Pommiuhka ja kuvat

Grustnij

Näkyy täälläkin unohtuneen se, että kuumakalleja löytyi kiitettävästi myös ns. sivistyneistä ja suvaitsevaisista länsimaista, kun Elisabeth Ohlsonin valokuvanäyttely Ecce Homo oli esillä eri maissa muutama vuosi taaksepäin.

Näyttely kuohautti tunteita kunnolla: paavikin perui tapaamisensa näyttelyä puolustaneen Ruotsin arkkipiispan kanssa ja äärikristityt tekivät pommi- ja tappouhkauksia Jeesuksen nimeen esim. Ruotsissa ja Sveitsissä ja Ohlsonin näyttäytyessä näyttelyissä häntä uhkasivat kivin ja kepein varustautuneet kristityt mielenosoittajat.

http://www.ohlson.se/u_ecce_M.htm

Jeesus tarvitsee siis kuvailla pelkästään suvaitsevaiseksi, niin äärikristitty hermostuu. Mitenkä olisi, jos Jeesus kuvailtaisiin kylmäveriseksi lasten tappajaksi vaikkapa pommikoneen ohjaamoon?

146

37207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.-

...onkin siinä että täällä vaan pieni prosentti kansasta on sellaisia hihhuleita että suuremmin lotkauttaisivat korviaan Ecce Homo näyttelylle. Suurin osa kansasta hörähtää EH kuville ja kääntää seuraavalle sivulle katsomaan mitä telkusta tulee tänään.

Ähläteillä asia tuntuu olevan juuri toisin päin ja suurin osa tuntuu olevan fanaattisia hulluja jotka hyppii heti kaduilla polttamassa lippuja ja nukkeja kun joka vähän raapustaa pari kuvaa profeetasta. Ja ne alkuperäiset kuvat ei todellakaan ollut edes mitään härskejä.

• muuten ihan

oikeasti miettiä, mitä länsimaissa tapahtuisi kun Al-Jazeerat ym arabimediat alkaisivat heittämään pilakuvia länsiuskonnoista, saattaisi olla vastaavanlaista kaduilla täälläkin, eihän se tarvitse kuin pienen kipinän, se näkyy jo näiltä palstoilta.

• mitä höpiset
        muuten ihan kirjoitti:

oikeasti miettiä, mitä länsimaissa tapahtuisi kun Al-Jazeerat ym arabimediat alkaisivat heittämään pilakuvia länsiuskonnoista, saattaisi olla vastaavanlaista kaduilla täälläkin, eihän se tarvitse kuin pienen kipinän, se näkyy jo näiltä palstoilta.

Eihän siitäkään mitään kohua ole noussut kun muslimit raiskaavat vääräuskoisia länsimaalaisia teinejä. Mitä oikein höpiset?

• arabimaassa asuva

kuinkas monessa arabimaassa olet vieraillut kun tuollaisia johtopäätöksia teet ?

Itse olen nyt vuoden asunut maassa joka on yksi Tanskan tuotteet boikottiin laittaneista maista .. enkä ole täällä koko vuoden aikana nähnyt ensimmäistäkään "hihhulia" tai kiihkoilijaa. Uskovaisia kyllä on mutta käytöstavat ovat äärimmäisen korrekteja ja kunnioittavat kaikkia kristinuskoon kuuluvia perinteita. Paikalliset yritykset antavat jopa joulupäivän ja osa pääsiäisenkin vapaaksi kristityille. Ei suomessa suomalainen yritys anna muiden uskontokuntien edustajille vapaapäiviä muiden uskontojen juhlapäivinä.

• ählämeille vain niskaan
        muuten ihan kirjoitti:

saatanan hihhulit

• siiis
        arabimaassa asuva kirjoitti:

kuinkas monessa arabimaassa olet vieraillut kun tuollaisia johtopäätöksia teet ?

Itse olen nyt vuoden asunut maassa joka on yksi Tanskan tuotteet boikottiin laittaneista maista .. enkä ole täällä koko vuoden aikana nähnyt ensimmäistäkään "hihhulia" tai kiihkoilijaa. Uskovaisia kyllä on mutta käytöstavat ovat äärimmäisen korrekteja ja kunnioittavat kaikkia kristinuskoon kuuluvia perinteita. Paikalliset yritykset antavat jopa joulupäivän ja osa pääsiäisenkin vapaaksi kristityille. Ei suomessa suomalainen yritys anna muiden uskontokuntien edustajille vapaapäiviä muiden uskontojen juhlapäivinä.

Onneksi olkoon! Olet jo VUODEN (!) asunut mitä ilmeisemmin maassa, jossa islaminuskonto on yleisempi kuin esim. kristinusko.

Aivan ilmeisestikään et asu esim. Irakissa, Afganistanissa ym. Lähi-Idän maissa, vaan luultavimmin Israelissa tai jossain vastaavassa maassa, missä myös asuu jonkunen prosentti toisenuskoisia.

Kerro minulle se arabimaa, missä työnantaja antaa vapaata kristitylle joulun viettoa varten..??????!! Olen todella kiinnostunut kuulemaan!

Islaminuskoisissa maissa kun ei todellakaan myönnetä kristityille vapaapäiviä joulun kunniaksi, siittä syystä etteivät he - maan laki eikä maan valtaosa asukkaista tunnista ko. uskontoa. Samasta syystä ei myöskään valtioissa joissa kristinusko on pääuskonto, myönnetä vapaita pyhiä vähemmistö uskontoon kuuluville. Tämä on tietoa kokemuksesta, ei koulun oppikirjojen sivuilta lukeneelta.

Jääpi vaan suuresti ihmetyttämään että missä se arabimaassa asuva oikeasti asuukaan..

• arabimaassa asuva
        siiis kirjoitti:

Onneksi olkoon! Olet jo VUODEN (!) asunut mitä ilmeisemmin maassa, jossa islaminuskonto on yleisempi kuin esim. kristinusko.

Aivan ilmeisestikään et asu esim. Irakissa, Afganistanissa ym. Lähi-Idän maissa, vaan luultavimmin Israelissa tai jossain vastaavassa maassa, missä myös asuu jonkunen prosentti toisenuskoisia.

Kerro minulle se arabimaa, missä työnantaja antaa vapaata kristitylle joulun viettoa varten..??????!! Olen todella kiinnostunut kuulemaan!

Islaminuskoisissa maissa kun ei todellakaan myönnetä kristityille vapaapäiviä joulun kunniaksi, siittä syystä etteivät he - maan laki eikä maan valtaosa asukkaista tunnista ko. uskontoa. Samasta syystä ei myöskään valtioissa joissa kristinusko on pääuskonto, myönnetä vapaita pyhiä vähemmistö uskontoon kuuluville. Tämä on tietoa kokemuksesta, ei koulun oppikirjojen sivuilta lukeneelta.

Jääpi vaan suuresti ihmetyttämään että missä se arabimaassa asuva oikeasti asuukaan..

niinpä niin .. osaatko muita ilmaisutapoja kuin ivallisen tyylin ...

Maa mistä puhuin on Kuwait, toki ei varmasti kaikissa maissa vapaita anneta .. vaikka pitää toki myöntää, että kristitylle eurooppalaiselle kohtelu on erilainen kuin kristitylle aasialaiselle

Korjaus tietoihisi .. täällä ainakin valtaosa maan asukkaista tuntee kristinuskon ja sen perusteet.

Islaminuskoiset eivät toki uskonnollista joulua vietä, mutta toki "maallinen" joulu näkyy joka paikassa, kaikki kauppakeskukset ovat koristeltu ihan samalla tavalla kuin suomessa. Kuten tässä joku toinen totesi, niin myös Jeesuksella on rooli islamin uskonnossa, Jeesus oli koraanin mukaan profeetta kuten Muhamed .... suurin osa paikallisista tietää ainakin täällä, että joulun olevan kristityille jeesuksen syntymäjuhla.

• se tekee
        muuten ihan kirjoitti:

hyvää sulle. Miten sä kuvittelet ettei ne jo oo loukannut ja monesti. Meidän uskonto vaan on sellainen, että tiedämme että kukin saa ansionsa mukaan. Sitä paitsi ero meidän kulttuurissa on se että me saamme piirrellä kaikenlaisia kuvia, lapsia, isejä, äitiä erilaisia eläimiä. Mutta periaattessa muslimi ei saa piirtää ihmisen tai eläimen kuvia se liittyy heidän uskontoonsa. Tämän kertoi minulle eräs entinen työkaveri joka oli iranista kotoisin oleva muslimimies. Heillä on paljon muita asioita joita he eivät voi tehdä. Itse kannatan sananvapautta niin kauan kuin se ei loukkaa yksityisen ihmisen intimiteettisuojaa. Mikään kirjoitus, kuva tai viedeo ei voi olla niin loukkaava, että sillä ruvettaisi uhkailemaan viattomia pommi-iskuilla ja viattomien sieppauksilla. Itse ainakin uskon, että juuri sananvapaus on meidän hyvinvoinnin kulmakiviä. On eriasia mikä on mautonta ja mikä ei. Jos emme pidä julkaisian tavasta ilmaista asioita ei meidän tarvi lukea tai katsella niitä. Eiköhän ne siitä häviä itsekseen, kun ketään ei kiinosta.

• mutta

niinpä niin .. osaatko muita ilmaisutapoja kuin ivallisen tyylin ...

Maa mistä puhuin on Kuwait, toki ei varmasti kaikissa maissa vapaita anneta .. vaikka pitää toki myöntää, että kristitylle eurooppalaiselle kohtelu on erilainen kuin kristitylle aasialaiselle

Korjaus tietoihisi .. täällä ainakin valtaosa maan asukkaista tuntee kristinuskon ja sen perusteet.

Islaminuskoiset eivät toki uskonnollista joulua vietä, mutta toki "maallinen" joulu näkyy joka paikassa, kaikki kauppakeskukset ovat koristeltu ihan samalla tavalla kuin suomessa. Kuten tässä joku toinen totesi, niin myös Jeesuksella on rooli islamin uskonnossa, Jeesus oli koraanin mukaan profeetta kuten Muhamed .... suurin osa paikallisista tietää ainakin täällä, että joulun olevan kristityille jeesuksen syntymäjuhla.

eikös se ollut maa jonka irak tässä taannoin yritti valloittaa, mutta yhdysvallat esti sen. Ei siis sovi heidän käytäntöä ihmettellä. Ovat kiitollisuuden velassa kristityille ja kenties riippuvaisia yhdysvalloista ja heidän sotilaallisesta tuestaan.

• humanisti
        mutta kirjoitti:

eikös se ollut maa jonka irak tässä taannoin yritti valloittaa, mutta yhdysvallat esti sen. Ei siis sovi heidän käytäntöä ihmettellä. Ovat kiitollisuuden velassa kristityille ja kenties riippuvaisia yhdysvalloista ja heidän sotilaallisesta tuestaan.

Vain muutamaa vuotta aikaisemmin Irak oli ollut vielä Yhdysvaltain liittolainen ja ystävä. aivan, juuri tämä sama saddam Hussein joka nyt on ihan piruksi leimattu. Mutta se oli yks enkeli vielä 80-luvulla kun se Yhdysvaltain tuella soti irania vastaan, joka oli kääntänyt selkänsä jenkeille. Silti IrAK ei kyennyt irania kukistamaan. USA hermostui Saddamiin vasta kun se kävi Kuwaitin kippuun.

• muutakin nähnyt

Kyllä olen arapimaissa käynyt,ei kokemukset ole niin hyvät kun sinulla.Ensinkään naisena en saanut mitään kunnioitusta sylkivät kun naamataulu näky,pitäs nimittäin olla piilossa kun on nainen.Ulos ei yksin voinut mennä alkuukaan.Onko se sivistystä.Ja jos siellä rauhallista oli niin kuka niitä taloja polttelee ja pommittelee,ja uhkailee,kyllä se nyt vaan niin on että muslimimaissa on aina tappelua,eivät hyväksy muita uskontoja turha puhua paskaa.Kuullostaa sinun puheista aivan kuin näitä uskon sotia ei maalimassa olisikaan,vaikka nytkin tappelevat useammassa maassaja aihe uskonto.Eikä he meitä pahemmin kunnioita,naivatkin kaikki joka vain liikkuu.

• kyllä
        se tekee kirjoitti:

hyvää sulle. Miten sä kuvittelet ettei ne jo oo loukannut ja monesti. Meidän uskonto vaan on sellainen, että tiedämme että kukin saa ansionsa mukaan. Sitä paitsi ero meidän kulttuurissa on se että me saamme piirrellä kaikenlaisia kuvia, lapsia, isejä, äitiä erilaisia eläimiä. Mutta periaattessa muslimi ei saa piirtää ihmisen tai eläimen kuvia se liittyy heidän uskontoonsa. Tämän kertoi minulle eräs entinen työkaveri joka oli iranista kotoisin oleva muslimimies. Heillä on paljon muita asioita joita he eivät voi tehdä. Itse kannatan sananvapautta niin kauan kuin se ei loukkaa yksityisen ihmisen intimiteettisuojaa. Mikään kirjoitus, kuva tai viedeo ei voi olla niin loukkaava, että sillä ruvettaisi uhkailemaan viattomia pommi-iskuilla ja viattomien sieppauksilla. Itse ainakin uskon, että juuri sananvapaus on meidän hyvinvoinnin kulmakiviä. On eriasia mikä on mautonta ja mikä ei. Jos emme pidä julkaisian tavasta ilmaista asioita ei meidän tarvi lukea tai katsella niitä. Eiköhän ne siitä häviä itsekseen, kun ketään ei kiinosta.

päättäjät herätkää ja laittakaa atomit halkeamaan,ennen kun on myöhäistä. kestän kyllä pikku säteilyn paremmin kun muslimit johtajina.

• Happomarja
        muuten ihan kirjoitti:

Ihan vapaasti saa piirtää pilakuvia mistä vaan ilman että minulle tulisi mieleenkään polttaa pinnaani, lipuista tai ihmisistä puhumattakaan.

• ihmeessä

Kyllä meidän yrityksessä on kaikilla uskonkunnilla samat palkalliset pyhät ja vapaat. Miten voit olla näin sivistymätön, ettei sellaista tietä.
        Sitäpaitsi olen matkustanut arabianmaissa ja kyllä on vaan näin, etten uskalla mennä kesähameessa katulle.....
        Ja mitä se sellainen korrekti ja kunnioitava on kun 12 vuottias tyttö ei saa olla rauhassa "heidän" miehiltä....

• miehet

Vaikka kristittyja loukataan, niin eivät täällä nuoret miehet kuola suussa ja kivi kädessä riehu kadulla huutaen Jeesuksen nimeä.

Tässähän se ero on!

• k-k11
        humanisti kirjoitti:

Vain muutamaa vuotta aikaisemmin Irak oli ollut vielä Yhdysvaltain liittolainen ja ystävä. aivan, juuri tämä sama saddam Hussein joka nyt on ihan piruksi leimattu. Mutta se oli yks enkeli vielä 80-luvulla kun se Yhdysvaltain tuella soti irania vastaan, joka oli kääntänyt selkänsä jenkeille. Silti IrAK ei kyennyt irania kukistamaan. USA hermostui Saddamiin vasta kun se kävi Kuwaitin kippuun.

Ei kai kukaan luule, ettei USA ole lähes täydellisesti perillä kaikenlaisista joukkojen liikkeistä ja sotasuunnitelmista? He pystyvät satelliittiensa ja muiden välineiden avulla tarkkailemaan melkein mitä vain. Irakin hyökkäys Kuwaitiin antoi USA:lle kaivatun tekosyyn hyökätä alueelle ja saada sieltä sotilaallista jalansijaa.

• humanisti
        k-k11 kirjoitti:

Ei kai kukaan luule, ettei USA ole lähes täydellisesti perillä kaikenlaisista joukkojen liikkeistä ja sotasuunnitelmista? He pystyvät satelliittiensa ja muiden välineiden avulla tarkkailemaan melkein mitä vain. Irakin hyökkäys Kuwaitiin antoi USA:lle kaivatun tekosyyn hyökätä alueelle ja saada sieltä sotilaallista jalansijaa.

ja saada kontrolliinsa alueen öljyvarat

• maa
        siiis kirjoitti:

Israel muuten ole mikään arabimaa, sehän on juutalaisten valtio, jonka muut arabimaat
        haluaisivat kartalta hävittää ja siks toiseks on niitä sellaisiakin islamilaisia valtioita, joissa ei kiihkoilla ja riehuta kaiken aikaa.

• judge dredd

Kyse onkin siitä, pitääkö enemmistön elää
        niillä ehdoilla, jotka vähemmistö sanelee.
        Pitääkö elokuva kieltää, jos joku sen nähtyään tappaa toisen? Toinen merkittävä seikka on, että toisaalta enemmistö koostuu "tavallisesta" kansasta, jotka keskimäärin tietävät asioista vähemmän kuin ne(vähemmistön edustajat), jotka tekevät koko maailmaa koskevia päätöksiä. Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi ehkä, mutta kovin epäselvää tuntuu nykyinen moraalin, uskonnon ja ihmisluonnon perustarpeiden yhdistäminen selvästi myös olevan.

• Kamala uskonto
        ihmeessä kirjoitti:

Kyllä meidän yrityksessä on kaikilla uskonkunnilla samat palkalliset pyhät ja vapaat. Miten voit olla näin sivistymätön, ettei sellaista tietä.
        Sitäpaitsi olen matkustanut arabianmaissa ja kyllä on vaan näin, etten uskalla mennä kesähameessa katulle.....
        Ja mitä se sellainen korrekti ja kunnioitava on kun 12 vuottias tyttö ei saa olla rauhassa "heidän" miehiltä....

Lueppas tästä miksi lapset eivät saa olla rauhassa.
        Miehet vaan tekevät mitä profeetta Muhammed opetti!! http://www.answering-islam.org/suomi/html/lapsimorsiamet.html

• kuuleppas

kun täällähän maahanmuuttajilla on ainainen vapaa,eihän nämä töissä ole????

• aika sairasta

• Me ssiah

This is my message; You all will die.

• katsoin uutisia ja vaikka en todellakaan ole patriootti, uskovainen tai muutakaan, sydänalaa kirpaisi kun näki ristilipun (tanskan ja en ole edes tanskalainen) maassa jossain gazan basaarissa ja ihmiset kävelivät sen päällä ja häpäisivät sitä. Jordania on julkistanut lehdissään kuvat myös ja yrittänyt sitä kautta lepyytellä ihmisiä lopettamaan turhan riehumisen. Vielä muutama päivä sitten uskoin että tilanne olisi ohi menevää, kuten kun quantanamon vankilassa koraania työnnettiin pönttöön. viikko riehuttiin ja sitten porukka meni tyytyväisinä kotiin. Tämä tuntuu vaan kehittyvän. ensin syyllistettiin vaan Tanskaa, nyt listalla ovat jo Norja, Ranska, Saksa ja jopa EU:n toimistoa gazassa(?) piirittivät aseistautuneet miehet. kun katselee muutaman vuoden nyt mitä ovat Islaminuskoiset tehneet (9/11, Van Goghin murha, jatkuvat itsemurha pommitukset irakissa kohdituen pääasiassa siviilipopulaatioon, tietenkin israelin ja palestiinan välinen kärhämä ja niin edelleen.) tulee väkisinkin mieleen että siinä uskonnossa ja/tai niissä ihmisissä on jotain vialla.

• Mooses

Pitäisiköhän ainoan pohjoismaan , jolla on kokemusta sotimisesta..
        Hoitaa tää homma...
        Vähän veikkaan että 30 v sisällä...noissa maissa ei juoda maitotuotteita...kun ei ole oljyrahoja...
        Tuollainen fanaattisuus pelottaa...mutta...
        Rk 62 auttaa tuollaiseen vaivaan...
        Saa tämän todesta ottaa...kuten pilapiirroksenkin...
        Its youre choice....
        Nam!

• Mooses kirjoitti:

Pitäisiköhän ainoan pohjoismaan , jolla on kokemusta sotimisesta..
        Hoitaa tää homma...
        Vähän veikkaan että 30 v sisällä...noissa maissa ei juoda maitotuotteita...kun ei ole oljyrahoja...
        Tuollainen fanaattisuus pelottaa...mutta...
        Rk 62 auttaa tuollaiseen vaivaan...
        Saa tämän todesta ottaa...kuten pilapiirroksenkin...
        Its youre choice....
        Nam!

Eli Ruotsin, Suomen vai Norjan pitäisi ottaa osaa?

Ei kenenkään, minäkään en sekaantuisi muiden ongelmiin, jos joudun itse maalitauluksi.

• sano ei muslimeille

Missä olivat pommiuhkaukset? Ammuttiinko kivääreillä ilmaan? Pitikö näyttelyn järjestäjän pelätä? Tai taitelijoiden?

Muslimit alkavat heti ukailemaan itsemurhaiskuilla ja pommeilla.

• Grustnij

No sano sinä: missä ovat pommiuhkaukset? Onko Suomea uhattu? Onko täällä ammuttu kivääreillä ilmaan? Pitääkö sinun pelätä? Pitääkö minun pelätä?

Pommiuhkaukset Jeesuksen nimeen alkoivat heti, kun Ecce Homo -näyttely saapui Uumajan katedraliin. Uhkauksen tekijäksi ilmoittautui ainakin kristityksi oikeistoksi itseään mainostaneet.
        Taiteilijaa ja Ruotsin arkkipiispaa uhkailtiin.

Onko se juuri niin vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että ääriliikkeissä ei ole eroa, olivat ne itä- tai länsimaisia, kristittyjä tai muslimeja?

• Ode
        Grustnij kirjoitti:

No sano sinä: missä ovat pommiuhkaukset? Onko Suomea uhattu? Onko täällä ammuttu kivääreillä ilmaan? Pitääkö sinun pelätä? Pitääkö minun pelätä?

Pommiuhkaukset Jeesuksen nimeen alkoivat heti, kun Ecce Homo -näyttely saapui Uumajan katedraliin. Uhkauksen tekijäksi ilmoittautui ainakin kristityksi oikeistoksi itseään mainostaneet.

Onko se juuri niin vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että ääriliikkeissä ei ole eroa, olivat ne itä- tai länsimaisia, kristittyjä tai muslimeja?

" Onko Suomea uhattu? Onko täällä ammuttu kivääreillä ilmaan? Pitääkö sinun pelätä? Pitääkö minun pelätä? "

Jos joku suomalainen lehti julkaisee sen piirroksen, niin sen jälkeen täytyy meidänkin pelätä.

" Onko se juuri niin vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että ääriliikkeissä ei ole eroa, olivat ne itä- tai länsimaisia, kristittyjä tai muslimeja? "

ÄÄriliikkeet ovat äärilikkeitä ja yhtä idioottimaisia, olivat ne itä- tai länsimaisia ja oli niiden takana muslimeja, kristiettyjä, ateisteja ja keitä tahansa.

Näillä muslimifanaatikoilla vain tuntuu olevan erittäin paljon poliittista valtaa ja aseita ja rahaa, ja heidän kannatuksensa on muslimien keskuudessa paljon paljon laajempaa kuin jonkun sekopää-äärioikeistolais-fundamentalisti"kristityn" ( lainausmerkit aiheellisia!!! ) kannatus kristillessä maailmassa.

Sen vuoksi kyse on maailmanlaajuisesti suuremmasta uhkasta.

Minä itse on kaikkea muuta kuin rohkea ihminen. Jos asuisin nyt jossain muslimimaassa, en uskaltaisi suutani avata, pelkäisin henkeni puolesta. Juuri siksi, että olemme ainakin toistaiseksi turvassa täällä Suomessa, meidän kuulu sanoa ääneen mitä ihmisten ja kokonaisen kansan uhkailusta ajattelemme.

• Ode
        Ode kirjoitti:

" Onko Suomea uhattu? Onko täällä ammuttu kivääreillä ilmaan? Pitääkö sinun pelätä? Pitääkö minun pelätä? "

Jos joku suomalainen lehti julkaisee sen piirroksen, niin sen jälkeen täytyy meidänkin pelätä.

" Onko se juuri niin vaikeaa hyväksyä sitä tosiasiaa, että ääriliikkeissä ei ole eroa, olivat ne itä- tai länsimaisia, kristittyjä tai muslimeja? "

ÄÄriliikkeet ovat äärilikkeitä ja yhtä idioottimaisia, olivat ne itä- tai länsimaisia ja oli niiden takana muslimeja, kristiettyjä, ateisteja ja keitä tahansa.

Näillä muslimifanaatikoilla vain tuntuu olevan erittäin paljon poliittista valtaa ja aseita ja rahaa, ja heidän kannatuksensa on muslimien keskuudessa paljon paljon laajempaa kuin jonkun sekopää-äärioikeistolais-fundamentalisti"kristityn" ( lainausmerkit aiheellisia!!! ) kannatus kristillessä maailmassa.

Minä itse on kaikkea muuta kuin rohkea ihminen. Jos asuisin nyt jossain muslimimaassa, en uskaltaisi suutani avata, pelkäisin henkeni puolesta. Juuri siksi, että olemme ainakin toistaiseksi turvassa täällä Suomessa, meidän kuulu sanoa ääneen mitä ihmisten ja kokonaisen kansan uhkailusta ajattelemme.

Kyllä. Sanon tyhmyydelle EI. Olipa tyhmyys ääri-islamilaista, fundamentalistikristillistä, iranilaista, ruotsalaista tai mitä tahansa. Tyhmyys on tyhmyyttä ja tyhmä on tyhmä, ei se tyhmän kansalaisuudesta tai uskonnosta vakaumuksesta riipu.

• Natan
        Ode kirjoitti:

Kyllä. Sanon tyhmyydelle EI. Olipa tyhmyys ääri-islamilaista, fundamentalistikristillistä, iranilaista, ruotsalaista tai mitä tahansa. Tyhmyys on tyhmyyttä ja tyhmä on tyhmä, ei se tyhmän kansalaisuudesta tai uskonnosta vakaumuksesta riipu.

Muslimit nöyryyttävät vain itseään esiintymällä juuri niin kuin kuvissa irvaillut hahmot, joita voisi nimittää ihan millä tahansa muullakin nimellä kuin juuri muhammedina.

Siinä missä Tanskan hallituksen pitää!?! pyytää anteeksi jonkun lehden piirroksia nöyryytyksenä, pitäisi kohta koko muslimimaailman valtioiden hallitusten pyytää Tanskalta anteeksi Tanskan nöyryyttämistä ristilipun polttoa ja muuta Tanskaa loukkaavaa käytöstä.

Eikä pelkästään Tanskalta. Ristin poltto ylipäätään, anteeksipyyntö siis myös suomalaisille. Tässä tulee sivistyksen ja typeryyden ero esille - emme ole kaduilla itkemässä ristilippujen polttoa!

• Grustnij
        Ode kirjoitti:

"Jos joku suomalainen lehti julkaisee sen piirroksen, niin sen jälkeen täytyy meidänkin pelätä."

No miksi ne piirrokset pitäisi julkaista? Lukutaitoinen kai ymmärtää, jos tekstissä selitetään millaisia kuvat ovat.
        Mikä pakko on juuri nyt tietoisesti ärsyttää muslimeja, niin kuin esim. ranskalainen France Soir -lehti teki julkaistessaan kuvat?
        Kenen intressissä on tilanteen kärjistäminen?
        Sananvapaus (kuten muutkin vapaudet) tuo rutkasti vastuuta muassaan.

Olisikohan tällä kaikella kärjistämisellä ehkä tekemistä USA:n Lähi-Idän politiikan kanssa?

Ollaanko France Soirin omistajasta Rami Lakahista mahdollisesti tehtailemassa uutta egyptiläistä vastinetta Ahmed Chalabille Freedom Housen/USA:n hallinnon toimesta näin mahdollisen Iranin sotaretken kynnyksellä?

Vai liittyykö kaikki kuitenkin siihen Bushin vuonna 2001 puheessaan esittämään sanaan 'ristiretki'?

Tämän sekopää-äärioikeistolais-fundamentalisti"kristityn" (lainausmerkit edelleen aiheellisia) kannatus kristillisessä maailmassa on yllättävän suurta. Tällä fanaatikolla on poliittista valtaa liikaa ja maailmanlaajuisesti suurta uhkaa aiheuttavia aseita moninkerroin enemmän kuin millään muslimivaltiolla tai -järjestöllä.
        Jospa menemme väistämättä kohti uskonsotaa, vaikka kuinka länsimaissakin kuvittelemme jo olevamme sivistyneitä?

Miksi meidän täällä Suomessa pitäisi avata suutamme juuri tässä asiassa? Emmehän ole ottaneet kantaa kansojen ja valtioiden uhkailuihin tai niihin kohdistuneisiin toimiin aiemminkaan viime vuosina, lukuunottamatta nykyisen presidentin varsin lievää kannanottoa kansainvälisen oikeuden puolesta Irakin sodan tiimoilta YK:ssa.

• tossu

kuinka ollakaan kun amerikkalaiset lähettivät raamatun lausein terveisiä irakkilaisille ja piirsivät ristit pommiensa kylkiin jotka tappoivat tuhansia sivileitä

• HK Piirakalla

Jenkeissä kristityt fundamentalistit räjäyttävät aborttiklinikoita ja antavat lääkäreille niskalaukauksia.

Rikka on helpompi ottaa pois toisen silmästä kuin
        malka omasta...;)

• Mooses
        Grustnij kirjoitti:

niin...
        Länsi-suomen homot on erikseen...
        Nam!

• toi mielikuvitus
        Grustnij kirjoitti:

tosi vilkkaasti. Liioittelu kuuluu näköjään luonteen kuvaasi. Itse en moista juttua ole huomannu joten pieni oli uutinen ja vähäinen oli väki. Miten muuten olet varma, että ne oli kristittyjä jotka möykkäs? Jeesus on islamin uskossa yksi profeetoista! Tosin uutinen ei ole maailman laajuinen siitä ei puhuta toisella puolen maapalloa, vaikka sieläkin on kristittyjä.

• jokunen
        Grustnij kirjoitti:

Niin kun Kristityt ovat niin rauhallisia. Onko ihmisten muisti tosiaan näin halvetin lyhyt? Vai haluaako kristityt unihtaa tarkoituksella vuosikymmeniä jatkuneet pohjois-irlannin väkivaltaisuudet??? Karu tosi asia on se, että mikään ei ole tappanut ihmisiä niin paljon kuin järjestäytynyt uskonto, puuttumatta nyt mihinkään erityiseen uskontoon...

• Caspar
        Grustnij kirjoitti:

..eli _kiihkouskovaiset_ ovat niitä jotka aiheuttavat ongelmia. Ja kaikki uskonnot ovat yhtä väärässä.

Uskokoon ken tahtoo mihin tahtoo, mutta pitäköön asian omana tietonaan - muiden tekemisiä ei pidä mennä tuomitsemaan jonkun oletetun jumalolennon oletettujen ja moneen kertaan tarkoitushakuisesti tulkittujen "käskyjen ja ohjeiden" mukaan...

• Grustnij
        toi mielikuvitus kirjoitti:

tosi vilkkaasti. Liioittelu kuuluu näköjään luonteen kuvaasi. Itse en moista juttua ole huomannu joten pieni oli uutinen ja vähäinen oli väki. Miten muuten olet varma, että ne oli kristittyjä jotka möykkäs? Jeesus on islamin uskossa yksi profeetoista! Tosin uutinen ei ole maailman laajuinen siitä ei puhuta toisella puolen maapalloa, vaikka sieläkin on kristittyjä.

"Itse en moista juttua ole huomannu joten pieni oli uutinen ja vähäinen oli väki."

Niin, sehän nuo Ruotsissa ja Sveitsissä aikanaan Ecce Homo -näyttelyyn kohdistuneet pommiuhkaukset tekeekin tietysti mitättömiksi, että sinä et ole siihen aikaan uutisia seurannut.

"Miten muuten olet varma, että ne oli kristittyjä jotka möykkäs?"

Juuri samalla tavalla kuin sinäkin nyt tämän pilapiirrosjupakan osalta, seuraamalla uutisointia.

• Riita on helpompi aloitta k...

Suuttumusta vois löytyä kristitystä maailmasta jos Jumalaa muut kuvaisivat atomipommia puottamassa tai napalmia kylvämässa lasten päälle.Kristytty maailama viime vuosisadallakin tappoi kymmeniämiljoonia ihmisiä. Allahia ei muslimit itsekkään kuvaa hän on kasvoton. Pitäis antaa arvoa toisten vakaumuksille eikä sananvapauden nimissä pilkkaa. Sananvapaus on hyvä asia mutta siihen liittyy myös vastuu.Ei Suomessakaan saa julkisesti toista häväistä joutumatta vastuuseen.

• jousia

eihän tässä ketään fyysistä toista häpäistäkään. Vaan kulttuurista perustaa ja sen hahmoa.

• pilakuvia

Jumalasta ja muista raamatun hahmoista ollut vaikka kuinka paljon, eikä siitä meteliä ole syntynyt. TV sketseissä on "Jumala" tehnyt milloin mitäkin typerää...kaiken lisäksi koraanissa ja muhammadissa ei ole mitään puolusteltavaa. Nykyisen tietämyksen mukaan muhammad luokiteltaisiin taatusti mielisairaaksi. Täysin järjetöntä toimia sellaisten kirjoitusten mukaan.

• paasikivi

Niin tappo, mutta kaikki tapahtu ateisimin nimissä. Niin hitlerin kuin stalinin puolelta.

• tapa*

Sen lisäksi, että muslimi ei saa kuvata Muhammedia, muslimeilla on paljon muitakin kieltoja ja sääntöjä joko uskonnollisia tai kultturista johtuvia. Mitä kaikkia näistä säännöistä sitten KRISTITTYJEN pitäisi TIETÄÄ ja NOUDATTAA? Jätetääks seuraavaks sikapossut syömättä ja viinit juomatta?.

• maan tavalla.
        tapa* kirjoitti:

Sen lisäksi, että muslimi ei saa kuvata Muhammedia, muslimeilla on paljon muitakin kieltoja ja sääntöjä joko uskonnollisia tai kultturista johtuvia. Mitä kaikkia näistä säännöistä sitten KRISTITTYJEN pitäisi TIETÄÄ ja NOUDATTAA? Jätetääks seuraavaks sikapossut syömättä ja viinit juomatta?.

Erittäin kova uskonto heillä.
        Siinä uskonnossa vain nyrkit ja aseet joilla selvitellään asiat.
        Viha,katkeruus päällimäisenä,terrorismi joilla islamissa selvitellään asiat.
        Ihmettelen heidän profeettansa opetusta.Miksi uskonto sallii alaikäisten tyttöjen vaimoiksi ottamisen,vain omien himojensa tyydyttämiseen.Meillä länsimaissa se olisi rangaistava teko sekaantua alaikäiseen.
        En näe mitään semmoista Islamissa,miksi heitä ihailisin.
        Rakkaus ja anteeksianto heiltä puuttuu.Siihen tulokseen olen tullut.
        Säälittävää.

• juu

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/otcard.html

Siitä löytyy hauskoja kuvia kristityistä, onneksi eivät ota nokkiinsa niin paljon kuin noi kristittyjen pimeessä keskiajassa elävät muslimit.
      Samanlaista touhua kristitytkin harjotti vielä muutama vuosisata sitten, noidat poltettiin jne.

Ennenkaikkea ihmettelen miksi kaikenlaisia uskovaisia liikkuu vapaana, yleensä kun mielikuvituskavereita tai muita pyhiä henkiä ilmaantuu enemmälti pistetään hetkeksi lepokotiin tai mielisairaalaan rauhottumaan.

• kauaa ole

muistat väärin.

http://www.kiasma.fi/site/img/kwpop/kuvat/N0088200.jpg
        http://www.kiasma.fi/www/viewresource.php?id=3LoATXnLJ2h4b_x9&lang=fi&preview=

"Nykyisen lain aikana on tiettävästi tuomittu neljä ihmistä. Ensimmäinen kirjoitti WWW-sivullaan mm. otsikoilla "Näin raiskaat nunnan" ja "Kirkon ja seurakunnan tilojen ja rakennusten tyylikäs häpäisy". Toinen on rock-yhtyeen laulaja joka esityksen aikana polki rikki puisen ristin ja huusi "Fuck christ". Kolmas koski erään kirjan juutalaisvastaista esipuhetta, ja kirjoittaja tuomittiin sekä uskonrauhan rikkomisesta että kiihotuksesta kansanryhmää vastaan. Neljäs häiriköi erästä internetin keskustelupalstaa ja sai samalla tuomion tietoliikenteen häirinnästä. Kaikissa tapauksissa tuomio oli sakkoja."

http://www.uskonnonvapaus.fi/artikkelit/uskontorikokset.html

• ajattelija1

Tunnut hyvin tietävän lepokodeista ja mielisairaaloista...

• diplomatiaa
        kauaa ole kirjoitti:

muistat väärin.

http://www.kiasma.fi/site/img/kwpop/kuvat/N0088200.jpg
        http://www.kiasma.fi/www/viewresource.php?id=3LoATXnLJ2h4b_x9&lang=fi&preview=

"Nykyisen lain aikana on tiettävästi tuomittu neljä ihmistä. Ensimmäinen kirjoitti WWW-sivullaan mm. otsikoilla "Näin raiskaat nunnan" ja "Kirkon ja seurakunnan tilojen ja rakennusten tyylikäs häpäisy". Toinen on rock-yhtyeen laulaja joka esityksen aikana polki rikki puisen ristin ja huusi "Fuck christ". Kolmas koski erään kirjan juutalaisvastaista esipuhetta, ja kirjoittaja tuomittiin sekä uskonrauhan rikkomisesta että kiihotuksesta kansanryhmää vastaan. Neljäs häiriköi erästä internetin keskustelupalstaa ja sai samalla tuomion tietoliikenteen häirinnästä. Kaikissa tapauksissa tuomio oli sakkoja."

http://www.uskonnonvapaus.fi/artikkelit/uskontorikokset.html

Sivistyneissä maissa voi saada sakon ,se on aivan kohtuullista määrätyissä loukkaavissa tapauksissa,mutta ei terroriuhkaukset ja poltelut ole oikea tapa,diplomatiaa on käytettävä näissä tapauksissa,muuten ei kukaan koskaan kunnioita kansoja jotka käyttäytyy kuin mielisairaat.Olen aivan varma että jos muslimi johtajat ja heidän kansansa ottavat sivistyneellä tavalla puheeksi nämä loukkaukset niin kyllä järjestyy ja anteeksi pyydetään.Mutta ei monimiljoonapäistä hullua ihmiskansaa saa kukaan rauhoittumaan.Ja millä muslimit saavat elantonsa kun yöt ja päivät pommittavat ja kiviä ulkona heittelevät,me ei ikinä ehdittäs sellaista harrastaan kun työ vie kaiken ajan.

• Minä

Haluaisinpa nähdä sellaisen kuvan, joka saa kymmenet ja jopa sadat tuhannet suomalaiset kaduille polttamaan lippuja sekä poliitikkojen kuvia, lietsomaan sotaa ja uhkailemaan kuolemalla?!?

• Oikea uskonto

Maassa maan tavalla ja lehdistöllä vapaus pieneen huumoriin... ei muilla mailla pitäisi olla valittamista toisen maan lehdistön asioihin, hoitakoon oman maansa asioita kuntoon eikä tuollaista kivikautista kiihkoilua.

• Nimetön

Ikään,väriin,uskontoon,sukupuoleen katsomatta.Siis jos on hurahtanut,pitäisi vertaistaa mielisairauteen!!!onhan noita Suomessakin?Lestat ym....

• uskonto?

en ole sanan varsinaisessa merkityksessä uskovainen mutta päässyt aika läheltä seuraamaan sekä hiukan kiihkeämpäää että loivempaa uskoa..
        Mielestäni on hyvä asia jos ihminen on uskovainen, oli kyse sitten mistä uskonnosta hyvänsä, mutta sitä en ymmärrä miksi joidenkin pitää väkisin toitottaa sitä tai tuputtaa muille??
        sellaisille tapauksille tuntuu olevan tärkeintä ratsastaa uskonnolla, ja kerätä sillä ihmisten huomiota, kuin elää sen uskonnon oppien mukaan.

• töihin joka sorkka

Kiihkolaisuus on asennevammaa pahimmillaan.
      Se on ihan sama mikä siellä taustalla kiihottaa.
      Usko ei ole todellakaan oikeata jos sen puolesta kiihkoillaan. Uskonnon tarkoitus on tuoda mielenrauhaa ja lisätä suvaitsevaisuutta ja anteeksiantoa.
      Kyllä kiihkomuslimit ovat munanneet itsensä jo aika pahasti, maine on tahriintunut vuosiksi.
      Ei ole enää uskottavaa jaluotettavaa toimintaa sarjakuvatasoisesta kuvasta nostaa kansan päämeteli.
      Eikö ole parempaa tekemistä porukalla kuin mölytä kaduilla naiset ja lapset mukana samassa laulusa. Sitä se on kun länsimaat avustaa liikaa ja ruoka tuodaa ilmaiseksi lautaselle. Samaa touhuahan se on heillä maahanmuuttajinakin. Haetaan "turvapaikkaa" maksatetaan asunnot ja eläminen kunnalla. Ei tasa-arvo taida toimia kuin yhteen suuntaan. Pitäis olla hiukan nöyremmällä asenteella liikenteessä jos on edunsaajana ulkomialla.

• töihin

kiiruusti

"Bashy Quraishy opiskeli insinööriksi Saksassa ja Yhdysvalloissa ja matkusti monissa maissa.

Tanskassa 24-vuotias insinööri alkoi etsiä töitä. Viimein eräs johtaja sanoi hänelle suoraan:

"Sinulla on hyvät paperit mutta väärä ihonväri. Me haluamme vierastyöläisiä siivoajiksi - emme sellaisia kuin sinä."

http://www.kepa.fi/kumppani/arkisto/2003_2/2879

• Masa
        töihin kirjoitti:

kiiruusti

"Bashy Quraishy opiskeli insinööriksi Saksassa ja Yhdysvalloissa ja matkusti monissa maissa.

Tanskassa 24-vuotias insinööri alkoi etsiä töitä. Viimein eräs johtaja sanoi hänelle suoraan:

"Sinulla on hyvät paperit mutta väärä ihonväri. Me haluamme vierastyöläisiä siivoajiksi - emme sellaisia kuin sinä."

http://www.kepa.fi/kumppani/arkisto/2003_2/2879

Ettei rasismia ole muualla kuin länsimaissa. Intiassakin kastittomien kohtelu jotuu vain sosiaalisista syistä :-)
        Ottais vain sen malkan (tai mikä ikinä olikaan) omasta silmästä ensin...

• jousia

kuitenkin ole niin, etteivät kristityt niin herkästi ainakaan rynnäkkökivääriin tartu. Pointti on se, että muslimimaissa on liian helposti aseita saatavilla. Ja minusta lähi-idän maiden on lopulta opittava, oman maan ulkopuolella tapahtuviin kulttuurisiin selkkauksiin ole mitään oikeutta vastata väkivallalla. Tämä jupakka lienee osittain ääriliikkeille taas todella hyvä tekosyy oman terrorin toteuttamisen oikeuttamiseen omien maidensa sisällä. Ei mitään kun helvetillinen painostus vaan poliittisesti ja sotilaallisesti fundamentalisteja vastaan.

• niinpä niin

ei länsi euroopassakaan ole täyttä mielipiteen vapautta, monessa maassa on kriminalisoita mieliteen vapaus jos mielipide koskee esim. natsismia tai juutalaisuutta .. jos laitaisi lehtee pilapiirroksen jossa sankari natsi rankaisee tuhmaa juutalaista niin johan häkki heilahtaa monessa maassa .. taitaisi suomessakin saada syytteen

• puumies

Vaikka taatusti danskit ties et älämölöö tulee,kun muhametin kuvalla irvaillaan niin se pitää tehdä sanavapauden siivellä.Ja tiedetään kuinka kiihkouskovaisii toiset ovat niin kuvat vaan lehtiin.Ei tartte ihmetellä jos jotain sattuu ja valitella sitten et ei me uskottu et ne niin suuttuu.Järkeä ne lehtimiehet ovat ennenkin käyttäneet mut,miksei nyt järjetön veto.

• keppana

No joooo !

• Iso-Valte Porista

On teil valkolaisil kans murhhet! Myö on ain eletty muhamettilaistenki kans ihan sovus. Niilläki on diakonissan tapane. Ei sitä saa ruokkivaa oksaa liia aikasi ruvet irti leikkaamaa. Otetaa ensi öljy ja taatelit pois lähi-idästä, eikä annet niil sähköö eikä mittää, ni eikö ruppee niist moni kääntyy meiä Pluterilaisee uskoo! Se on nii, ett hiljaa hyvä tulloo.

• perkeleen karvakädet

saunan takana on tilaa karvakäsille!!!

• tuomio vielä tänä talvena

Ei tämä niin ihme juttu ole. Sen sijaan on käsittämätöntä että tänä talvena vielä Tampereen käräoikeus tuomitsi miehen jumalanpilkasta.

Siis Suomen rikoslaissa on rangaistavaa jumalanpilkka.

Oma normistommekin tukee siis edelleen samanlaista ajattelua kuin muslimien reaktio niihin pilakuviin on.

Ei muslimit ajattele asiaa kovinkaan eri tavalla kuin länsimaissakin on ajateltu. Eikä länsimaalaisuuteenkaan kuulu suvaitsevaisuutta yhtään enempää kuin mitä länsimaiset itse haluavat.

Esim katolisissa maissa ei suvaita pappien aviolittoja vaan edellytetään selibaattia. Seuraukset tästä suvaitsemattomuudesta lienevät tunnetun vastenmielisiä.

• Mehmetit

Kovin ovat totista porukkaa noi lähi-idän huivimiehet ku eivät pientä huumoria kestä. Onneks ei tarvii siellä asuu!!!

• Kristitty12

Täytyy myöntää että kristittynä jotkin pilapiirrokset voi aiheuttaa pettymyksen tunteita. Esimerkiksi helluntaiseurakunta yrittää vitsikkyydellään kotisivullaan (kerätä ehkä sympatiaa) houkutella joitakin lukijoita....sillai salaa kai. Keksitty "hyvä kalastusverkko". Minut se teki surulliseksi.

• De Kuuno

haestapa sinä....

• kenny

kun antoi voimaa avata b-29.n pommiluukut hiroshiman yllä 6. elokuuta 1945.

• wpco

tommosesta kuullutkaan oliko yhtä iso haloo kun nyt. mitä ne hamemiehet euroopassa riehuu? jos ei olot kelpaa saa mennä kotiin...annetaan halosta! ps katsokaa itsevaltiaat

• Ei Sotaa Ainakaan Tästä

Voi että.
      Tänään harmitti. Simpsonit jäivät urheilun alle ja en saanut niitä nauhalle.
      Tänään harmitti. Oli niin kylmää, että perinteinen pyörälenkki oli pakko jättää väliin.
      Tänään pelkäsin, näin kun ihmiset polttivat lippuja ja riehuívat tietämättä syytä.
      Jos muslimi käyttäytyy islamia vastaan, tuomitkoon muslimit hänet koraanin mukaan. Jos kristitty käyttäytyy testamentteja vastaan, tuomitkoon kristityt hänet tavallaan. Jos ortodoksijuutalainen käyttäytyy herran lain vastaisesti, olkooon hänen arvonsa muiden samoin uskovien arvioitavissa.
      Mutta miksi ihmeessä pitää ottaa ongelmaksi se, jos joku uskontokunta toimii eri tavalla kuin toinen. Tätä ei minkään jumalan laki tunne. Islam ja kristinusko ovat lähetysuskontoja ja näin toki kärkkäitä kärjistyksiin, mutta haloo...
      Ei pidä loukata, eikä loukkaantua, vaikka kaikki ei oliikaan niinkuin odottaa tai toivoo. Maapalloistumisen iditoottimaisin puoli on se, että toisella puolella maailmaa, aivan täysin eri kulttuurissa ja arvomaailmassa sekä perinteessä ja lainsäädännössä tehdyt tapahtumat työnnetään joko suodattamattomana tai kiihkoillen suoraan sinne missä ne aiheuttava eniten härdelliä. MAAILMA EI OLE TOSITEEVEETÄ. MEDIAYHTIÖT JA KANSALAISET: TEKONNE SEURAUKSIA EI VOI TIETÄÄ, mutta johan on ihme että puolin ja toisin riittää kaikenlaista kansankiihottajaa ottamaan väkeä barrikaadeille. ANTAKAA JO OLLA! Täällä on ihan riittävän kurjaa ilman moista lietsontaa ja kiihkoilua.

RAUHAA MAAILMALLE, RAUHAA SIELULLE ja YMMÄRRYSTÄ KAIKILLE!

• Helluntailainen

emme sentään uhkaa väkivallalla valtioita emmekä mellakoi kaduilla. Ero on siinä kuinka asioita suhteutetaan. Jos joku meitä loukkaa niin se on hänen häpeänsä ja vaikka loukkaantuisimme kovastikin niin emme lähde kaduille polttamaan lippuja ja lietsomaan sotaa valtioita vastaan. Siinäpä se ero!

• jälkimmäinen

muista nyt erotella vahvasti Jeesuksen opetuslaspet ja (länsimaiset) "kristityt".

Suurin osa Jeeseksen omista on lähinnä surullinen ja murheissaan tietämättömien ja tiedostavien syntisten harjoittamasta jumalanpilkasta.

Että kyllä herättää kielteisiä tunteita; opetuslapset eivät ilahdu Jeesukseen kohdistuvasta pilasta, mutta ei; opetuslapset eivät uhkaa kristittyä/muslimia/ateistia tai ylipäätään ketään pommilla.

• jeesus

älkäähän nyt vetäkö hernettä nenään pienestä...

• aateisti

Kyllä länsimaissa on sarjakuvissa aika härskisti piirretty pilapiirroksia jumalasta ja jeesuksesta. En väitä etteivätkö ne saattaisi loukata kristittyjä, mutta nämä ihmiset osaavat silti suhtautua asiaan kypsän sivistyneesti. Se että jos kristityt osaavat suhtautua nykyaikaisen sivistyneesti tällaiseen pilailuun on mielestäni nykyään hieno asia. Sivistytmaailma on muuttumassa koko ajan vapaammaksi ja monet asiat ovat nykyään suvaitumpia ja monia vanhoja tabuja asioita saa nykyään arvostella. Mitä se meidän pääministeri nyt antaa näille raakalaisille jalansijaa puheillaan? Vanhasella on vaan paskat housuissa ettei suomelle tule mistään hänen pilakuva myönteisistä kommenteista vaan mitään seurauksia. En pidä tarpeellisena tai välttämättä järkevänä julkaista moisia pilakuvia, mutta jos joku sen tekee niin sen pitäisi olla no problem. Länsimaiden pitää puolustaa sivistyneitä arvoja. Väitän että kristityillä on moiseen toimintaan tuhat kertaa enemmän moiseen barbaari toimintaan islamisteja vastaan kuin islamin uskoisilla länsimaita vastaan. Tarkoitan lähinnä kuinka radikaalisti siellä idässä pilkataan kristittyjä kansankiihkossa, poltetaan länsimaisia lippuja sun muuta. Jos joku tanskalainen menisi nyt ja polttaisi vaikkapa syyrian lipun näyttävästi kööpenhaminan keskustassa ja muutama islamin uskoinen hakattaisiin seurauksena reaktioihin idässä, koko islamilainen maailma jyrähtäisi. Mielestäni tämä barbaarinen alkukantainen toiminta lähi-idässä ei ole mitenkään puolusteltavissa. Länsimaiden pitäisi nyt pitää yhtä ja puolustaa sivistyneitä arvoja. Oli se hinta sitten mikä hyvänsä. Maailma on menossa siihen suuntaan että äärijärjestöt pelotteellaan antaa joka suunnalla maailmaa jalansijaa paremmin islamisteille. Minun mielestäni islamin uskossa ei ole mitään vikaa, mutta he eivät tarvitse parempaa kohtelua kuin kristitytkään. Jos he haluavat elää länsimaissa he elävät sitten länsimaisilla arvoilla. Ei kukaan kristittykään käsittääkseni ole vaatinut mihinkään islam maahan poikkeuksia uskontoonsa että kristityillä on mahdollisuus elää maassaan uskontonsa edellyttämällä tavalla.

Eli loppuyhteenvetona minua ei kiinnosta mitkään uskonnot maailmassa vaan sivistyneet elämänarvot. Kenenkään on toiselta puolelta maapalloa turha huudella mitä toisella puolella saa tehdä tai ei saa tehdä. Kunnioitus muita kansoja kohtaan perustuu todellisiin sanoihin ja tekoihin. Jos se murskaantuu siihen että länsimaissa on sananvapaus ja oikeus käsitellä kaikkia asioita avoimesti, niin sitten murskaantukoon. Eletään vuotta 2006 ei vuotta 1236. En nöyrry länsimaisissa arvoissani minkään uskontokunnan edessä, mutta kunnioitan näitä uskontoja ja kulttuureja silti. Jos se ei riitä olen valmis vaikka ristiretkeen tanskan puolelle tuonne lähi-itään asti. Tästä planeetasta nimittäin ei tehdä apinoiden planeettaa.

• uskojavihaava

Kaikissa näissä uskontojutuissa ja niihin sokeasti nojaaville on sellainen jännä juttu, että kyseisille kelpaa raha ja avustukset..Kuten eräskin maa, joka bruttokansantuotteestaan antaa maailmassa isoimman siivun näille"kädestä suuhun"valtioille, mattomaailmalle..Käsittäköön kukin mihin..
      Kiitollisuus?Ei näillä..Aikanaan öljyt loppuu näistä maista..sittenhän hajotkoon mattomaailmaansa turbaanipäät..

• Roland

EU,han rahoittaa näitä pomminheittäjä kansoja.
        Kyllä mielestäni rahamme voisi mennä parempaankin tarpeeseen?
        Mutta tarvitsehan he rahaa uusiin pomminrakennustarvikkeisiin, ei nekään ilmaisia
        ole?

• Suuri ero kristityissä ja m...

Jo kahden maan suurlähetystö poltettu typerien pilakuvuen takian. Mitä vielä seuraavaksi.
      Muslomannit ovat hulluja

• kiihkoilija kiihkoilijoita ...

Länsimaissa pitäisi perustaa kansanliikkeet puolustamaan länsimaista sivistynyttä tapaa käsitellä asioita! Valtioiden päämiehet on pelkkiä lampaita jotka eivät halua tulla muistetuksi siitä että puolustivat sivistyneen maailman arvoja, joka voisi johtaa jyrkkiin vastalauseisiin tai jopa konflikteihin islamilaisen maailman kanssa. KANSA HERÄTYS! Koitetaan herättää sivistynyttä keskustelua asiasta. Ei nöyristellä itään vaan pidetään arvoistamme kiinni. Jos emme saa toteuttaa omaa järkiperäistämme kulttuuriamme omalla maaperällämme ilman pelkoa jossain mättää ja pahasti emmekä me ole siitä vastuussa. Emme kuitenkaan hakkaa/tapa/syrji islamilaisia länsimaissa vaan toteutamme vain omaa sivistyskulttuuriamme.

• ?????

...> toteutamme vain omaa sivistyskulttuuriamme.

Tässäkö, näissä piirroksissako sivistyskulttuurimme on sitten puhjennut kukkaansa???

• llö.

Halonen kannatus yhdistyksen suojeliaksi ja Vanhanen puheenjohtajaksi Tuomioja sihteeriksi, niin olisi niilläki järkevää hommaa.

• epäjeesustelija
        ????? kirjoitti:

...> toteutamme vain omaa sivistyskulttuuriamme.

Tässäkö, näissä piirroksissako sivistyskulttuurimme on sitten puhjennut kukkaansa???

Hohhoijaa. Jos Aku Ankka on suomen myydyimpiä viikkolehtiä ei sekään kauhean kultturellia ole. Sitä kun lukee niin lapset kuin aikuisetkin. Mutta se ei tarkota että me olemme jääneet lapsen tasolle tai epäsivistyneitä.

Nämä pilapiirrokset oli taas joidenkin toteuttamaa huumoria joka ei ollut kohdistettu häpäisemään mitään uskontoa. Jos mielestäsi sivistyskulttuurissa ei saa olla huumoria eikä lapsellista leikittelyä niin mr. tosikko on hyvä ja muuttaa totinenlandiaan vaan.

• meikämie

Nuo Jeesus-kuvat!

Enkä ole edes uskovainen, ääriuskovaisesta puhumattakaan, hädin tuskin kirkkoon kuulun. Jossain syvällä sisällä tuntui kuitenkin pahalta. Jeesus on niin oleellisesti osa jo kulttuuriperintöä.

• Aivan yksi lysti mikä uskonlahko on kyseessä, kunhan ei tavallista ihmistä kosketa..Kaikissa on omat haittansa..Oli sitten islamin, kristinusko, tai mikä muu tahansa..
      Ovat vain vallankäytön välineitä pienelle eliitille yhteiskunnissa joilla saadaan tyhmät uskomaan sokeasti joihinkin illuusioihin ja noudattamaan kaikkea kuin 3 promillen humalassa..

Niin Euroopassakin oli aikansa eli keskiaika jolloin tapettiin ties kuinka paljon ihmisiä vallan takia.

Sama pätee tänä päivänä näissä islamin maissa.

Ainoa johtopäätös on, että KAIKKI mikä liittyy uskontoon..ON erotettava lailla ja pakolla valtiollisista päätöksistä ja samaan voisi lukea omassa maassammekin nykyisen luterilaisen kirkon ja valtion kytköksen..Eivät yrittäjätkään saa osaa"kirkollisverosta"eli sellaisesta jolla ei saa viimeistä leposijaansa edes..
      RAHA, VALTA JA SOKEUS..siinä paljolti syyt nykyisiin uskonto hörhöilyihin.

• Mie Vuan

Kristinuskossa annetaan anteeksi toisten pahat teot ja vääryydet. Se ei tarkoita sitä, että Jeesuksesta saisi tehdä pilakuvia. Sitä ei tietenkään kristitty hyväksy, mutta antaa anteeksi, jos on lojaali raamatulle.

Kristinuskoa voi vääristää, mutta se ei ole enää oikein. Raamattu sanoo "Älä tapa" ja ihminen voi tappaa Jeesuksen nimeen. Se on kuitenkin ihmisten keksimää eikä raamatun mukaista. Kristinusko ei missään kohdassa hyväksy muuta taisteluvarustusta kuin Jumalan sanan. Ja usein se tarkoittaa anteeksiantamista eikä mitään muuta. Siinä ei kosteta kuten islamissa.

Kivin ja kepein varustetuille kristityille voisi sanoa "Ne, jotka teistä ovat synnittömiä, heittäköön ensimmäisen kiven".

Kristitty ei pilkata toisten uskontoja kuten islamilaista maailmaan esimerkiksi pilakuvin. Silloin tehdään toisille pahaa ja pahoitetaan toisten mieli. Se ei ole oikein. Jos meitä loukataan, meidän kuuluu raamatun mukaan antaa anteeksi eikä kostaa kuten islamissa. Jos me emme anna anteeksi, emme toimi kristillisen ajattelun mukaan vaan omin päin.

Jeesuksen kuvaaminen tappajaksi tai pommikonelentäjäksi on ihmisten ajattelua ja valetta. Se on vastoin raamatun sanomaa ja sisältöä. Äärikristityttejenkin tehtävä on antaa anteeksi ja pyytää anteeksi ja se on se "ääriase" elämässä.

Muuten anteeksi-sanaa voisi pohdiskella esim. seuraavan linkin pohjalta:

http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-01-27

Joskus sanotaan, että mistä sitä noista uskonnoista tietää, mihin uskoa, kun niitä on niin paljon. Ainut uskonto, jossa on sovitus, on kristinusko. Myöskin kristinuskossa annetaan anteeksi eikä kosteta. Mitä kostolla voittaa?

Tulee mieleen Hektorin biisi sotilaasta, jossa hän laulaa "Näin ei saa sotaan koskaan loppumaan."

• mustit vai muslit

äiti,äiti ostit sä mulle muslimeja,?
      siis, ---sori, musalimit, siis --yyy, ,tarkoitan ,,, muslimit, ei ...ei, älkä ymmärä värin mua , mut tarkoitan muslimit,,ei myyslit, ei muslimit, ei mysli, vai

fuck up kaikki muslimit ja ostaisit mysli

• kamikaze 33

Miten on mahdollista, että pilakuvista on syntynyt näin suuri kohu?Pilakuvia tehdään jotta ihmisillä olisi hauskaa.Kaikesta tehdään pilaa. Onko niin, että nämä muslimit tai vähäoppineet eivät nyt oikein ymmärrä asioita.Jo tuollainen raivoaminen on merkki sivistymättömyydestä.Nämä raukat eivät osaa nauraa itselleen.Mielestäni heidän uskontonsakin on outo.Naiset ovat alempiarvoisia ja he voivat vaikka tappaa vaimonsa jos nämä pettävät.Mielestäni tämä
      uskonto ei ole uskontoa vaan politiikkaa jota voidaan soveltaa sen mukaan mikä kulloinkin on heille itselleen hyväksi

• oli'

totuus siitä, että islam terrorisoi maailmaa.

• Eräs mielenkiintoinen kysymys kuuluu..
      Mikä on määritelmä oletko jonkin uskonnon kannattaja?Tietääkseni kouluissakin voi olla vapaa uskonnonpakkokoulimisesta, elämänkatsomustiedon opeilla.Onko jokaikinen nuppi joko buddhalainen, islamilainen, kristitty tai mikä lie..?Ei todellakaan..Kukaan ei taida mainita sitä, että on myös oikeus olla uskomatta yhtään mihinkään..kun ei todellakaan kiinnosta, koska tuollainen ei muuta kuin haittaa elämistä.

Mikäli tällainen uskovainen vahingoittaa sellaista kuka ei usko kuin itseensä niin mikähän mahtaa olla tulkinta?Ei syvemmin viitsi edes todetakaan ennen kuin saa syytteen jostain pilkasta.Todeta voi, että ei taida olla oikein uskonkirjojen mukaista..

• furman

Turkki EU:hun!!!

• paasikivi

Kyllä ehdottomasti, mitä enemmän hihhuleita kaduilla konekiväärien kanss sen parempi.

• Järki käteen

Islamin usko on pelkkää terrrorismia.
      Koko Islamilainen maailma pitäisi eristää ja pistää holhouksen alle.
      Miten joku voi suivaantua noin yksistä sarjakuvista??
      Vaikuttaa että nämä idiootit hakevat hakemalla syytä millä voivat järkyttää länsimaista sivistystä.
      Nyt viimeistään on tehtävä päätös että Turkkia ei missään tapauksessa pidä ottaa EU:hun mukaan.

• kun'

niissä pilakuvissa tuli julki juuri se totuus, että melkoinen osa islamilaisista "harrastaa" terrorismia. Länsimaissa taas "harrastetaan" sexiä.

• JEpjep

Kaikista rikoksista joissa motiivi on uskonnollinen(=järjetön) pitäis antaa pidempi tuomio, koska ovat parantumattomasti sekopäitä ja lisäksi muslimien kristityille tekemistä vielä ekstraa rasismista.

• mamabeard

Kuvaile sinä Muhammed homojen, transvestiittien ja eläimiinsekaantujien ystäväksi pukeutuneena nahkapukuun ja niiteihin, kaulailemassa rakastuneen näköisenä jonkun transvestiitin vierellä.
      Saat nähdä mitä tapahtuu. Vaikka olet esittänyt Muhammedin ilman mitään pilkkaamistarkoitusta ja provosointia, ihan hyväsydämisesti, suvaitsevaisuutta ja rakkautta korostaen?
      En hyväksy pilkkaamista enkä puolustele Muhammedista tehtyjä pilakuvia. Uskonnollisista asioista täytyy voida keskustella ja esittää kritiikkiä.
      Sellainen kritiikki on islamilaisissa valtioissa kielletty.
      Kritiikin esittäminen ei ole sama asia kuin tarkoituksellisen loukkaavat ja provosoivat, toisen tunteisiin ja vakaumukseen kohdistuvat, ylimielisen halveksivat kannanotot.

Nyt on menty siihen että esimerkiksi Lontoossa ei nähtävästi joulun aikaan saa olla kristillisiä aiheita kuten Jeesuslapsi seimessä kauppojen näyteikkunoissa, koska ne loukkaisi maassa asuvan muslimiväestön tunteita?
      Suomessa on taitettu peistä saako joulujuhlassa esittää kristillisiä aiheita. Tällä hetkellä linja on kait se että saa esittää, kunhan esitetään pelkkinä taruina ja leikkeinä, mutta lapsille ei saa sanoa että ne on oikeasti tapahtuneita asioita.
      Kristilliset koulut ovat lakkautusuhan alla. Mutta maahanmuuttajien kulttuuria ja uskonnollisia tarpeita tuetaan suvaitsevaisuuden nimissä. Itselläni on tästä esimerkki. Eräs tuttavani muutti Afganistanista tänne, hän oli tullut uskoon (kristityksi) jo kotimaassaan ja joutunut siellä uskon tähden vainotuksi, hänen kristitty miehensä oli kadonnut, todennäköisesti siepattu. Suomessa hän muiden afgaanipakolaisten kanssa tutustui monikulttuuriyhdistyksen toimintaan jossa pakolaisten kulttuuri-identiteettiä vieraan kulttuurin keskellä tuetaan. Siellä hän tutustui kristittyyn työntekijään ja omasta aloitteesta pyysi että työntekijä veisi häntä tutustumaan kaupungin kristillisiin seurakuntiin koska hän kaipasi kristittyjen yhteyttä.
      Työntekijä teki kuten häneltä pyydettiin ja he menivät yhdessä kirkkoon.

Tästäkös vasta meteli syntyi. Monikulttuuriyhdistyksen työntekijä joutui työpaikallaan painostuksen alaiseksi ja häntä uhattiin erottamisella.

Käännetäänpä asia toisin päin.
      Muslimit vaativat suureen ääneen että heidän täytyy saada toteuttaa uskontoaan myös meidän (näennäis)kristillisessä yhteiskunnassamme. Ok. Tietyin varauksin olen valmis ihan koko sydämestäni suomaan heille sen oikeuden vaikka kristitty olenkin tai ehkä juuri sen vuoksi. Mutta entä kristityt islamistisissa valtioissa?
      Sallivatko nämä muslimit, jotka vaativat vapautta harjoittaa uskontoaan Suomessa, kristityille vapauden esimerkiksi Iranissa, Pakistanissa tai Saudi-Arabiassa?
      Ei tietenkään.
      Sananvapaus on kristillisen ideologian mukaista. Sen mukaan ihmistä ei voi pakottaa esimerkiksi Jumalan rakkauden vastaanottamiseen. Todellinen usko sydämensuhteena Jeesukseen on aina Jumalan työ. Näin ollen miekkakäännytys ei ole koskaan ollut evankeliumin eikä kristillisten ihanteiden mukaista. Se ei ole ollut niinkään kristillisyyden harjoittamista vaan valtapolitiikkaa jossa uskontoa on käytetty kuten mitä tahansa suurvaltapolitiikkaan soveltuvaa keinoa.

Monta kertaa näemme virheitä toisissa ja huomaamme että eräs heidän virheistään on että he näkevät virheitä toisissa mutta ei itsessään. Juu. Entä itse?
      Objektiivisuuteen on hyvä pyrkiä ja yksi lähtökohta totuudellisuudessa on oman puoluemielisyytensä tiedostaminen.
      Ollaan sitten uskovia, ateisteja tai agnostikkoja.
      Ei ole maailmaa erillään minusta joka sitä tarkastelen - siis minulle. Maailma kyllä on mutta en voi kokea maailmaa sellaisena kuin on. Kaikkessa kokemisessani on aina mukana minä joka koen. Se merkitsee kasvatusta, elinympäristöä ja olosuhteita, omaa henkilöhistoriaa kokemuksineen jne.
      Tasapuolinen ja toisia ymmärtävä ajattelu on nähdäkseni mahdollista vain siellä missä tunnustetaan että emme useinkaan ole niin tasapuolisia ja ymmärtäviä kuin kuvittelemme.

Korostan vielä että uskonnollisista asioista käytävä keskustelu ja kritiikki ei ole sama asia kuin tarkoituksellisen loukkaavat ja provosoivat, toisen tunteisiin ja vakaumukseen kohdistuvat, ylimielisen halveksivat kannanotot.
      Sellaiset kannanotot eivät ilmennä tervettä sananvapauden käyttöä vaan enemmänkin röyhkeää typeryyttä.
      Erityisen ylimielistä ja ajattelematonta tuollainen typeryys on kohdistuessaan uskonnolliseen ryhmään joka taustansa ja vakaumuksensa vuoksi on altis väkivaltaan ja terroritekoihin.

Lehdistöllä on mahdollisuus sananvapauteen vedoten esittää pilakuvia. Se kuuluu länsimaiseen käsitykseen vapaudesta ja yksilön oikeuksista. Vapautta voidaan kuitenkin käyttää äärimmäisen typerästi ja vastuuttomasti.
      Sananvapauden vastuuton käyttö ei kuitenkaan anna oikeutta vastapuolen terroritekoihin. Omasta mielestään muslimeilla kyllä on oikeus väkivaltaan ja heidän uskontonsa sallii sen. Mutta meidän on tehtävä selväksi että länsimainen näkökulmamme on erilainen.

