Onko kauppakorkeakoulun tenttikirjat yleensä englanninkielisiä vai voiko lukea myös suomenkieliset versiot?? Jos joku viittis hiukan selventää tätä asiaa... KIITOS!
Kauppakorkeakoulusta
13
1573
Vastaukset
- Kylteri
Yleensä kurssilla on 2-5 kirjaa, joista suurin osa on englanniksi. Kuitenkin samat asiat voi ainakin vähän tiivistetymmässä muodossa yleensä löytää myös suomeksi, eli halutessaan voi lukea myös suomenkielistä kirjallisuutta. Tieteelliset tutkimukset, joita myös luetaan ovat sitten aina englanniksi. Jos haluat paremmin selvyyttä asiaan niin etsi netistä koulun kurssikuvaukset. Niiden yhteydessä listataan kurssiin kuuluva kirjallisuus.
- timo jutila
No eipähän niihin yleensä vastaavia suomenkielisiä kirjoja löydy. Ehkä joihinkin peruskursseihin löytää jotain yleistä myös suomeks, mut syventäviin kursseihin ei löydä. Mut eipä toisaalta niitä kirjoja täydy tentteihin lukea, luentoprujuilla pärjää aivan loistavasti. Itse olen kolme vuotta opiskellut ja olen lukenut tentteihin yhteensä 2 kirjaa, muuten pärjätty luentoprujuilla ja tiivistelmillä!
- nana...
timo jutila kirjoitti:
No eipähän niihin yleensä vastaavia suomenkielisiä kirjoja löydy. Ehkä joihinkin peruskursseihin löytää jotain yleistä myös suomeks, mut syventäviin kursseihin ei löydä. Mut eipä toisaalta niitä kirjoja täydy tentteihin lukea, luentoprujuilla pärjää aivan loistavasti. Itse olen kolme vuotta opiskellut ja olen lukenut tentteihin yhteensä 2 kirjaa, muuten pärjätty luentoprujuilla ja tiivistelmillä!
niin, ei löydy suomenkielisiä versioita. Meillä on lisäks vielä artikkelipaketteja jotka yleensä on englanniksi ja ne pitää lukea tenttiin luentoprujun lisäksi(ei välttämättä käsittele täysin samoja asioita). Joskus on myös pakollisia tenttikirjoja jotka pitää lukea prujun ja luentojen muistiinpanojen lisäks, usein englanninkielisiä. Mielestäni mahdotonta yrittää suorittaa tutkintoa välttämällä englanninkielistä kirjallisuutta.
- Kylteri
timo jutila kirjoitti:
Tiivistetyssä muodossa löytyy lähes tulkoon kaikki tieto myös suomeksi. Johtamisen ja markkinoinnin saralta löytyy varmasti kaikki uusimmat muotitermit suomen kielellä, laskentatoimesta puhumattakaan. Rahoituksestakin löytyy aika hyvin teoksia. Eivät ole yhtä helposti ja piiiitkästi kirjoitettu kuin joku Fundamentals-, tai Principles of Corporate Finance, mutta samat asiat löytää aivan varmasti.
Esimerkiksi WSOY:n Pro-sarjasta löytyy ihan hyvin suomenkielistä tietoa eri aloilta:
http://www.wsoy.fi/pro/index.jsp?c=products&type=books
Tämän lisäksi on tietysti kaikilla muillakin kustantajilla omat valikoimansa, ja ainakin Ekonomia-sarja (en muista minkä kustantajan) on täynnä hyviä, tiiviitä tietopaketteja.
Itse käytän useimmiten suomenkielisiä kirjoja kertaamiseen, koska niissä on tosiaan 300 sivuun saatu mahdutettua sama info, mihin jenkkiraamattu käyttää 1000 sivua. Kun on kerran sen asian opetellut ei kertaamisessa enää tarvita mitään romaania, vaan tuollainen päivässä luettava kirja on siihen juurikin sopiva. Sitä paitsi nämä suomenkieliset eivät ainakaan pääse loppumaan kirjastosta kun eivät ole virallisia kurssikirjoja. - Ville Valopää
Kylteri kirjoitti:
Tiivistetyssä muodossa löytyy lähes tulkoon kaikki tieto myös suomeksi. Johtamisen ja markkinoinnin saralta löytyy varmasti kaikki uusimmat muotitermit suomen kielellä, laskentatoimesta puhumattakaan. Rahoituksestakin löytyy aika hyvin teoksia. Eivät ole yhtä helposti ja piiiitkästi kirjoitettu kuin joku Fundamentals-, tai Principles of Corporate Finance, mutta samat asiat löytää aivan varmasti.
