Mitä dieseliin öljyksi?

tunkka

Mitä seuraavista laittaisitte vapaastihengittävään 90-luvun dieseliin? tai dieseliin yleensä. Olen tässä mietiskellyt, mitä seuraavaksi laittaisi öljyksi tuohon laitteeseen, kun tekisi mieli kokeilla eri merkkejä. Sinänsähän tuohon ei varmaankaan tarvita mitään huippuöljyjä, kun ei ole mikään pumppusuutin, eikä turbollinen. Laittakaahan vaikka nro järjestykseen, jos viititte, mitkä allaolevista öljyistä ovat teidän kokemuksien perusteella paremmuusjärj. hyviä tai onko mahd. muita parempia ehdotuksia. Seuraavista olen ajatellut valita (ainakin näin talvikäyttöön).

Teboil SHPD 5w-40 täys synt.
Teboil Diamond Diesel
Castrol Magnatec 5w-40
Castrol GTD
Modil Delvac 1
Mobil rf 1
Mobil Synt S
Jotain muuta mitä?

17

4157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

valvoline.fi
      castrol.fi

• noista

En kyllä tarkastanut mutta kaikissa lienee ACEA B3 luokitus, joka on nykyaikaisille dieseleille yleinen luokitus.

Osta joku merkkiöljy kun asiaa noin kovasti mietit, Mobil, Shell, Castrol, Neste jne. jne.

Loppujen lopuksi ei mitään eroa ole noilla käytännössä.

• valitsisin

halvimman ja ostaisin hintaerolla jotain muuta.

• dieselkone

Niin en laittaisi ainakaan sinne mitään 5W -luokan öljyä, liian ohutta. Nimittäin tuollainen ohut öljy tulee joka saatanan raosta läpi ja silloin sitä öljyä on koneen päällä enemmän kuin sisällä. Laita mieluummin jotain 10W -öljyä.

• jiu

5W tarkoittaa viskositeettiä öljyn ollessa kylmää (W=winter). Mikään autoissa käytettävä öljy ei tule kylmänä ulos mikäli auto on ajokunnossa. Seuraava luku ilmoittaa öljyn paksuuden kuumana. Mitä isompi luku sen paksumpaa.

• niin!
        jiu kirjoitti:

5W tarkoittaa viskositeettiä öljyn ollessa kylmää (W=winter). Mikään autoissa käytettävä öljy ei tule kylmänä ulos mikäli auto on ajokunnossa. Seuraava luku ilmoittaa öljyn paksuuden kuumana. Mitä isompi luku sen paksumpaa.

Mitä pienempi on kylmäviskositeetti sen juoksevampaa on öljy kylmänä ja se loppu numero kertoo sen että kuinka korkeassa lämpötilassa öljy pysyy muuttumattomana, eikä kuinka paksua öljyä se on. Ja toiseksi minä olen nähnyt kunnossa olevan dieselauton jossa oli täyssynteettistä öljyä koneessa, ja se moottori oli sen näköinenkin ulkoa päin.

• luku
        niin! kirjoitti:

Mitä pienempi on kylmäviskositeetti sen juoksevampaa on öljy kylmänä ja se loppu numero kertoo sen että kuinka korkeassa lämpötilassa öljy pysyy muuttumattomana, eikä kuinka paksua öljyä se on. Ja toiseksi minä olen nähnyt kunnossa olevan dieselauton jossa oli täyssynteettistä öljyä koneessa, ja se moottori oli sen näköinenkin ulkoa päin.

kertoo nimenomaan kuinka paksua öljy on lämpimässä. Tarkemmin sanottuna 100 asteen lämpötilassa. Jos et usko niin tarkista www.teboil.fi voiteluainetietoa tms.

• TDI-pelle
        niin! kirjoitti:

"ja se moottori oli sen näköinenkin ulkoa päin."

Ja lukijalle jää arvattavaksi, mitä arvon kirjoittelija tällä tarkoittaa. Minä en ainakaan arvaa. Minun 5 syl tdi-koneessani on 0W-30 öljy ja kone on kuiva ja puhdas, ajettu 400 000 km, toisessa kulkupelissäni (4 syl tdi) on 10W-40 öljy ja kone on yltäpäältä öljyssä, autolla ajettu 450 000 km. Vuotaako kone öljyä vai ei, sillä ei ole mitään tekemistä öljyn viskositeetin kanssa. Kyse on koneen stefojen ja niitä hankaavien akseleiden materiaalista ja valmistuksen viimeistelylaadusta.

• Jamppa1
        TDI-pelle kirjoitti:

"ja se moottori oli sen näköinenkin ulkoa päin."

Ja lukijalle jää arvattavaksi, mitä arvon kirjoittelija tällä tarkoittaa. Minä en ainakaan arvaa. Minun 5 syl tdi-koneessani on 0W-30 öljy ja kone on kuiva ja puhdas, ajettu 400 000 km, toisessa kulkupelissäni (4 syl tdi) on 10W-40 öljy ja kone on yltäpäältä öljyssä, autolla ajettu 450 000 km. Vuotaako kone öljyä vai ei, sillä ei ole mitään tekemistä öljyn viskositeetin kanssa. Kyse on koneen stefojen ja niitä hankaavien akseleiden materiaalista ja valmistuksen viimeistelylaadusta.

puhuttu. Tämä viskositeetin tai synteetttisyyden vaikutus ei näy öljyvuodoissa käytännössä ollenkaan vaikka monet niin luulee.

Alkup. kysyjälle vastaan että me käytetään nykyään Castrol magnateciä oikeastaan kaikissa käyttöautoissa. Hyvin pelaa.

• tunkka
        Jamppa1 kirjoitti:

puhuttu. Tämä viskositeetin tai synteetttisyyden vaikutus ei näy öljyvuodoissa käytännössä ollenkaan vaikka monet niin luulee.

Alkup. kysyjälle vastaan että me käytetään nykyään Castrol magnateciä oikeastaan kaikissa käyttöautoissa. Hyvin pelaa.

kun olivat siinä 5 l:n pytyssä johonkin kamppanjahintaan 27€, tuotahan on kyllä kovasti kehuttukin. Tuota Delvac 1:stä tekisi mieli koittaa, mutta joutuu ostamaan pari pyttyä ja aika suolainen litrahinta. Saman asian ajaa tuossa vanhassa koneessa halvemmatkin, ei tosin varmaan yhtään sen huonommat.
        Kun laskee mitä tulee kustantamaan 5l öljyä 10 000km:n matkalla, niin on olematosta säästöä ostaa halpaa öljyä, että.. Jo pelkästään 10w öljyllä on kulutuskin varmaan desin pari suurempi, joka tekee pitkässä juoksussa paljon rahaa.

• Jamppa1
        tunkka kirjoitti:

kun olivat siinä 5 l:n pytyssä johonkin kamppanjahintaan 27€, tuotahan on kyllä kovasti kehuttukin. Tuota Delvac 1:stä tekisi mieli koittaa, mutta joutuu ostamaan pari pyttyä ja aika suolainen litrahinta. Saman asian ajaa tuossa vanhassa koneessa halvemmatkin, ei tosin varmaan yhtään sen huonommat.
        Kun laskee mitä tulee kustantamaan 5l öljyä 10 000km:n matkalla, niin on olematosta säästöä ostaa halpaa öljyä, että.. Jo pelkästään 10w öljyllä on kulutuskin varmaan desin pari suurempi, joka tekee pitkässä juoksussa paljon rahaa.

mekin saadaan sitä tuohon edulliseen hintaan ainakin toistaiseksi. Sitä menee kun on VW/audi -pannuja paljon perheessä:)

Täyttää luokitukset ja toimii kyllä joka vehkeessä, 50hp - 250hp, vaparit ja ahdetut, bensa ja diesel, rautalohko, alulohko sekä uudet ja vanhat. Koneet kestää ja pysyy puhtaana, lähtee pakkasella käymään eikä hydrauliset venttiilinpainimet rallata. Eli hyväksi havaittu.

Mobilia ja Motulia on kanssa käytetty ja hyvin pelaa nekin. Ei sillä etteikö muitakin hyviä olisi mutta ei viitsi kehua ellei ole kokemusta.

• BMW miäs

1Teboil Diamond Diesel
      2 Teboil SHPD
      3 Mobil 1

Näitä oon käyttänyt useita vuosia.

• on..

koneessa Mobil 0W-40. Kone päältä rutikuiva(Toyota D), ajettu 400 000 huoletonta kilometriä. Öljynkulutus semmoinen että pinta laskee mittatikun ala- ja ylärajan puoliväliin/15 000km.

• Teboil

Teboil Diamond Diesel 5W-40 pelittää ainakin meikällä.Kaks vuotta olen sitä kaatanut oman kärryni kurkkuun,kilometrejä vuodessa tulee 30 000...

• gastrol

moi no mä olen ajanut 360 tuhatta rallyfolmulan avulla 5w50 mut nyt uuteen autoon aattelin koittaa gastrollin tektionia 10w30

• 80-luvun alusta

syö ARGINA T-40 ;ä. Hyvin kulukoo, 5000hv, Kylymänä saa hyvin startattua kun lämmittää vähän, n. 60 C

• vaikka halpa

on PYROIL.Sopii myös dieseliin.Pakussa on,Lähtee paljon paremmin käyntiin ja mekaaniset äänet vaimeni huomattavasti,sekä öljyn kulutus loppui jokseenkin kokonaan ja savutus väheni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe