Politiikalle löytyy kyllä riittävästi omia palstoja mutta jostain syystä nyt keskustan palstalle kirjoitellaan asioita jotka ei edes millään muotoa liity keskustaan.
Valitkaa siis aiheen mukaan sopiva palsta mihin kirjoitatte jotta yleinen sekavuus tältä palstalta poistuisi.
Aiheeseen kuulumattomat kirjoitukset joka tapauksessa siirretään tai asiattomat poistetaan.
Palstan oikea valinta
53
1786
Vastaukset
- koskaan..
tarvinnut ottaa yhteyttä minuun, muutama viesti on poistunut ja se on ollut ihan oikein.
Minähän en ole koskaan ottanut yhteyttä sinne päin.
......Uaz häipyi ..... - mahotonta menoa
Kaikkien oikeamielisten sankari, aikamme legenda, Rauno Aaltonen :)
Hyvä kun tulit. Täällä ei kaikki ymmärrä miten pitää käyttäytyä. Toisten yskökset ovatten verempunaasia, vaikka tää ompi oikeistolaasten sinivalkoosten yskösten kehto. - K. Lehtonen
Ennen vaalien 2. kierrosta oli ainakin vaalit-saitilla sinulta typerä ja ahdasmielinen maalaistollomielipide, Niinistöstä parempana ehdokkaana ja Halonen leimattuna joksikin homojen presidentiksi. Sellainen ei ole seriffille sopivaa toimintaa. Saisit pyytää anteeksi typerää ja sopimatonta viestiäsi.
- piikkiq
on sikamaista.
Terrorisoit ja tukahdutat keskutelua.
Jos jokin aihe ei miellytä niin voi voi!
Tekstien siirtäminen ei ole perusteltua.
Kun uudet avaukset liittyvät aikaisempiin keskuteluihin ne kuuluvat juuri tälle palstalle.
Sensuuri ei kuulu.
Mutta toki kerron kanstasi myös Eniron mainostajille.
Gigantti maksaa varmaan mielellään siitä että se saa ihmisoikueden halveksujan imagon.
Senhän sananvapautta loukkaava terrorisi saa aikaan.
Piikkiq
ps. sosialismi on rikos ihmiskuntaa vastaan - ovat asiattomia
Saman häirikön tekosia. Luuta heilumaan.
- HYWÄ
...
- misä ne
kaik Hietase jutut, mihi ne joutuu ?
- Hyvä niin
misä ne kirjoitti:
Ja mahd. nopeasti.
- 4H-neuvoja
misä ne kirjoitti:
Perunanviljelyyn soveltuu parhaiten siperian arojen podsolimaannos. Porkkanat vaativat pehmeät mullat, samoin kukka- ja keräkaali. Palstan valinta vaikeutuu, jos kyseessä on sekaviljelmä. Annan esimerkin:
Sosialismi kasvaa sonnassa, kungfutselaisuus kukkamullassa ja kokoomuslaisuus rahassa, mutta missä kasvaa keskustalaisuus ? Sanos se. - palstaltani
4H-neuvoja kirjoitti:
Perunanviljelyyn soveltuu parhaiten siperian arojen podsolimaannos. Porkkanat vaativat pehmeät mullat, samoin kukka- ja keräkaali. Palstan valinta vaikeutuu, jos kyseessä on sekaviljelmä. Annan esimerkin:
Sosialismi kasvaa sonnassa, kungfutselaisuus kukkamullassa ja kokoomuslaisuus rahassa, mutta missä kasvaa keskustalaisuus ? Sanos se.löytyi elävä tarantella.
- sitä paitsi
palstaltani kirjoitti:
löytyi elävä tarantella.
se oli pikkiq eikä tarantella.
- SeppoH-neuvoja
4H-neuvoja kirjoitti:
Sosialismi kasvaa sonnassa, kungfutselaisuus kukkamullassa ja kokoomuslaisuus rahassa, mutta missä kasvaa keskustalaisuus ? Sanos se.Vieläkö katumuspilleri ehtisi vaikuttaa?
- ja paljon
SeppoH-neuvoja kirjoitti:
Vieläkö katumuspilleri ehtisi vaikuttaa?
sillä se siliää.
- kekkosen...
ja paljon kirjoitti:
sillä se siliää.
ajan myrkkyä.
Ja Hertta Kuusinen pääsi aina suurella äänimäärällä eduskuntaan.
Oululaisessa Liito lehdessä olikin vaalien jälkeen, silloin 60 luvulla pieni uutinen otsikolla: "Hertta oli valttia"
(sillä viitattiin erääseen kivennäisrehuun, jota mainostettin, että >>hertta on valttia kivennäisruokinnassa
- eikö olekkin
asiat ikäänkuin nivoutuvat, tehdän jopa poliittisia lehmänkauppoja yli puoluerajojen...Huolta kannnattaisi kantaa Maailmanmenoa palstasta, sen taso on laskenut kuin lehmän häntä.
- käynnissä
keskustan hajotuskamppanja.
- otsikossa kaikki
...
- porttiwaxi
otsikossa kaikki kirjoitti:
...
Demarinhajusi kuvottaa.
- vaaleissa
porttiwaxi kirjoitti:
Demarinhajusi kuvottaa.
molemmilla kierroksilla
- ja sitten
vaaleissa kirjoitti:
molemmilla kierroksilla
Niinistöä
- äänestivät
ja sitten kirjoitti:
Niinistöä
fiksuina ihmisinä Halosta, vaikka taatolle tietysti sanoivat äänestäneensä Saukkoa ettei taatto saa slaagia.
- Jaba_43
Aihepiirin syynäämisessä voisi minusta noudattaa sitä periaatetta, että vaikkei aihe käsittelisikään selkeästi keskustan toimintaa, niin se voi silti liittyä keskustaan välillisesti.
Minusta on aika vaikea vetää rajoja sen välille, milloin puhutaan keskustasta, vaaleista, hallituksesta, eduskunnasta, EU:sta... kun niistä yleensä puhutaan keskustan politiikkaa seuraavien ihmisten näkökulmasta juuri tällä palstalla.
Aihepiirin vuoksi ei juttuja juuri kannattaisi siirrellä, jos Suomi24:n palstat on tarkoitettu keskusteluun, koska siirrot katkaisevat keskustelun ja pienentävät motivaatiota keskustella.
Aihepiirin vahtimisen sijaan toivoisin Sagittariuksen seuraavan tarkemmin toisiin kirjoittajiin kjohdistettuja henkilökohtaisia provosointeja ja poistavan ne mahdollisimman pian, koska ne jutut vetävät höiriköitä puoleensa.
Samoin suosittelen, että palstalta poistetaan nimeltä mainittuja poliitikkoja herjaavat ja nimittelevät jutut, koska niissä ei juurikaan käsitellä näiden poliitikkojen tekemisiä politiikassa.
Kuvittelisin, ettei seriffin työ ole kokopäivätyö. Niinpä itse olisin sitä mieltä, että keskittuyminen suoranaisen töryn poistoon olisi mielekkäämpää puuhaa kuin sen arviointi kuuluvatko politiikkaa koskevat asiakirjoitukset tänne vai kenties vaali- tai historiapalstalle- olen
samaa mieltä
- Aapa, letto ja suo
Sinun juttusi kyllä kuuluvat lähinnä Mielikuvitus-saitille. Jäbä toivoo, se on siis oikeastikin totta :)
- sinunkin
olisi aiheellista kirjoitella enempi omiesi joukossa! Kiitos seriffille, kaikki törky pois täältä!
- Jaba_43
sinunkin kirjoitti:
olisi aiheellista kirjoitella enempi omiesi joukossa! Kiitos seriffille, kaikki törky pois täältä!
Kannatan kokoomusta, mutta haluan keskustella keskustasta puolueena ja keskustan politiikasta aika usein, koska keskusta on hallituksessa.
pitäisikö minun tehdä se väärällä palstalla? - Monsignore
Jaba_43 kirjoitti:
Kannatan kokoomusta, mutta haluan keskustella keskustasta puolueena ja keskustan politiikasta aika usein, koska keskusta on hallituksessa.
pitäisikö minun tehdä se väärällä palstalla?ehdota enirolle, että perustavat uuden jäbä toivoo - kvasirealistisen poliittisen saitin. Sen saitin määritelmänä olisi "Keskustele porvariyhteistyöstä vastoin todellisuutta."
- JormaKKorhonen
...hieman tylyn mielipiteen Sinusta taisin sanoa, olet Sinä kuitenkin tervejärkinen mies. Yhdyn riemurinnoin tuohon:
>> Aihepiirin vahtimisen sijaan toivoisin Sagittariuksen seuraavan tarkemmin toisiin kirjoittajiin kjohdistettuja henkilökohtaisia provosointeja ja poistavan ne mahdollisimman pian, koska ne jutut vetävät höiriköitä puoleensa.
Samoin suosittelen, että palstalta poistetaan nimeltä mainittuja poliitikkoja herjaavat ja nimittelevät jutut, koska niissä ei juurikaan käsitellä näiden poliitikkojen tekemisiä politiikassa.
Kuvittelisin, ettei seriffin työ ole kokopäivätyö. Niinpä itse olisin sitä mieltä, että keskittuyminen suoranaisen töryn poistoon olisi mielekkäämpää puuhaa kuin sen arviointi kuuluvatko politiikkaa koskevat asiakirjoitukset tänne vai kenties vaali- tai historiapalstalle
- Ihanökyisäntä
Helsinkinherra möi minulle asfaltilla peitetyn palstan. Siinä sitten lihakarja riutui appeen puutteessa. Pakkohan se oli sitten ottaa päiviltä, se talonmies, kun huusi niin hirveesti.
- sinulla
Ihanökyisäntä kirjoitti:
Helsinkinherra möi minulle asfaltilla peitetyn palstan. Siinä sitten lihakarja riutui appeen puutteessa. Pakkohan se oli sitten ottaa päiviltä, se talonmies, kun huusi niin hirveesti.
välähtää, ei moni osaisi noin ajatella. Kyllä olet tosi VÄLKKY.
- - - - -...
"SagittariusM-61",
vai onko tässä kyse niin suositusta puolueesta, jota rakastetaan tai vihataan. - Kiinnostaa kaikkia
Keskusta osallistuu monen tason politiikkaan ja on puoleista mielenkiintoisin.
Sitäkään ei pidä palstan suosion osalta ihmetellä, mutta politiikka kiihottaa mielenvikaisten pään sisältöä (vrt. ns. Napoleon-syndrooma).
Monelle päästään seonneella demarilla ei ole maailmassaa muuta jäljellä kuin Keskustan haukkuminen päivästä toiseen.
Seriffi Sagittarius on niin nuori, että ei ilmeisesti ole tietoinen puolueiden entisistä palstoista. Ne olivat suosittuja ja siksi ne suljettiin. SDP ei voinut pitää omaa palstaansa edes auki, koska sinne kertyi vain paskaa, eikä lainkaan asiaa. Sittemin paska siirtyi Kokoomuksen ja Keskustan palstoille. Nyt tuota samaa paskaa on tälläkin palstalla - ihan vaan sen vuoksi, koska täällä on eniten kävijöitä.
Palstan valvonta on varmasti vaikeaa. Joskus viattomman näköiset kirjoitukset ovat hirveää herjaamista ja joskus hieman alatyyliset kirjoitukset juuri nappiin osuvaa analyysiä Keskustan politiikasta.
Palstan käyttöä voisi valvoa myös automaattisesti:
Samalta IP:ltä tulevat AVAUKSET voisi näyttää haaleammalla, himmeämmällä tai paskanruskealla, tai kirjoittaa niiden eteen jos niitä tulee 24 tunnin aikana enemmän kuin 5-10. Noloa joillekin spämmääjille ja useamman nimimerkin käyttäjälle. Saattaisi auttaa myös nettiriippuvaisia. Myös omiin viesteihin vastailut voisi haalistaa.
Osaisiko joku koodata tuommoisen pätkän kokeeksi tälle palstalle. Palstan aihepiirissä pitäisi pysyä ja noudattaa muutenkin hyvän maun mukaisuutta. Itse näen seuraavia ongelmia:
1) Palstan kirjoittajien solvaaminen yms. Jo pelkästään kirjoittajaan kohdistuva asiallinenkin arvostelu on palstalle kuulumatonta. Tosin humoristissävyiseen kirjoitteluun pitää suhtautua aina suopeudella. Itse olen esim. ottanut mieluusti vastaan nimimerkki Emerituksen antaman Kekkuli-tunnustuksen perusteluineen.
2) Kirjoittaminen muiden puolueiden kuin Keskustan politiikasta. Palstalla on ollut lukuisia, jotka koskevat demareita, sosialismia yms., jotka eivät vähäisemmässäkään määrin sivua Keskustan politiikkaa. Hyvänä esimerkkinä on City-Keskustan kirjoittelu, joka käsittelee pääasiassa tätä annetun aiheen ulkopuolista osaa. Muiden puolueiden politiikasta ja aatesuunnista pitää kuitenkin voida kirjoittaa silloin, kun se suoritetaan vertailevassa mielessä tai asia muuten liittyy Keskustaan tai sen harjoittamaan politiikkaan.
3) Keskustalaisiin (ja muihinkin) poliitikkoihin kohdistuva asiaton vihjailu, solvaaminen yms. erototen silloin, kun on kyse henkilön yksityiseen liittyvistä asioista. Palstan ylläpitokin on suoranaisesti yllyttänyt tällaiseen keskusteluun Matti Vanhasen ja Tanja Karpelan osalta.
4) Massapostitukset ja yhden kirjoittajan peräkköiset slogan-tyyppiset avaukset, joiden tarkoituksenakaan ei ole virittää keskustelua, vaan pelkästään vaikuttaa lukijoihin.
Tällaisten epäkohtien valvonta on ymmärrettävästi vaikeaa ja silloin, kun poistoja ei aktiivisesti suoriteta, annetaan isku iskusta, mikä vain lumipalloefektin tavoin lisää paskakirjoitusten määrää.
Olen havainnut, että Keskustaan kriittisesti suhtautuvat kirjoittavat etupäässä Keskustasta ja keskustalaisista poliitikoista. Sen sijaan Keskustan kannattajat ja mahdollisesti jotkut muut pyrkivät suoranaisesti välttelemään annettua aihetta ja kirjoittavat toistuvasti ihan muusta. Nimimerkki City-Keskusta on tästä tyyppiesimerkki. Hänen kirjoituksensa koskevat pääasiassa kuvittelemaansa Hagiksen punakonetta, punanurkkia, toveritoimituksia ja lisäksi hän näkee jotain Kapin varjoja joka puolella. Keskustalaisista vakiokirjoittajista on mainittava asiallisina kirjoittajina Timo Ristimäki ja Oiva Härkönen.- Jaba_43
Kannatuspuheenvuoro edelliseen viestiin.
- muutella..
mielipiteitään ja sekoilla miten sattuu?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000007855401#22000000007855401 - sinä....
entisenä lakimiehenä ja asianajana arvostaisit sitä, että kertomusta ei muuteta.
muutella.. kirjoitti:
mielipiteitään ja sekoilla miten sattuu?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000007855401#22000000007855401Voihan sitä tietysti muuttaakin mielipidettään silloin, kun siihen on aihetta. Minä en ainakaan hakkaa mitään totuuksia kiveen omalta osaltani.
Tuo viittamasi kirjoitus ei ole minun kirjoittamani, vaan kyseessa oli joku toinen nimimerkkiäni käyttänyt kirjoittanut. Ne kirjoitukset, jotka olen kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä, voi varmistaa minun kirjoittamikseni.sinä.... kirjoitti:
entisenä lakimiehenä ja asianajana arvostaisit sitä, että kertomusta ei muuteta.
"Totuuksista" olen nähnyt urani aikana niin lukemattomia versioita, että olen lakannut melkeinpä käyttämästä koko sanaa totuus. Suosittelen tässä yhteydessä Akira Kurosawan elokuvan Rashamon - tuomion temppeli katsomista.
- Huom ailahteleva
Mielipidepankin kirjoituksissa on aina ongelmia. Ne johtuvat Mielipidepankin aivojen höttöisestä rakenteesta ja ovat siten normaali, kannatettava ilmiö.
Periaatteessa Mielipidepankin lista on varsin järkeenkäypä. Mutta tulkinnoista hän menee tuttuun tapaansa alkumetreillä metsään.
Tässä muutama sisäinen ristiriita hänen kirjoituksestaan.
Ensin hän jeesustelee: "Palstan kirjoittajien solvaaminen yms. Jo pelkästään kirjoittajaan kohdistuva asiallinenkin arvostelu on palstalle kuulumatonta." Kirjoituksen loppupuolella hän kuitenkin leimaa keskustaa kannattavien kirjoitukset pääasiassa palstalle kuulumattomiksi muutaman kirjoittajan jopa nimeltä mainiten. Keskustan vastustajat sen sijaan Mielipidepankin mielestä kirjoittavat asiallisesti.
Kuka tahansa palstaa pitkään seurannut huomaa Mielipidepankin arvomaailman olevan dualistinen: kepu on paha ja kaikki siihen liittyvä pahaa. Kaikki muu on sitten hyvää. Harmi, että sinänsä kohtuullisen sujuva kirjoittaja(joukko?) on ennakkoluulojensa vanki niin suuressa määrin, että se sumentaa hänen arkijärkeänsä.
Mielipidepankin edellisestä kirjoituksesta olisi tullut hyvä, jos hän olisi jättänyt omat lisäyksensä tekemättä netikettiin. - sinun..
Mielipidepankki kirjoitti:
Voihan sitä tietysti muuttaakin mielipidettään silloin, kun siihen on aihetta. Minä en ainakaan hakkaa mitään totuuksia kiveen omalta osaltani.
Tuo viittamasi kirjoitus ei ole minun kirjoittamani, vaan kyseessa oli joku toinen nimimerkkiäni käyttänyt kirjoittanut. Ne kirjoitukset, jotka olen kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä, voi varmistaa minun kirjoittamikseni.kirjoittama, noissa vanhoissa viesteissä vaan ei näy tuo sininen.
Miten sinä varmistat sen, että se ei olisi sinun kirjoittama?
Olet todennäköisin syyllinen vaikka minä en voine todistaa sinua syylliseksi, mutta et sinäkään voi todistaa, että et olisi syyllinen. - KKK:n....
Mielipidepankki kirjoitti:
Voihan sitä tietysti muuttaakin mielipidettään silloin, kun siihen on aihetta. Minä en ainakaan hakkaa mitään totuuksia kiveen omalta osaltani.
Tuo viittamasi kirjoitus ei ole minun kirjoittamani, vaan kyseessa oli joku toinen nimimerkkiäni käyttänyt kirjoittanut. Ne kirjoitukset, jotka olen kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä, voi varmistaa minun kirjoittamikseni.suksivoidetta ja laitatte sitä runsaasti hanuriinne!
- vähän.
sinun.. kirjoitti:
kirjoittama, noissa vanhoissa viesteissä vaan ei näy tuo sininen.
Olet todennäköisin syyllinen vaikka minä en voine todistaa sinua syylliseksi, mutta et sinäkään voi todistaa, että et olisi syyllinen.Mielipidepankki rekisteröi nikkinsä aika paljon sen jälkeen, kun rekisteröinti tuli mahdolliseksi.
Minäkin muistan yhden ajanjakson, jolloin Mielipidepankin nimimerkillä kirjoitettiin kirjoituksia, jotka olivat kutakuinkin päinvastaisia sisällöltään kuin aidon MPP:n kirjoitukset.
Niiden ilmeinen motiivi oli se, että nuo kirjoittajat eivät kyenneet vastaamaan asiapohjalta MPP:lle, joten paremman puutteessa he alkoivat sabotoida hänen nimimerkkiään allekirjoittamalla sillä omat typeryytensä.
Että siinä mielessä jankkaat kyllä ihan turhaan. - ellei...
vähän. kirjoitti:
Mielipidepankki rekisteröi nikkinsä aika paljon sen jälkeen, kun rekisteröinti tuli mahdolliseksi.
Minäkin muistan yhden ajanjakson, jolloin Mielipidepankin nimimerkillä kirjoitettiin kirjoituksia, jotka olivat kutakuinkin päinvastaisia sisällöltään kuin aidon MPP:n kirjoitukset.
Niiden ilmeinen motiivi oli se, että nuo kirjoittajat eivät kyenneet vastaamaan asiapohjalta MPP:lle, joten paremman puutteessa he alkoivat sabotoida hänen nimimerkkiään allekirjoittamalla sillä omat typeryytensä.
Että siinä mielessä jankkaat kyllä ihan turhaan.vahinkoa ole jo ehtinyt tapahtua.
- vähän.
sinun.. kirjoitti:
kirjoittama, noissa vanhoissa viesteissä vaan ei näy tuo sininen.
Olet todennäköisin syyllinen vaikka minä en voine todistaa sinua syylliseksi, mutta et sinäkään voi todistaa, että et olisi syyllinen.Noihin aikoihin, kun Mielipidepankin nimimerkkiä käytettiin muidenkin toimesta, tuli kerrankin yhteen ketjuun hassuakin dialogia, jossa aito MPP huomautti nikkinsä käyttäjää ja tämä toinen pillastui metelöimään, että hänellä on oikeus käyttää mitä nikkiä haluaa.
Jos löydät tuollaisia ketjuja, joissa kaksi MPP-nikkiä kirjoittelee toisilleen, ehkä se selkeyttää sinulle asiaa?
- anti keris, bannattu
miksi et sitten toimi noiden sanojesi mukaan?
Tyypillinen keriksen juttu ei sisällä nikissään olevaa Keskusta-sanaa lukuunottamatta mitään tälle palstalle kuuluvaa! Siitä huolimatta annat niiden olla täällä pyynnöistä huolimatta.
Sitten kun niihin vastaa samalla mitalla, tärkein työsi on ollut hommata vastaaja bannaukseen. Niksi näin?- turpa kiinni !
Haistakaa kommaripaskat pitkä vittu !
Siinä teille punalutkahuoran vapautta koko rahalla ! - eikö niin.
turpa kiinni ! kirjoitti:
Haistakaa kommaripaskat pitkä vittu !
Siinä teille punalutkahuoran vapautta koko rahalla !ja tälle palstalle kuuluvaa mielipiteiden vaihtoa. Aivan kuten seriffi toivoi. Vai?
- keskustalainen
eikö niin. kirjoitti:
ja tälle palstalle kuuluvaa mielipiteiden vaihtoa. Aivan kuten seriffi toivoi. Vai?
vaikka kirjoitinkin tälle keskustan palstalle!
- Wiljami
Nämä palstathan ovat sellaisia, että tänne saa kirjoittaa kuka tahansa ja mitä tahansa. Kun palstalla on sellainen seriffi, joka itse noudattaa palstan oikeaa linjaa, törkykin vähenee.
Mistähän johtuu, että sen jälkeen kun palstalle on saatu seriffi, palsta on muuttunut törkyisämmäksi? Vastaan itse: seriffin linjana ei ole edes ollut palstan siistinä pitäminen vaan yksipuolisen törkyn salliminen ja Kerimäen renkipoikana juokseminen. Ettei vaan Sagittarius itse ole poistanut asiallisten kirjoittajien viestejä ja salli kaikenmaailman herjaajien riehumisen?
Oliskos ryhtiliikkeen aika?
Wiljami - JormaKKorhonen
Ihan oikea on näkemyksesi noin "suurin linjoin", ja kannatan sitä lämpimästi. Toivottavasti voit jatkossa entistä paremmin myös toteuttaa sitä käytännössä. Pikaisella vilkaisulla parille-kolmelle ensimmäiselle sivulle saittia kuitenkin voidaan nähdä, että enemmän kuin puolet avauksista ovat muusta kuin saitin aiheesta.
Mielipidepankki kommentoi esitystäsi hyvin. Muutamaa kohtaa hänen puheenvuorostaan haluan tähdentää:
Suurempana ”syntinä” kuin saitin varsinaisesta aiheesta – keskustan politiikasta – lipsumista pitäisin törkeitä käytöstapoja ja julkisuuteen kelvotonta kieltä. Asiaa ei tee hyväksyttäväksi se, että tällöin taustalla on osattomuus kaikesta sivistyksestä. Kun asianomaisella on puute tiedoista ja kyvyttömyys esittää kunnolla edes ne vähätkin, ja se saa hänet katkeraksi.
Ja jos kyseessä on kieroutunut luonne, silloin hänelle syntyy asenne, että ”kun ette voi minua hyväksyä, niin vihatkaa edes”. Tällä asenteella mielipide jostakin poliitikosta tai mistä tahansa asiasta esitetään mahdollisimman suureen törkeyteen pyrkien. Toista keskustelijaa pyritään loukkaamaan mitä ilkeimmin herjaten.
Tuollaisesta ”keskustelijasta” pahin esimerkki on juuri se henkilö, jonka Mielipidepankki mainitsee.
No, ei tuolla tavalla juuri vihaa ansaita, syvää halveksuntaa kyllä.
Myös minä olen pitänyt Oiva Härköstä suhteellisen asiallisena esiintyjänä, joskaan hänen poliittisiin näkemyksiinsä harvoin olen voinut yhtyä. Mutta mielestäni Oivan asiallisuus kärsi melkoisen kolauksen viime vaalien tiimoilta. Suuresti huvittavaa on, että hän nyt arvostelee Paavo Lipposta periaatteettomuudesta! Muistanette Oivan ”periaatteellisuuden”, kun hän sitten puolueensa käskyn kuullen siirtyi kehumansa Halosen kannattajasta inhoamansa Niinistön kannattajaksi. No, heikkoutemme meillä kullakin – eikähän tuollaisesta koidu muille mitään haittaa, hupia kyllä!
Myös Timo Ristimäkeä arvostan yhä enemmän, vaikka hänenkään kanssansa en ole ollenkaan samoilla linjoilla poliittisesti. Mutta Timo on ajatteleva ihminen ja kirjoittaa taitavia, joskin liian pitkiä esityksiä. Ja hän on oikeasti periaatteen mies.
Jabaa olen arvostanut, vaikka hänenkään kanssansa en usein ole samoilla poliittisilla linjoilla, ja liian tosikkomainen hän on aina ollut. Mutta hänkin kai koki liian raskaasti nuo viime vaalit, kun näkyy jämähtäneen uraan, josta ei taida päästä pois, vaikka hän kuinka pyytelee kepulaisia ohentamaan auttavia käsiä!
No, kun tulin sanoneeksi mielipiteitä muista, niin täytyy kai sanoa itsestäänkin:
Minä lienen puhunut täällä paljon muustakin kuin keskustan politiikasta, ja se on monia hermostuttanut. Aion kyllä tehdä niin jatkossakin, mikäli täällä vielä enemmän esiinnyn (bannatuksi en usko enää koskaan joutuvani tuon alussa mainitsemani henkilön vuoksi, sillä olen jo jonkin aikaa jättänyt hänet täysin huomiotta, ja hänen pahinkaan törkyilynsä ei tule linjaani muuttamaan). Tarkoitan sitä, että joko kevennän tai syvennän aiheesta esittämääni tarpeelliseksi katsomallani tavalla, sillä mielestäni kaikki elämässä liittyy kaikkeen, elämä on kokonaisvaltaista. Siis kepun politiikkakaan ei ole yksin erossa kaikesta muusta – vaikka hyvin joutaisi niin olemaankin!
Mutta kyllä minäkin koetan – sikäli, kun täällä siis enää enemmän esiinnyn – keskittyä entistä enemmän saitin varsinaiseen aihepiiriin ja koetan olla sanomatta muista keskustelijoista kovin ilkeästi, tai jos niin teen, koetan tehdä senkin sivistyneesti ja julkaisukelpoisella tekstillä!- JormaKKorhonen
>> pyytelee kepulaisia ohentamaan auttavia käsiä!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633