Esimerkiksi WSOY:n Pro-sarjasta löytyy ihan hyvin suomenkielistä tietoa eri aloilta:
Tämän lisäksi on tietysti kaikilla muillakin kustantajilla omat valikoimansa, ja ainakin Ekonomia-sarja (en muista minkä kustantajan) on täynnä hyviä, tiiviitä tietopaketteja.
Itse käytän useimmiten suomenkielisiä kirjoja kertaamiseen, koska niissä on tosiaan 300 sivuun saatu mahdutettua sama info, mihin jenkkiraamattu käyttää 1000 sivua. Kun on kerran sen asian opetellut ei kertaamisessa enää tarvita mitään romaania, vaan tuollainen päivässä luettava kirja on siihen juurikin sopiva. Sitä paitsi nämä suomenkieliset eivät ainakaan pääse loppumaan kirjastosta kun eivät ole virallisia kurssikirjoja.Ekonomia on osa WSOY:n yrityskirjapuolta.
http://www.wsoy.fi/pro/index.jsp?c=products&cat=sarjat&sarja=Ekonomia - Koulupoika länkisääri
Kylteri kirjoitti:
Itse käytän useimmiten suomenkielisiä kirjoja kertaamiseen, koska niissä on tosiaan 300 sivuun saatu mahdutettua sama info, mihin jenkkiraamattu käyttää 1000 sivua. Kun on kerran sen asian opetellut ei kertaamisessa enää tarvita mitään romaania, vaan tuollainen päivässä luettava kirja on siihen juurikin sopiva. Sitä paitsi nämä suomenkieliset eivät ainakaan pääse loppumaan kirjastosta kun eivät ole virallisia kurssikirjoja.Mä oon kanssa kerrannut perusasiat melkeinjoka tenttiin suomenkielisestä kirjasta nimeltä Arvopaperisijoittaminen. Käytännössä se on Fundamentals of Corporate Finance tiivistettynä 244 sivuun. Suosittelen rahoitusta lukeville tai siitä kiinnostuneille.
http://www.akateeminen.com/search/tuotetieto.asp?tuotenro=951-0-26627-2&language=0&hinta=38,50&paikka=0&hakusanat=arvopaperisijoittaminen&sorting=nimeke&hakutyyppi=pikahaku&pikahakuvalinta=nimeke&taso1=&taso2=&taso3=&taso4=&kielitaulu=&vuosi=&ehto=&tr=&ta=&tua=&lkm=1&hintamerkki= - kylterille
Kylteri kirjoitti:
Itse käytän useimmiten suomenkielisiä kirjoja kertaamiseen, koska niissä on tosiaan 300 sivuun saatu mahdutettua sama info, mihin jenkkiraamattu käyttää 1000 sivua. Kun on kerran sen asian opetellut ei kertaamisessa enää tarvita mitään romaania, vaan tuollainen päivässä luettava kirja on siihen juurikin sopiva. Sitä paitsi nämä suomenkieliset eivät ainakaan pääse loppumaan kirjastosta kun eivät ole virallisia kurssikirjoja.Pitääkö kauppatieteellisessä vastata tentissä vastauksensa myös englanniksi, jos kurssilla on ollut englannin kielistä kirjallisuutta? Jos pitää, niin kuinka tarkkoja ollaan kirjoitusvirheiden kanssa, koska enkun virheetön kirjoittaminen ei ole oikein mun juttu.
- Kylteri
kylterille kirjoitti:
Pitääkö kauppatieteellisessä vastata tentissä vastauksensa myös englanniksi, jos kurssilla on ollut englannin kielistä kirjallisuutta? Jos pitää, niin kuinka tarkkoja ollaan kirjoitusvirheiden kanssa, koska enkun virheetön kirjoittaminen ei ole oikein mun juttu.
Ei sillä ole väliä minkä kielistä kirjallisuutta kurssiin kuuluu, mutta osa kursseista on vain englanniksi ja silloin niiden tentitkin ovat tietysti englanniksi. Enpä usko, että kirjoitusvirheet vaikuttaisivat arvosanaan kunhan tekstistä saa selvää ja asia on ilmaistu ymmärrettävästi.
Muuten tuo englanti on tietysti sellainen kieli, joka pitäisi nykyaikana kyllä hallita. Jos sinulla on siitä riittävä pohja, eli pystyt esim. keskustelemaan ulkomaalaisen kanssa englanniksi joten kuten, ei siitä kannata olla huolissaan. Kirjojen lukemiseen tottuu kyllä ja kielitaito paranee aika itsestään opintojen kuluessa. Tietysti pieni kertaaminen voi olla paikallaan oman oppimisen helpottamiseksi. - mitä sanoisit
Kylteri kirjoitti:
Ei sillä ole väliä minkä kielistä kirjallisuutta kurssiin kuuluu, mutta osa kursseista on vain englanniksi ja silloin niiden tentitkin ovat tietysti englanniksi. Enpä usko, että kirjoitusvirheet vaikuttaisivat arvosanaan kunhan tekstistä saa selvää ja asia on ilmaistu ymmärrettävästi.
Muuten tuo englanti on tietysti sellainen kieli, joka pitäisi nykyaikana kyllä hallita. Jos sinulla on siitä riittävä pohja, eli pystyt esim. keskustelemaan ulkomaalaisen kanssa englanniksi joten kuten, ei siitä kannata olla huolissaan. Kirjojen lukemiseen tottuu kyllä ja kielitaito paranee aika itsestään opintojen kuluessa. Tietysti pieni kertaaminen voi olla paikallaan oman oppimisen helpottamiseksi.Eräs toinen kylteri, joka muuten opiskelee HKKK:ssa, kertoi, että siellä on ainakin mahdollisuus opiskella koko tutkinto englanniksi tai niin, ettei tutkintoon sisälly lainkaan englanninkielisiä opintoja pakollisia kieliopintoja lukuun ottamatta. Sekä tietysti kaikkea tältä väliltä.
Pitääkö paikkansa? - timo jutila
mitä sanoisit kirjoitti:
Eräs toinen kylteri, joka muuten opiskelee HKKK:ssa, kertoi, että siellä on ainakin mahdollisuus opiskella koko tutkinto englanniksi tai niin, ettei tutkintoon sisälly lainkaan englanninkielisiä opintoja pakollisia kieliopintoja lukuun ottamatta. Sekä tietysti kaikkea tältä väliltä.
Pitääkö paikkansa?Ei ainakaan ennen ollut mahdollista, mutta nyt kun tutkintorakenne muuttu niin en tiedä voi vetää ilman englantia.
Vanhassa pysty melkein vetämään mutta ei ihan. Yksi pakollinen kurssi oli englanniks, ja sit jos valitsi sellasen pääaineen missä on suomeks paljon kursseja niin onnistu...
- Dipl. ins.
Mitä ihmettä tekee kauppatieteilijä, joka ei osaa englantia tai muitakaan kieliä? Pääsee luultavasti kaupan kassalle..
- justiinsa
"Mitä ihmettä tekee kauppatieteilijä, joka ei osaa englantia tai muitakaan kieliä? Pääsee luultavasti kaupan kassalle.."
Mitä tarkoitat, että ei osaa englantia? Yliopistosta on mahdoton valmistua, mikäli ei osaa edes hieman englantia. Ei sitä täydellisesti monikaan osaa vieraita kieliä puhua ilman käytännön harjoittelua, mutta aina sitä nyt sen verran osaa puhua, että normaalit asiakaspalvelutilanteet saa hoidettua.
Toisekseen, menepäs esittämään väitteesi laskentaekonomeille. - mitä?
justiinsa kirjoitti:
"Mitä ihmettä tekee kauppatieteilijä, joka ei osaa englantia tai muitakaan kieliä? Pääsee luultavasti kaupan kassalle.."
Mitä tarkoitat, että ei osaa englantia? Yliopistosta on mahdoton valmistua, mikäli ei osaa edes hieman englantia. Ei sitä täydellisesti monikaan osaa vieraita kieliä puhua ilman käytännön harjoittelua, mutta aina sitä nyt sen verran osaa puhua, että normaalit asiakaspalvelutilanteet saa hoidettua.
Toisekseen, menepäs esittämään väitteesi laskentaekonomeille."mutta aina sitä nyt sen verran osaa puhua, että normaalit asiakaspalvelutilanteet saa hoidettua"
- normaalit asiakaspalvelutilanteet tapahtuvat juuri esim. kaupan kassalla. KTM:n tutkinto tuskin tähtää ainoastaan näihin, vaan sen pitäisi antaa koulutuspohja keski- ja ylemmän johdon tehtäviin, joissa vaaditaan sujuvaa kirjallista ja suullista antia. Yrityselämässä monen firman konsernikieli on englanti, jolla myös raportoidaan.
"Toisekseen, menepäs esittämään väitteesi laskentaekonomeille."
- hekö eivät muka tarvitse englannin kielen taitoa?
pistän nyt ihan muutaman linkin "oikotie.fi" - palvelun työpaikkailmoituksiin; voit hakea itse lisää tietoa.
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=162644&subNavi=jobs_all
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=162558&subNavi=jobs_all
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=155563&subNavi=jobs_all
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=160977&subNavi=jobs_all
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=160996&subNavi=jobs_all
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1202380Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699