kahdet juhlat

mimmi

Olemme uusperhe ja tulossa miehen pojan rippijuhlat kesällä.Olemme pähkäilleet,että miten
ne järjestetään.Kahdet juhlat,meillä ja pojan kotona.Vai pojan kotona johon mies mahdollisesti kutsuttuna menisi ja minä ehkä myös,jos kutsu kävisi.Asiaa hiukan mutkistaa,että mieheni kummityttö pääsee samassa ryhmässä ja poika ja kummityttö juhlivat samassa paikassa.
Kysyisin,että mitenkä muut samassa tilanteessa olevat,olette asian järjestäneet?..

7

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusperheenlapsi vm70

Minusta juhlat pidetään siellä missä lapsi asuu. Konfirmaatio on lapsen juhla, eikä perheiden riidan aihe ja syy repiä juhlakalua kahteen suuntaan. Toivottavsti pojan äiti on fiksu ja pitää itsestään selvyytenä, että isä kutsutaan paikalle. Sinun osallistumiseesi en osaa ottaa kantaa kun ei tiedä taustoja.

Aikoinaan omissa rippijuhlissani,isäni ei suostunut tulemaan paikalle koska siellä oli äitini uusi mies. Ymmärän häntä, mutta hänen aikuisena olisi kuulunut ajatella asiaa minun kannaltani. Hän halusi vain ilkeillä äidilleni minun juhlieni kustannuksella. Se tuntui pahalta.

Mutta mitä päätättekin niin tehkää se pojan edun mukaisesti, vaikka se vähän sotisikin omia aatoksia vastaan.

• samaa mieltä..

Ne tosiaankin on pojan juhlat. Ja ne vietetään pojan kotona ja ainakin isän on sinne mentävä.

15-vuotias on murros-ikäinen ja herkässä kehitysvaiheessa. Hänen tunteensa on huomioitava.

• meillä näin
        samaa mieltä.. kirjoitti:

Ne tosiaankin on pojan juhlat. Ja ne vietetään pojan kotona ja ainakin isän on sinne mentävä.

15-vuotias on murros-ikäinen ja herkässä kehitysvaiheessa. Hänen tunteensa on huomioitava.

Ensi kesänä poika pääsee ripille ja kutsun pojan isän ja koko hänen uuden perheen juhliin,onneksi uusi vaimo on äärettömän mukava ja on aina hoitanut poikiani hyvin siellä heidän ollessaan.
        Tiedän että isä ei tule kahville meille koska ei tahdo minua tavata mutta uusi vaimo lupaili että puhuu isän kanssa asiasta vielä ja yrittää saada hänetkin meille ja jos ei tule niin uusi vaimo tuleee ainakin.

• uusperheenlapsi vm70
        meillä näin kirjoitti:

Ensi kesänä poika pääsee ripille ja kutsun pojan isän ja koko hänen uuden perheen juhliin,onneksi uusi vaimo on äärettömän mukava ja on aina hoitanut poikiani hyvin siellä heidän ollessaan.
        Tiedän että isä ei tule kahville meille koska ei tahdo minua tavata mutta uusi vaimo lupaili että puhuu isän kanssa asiasta vielä ja yrittää saada hänetkin meille ja jos ei tule niin uusi vaimo tuleee ainakin.

Tätä tarkoitin että vanempien torailu ei saisi vaikuttaa lapseen. Oma isänikin jätti tulematta kun ei todella halunnut tavata äidin uutta miestä eikä äitiäni. Luuli lapsellisuúksissansa tekevänsä kiusaa äidilleni. No eniten siitä kärsin minä, mutta hän ei halunnut sitä ymmärtää. Hienoa jos teillä on niin hyvät välit myös uuden vaimon kanssa, joka tarvittaessa pehmittää ex-miestäsi. :)

• mimmi
        uusperheenlapsi vm70 kirjoitti:

Tätä tarkoitin että vanempien torailu ei saisi vaikuttaa lapseen. Oma isänikin jätti tulematta kun ei todella halunnut tavata äidin uutta miestä eikä äitiäni. Luuli lapsellisuúksissansa tekevänsä kiusaa äidilleni. No eniten siitä kärsin minä, mutta hän ei halunnut sitä ymmärtää. Hienoa jos teillä on niin hyvät välit myös uuden vaimon kanssa, joka tarvittaessa pehmittää ex-miestäsi. :)

Riitaa ei ole.Vaimo otti uuden miehen etuovesta ja heitti lapsen isän takaovesta.Toisinkin olisi voinut asiat hoitaa.Mieheni sinut asian kanssa ja hyväksyy ja on "jutuissa".
        Lapsen parasta ajatellaan,mutta ajattelin lähinnä kahdella juhlalla,että myös miehen sukulaiset pääsevät kahville.
        Tuskinpa ex-vaimo heitä kutsuu ja menisivätkö välttämättä.
        Lapsen ei ole pakko tulla paikalle,jollei halua.
        Itse en ihan pystyisi olemaan noin hyvä kaveri miehen exän kanssa,minä ketään tuomitsemaan,mutta
        joku raja..

• äitee +4

todellakin konfirmaatio on niin aikaan ja paikkaan sidottu juhla ettei sen järjestämisessä kahteen paikkaan ole järkeä. Aikuisten on aina näissä tilanteissa asetettava lapsi etusijalle ja toimittava sen mukaan.

Jos jää itse pois kutsusta niin se on todella ikävää, mutta kuuluu leikkiin jossa ottaa puolison jolla on lapsia ennestään..

Mielestäni tuttavillani valtaosalla tässä vastaavassa tilanteessa kutsutaan toinen vanhempi puolisoineen tai perheineen. Joku on järjestänyt juhlan puolueettomalla maaperällä eli ei kotonaan vaan jossain muualla kun tilanne on ollut vaikea ja tässä tapauksessa äidille. Mummolassakin on kahviteltu joskus..

Todellakin aikuiset tappelevat härskisti lastensa kustannukselal ja sitten ihmetellään miksi lapsi ei välitä? Yksi ripillepääsijä auuttui isälleen joka ei edes kirkkoon tullut kun uusi puoliso ei jaksanut lähteä lasten kanssa niin paljon ettei liki kolmeen vuoteen puhunut isälleen sanaakaan saati mennyt käymään. Syy miksi puhevälit palasivat edes muutamaan lauseeseen oli ajokortti..

• viimekesänä

Isin uusi naikkonen ei antanut ex mieheni tulla lapsemme rippijuhliin. Kirkkossa isä vain heitti pikaisesti pihalla ruusun, ja häippäsi. Olisko pari minuuttia viipynyt ja kiireellä katosi! Tänä kesänä on tytön vuoro päästä, ja luulenpa et sama toistuu. Pelkään pahoin.

Ei ollut isä lapsen rippijulissa, ei edes leirillä katsomassa käynyt. Niin ne neikkoset vierottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe