mitäs mieltä V40 farkust...

mika33

minkälaisia kokemuksia on volvon v40 farmarista...kiikarissa olisi täss yksi volvo v40 1.8 sportswagon vuosimallia 2001 ajettu 77 000 km...kaikenlainen palaute otetaan vastaan..kiitos!!

46

17104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Mitä mieltä saman vuotisesta renault Meganesta? Varmaan samalta linjalta tulevat ja samaa tekniikkaa tosi paljon pohjalevyä myöten. Olen ajanut molemmilla ja Megane parempi ajaa ;D

      • miten sen

        ottaa toinen on vähemmän huono ajaa


      • ota selvää

        autossa ei ole mitään tekemistä Meganen kanssa. Kone on Volvon, samoin vaihteisto mikäli ei automaatti. Muuten Aisin Warner joka myös isommissa Volvoissa. Pohjalevy sama Carisman kanssa, siis pohjalevy ei alusta. Autoissa ei ole mitään samaa tekniikkaa, tekniikka on Volvon omaa samoin turvavarusteet.


      • eri kirjoittaja
        ota selvää kirjoitti:

        autossa ei ole mitään tekemistä Meganen kanssa. Kone on Volvon, samoin vaihteisto mikäli ei automaatti. Muuten Aisin Warner joka myös isommissa Volvoissa. Pohjalevy sama Carisman kanssa, siis pohjalevy ei alusta. Autoissa ei ole mitään samaa tekniikkaa, tekniikka on Volvon omaa samoin turvavarusteet.

        Olet oikeassa mutta jos ruetaan pilkkua viilaamaan niin 1.6 ja 1.8 litran bensakoneissa on Renaultin vaihdelaatikko eli laatikot joissa on nostettava pakkilukko. Dieselit ovat myös Renaultin.

        Soita vaikka maahantuojalle ja kysy tai volvolandia.com

        Hyvä auto noistakin huolimatta :-)


      • pilkun viilaaja II
        eri kirjoittaja kirjoitti:

        Olet oikeassa mutta jos ruetaan pilkkua viilaamaan niin 1.6 ja 1.8 litran bensakoneissa on Renaultin vaihdelaatikko eli laatikot joissa on nostettava pakkilukko. Dieselit ovat myös Renaultin.

        Soita vaikka maahantuojalle ja kysy tai volvolandia.com

        Hyvä auto noistakin huolimatta :-)

        totta. 1,6 ja 1,8 tosiaan vaihteisto mallia Renault vm.1996-2002. 2,0 vuosimallista 2000 eteenpäin m56 ja turboissa vuosimallista riippumatta aina m56 volvon laatikko. phase 2:n yhteydessä sitten säilyi pikkukoneissa rellun laatikko, mutta olen tavannut phase 3 s40:n 2003 vuosimallin, jossa oli m56 ja kone oli 1,8. tuli sitten varmaan phase 3:ssa kaikkiin moottoriversioihin.


      • muutakin yhteistä?
        pilkun viilaaja II kirjoitti:

        totta. 1,6 ja 1,8 tosiaan vaihteisto mallia Renault vm.1996-2002. 2,0 vuosimallista 2000 eteenpäin m56 ja turboissa vuosimallista riippumatta aina m56 volvon laatikko. phase 2:n yhteydessä sitten säilyi pikkukoneissa rellun laatikko, mutta olen tavannut phase 3 s40:n 2003 vuosimallin, jossa oli m56 ja kone oli 1,8. tuli sitten varmaan phase 3:ssa kaikkiin moottoriversioihin.

        rellun turbodieselithän noissa oli aika pitkään mutta oliko myös laatikko rellun? Koska TD vaihtui, vai tuliko vasta uuteen V50:een?

        Ei sen puoleen, se rellun kone oli 400-sarjassa kestävin osa autoa eivätkä nuo turbodieselitkään mitenkään huonoja olleet joten tuskin niitä tarvitsee hävitä V50:n pikkumoottorien rinnalla jotka ovat puolestaan fordilta ja PSA:lta.

        Yhtä asiaa en kuitenkaan tajua: MIKSI V50:een piti laittaa se Volvon 2,4l 140hv museokone? Kun muutkin neloskoneet ovat Fordilta, olisi Fordin 2.0l 150hv nelonen tarjonnut enemmän tehoa, pari litraa pienemmän kulutuksen ja auton keulaltakin olisi kadonnut melkein sata kiloa hukkapainoa.


      • V40 1.9D HP

        Itse ajoin 4,5 vuotta ko. autolla, jonka aikana ajoin myös Renault Meganea(sijaisautoa), kun omani oli määräaikaishuollossa ja eihän näistä autoista voi puhua edes samana päivänä. Kyllä Volvo oli niin parempi ajo-ominaisuuksiltaa sekä muutenkin laadultaa. Huollon jälkeen oli aina erittäin mukava ajella taas rellun jälkeen Volvolla.


      • kakslitrasessa
        eri kirjoittaja kirjoitti:

        Olet oikeassa mutta jos ruetaan pilkkua viilaamaan niin 1.6 ja 1.8 litran bensakoneissa on Renaultin vaihdelaatikko eli laatikot joissa on nostettava pakkilukko. Dieselit ovat myös Renaultin.

        Soita vaikka maahantuojalle ja kysy tai volvolandia.com

        Hyvä auto noistakin huolimatta :-)

        on ainakin nostettava pakkilukko??


      • tietäjä____
        kakslitrasessa kirjoitti:

        on ainakin nostettava pakkilukko??

        että autosi on vanhempaa mallia kuin 2000. Näissä sitä vanhemmissa on kuten sanottu 2litrasissakin pakkilukollinen.


    • volovolovo

      jos välttämättä v40 volvon haluat niin eti ees volvon koneella oleva ja onnettomat sisätilat siinä on

    • sanon ainakin

      että autoilla voi hyvin ja hyvin huonosti eli älä ala volvolla ajelee kun voi autonkin ostaa

    • olet koonnut

      Mene katsomaan asiaa volvolandia.com sivuilta.

      Mutta asiaan; itsellä -01 mallinen V40 1.8 koneella, olen ajanut kilometrit 75t-115t ilman mitään mekaanisia vikoja, pelkät huollot 20t välein on teetetty. Auto on erittäin varmatoiminen, itse asiassa Volvoista luotettavin, tuon voi katsoa ihan riippumattomista katsastustilastoista.

      Autoon tuli juuri vuosimalliksi -01 lukuisia uudistuksia, joita en ala luettelemaan, löydät ne em. sivustolta. Erittäin hyvät penkit, edessä tilaa on hyvin (itse olen 186, 105 kg) takana Golfin kokoluokan verran. Melko hyvä ajaa, pikkuisen liian kevyt ohjaus ja ohjaustunto hieman epämääräinen. Sisustuksen laatu on hyvä, autossa ei ole muutenkaan ylimääräisiä nitinöitä.

      Niin ja teille "autotietäjille", ko. mallin, jota valmistettiin vuosina 96-04 kaikki bensakoneet on Volvon, Dieselit Renaultin, ilmeisesti siksi että tuolloin Volvo ja Renault olivat osittain samassa omistuksessa. Auton pohjalevy on sama kuin Mitsubishi Carismassa, sama tilanne on myös Skoda Octaviassa ja Audi TT:ssä :-)

      Tyylikkään näköinen, luotettava, kahden aikuisen tai pienen perheen auto.

      • näin, tai

        sitten ei. itse ajoin reilut 120tkm 2001 V40 2.0TA:lla. varmatoiminen ja sisustuksen laatu hyvä, ihan muuta kuin golfit jne. mutta ajettavuudeltaan epätarkka, väittäisin että kokoluokkansa huonoimpia eurooppalaisia alustapäivityksestä huolimatta. ahdas, kahden hengen farkku, pari lasta maksimissaan sopii mukaan ja vähän tavaraa (itse olen muuten 182 cm).

        noin yleisesti ottaen huonoja autoja ei ole enää aikoihin tehtykään, kaikilla pärjää kyllä.


    • tuosta
    • osta oikea volvo

      tässä yhteydessä elämäntapa tarkoittaa jotain sellaista mihin EI tarvita farmaria koska tuossa on todennäköisesti pienin tavaratila mitä yhteenkään farkkuna myytävään autoon on koskaan tehty ja asia on viimeistely takaluukulla josta mahtuu sisään yksi siwan kassi kerrallaan.

      2001 mallista on alkupään kammottavat ajo-ominaisuudet ja osa muista lastentaudeista jo korjattu mutta jos aiot ostaa Volvon niin osta sitten edes Volvo eikä näitä hollanikkaita.

    • Jarmo.

      Terve,

      olen aina ihmetellyt mikä S/V40 volvoissa maksaa. Auto on ahdas, ajettavuus maksimissaan keskinkertainen (pl. alkuvuosien mallit, hirveitä ajettavia etenkin talvella uraisilla teillä!) ja laadultaan eivät paärjää "oikeille" volvoille. No, rahansa laittaa kukin minne haluaa...

      • tarkoitat

        Laadun tunnetta yleisesti vai vikojen vähyyttä.

        Tiedä nyt sitten onko sillä mitään väliä mutta juuri tuo ko. mallisarja on luotettavin Volvon malleista joita tuohon aikaväliin valmistettiin.

        Etsi vaikka kaikki Saksan ym. katsastustilastot netistä ja totea itse asia.

        Iso se tosiaan ei ole, parempi ajettavuuskin löytyy monesta muusta autosta mutta luotettavuus on erinomainen.

        Nää pellejutut oikeista Volvoista kuvastaa lähinnä kirjoittajaansa, jos se että Volvo on valmistettu Ruotsissa on ainut mikä merkitsee niin aika moni nykymalleista menee hylkyyn (S40, V50, S60, V70, kahdessa viimeksimainitussa valmistusmaa osassa autoista Belgia) onko se sitten kummempi kuin Hollanti?


      • hiljattain bongattu

        9 vuotias ensimmäisen sarjan ilmastoimaton ja turboton pikkuhollannikas ja hintapyyntö kymmpitonnin! Tuolla hinnalla saa yleisesti jo 2,4l V70:n ilmastoinnilla ja muilla heebeleillä suomiautonakin jos kohta kilometrejä voi olla 200tkm ja rapiat.

        Hassua kyllä, tuollaista yli 6-vuotiasta ilmastoimatonta keskikokoista autoa kun tänä päivänä yrittää tarjota edes vaihdossa uuteen, ehdotetaan täällä pk-seudulla merkkiliikkeissä ystävällsesti että "koita jos joku sukulainen tai työkaveri ostaisi tuon suoraan me emme valitettavasti tarjoa siitä oikein mitään".

        Eivät huoli tuollaista pihalle ruostumaan jos sen voivat jotenkin välttää. Vastaavia on pihan perät ja ojanpientareet väärällään jo viime syksyn jäljiltä.


        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/search/public/single/item.jsp?portal=at&linker=tl&link=24&linkitem=31.1493034&id=31.1493034


      • jartsa
        tarkoitat kirjoitti:

        Laadun tunnetta yleisesti vai vikojen vähyyttä.

        Tiedä nyt sitten onko sillä mitään väliä mutta juuri tuo ko. mallisarja on luotettavin Volvon malleista joita tuohon aikaväliin valmistettiin.

        Etsi vaikka kaikki Saksan ym. katsastustilastot netistä ja totea itse asia.

        Iso se tosiaan ei ole, parempi ajettavuuskin löytyy monesta muusta autosta mutta luotettavuus on erinomainen.

        Nää pellejutut oikeista Volvoista kuvastaa lähinnä kirjoittajaansa, jos se että Volvo on valmistettu Ruotsissa on ainut mikä merkitsee niin aika moni nykymalleista menee hylkyyn (S40, V50, S60, V70, kahdessa viimeksimainitussa valmistusmaa osassa autoista Belgia) onko se sitten kummempi kuin Hollanti?

        Meillä on perheessä S60 ja S40 automaatit. S60 toki tuntuu jämäkämmältä koriltaan ja oviltaan, mutta S40 ei paljon omassa luokassaan häpeä. On ollut hemmetin varmatoiminen. Hollanti ja Belgia ovat muuten naapurimaita, kannattaako niitä nyt vertailla.


    • Hyvin pyyhkii

      Itse olen ajellut nelisen kuukautta (10tkm) vm. -02 V40:llä. Tämän vähäisen kokemuksen perusteella olen erittäin tyytyväinen autoon. Hyvät istuimet, ja tarpeeksi hyvä ajaa. Väittävät vähävikaiseksikin, toivottavasti näin on..

      Mutta silmiini pistää tässäkin keskustelussa nuo iänikuiset tilakommentit "ahdas" ja "pieni takaluukku". Eikös ne kuitenkin ole asioita, jotka jokainen kokee omalla kohdallaan riittäviksi tai riittämättömiksi? Okei, verrattuna saman koko-/hintaluokan muihin farmareihin löytyy kiistattomat erot, ehkäpä juuri V40:n tappioksi. Mutta jos V40:n tilat itselle riittävät, kuten omalla kohdallani (2 2 henkeä taloudessa), niin mitä sitten, jos tila on pienempi kuin Octavia Combissa tai vastaavassa? Itselläni autoa valitessa painoivat muutkin asiat, kuin tavaratilan vetoisuus litroina (kunhan sitä on riittävästi omiin tarpeisiin).

      Eli itse on jokaisen todettava V40:n tilat, niiden suhteen on muiden mielipide käytännössä merkityksetön. Itselleni tilat ovat riittäneet, en tosin isoja laatikoita roudaile. Mutta kyllä luukusta mahtuu vähän isompikin tavara, kuin jonkun mainitsema Siwan ruokakassi :D

      • V40 tiloista

        olet ihan oikeassa siinä että jos Fiat Punton tilat riittävät sinulle niin turha tulla kenekään valittamaan että Punto on pikkuauto.

        Ero on kuitenkin siinä että Fiat Puntoa myydäänkin pikkuautona ja se on hinnoiteltu sellaiseksi.

        Volvo V40 on sen sijaan tehtaan toimesta positioitu ylempään keskiluokkaan, ts. Passatin, Mondeon ja tojotanjoviksen kanssa samaan kategoriaan jossa se sijoittui uutena hinnallaankin ylälaitaan.

        Ja vaikka tilat miten sinulle riittäisivätkin, niin sitä ei voi kiistää että tiloiltaan, etenkin tavaratiloiltaan V40 ei kuulu tuohon ryhmään eikä edes pykälää pienempiin Golf-Corolla farkkuihin joissa niissäkin on järjestään suuremmat tilat. Lähin vertailukohta olisi esim Skoda Fabian farkku.


      • hieman.
        V40 tiloista kirjoitti:

        olet ihan oikeassa siinä että jos Fiat Punton tilat riittävät sinulle niin turha tulla kenekään valittamaan että Punto on pikkuauto.

        Ero on kuitenkin siinä että Fiat Puntoa myydäänkin pikkuautona ja se on hinnoiteltu sellaiseksi.

        Volvo V40 on sen sijaan tehtaan toimesta positioitu ylempään keskiluokkaan, ts. Passatin, Mondeon ja tojotanjoviksen kanssa samaan kategoriaan jossa se sijoittui uutena hinnallaankin ylälaitaan.

        Ja vaikka tilat miten sinulle riittäisivätkin, niin sitä ei voi kiistää että tiloiltaan, etenkin tavaratiloiltaan V40 ei kuulu tuohon ryhmään eikä edes pykälää pienempiin Golf-Corolla farkkuihin joissa niissäkin on järjestään suuremmat tilat. Lähin vertailukohta olisi esim Skoda Fabian farkku.

        Sama homma esim. BMW 3-sarjan farkuissa, Alfan 156 farkussa, tavaratila pienempi kuin monessa muussa mutta kukin ostaa mitä tarvitsee.

        Ei tuo V40 mikään lestadiolaisvaunu (toivottavasti kukaan ei tule nyt riehumaan ovelle) olekaan mutta sen nyt varmaan havaitsee kun sitä ostaa.

        Hinta ja tilat eivät ole vertailukelpoisia, muuten kaikki ostaisivat varmaan jonkun Citroen Berlingon (hieman kärjistäen) :-)


      • Eve
        V40 tiloista kirjoitti:

        olet ihan oikeassa siinä että jos Fiat Punton tilat riittävät sinulle niin turha tulla kenekään valittamaan että Punto on pikkuauto.

        Ero on kuitenkin siinä että Fiat Puntoa myydäänkin pikkuautona ja se on hinnoiteltu sellaiseksi.

        Volvo V40 on sen sijaan tehtaan toimesta positioitu ylempään keskiluokkaan, ts. Passatin, Mondeon ja tojotanjoviksen kanssa samaan kategoriaan jossa se sijoittui uutena hinnallaankin ylälaitaan.

        Ja vaikka tilat miten sinulle riittäisivätkin, niin sitä ei voi kiistää että tiloiltaan, etenkin tavaratiloiltaan V40 ei kuulu tuohon ryhmään eikä edes pykälää pienempiin Golf-Corolla farkkuihin joissa niissäkin on järjestään suuremmat tilat. Lähin vertailukohta olisi esim Skoda Fabian farkku.

        Itse V40:n omistajana olen sitä mieltä, että V40:ä on turha verrata Passatin, Mondeon tai Avensiksen farkkuihin, ainakaan tilamielessä. En usko, että tehdaskaan väittää V40:n olevan tiloiltaan samassa kategoriassa. V40 on malliltaan 'Sportswagon', jonka ainakin itse miellän silloin enempi sporttiseksi ja vähempi "tilavaksi perheautoksi", kuten nuo em. mallit.

        Jos/kun (itse en ole hintoja sillä tavalla edes vertaillut) V40 onkin samassa hintaluokassa kuin nuo em. mallit, niin ainoa vertailukohta ei kaiketi voi olla auton koko. Hintaanhan vaikuttaa myös paljon muitakin tekijöitä, kuten esim. auton ulkonäkö (joka on makuasia...) tai ajettavuus yms.

        No, jokainenhan valitsee auton niillä kriteereillä, joilla haluaa. Itselleni (perheessä 2 aikuista, 2 lasta ja koira) oli tärkeämpi kriteeri mm. juuri ulkonäkö, ajettavuus, auton tehokkuus ja laatu kuin "luokkansa isoimmat tavaratilat". Hyvin ollaan pärjätty - niin tilamielessä kuin muutenkin, eikä olla jalkoihin jääty, vaikka Volvon tehojakin täällä toiset ihmiset taitavat haukkua.

        t. V40 2.0T:n omistaja


    • alfa_v6

      Volvokuskeja, kun pitää ajaa noilla muovisilla kotteroilla ...

      • otamme tosiaan osaa

        Autoilutilanteesi johdosta.

        Olkoon voima kanssasi, myös elämän vastamäissä.


      • mäet
        otamme tosiaan osaa kirjoitti:

        Autoilutilanteesi johdosta.

        Olkoon voima kanssasi, myös elämän vastamäissä.

        pahemmin tunnu, kun on V6 Alfa alla ;) See you later T4, jos täällä päivystät...


      • S40T4
        mäet kirjoitti:

        pahemmin tunnu, kun on V6 Alfa alla ;) See you later T4, jos täällä päivystät...

        satutko olemaan sama punaisen alfaromeo gt:n kuski joka kävit vuosi sitten elvistelemässä keskisuomessa?? ei tuntunut 3,2 vee koneessa potku riittävän kun jäit takavaloja tsekkailemaan.. samaa tietä palatessa et uskaltanut etes katsoa minuunpäin kun olin huoltoaseman pihalla vastassa, vaan ajoit korvat punasena ohi.. :)


      • minulla...
        S40T4 kirjoitti:

        satutko olemaan sama punaisen alfaromeo gt:n kuski joka kävit vuosi sitten elvistelemässä keskisuomessa?? ei tuntunut 3,2 vee koneessa potku riittävän kun jäit takavaloja tsekkailemaan.. samaa tietä palatessa et uskaltanut etes katsoa minuunpäin kun olin huoltoaseman pihalla vastassa, vaan ajoit korvat punasena ohi.. :)

        ...on ihan 2.5-litrainen 156. Tuntuu riittävän kohtaamilleni Tee Nelosille...


      • S40T4
        minulla... kirjoitti:

        ...on ihan 2.5-litrainen 156. Tuntuu riittävän kohtaamilleni Tee Nelosille...

        ..otan osaa suruunne..


      • viimeksi...
        S40T4 kirjoitti:

        ..otan osaa suruunne..

        ...näytitkin, kun perävalojani katselit. Kaunis ulkonäkö ja hyvät äänet tulevat vielä kaupan päälle. Ja tankataankin eurooppalaiselta puolelta...


      • bmw325 4x4
        viimeksi... kirjoitti:

        ...näytitkin, kun perävalojani katselit. Kaunis ulkonäkö ja hyvät äänet tulevat vielä kaupan päälle. Ja tankataankin eurooppalaiselta puolelta...

        .. kun makarooneillanne tai hollannikkaillanne katselette kauniin Bemarin perävaloja, kunhan vähän kaasua painan ... ja suoran kutosen saundit hakkaa mennen tullen etuveto-alfojen ininät sekä volvo-puhaltimien kitinät ...


      • heh...
        bmw325 4x4 kirjoitti:

        .. kun makarooneillanne tai hollannikkaillanne katselette kauniin Bemarin perävaloja, kunhan vähän kaasua painan ... ja suoran kutosen saundit hakkaa mennen tullen etuveto-alfojen ininät sekä volvo-puhaltimien kitinät ...

        ...325? Hehee. Ei taida riittää kuin talvella. Äänet kyllä Alfassa paremmat, kuten myös moottorin ulkonäkö kromattuine imuputkineen. Volvo ja Alfa vievät kyllä pitävällä alustalla tuota Bemaria kuin pässiä narussa.


      • xXx
        heh... kirjoitti:

        ...325? Hehee. Ei taida riittää kuin talvella. Äänet kyllä Alfassa paremmat, kuten myös moottorin ulkonäkö kromattuine imuputkineen. Volvo ja Alfa vievät kyllä pitävällä alustalla tuota Bemaria kuin pässiä narussa.

        kiihtyvyys 0-100km/h sekä huiput

        Alfa 156V6 - 7.3s 230km/h
        Volvo V40 T4 - 7.3s 235km/h
        BMW325i - 7.2s max. 235km/h

        BMW voittaa selvästi ... (hehee) ja alfan suorituskyky on vaatimattomin


      • hiekkalaatikolle
        xXx kirjoitti:

        kiihtyvyys 0-100km/h sekä huiput

        Alfa 156V6 - 7.3s 230km/h
        Volvo V40 T4 - 7.3s 235km/h
        BMW325i - 7.2s max. 235km/h

        BMW voittaa selvästi ... (hehee) ja alfan suorituskyky on vaatimattomin

        Pellet!


      • S40T4

      • puhuttiin

      • kuus-pyttyä
        puhuttiin kirjoitti:

        kai vakioista? Sped Partyn Volvot piristettyjä. Ja tuossa kyllä näkyy turbon etu: helppo tuunattavuus. Ja sitä T4 tottavie kaipaakin...

        .. vakio-puhallin-volvolla ei ole mitään mahdollisuuksia kuusi-sylinterisiä urheilullisia perheautoja vastaan. Taakse ne jää puhaltimen siivet kierossa ...


      • V40T4
        kuus-pyttyä kirjoitti:

        .. vakio-puhallin-volvolla ei ole mitään mahdollisuuksia kuusi-sylinterisiä urheilullisia perheautoja vastaan. Taakse ne jää puhaltimen siivet kierossa ...

        Johan on lapselliseks menny tääkin topikki... Noh jos jotain tähän sanoo ni itse olen erittäin tyytyväinen V40 T4 omistaja.


      • antwone
        V40T4 kirjoitti:

        Johan on lapselliseks menny tääkin topikki... Noh jos jotain tähän sanoo ni itse olen erittäin tyytyväinen V40 T4 omistaja.

        mitä amisjuntteja täällä kiistelee! tiedättekö mikä pysäyttää nopeimmankin urheiluauton? ULOSAJO METTÄÄN!!!


      • 4+15
        xXx kirjoitti:

        kiihtyvyys 0-100km/h sekä huiput

        Alfa 156V6 - 7.3s 230km/h
        Volvo V40 T4 - 7.3s 235km/h
        BMW325i - 7.2s max. 235km/h

        BMW voittaa selvästi ... (hehee) ja alfan suorituskyky on vaatimattomin

        kulkee Gps:llä mitattuna 255 että ei tuo nyt kovin laiska ole mut ei se ole ihan vakiokaan.


    • volvon ostaja

      onko volvo v40 omalla koneellla oleva automaatti miten kestävä. ajettu 270 tuhatta v 1997

      • volvon ostaja

        olis harkinnassa ostaa ;)


    • xx

      V40 Classic 2.0T Aut vm. -04 ollut alla kohta seitsemän vuotta, eikä mitään suurempaa ole ollut. Ajokilometrejä on kertynyt n. 145000km. Suosittelen katselemaan classic malleja, niissä lapsentaudit on korjattu ja varustetaso on todella hyvä. On ollut sen verran hyvä peli, että tein tässä kaupat ja päätin hankkia toisen classicin, eli V50 D3 Aut. Saa nähdä, onko kyseinen peli yhtä luotettava ja kiva peli, kuin V40. Ps. Kaverini on huoltomiehenä volvolla ja kertoi, että V40 classic on vähävikaisimpia volvoja, mitä huollossa käy.

      • genius

        Takana nyt noin vuoden ajot V40 D1,9HP mallilla ja autossa kilometreja 350 000km. Vikoja löytyy kuluvista osista kuten, laturin ankkuri, pyörän laakerit, nivelet ja EGR venttiili. Polttoaineen kulutus noin 5.4l/10km ja auto ei nitise. Sen näillä kilometreillä pitäisi jo nitistä mutta ei. Ajotuntuma on ohut, mutta hakkaa mennen tullen sähköisellä tehostimella varustetut uudemmat autot. Tuntuma on "luonnollinen".


    • volvosti 5/5

      Volvo on paras ainakin verrattuna n'ihin vitun renoihin mitkä leipoo käsiin viikonsisällä

      • sepi_666

        Haluan henkilökohtaisesti taputtaa sinua olkapäälle ja kehua 2v vanhaan ketjuun vastaamisesta. Hienoa toimintaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe