion kirkon, jos ei arvojohtajakaan osallistu kirkollisverojen maksuun? Silti radion vaaliohjelmassa oli pakko luetella, kuinka usein kirkossa on käyty. Taisi saada jonkun hurskaan mummelin äänen silläkin tavalla.
Näin vielä viime vuosisadalla.
- tavaksi
tkkT kirjoitti:
Hupaisaa siinä Halosen kirkossakäyntivastauksessa oli se, että hän luetteli konsertit ja vaalikeskustelut, jotka oli pidetty KIRKOLLISISSA TILOISSA.
Kirkossakäynnti kysymyksellähän tarkoitetaan,
kävitkö jumalanpalvelukseesa?
Tätä Halonen ei tuntunut tietävän. - UKKO KEURUULTA
tkkT kirjoitti:
Olen seurannut mielenkiintoista keskusteluanne.
Ja ajattelin vastata muutamaan kysymykseen tietoni mukaan.
Joku kysyi onko kirkko poliittinen?
Vastaisin, että on. Kirkollisvaalit se tekevät.
Sitten kysyttiin kirkollisverosta?
Sen maksavat Evankelisluterilaisen kirkonjäsenet.
Mutta en nyt muista muita kysymyksiä, mutta asia ei ole ollenkaan mitätön.Keskustelkaa vapaasti !
Siunausta kaikille ja Jumala meitä varjelkoon! - kivellä
ihmettelen vaan kirjoitti:
siis suvaitsevaa.../kuka ensimmäisen kiven heittää..:)
Kyllä uskonsa mukaisia arvostuksia saa esittää
ei se ole kivenheittoa. - nukkuva..?
kivellä kirjoitti:
Kyllä uskonsa mukaisia arvostuksia saa esittää
ei se ole kivenheittoa.Miksi Tarja Halonen kuuluu työväenpoliittiseen siipeen kuuluvaan kristilliseen kirkkoon.
Miksi hänelle ei kelpaa tämä kirkko johon maksamme me muut veromme?
Saako kyseinen "Liitto"vielä kuitenkin tukea meiltä muilta veronmaksajilta? - kirkkoon
Pyhäkoululainen kirjoitti:
On tärkeää minkälaisen mallin hän antaa.
hakeen niitä mallejas, idiootti. Tai hae niitä mallikoulusta... =D
- koppaas
välii kirjoitti:
Jos meillä kristityllä maalla on pressa,joka
ARVOSTAA islamilaisuuden luterilaisuuden YLI. niin sillä on just sen saatanan väli.
Muita uskontoja tulee tietysti kunnioittaa ja olla pilkkaamatta.kakkipääty.
On se nyt saatana ettei ihmiset saa itse päättää mihin uskoo. Saatanan laumasielu, eiks sulla ole mitään omaa ajatusta, vaan kaikki on niin opittua liirum laarum hihhuli toimintaa. - hiljaa
REIPAS SISKO kirjoitti:
Jopa uskonsakkin hän yhdistää työväenliikkeeseen.seurakunnassa.
- Kapiainen kaukaa,,
UKKO KEURUULTA kirjoitti:
Mutta en nyt muista muita kysymyksiä, mutta asia ei ole ollenkaan mitätön.Keskustelkaa vapaasti !
Siunausta kaikille ja Jumala meitä varjelkoon!On kiva kun saadaan asiallistakin keskustelua ja vastauksia. Minulle oli jotenkin uutta noi kirkon vaalit.
Miten ne ehdokkaat valitaan? - vittuuuntunuttt.
äänestin kyllä piispaa kirjoitti:
urponenSanoisinko jotenkin, niin autettavia...
- kirkon jäsen
UKKO KEURUULTA kirjoitti:
Siunausta kaikille ja Jumala meitä varjelkoon!Myös kirkkoon kuulumattomalta menee osa verostaan kirkolle. Otapa selvää asiasta jollet sattunut tietämään.
- ex-kirkkokuorolainen
Kapiainen kaukaa,, kirjoitti:
On kiva kun saadaan asiallistakin keskustelua ja vastauksia. Minulle oli jotenkin uutta noi kirkon vaalit.
Miten ne ehdokkaat valitaan?oikeesti Pärstäkertoimella ja hyväveli/sisko sopimuksilla.
Mutta kyllä ihan kuten muissakin vaaleissa on ehdokkaat ja valitsijat.
Vaaleissa voi äänestää kaikki EVL kirkon jäsenet.
Sanoisin että ei kovin luotettavaa ääntenlaskentaa. - Erkki
nukkuva..? kirjoitti:
Miksi Tarja Halonen kuuluu työväenpoliittiseen siipeen kuuluvaan kristilliseen kirkkoon.
Saako kyseinen "Liitto"vielä kuitenkin tukea meiltä muilta veronmaksajilta?Mikä sellainen "työväenpoliittiseen siipeen kuuluva kristillinen kirkko" on?
Tiedän vain evankelisluterilaisen,Ordotoksikirkon.Lisäksi vapaat suunnat mutta yo.en ole kuullutkaan. Missä sijaitsee? - SELLAISTA ei OLE
nukkuva..? kirjoitti:
Miksi Tarja Halonen kuuluu työväenpoliittiseen siipeen kuuluvaan kristilliseen kirkkoon.
Saako kyseinen "Liitto"vielä kuitenkin tukea meiltä muilta veronmaksajilta?Sellaista TYÖVÄEN KIRKKOA kun ei ole!!!!
Heillähän on TYÖVÄENTALO!!!
Uskonto ei tosiaankaan kuulu sosialismin perinteisiin arvoihin joita rakas presidenttimme edustaa.
- kun suomessa
on VAPAUS valita, onneks. Miksi maksaa kirkollisveroa ja vielä vapaaehtoisesti. Eikös jengi täällä itke jo muutenkin verotuksesta ym. Joten ole viisas ja älä maksa sitä mitä ei oo pakko.
- TAXIKUSKI
Olen "normaali"kansalainen maksan veroni mukisematta, mutta sitä en ymmärrä, että jos täällä on näitä vapaamatkustajia muka ideologisin perustein,niin se olisi kyllä sitten finito pasito täältäkin!
Kirkollisveron maksaja...vielä.. - vaan, mutta
TAXIKUSKI kirjoitti:
Olen "normaali"kansalainen maksan veroni mukisematta, mutta sitä en ymmärrä, että jos täällä on näitä vapaamatkustajia muka ideologisin perustein,niin se olisi kyllä sitten finito pasito täältäkin!
Kirkollisveron maksaja...vielä..Ateistin ei tarvitse selitellä.
- tässä se on
katsoo, joka uskaltaa
http://www.biografiasyvidas.com/biografia/m/fotos/mao.jpg- Lomittaja.
Miksi aina pitää jonkun ... no..
Suomessa ei ole vuosikausiin puhuttu mistään asioista, mutta jotenkin tämä vaalikampanja sai aikaan keskustelun, mutta meillä kansalaisilla ei ole valtaanpyrkimyksiä, joten voidaan kirjoitella vapaasti. Jooko?
Ja minulle uskonasiat ovat tärkeitä ja Seurakuntayhteys myös. - ateisti
Kuuluuko kirkkoon ?
Tarja Halonen on salannut myös tämän asian erittäin hyvin.
Keskisuomalainen on selvittänyt asian ja se on tarkistettavissa heidän arkistoistaan.
"Tarja Halonen ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai uskonnolliseen yhteisöön".
Ovatko Marx, Lenin ja Stalin ateisti Halosen jumalia? - TAVJAN
ateisti kirjoitti:
Kuuluuko kirkkoon ?
Tarja Halonen on salannut myös tämän asian erittäin hyvin.
Keskisuomalainen on selvittänyt asian ja se on tarkistettavissa heidän arkistoistaan.
"Tarja Halonen ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai uskonnolliseen yhteisöön".
Ovatko Marx, Lenin ja Stalin ateisti Halosen jumalia?Jumalia ! Ja pysyvätkin kaikki ihmisen omaan vastuuseen kuuluva laitetaan yhteiskunnan HOIDETTAVAKSI, lapset, vanhukset, kaikki aivopestään jo pienestä... vaan valta eliitti saa rikastua..niinkuin heidän läheisensä..
Mitä tekemistä tällä on uskonnon kanssa?
Ei todellakaan mitään..uskonto oli kielletty!!
- ja puhkeaa,kuin,KUKKA
M eillä on kuuule nyt peserenttti ja pölinäyt poies.Eiolut pispanvaaalitt
- kenties
jonkun aineen vaikutuksen alaisena tekstistä päätellen?
- Saako auttaa.
Kun menet illalla nukkumaan, niin muista iltarukous minkä opit lapsena ja sieltä se apu tulee.
Tässä muistutus:
Levolle laske Luojani armias ole
suojani, jos sijaltain
en nousisi, niin taivaaseen ota
luoksesi. Aamen.
- että on
ateisti. Kieltäytyi ainoana tulemasta TV7:n haastatteluun, kaikki muut ehdokkaat tulivat.
- vaalitilaisuudessa
joku vienyt kysyjältä mikrofonin, kun tästä kieltäytymisestä kyseli. Määräys tuli "ylemmältä taholta" estää kysymyksen esittäminen loppuun asti. Eli Tarja ei halunnut vastata. Tästä oli polemiikkia Iltasanomissakin.
- Asta.
vaalitilaisuudessa kirjoitti:
joku vienyt kysyjältä mikrofonin, kun tästä kieltäytymisestä kyseli. Määräys tuli "ylemmältä taholta" estää kysymyksen esittäminen loppuun asti. Eli Tarja ei halunnut vastata. Tästä oli polemiikkia Iltasanomissakin.
Mitä te jauhatte tollasia, ei uskolla ole mitään tekemistä presidentin viran kanssa ja piste.
- Itkupilli.
Asta. kirjoitti:
Mitä te jauhatte tollasia, ei uskolla ole mitään tekemistä presidentin viran kanssa ja piste.
Maamme on aina turvautunut hädässä rukoukseen.
Ja Valtionkirkko on kai sellainen asia, että siihen kyllä me enemmistö kuulumme ja maksamme veromme, mutta miksi ei meidän Arvojohtajamme Tasavallan Presidentti siihen kuulu? - EMME
Itkupilli. kirjoitti:
Maamme on aina turvautunut hädässä rukoukseen.
Ja Valtionkirkko on kai sellainen asia, että siihen kyllä me enemmistö kuulumme ja maksamme veromme, mutta miksi ei meidän Arvojohtajamme Tasavallan Presidentti siihen kuulu?VALINNEET "PIRU MIEHEKSI"
- Mielestäni
Asta. kirjoitti:
Voi Asta kulta. Etkö tiedä että presidentti on mielipide ja arvojohtaja halusipa hän itse sitä tai ei. Mielestäni on kamalaa,jos ja kun presidentti ei usko samoihin arvoihin kuin hänen äänestäjänsä. Kirkkoonhan kuuluu yli 90% kansasta. Koko kansan presidentti ei voi olla kokonaan eri asenteilla oleva vähemmistöradikaali!!!
Mihin menet Suomen kansa ellet usko isiesi JUMALAAN. - kuulumattomuus
Mielestäni kirjoitti:
Voi Asta kulta. Etkö tiedä että presidentti on mielipide ja arvojohtaja halusipa hän itse sitä tai ei. Mielestäni on kamalaa,jos ja kun presidentti ei usko samoihin arvoihin kuin hänen äänestäjänsä. Kirkkoonhan kuuluu yli 90% kansasta. Koko kansan presidentti ei voi olla kokonaan eri asenteilla oleva vähemmistöradikaali!!!
Mihin menet Suomen kansa ellet usko isiesi JUMALAAN.ei ole samaa kuin ateismi. Itse asiassa on sama mihin uskoo, sillä kaikki uskonnot pohjaavat samaan - johonkin meidä yläpuolella olevaan korkeampaan voimaan. Itse en vaan ymmärrä sitä, miksi oma "uskonto" luokitellaan oikeaksi tai paremmaksi kuin toisen. Jos perehtyy asiaan syvämmälti, niin sama mihin ja mitä uskoo, koska yhtäläisyydet on.
Jos on olemassa korkeampi voima/Jumala, niin Hän ei taatusti ole vaatimassa "aneita" syntiseltä ihmiseltä hyväksymisensä kriteeriksi, vaan uskonnossa pitää toteuttaa jeesuksen sanomaa: Sallikaa kaikkien tulla minun tyköni, älkääkä heitä estäkö.
Vaikka ei kuulu kirkkon, kansalainen tulo/valtio veroja maksaessaan osallistuu kirkon ylläpitoon niin kauan kun kirkko ja valtio ovat kytköksissä. Toisaalta jos valtio ja kirkko erotettaisiin toisistaan , jotenkin ne varat kerättäisiin. Miten lienee muualla maailmassa? - Nelli Kelli
kuulumattomuus kirjoitti:
ei ole samaa kuin ateismi. Itse asiassa on sama mihin uskoo, sillä kaikki uskonnot pohjaavat samaan - johonkin meidä yläpuolella olevaan korkeampaan voimaan. Itse en vaan ymmärrä sitä, miksi oma "uskonto" luokitellaan oikeaksi tai paremmaksi kuin toisen. Jos perehtyy asiaan syvämmälti, niin sama mihin ja mitä uskoo, koska yhtäläisyydet on.
Jos on olemassa korkeampi voima/Jumala, niin Hän ei taatusti ole vaatimassa "aneita" syntiseltä ihmiseltä hyväksymisensä kriteeriksi, vaan uskonnossa pitää toteuttaa jeesuksen sanomaa: Sallikaa kaikkien tulla minun tyköni, älkääkä heitä estäkö.
Vaikka ei kuulu kirkkon, kansalainen tulo/valtio veroja maksaessaan osallistuu kirkon ylläpitoon niin kauan kun kirkko ja valtio ovat kytköksissä. Toisaalta jos valtio ja kirkko erotettaisiin toisistaan , jotenkin ne varat kerättäisiin. Miten lienee muualla maailmassa?Muistan, että kirkkoa pidettiin jotenkin oikeistolaisena. Voi olla että olen väärässä, mutta sellainen mielikuva mulla on.
Eikös kirkon voisi erottaa valtiosta? - JEP JEP
kuulumattomuus kirjoitti:
ei ole samaa kuin ateismi. Itse asiassa on sama mihin uskoo, sillä kaikki uskonnot pohjaavat samaan - johonkin meidä yläpuolella olevaan korkeampaan voimaan. Itse en vaan ymmärrä sitä, miksi oma "uskonto" luokitellaan oikeaksi tai paremmaksi kuin toisen. Jos perehtyy asiaan syvämmälti, niin sama mihin ja mitä uskoo, koska yhtäläisyydet on.
Vaikka ei kuulu kirkkon, kansalainen tulo/valtio veroja maksaessaan osallistuu kirkon ylläpitoon niin kauan kun kirkko ja valtio ovat kytköksissä. Toisaalta jos valtio ja kirkko erotettaisiin toisistaan , jotenkin ne varat kerättäisiin. Miten lienee muualla maailmassa?HIENOA ETTÄ JOKU KIRJOITTAA ASIAA ILMAN KIIHKOA....KANNATAN AJATUSTASI TÄYSIIN...HIENOA :)
- mielestä
Nelli Kelli kirjoitti:
Muistan, että kirkkoa pidettiin jotenkin oikeistolaisena. Voi olla että olen väärässä, mutta sellainen mielikuva mulla on.
Eikös kirkon voisi erottaa valtiosta?.ne pitäisi erottaa. Niin minunkin mielestä. Saa nähdä toteutuuko koskaan. Kuitenkin menty eteenpäin kirkon puolella, sillä tuliko viime vuonna ne uudistukset, että hautapaikka maksaa saman kuuluuko kirkkoon vai ei jne..
Muuten, kävin ystäväni kehoituksesta lukemassa
ylempänä olleen linkin - näkökulman keskustelupalstalle,fleur-de-lis - ja siinä sydänpysähdyksen leikkaustoimenpiteessä saanut henkilö kuvaa kokemuksiaan: Jumala on olemassa .
Kokemuksestaan huolimatta kirjoittaja ei kuulu kirkkoon, koska ei tarvitse uskoonsa kirkkoa. Lukekaa erinomainen kirjoitus. Ystäväni tiesi,
että k.o henkilö on aiemmin ollut selkeä "ateisti" ja sen tunnustanut monilla keskustelupalstoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474