Jos valtio sallii lehdistönsä esittävän pilkkaavia kuvia se ei tarkoita että valtio antaisi tukensa pilkkaamiselle ja että kyseisen valtion päättäjät olisivat yhtä mieltä kuvien sisällön kanssa, se tarkoittaa että pidämme ilmaisunvapautta arvossa ja olemme lainsäädännöllämme antaneet mahdollisuuden typeryyteen ja vastuuttomuuksiin.

• kebab poikotti
      • Arla vs Kebab

kuulin juuri, että Suomen lippu poltettiin mielenosoituksessa juuri äskettäin Hki:ssä !

Pian joku polttaa kyllä koraaneja...ja lähettelee kebappioihin ynm....

• ei väliä
        Arla vs Kebab kirjoitti:

kuulin juuri, että Suomen lippu poltettiin mielenosoituksessa juuri äskettäin Hki:ssä !

Miltä tuntui kuulla, että Suomen lippu poltettiin? Kolahtiko? Miltäköhän Muslimeista tuntui nähdä rakastamansa profeetta pilakuvassa ja vielä pommin kanssa!!!??? HUH HUH!!!
        Ymmärrän heitä aivan täysin!

• Äyräpäästä, *rkele
        Arla vs Kebab kirjoitti:

Nyt sieppaa niin p*rkeleesti!! Muhametteja ym. lapsenraiskaajia saa kyllä pilkata mutta meidän verellä lunastettu lippu on pyhempi kuin mikään taatelintallaajien huru-ukko!! Haempa konepistoolin vintin muhista! Pitikö vanhan tämäkin päivä nähä vielä.....!!??

No, pojat, vanhaan malliin sitten!

• ev.lut.

Miten on naisten ja tyttölasten asema islam maissa ja ne mielipuolet jopa vauvansa teippaavat dynamiiteilla ja jättää vaunuihin räjähtämään että vauva pääsee paratiisiin kun tappaa niin monta epäuskovaista kuin mahdollista.
      Sairasta.. ja koraani vielä kehottaa siihen!

• niinpä niin

Jyllands-Posten ei julkaissut Jeesus-kuvia
      5.2.2006 11:58
      Tanskalainen Jyllands-Posten-lehti kieltäytyi kolme vuotta sitten painamasta karikatyyreja Jeesuksesta, paljasti norjalaislehti maanantaina.

eli aika lailla kaksinaamaista "sananvapauden" puolustamista

• eukko

Mielestäni sanavapaudellakin puolustelevien ihmisten pitäisi muistaa, että kaikilla ihmisillä on tunteet.Jumalasta ei pilakuvia ole Tanskan lehdissä näkynyt - eikä taatusti näy. Ihmisille pyhien asioiden loukkaaminen ja sananvapaus ovat todellakin kaksi aivan eri asiaa.

• reparee

Tämäkin vain CIAn operaatio hajanaisen organisaation mustamaalaamiseen. Tällaisesta operaatiosta mahdollisine terrori-iskuineen Tanskassa on selvästi enemmän hyötyä CIAlle kuin millekkään islamisti ryhmittymälle. Siis selvästi CIAn tekosia

Terv. reparee

• noin tietämätön?

Oletko todella noin vähän asioihin perehtynyt vai yritätkö vain tahallasi provota?

Jeesusta on melkoisen vaikea minään lapsentappajana tai ylipäänsä tappajana kuvata, koska kyseiselle kuvaukselle ei löydy minkäänlaista todistusaineistoa. Ei Raamatusta, eikä historiankirjoista.

Muhammed sen sijaan oli julma tappaja, raiskaaja, kiduttaja, tyranni ja pedofiili. Ja kaikelle tälle löytyy kiistattomat todistusaineistot niin Koraanista kuin historiankirjoistakin. Hänen tekonsa ovat myöntäneet myös muslimit itse (ja monia niistä itse jopa siirtäneet jälkipolville perinnetietona, ylpeinä esikuvansa teoista). Voit miettiä sitä, mikä ero on esittää tosiasioita tai valheita. Nämä pilakuvathan eivät varsinaisesti mitään valheellista kuvaa Muhammedista antaneet, itse asiassa hänethän oli niissä kuvattu varsin suopeasti (jos ajatelleen hänen todellisia tekojaan, kannattaa tutustua, mutta varoituksen sanana, etteivät ole kaunista luettavaa, ellet ole psykopaatti).

Voit myös miettiä tätä, millaisina tulisi pitää ihmisiä, jotka palvovat ja pitävät esikuvanaan joukkomurhaajaa, tyrannia, raiskaajaa, kiduttajaa ja pedofiilia? Vertaa esimerkiksi natseihin. Heitä ei kovin suuressa arvossa pidetä länsimaissa, hekin kun palvovat ja pitävät esikuvanaan joukkomurhaajaa ja tyrannia. Ja vaikka noin kamalia tekoja tehneitä ihmisiä on vaikea (ellei mahdoton) pistää tekojensa mukaiseen pahuusjärjestykseen, voittaisi Muhammed kyllä itsensä Hitlerin tuossa vertailussa (kun vertaa heidän tekojaan ja aikaansaamaansa pahuutta), vaikka lyhyellä aikavälillä ei saanutkaan yhtä suurta tuhoa aikaiseksi (resursseja oli huomattavasti vähemmän). Kumma kyllä silti Muhammedin kannattajia meidän tulisi virallisen mielipiteen (vrt. esim. Neuvostoliittoon, sielläkin näitä virallisia mielipiteitä oli roppakaupalla, eikä niistä saanut poiketa, hyvään jamaan ovat demarit meidät ajaneet) mukaan suvaita, ymmärtää ja vielä kunnioittaa heidän kulttuuriaan (johon kuuluvat olennaisina osina mm. jihad, kunniamurhat, naisten täydellinen alistaminen yms. mukava kulttuurisesti rikastava toiminta).

• Grustnij

Voi anteeksi. Unohdin tyystin, että kaltaisesi kiihkoilijat eivät ymmärrä minkäänlaisia vertauskuvia.

Korjataan sitten ihan sinun vuoksesi: ohjaamossa ei olekaan Jeesus, vaan sotilaspastorin murhamatkalle siunaama, ristiä kaulassaan kantava ja rukousta mutiseva äärikristitty.
        Helpottiko?

• ............................
        Grustnij kirjoitti:

Voi anteeksi. Unohdin tyystin, että kaltaisesi kiihkoilijat eivät ymmärrä minkäänlaisia vertauskuvia.

Korjataan sitten ihan sinun vuoksesi: ohjaamossa ei olekaan Jeesus, vaan sotilaspastorin murhamatkalle siunaama, ristiä kaulassaan kantava ja rukousta mutiseva äärikristitty.
        Helpottiko?

Tyypillistä, kun et kykene historiallisia faktoja kumoamaan, rupeat nimittelemään ja heittelemään muita asiattomuuksia. Todistit juuri itse näkökantani täysin oikeaksi.

• ärsyttämätön

Väitteesi että Koraani sisältäisi kehoituksia tappaa on tuulestatemmattuapotaskaa.

Koraani on rakkauden kirja jossa kehoitetaan rakastamaan toisiamme ei tappamaan.

Kaiken voi tietenkin kääntää mieleisekseen.

Koraani ei vaadi että naisia/ tyttöjä silvottaisiin, ei vaadi peittämään kasvoja.

Koraanissa nainen ja mies on tasavertaisia.

Koraania kuten Raamattua valitettavasti vin käytetään väärin, ajattele kaikkia ristiretkiä tai muitten kansojen alistamista.

Me kristityt vain luulemme olevamme parempia.

• koraania?
        ärsyttämätön kirjoitti:

Väitteesi että Koraani sisältäisi kehoituksia tappaa on tuulestatemmattuapotaskaa.

Koraani on rakkauden kirja jossa kehoitetaan rakastamaan toisiamme ei tappamaan.

Kaiken voi tietenkin kääntää mieleisekseen.

Koraani ei vaadi että naisia/ tyttöjä silvottaisiin, ei vaadi peittämään kasvoja.

Koraanissa nainen ja mies on tasavertaisia.

Koraania kuten Raamattua valitettavasti vin käytetään väärin, ajattele kaikkia ristiretkiä tai muitten kansojen alistamista.

Me kristityt vain luulemme olevamme parempia.

Koraanista aivan takuulla löytää perustelut "vääräuskoisten" tappamiselle, naisten alistamiselle jne. En rupea sinulle jakeita tähän pistämään, voisit yrittää olla itse edes sen verran aktiivinen, että luet ihan itse kyseistä opusta. Toki sieltä löytyy myös noita lempeämpiä ohjeita. Varsin ristiriitainen kirja on tämä kyseisen opus...

Kysymys ei kuitenkaan ollut pelkästään koraanin opetuksista (hieman sisälukutaitoakin voisit kehittää, jos kapasiteettia siihen löytyy), vaan uskonnon perustajan itsensä antamasta esimerkistä. Muhammed murhasi, varasti, raiskasi (jopa lapsia) ja käytti yleensäkin kaikkia mahdollisia keinoja varsin häikäilemättömästi saavuttaakseen päämääränsä (historiallinen fakta valitettavasti). Kertoo aika paljon ihmisestä, jos ottaa tällaisen kaverin esikuvakseen. Eikö?

Vai mitä olet mieltä ihmisistä, jotka pitävät esim. Aadolf Hitleriä esikuvanaan (natseiksikin heitä kutsutaan)? Jostain syystä heidät on länsimaissa oikeutettua demonisoida (ja pahoja he mielestäni toki ovatkin), mutta monien muiden massamurhaajien (esim. juuri Muhammedin tai vaikkapa Stalinin) "palvojia" tulee ymmärtää ja heidän "uskontoaan" kunnioittaa. Tässä on jonkinlainen ristiriita. Jos unohdat edes hetkeksi vasemmistolaisen aivopesun, jota sinuun (kuten minuunkin) on pienestä pitäen iskostettu, ja ajattelet hetken omilla aivoillasi voi olla, että sinäkin päädyt ihmettelemään tätä ristiriitaa. Mielestäni massamurhaajien tunnustaminen julkisesti esikuvakseen pitäisi olla läntisessä sivistysvaltiossa lailla kiellettyä ja rangaistava teko (esim. karkoitus olisi hyvä rangaistus).

Tekisikö natseista mielestäsi hyväksyttävämpiä se, että heidän pyhässä kirjassa (Mein Kampf) olisi jotain viittauksia Jumalan antamiin kehoituksiin ja kenties jossain kohden jopa epämääräisesti kerrottaisiin rauhan ja lähimmäisenrakkauden olevan hyviä juttuja (saattaa siellä nämä jo ollakin, en ole kyseistä opusta lukenut, myönnän)? Ei se kuitenkaan muuttaisi sitä, mitä heidän suuri esikuvansa ja tiennäyttäjänsä teki. Sama pätee muslimeihinkin.

• Ihmetellään yhdessä
        koraania? kirjoitti:

Koraanista aivan takuulla löytää perustelut "vääräuskoisten" tappamiselle, naisten alistamiselle jne. En rupea sinulle jakeita tähän pistämään, voisit yrittää olla itse edes sen verran aktiivinen, että luet ihan itse kyseistä opusta. Toki sieltä löytyy myös noita lempeämpiä ohjeita. Varsin ristiriitainen kirja on tämä kyseisen opus...

Kysymys ei kuitenkaan ollut pelkästään koraanin opetuksista (hieman sisälukutaitoakin voisit kehittää, jos kapasiteettia siihen löytyy), vaan uskonnon perustajan itsensä antamasta esimerkistä. Muhammed murhasi, varasti, raiskasi (jopa lapsia) ja käytti yleensäkin kaikkia mahdollisia keinoja varsin häikäilemättömästi saavuttaakseen päämääränsä (historiallinen fakta valitettavasti). Kertoo aika paljon ihmisestä, jos ottaa tällaisen kaverin esikuvakseen. Eikö?

Vai mitä olet mieltä ihmisistä, jotka pitävät esim. Aadolf Hitleriä esikuvanaan (natseiksikin heitä kutsutaan)? Jostain syystä heidät on länsimaissa oikeutettua demonisoida (ja pahoja he mielestäni toki ovatkin), mutta monien muiden massamurhaajien (esim. juuri Muhammedin tai vaikkapa Stalinin) "palvojia" tulee ymmärtää ja heidän "uskontoaan" kunnioittaa. Tässä on jonkinlainen ristiriita. Jos unohdat edes hetkeksi vasemmistolaisen aivopesun, jota sinuun (kuten minuunkin) on pienestä pitäen iskostettu, ja ajattelet hetken omilla aivoillasi voi olla, että sinäkin päädyt ihmettelemään tätä ristiriitaa. Mielestäni massamurhaajien tunnustaminen julkisesti esikuvakseen pitäisi olla läntisessä sivistysvaltiossa lailla kiellettyä ja rangaistava teko (esim. karkoitus olisi hyvä rangaistus).

Tekisikö natseista mielestäsi hyväksyttävämpiä se, että heidän pyhässä kirjassa (Mein Kampf) olisi jotain viittauksia Jumalan antamiin kehoituksiin ja kenties jossain kohden jopa epämääräisesti kerrottaisiin rauhan ja lähimmäisenrakkauden olevan hyviä juttuja (saattaa siellä nämä jo ollakin, en ole kyseistä opusta lukenut, myönnän)? Ei se kuitenkaan muuttaisi sitä, mitä heidän suuri esikuvansa ja tiennäyttäjänsä teki. Sama pätee muslimeihinkin.

Kiitos vastauksestasi

Tiedoksi että älykkyysosamääräni on 148 jos se sinulle riittää?

En ymmärrä viittauksiasi Hitleriin jonka me tiedämme hyvin pahaksi ja Stalinin ja muut. Nyt vain ei ole heistä kyse on raqamatusta ja koraanista.

Olisin hyvin kiitollinen jos laittaisit minulle säkeet missä siinä kerrotaan em. asioista joista puhui.

Sisälukutaitoni on erittäin hyvä, siitä todisteeksi taitoni olla tekemättä diagnoosia sinusta. Sitäpaitsi se on kiellettyä. tutkimatta en voi antaa sinulle diagnoosia.

• hieman pieleen
        Ihmetellään yhdessä kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi

En ymmärrä viittauksiasi Hitleriin jonka me tiedämme hyvin pahaksi ja Stalinin ja muut. Nyt vain ei ole heistä kyse on raqamatusta ja koraanista.

Olisin hyvin kiitollinen jos laittaisit minulle säkeet missä siinä kerrotaan em. asioista joista puhui.

Sisälukutaitoni on erittäin hyvä, siitä todisteeksi taitoni olla tekemättä diagnoosia sinusta. Sitäpaitsi se on kiellettyä. tutkimatta en voi antaa sinulle diagnoosia.

Taitaa oikea älykkyysosamääräsi olla 48. Mutta sattuuhan noita virheitä, varsinkin kun älykkyysosamäärä ei ole juuri kengännumeroa suurempi. Onneksi kuitenkin kirjoitustaidottomuutesi paljastaa oikean luvun meille, jotka osaamme käyttää omia aivojamme, eikä tarvitsee ottaa kaikkia mielipiteitä suoraan äiti aurinkoiselta ja muilta puolueen johtohahmoilta. Alakoululaisetkin kirjoittavat paremmin, joten tasosi kyllä tuli harvinaisen selväksi.

• hieman...
        Ihmetellään yhdessä kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi

Hei!

Ajattelin auttaa sinua hieman alkuun, josko osaisit sitten etsiä tietoa lisää itsekin. Ensinnäkin nuo Muhammedin teot, joista tuolla aiempana puhuttiin. Niistä löydät parhaiten tietoa historiankirjoista, et minkään uskonnon pyhistä kirjoituksista. Historiankirjoilla on näihin "pyhiin" kirjoihin nähden se etu, että niitä ovat kirjoittaneet tiedemiehet, joilla on (tai ainakin tulisi olla, ja useimmiten näin onkin) objektiivinen ote asioihin. Eivät ole minkään uskonnon käsikassaroita.

Toki sitten itse kyseisen uskonnon pyhät kirjoitukset kertovat myös paljon kyseisen uskonnon arvomaailmasta (samoin kuin sen kannattajien). Tässä sinulle muuutamia otteita koraanista:

"Oi Profeetta (Muhammed), innostuta oikeauskoiset (muslimit) taisteluun!" (Suura Al-Anfal 8:65)

"Teidät on määrätty sotimaan, vaikka se on teille vastenmielistä." (Suura Al-Baqarah 2:216)

"Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, - he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin." (Suura Al-Maidah 5:51)

"Taistelkaa niitä vastaan, jotka, vaikka ovat saaneet Kirjoituksen (juutalaiset ja kristityt), eivät usko Jumalaan eivätkä viimeiseen päivään, eivät pyhitä sitä, minkä Jumala ja Hänen lähettiläänsä ovat selittäneet pyhäksi, eivätkä tunnusta totista uskontoa (islamia), taistelkaa, kunnes he auliisti maksavat veronsa ja tunnustavat alistuvansa." (Suura At-Taubah 9:29)

"Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys (epäusko islamia kohtaan ja toisen kuin Allahin palveleminen) lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan (islamin Allah) palveleminen. Mutta jos he herkeävät, älköön vallitko vihollisuutta muita kuin uskottomia (polyteisteja, monijumalaisia) vastaan." (Suura Al-Baqarah 2:193)

"Muista, kuinka Herrasi julisti enkeleille: 'Olen kanssanne; tukekaa siis niitä, jotka uskovat. Täytän pian uskottomien sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja heidän kaikki sormensa.' Ja tämä siksi, että he niskoittelevat Jumalaa (Allahia) ja Hänen lähettilästään (Muhammed) vastaan, sillä jos joku niskoittelee Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan, on Jumala totisesti ankara rangaistessaan. Tässä on rangaistus teille; maistakaa sitä siis! Uskottomia varten on tulen tuska." (Suura Al-Anfal 8:12 – 14)

"Ainoa palkka niille, jotka sotivat Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan, tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkotetaan maasta. Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä, ja tulevassa heille on kauhea kuritus, lukuun ottamatta niitä, jotka katuvat, ennen kuin te saatte heidät valtaansa." (Suura Al-Maidah 5:33 – 34)

"Jumala rakastaa totisesti niitä, jotka taistelevat Hänen retkillään taistelurintamassa, joka on kuin kivimuuri." (Suura As-Saff 61:4)

"Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain (kaikki ei-muslimit) verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen." (At-Taubah 9:5)

No niin siinä oli sinulle muutamia suoria lainauksia koraanista. Sanamuoto voi hieman vaihdella käännöksestä riippuen, mutta sanoma on sama. Toki koraanissa on "kiltimpiäkin" kohtia, mutta ei se silti oikeuta näiden kyseisten kohtien sanomaa. Ja on syytä muistaa, että Muhammed itse nimenomaan kieltää tulkitsemasta näitä opetuksia, vaan ne on otettava kirjaimellisesti. Näin siis islam opettaa, missään ei vihjata, että nämä olisivat vertauskuvia. Nimenomaan päinvastoin käsketään ottamaan kaikki "pyhät" kirjoitukset kirjaimellisesti.

Tuo miksi koraanissa on kohtuullisen ristiriitaistakin tarinaa johtuu siitä, että Muhammedin suhtautuminen esim. kristittyihin ja juutalaisiin muuttui radikaalista, kun Muhammed itse saavutti valtaa ja juutalaiset ja kristityt eivät suostuneet vapaaehtoisesti kääntymään hänen uuteen uskoonsa (ja alistumaan hänen komentoonsa). Tässä vaiheessa Allahilta alkoi Muhammedille tipahdella, varsin sopivasti, käskyjä, joiden mukaan nämä vääräuskoiset (juutalaiset, kristityt ja kaikki muutkin) tulee käännyttää väkisin tai tuhota.

Täytyy muistaa, että Muhammed oli ennen kaikkea tyranni, joka käytti tätä itse kehittämäänsä uskontoa hyväkseen vallanhimonsa tyydyttämiseen. Ja uskonnon opetukset toki muuttuivat sopivasti aina tarpeen mukaan. Valitettavasti (meidän kannaltamme) sinne sitten koraaniin tietenkin jäivät nämä Muhammedin tulikivenkatkuiset opetukset juutalaisten ja kristittyjen tuhoamisesta/käännyttämisestä/alistamisesta. Ja tietenkin näitä muslimit nykypäivänäkin seuraavat (koraanin tulkitseminen ja päivittäminen on islamin mukaan ehdottomasti kiellettyä, sehän on Jumalan sanaa sanasta sanaan), ja tietenkin suuren profeettansa esimerkkiä.

Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään tarvetta asettaa ihmisiä minkäänlaisen arvojärjestykseen rodun, sukupuolen tms. ominaisuuden perusteella, joka on syntymässä määrätty. Näille ominaisuuksille ei kukaan edes voi mitään. Käytökselleen sen sijaan voi ja sille, millaisia arvoja puolustaa ja oikeana pitää. Uskonto on vain yksi arvo muiden joukossa. Tästä vertaus natseihin ja kommunisteihin. Väkivallan julistaminen ja sen harrastaminen ei ole yhtään sen pyhempää, vaikka kuinka väittäisi käskyn siihen tulleen itseltään Jumalalta.

• Grustnij
        hieman... kirjoitti:

Hei!

Ajattelin auttaa sinua hieman alkuun, josko osaisit sitten etsiä tietoa lisää itsekin. Ensinnäkin nuo Muhammedin teot, joista tuolla aiempana puhuttiin. Niistä löydät parhaiten tietoa historiankirjoista, et minkään uskonnon pyhistä kirjoituksista. Historiankirjoilla on näihin "pyhiin" kirjoihin nähden se etu, että niitä ovat kirjoittaneet tiedemiehet, joilla on (tai ainakin tulisi olla, ja useimmiten näin onkin) objektiivinen ote asioihin. Eivät ole minkään uskonnon käsikassaroita.

Toki sitten itse kyseisen uskonnon pyhät kirjoitukset kertovat myös paljon kyseisen uskonnon arvomaailmasta (samoin kuin sen kannattajien). Tässä sinulle muuutamia otteita koraanista:

"Oi Profeetta (Muhammed), innostuta oikeauskoiset (muslimit) taisteluun!" (Suura Al-Anfal 8:65)

"Teidät on määrätty sotimaan, vaikka se on teille vastenmielistä." (Suura Al-Baqarah 2:216)

"Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, - he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin." (Suura Al-Maidah 5:51)

"Taistelkaa niitä vastaan, jotka, vaikka ovat saaneet Kirjoituksen (juutalaiset ja kristityt), eivät usko Jumalaan eivätkä viimeiseen päivään, eivät pyhitä sitä, minkä Jumala ja Hänen lähettiläänsä ovat selittäneet pyhäksi, eivätkä tunnusta totista uskontoa (islamia), taistelkaa, kunnes he auliisti maksavat veronsa ja tunnustavat alistuvansa." (Suura At-Taubah 9:29)

"Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys (epäusko islamia kohtaan ja toisen kuin Allahin palveleminen) lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan (islamin Allah) palveleminen. Mutta jos he herkeävät, älköön vallitko vihollisuutta muita kuin uskottomia (polyteisteja, monijumalaisia) vastaan." (Suura Al-Baqarah 2:193)

"Muista, kuinka Herrasi julisti enkeleille: 'Olen kanssanne; tukekaa siis niitä, jotka uskovat. Täytän pian uskottomien sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja heidän kaikki sormensa.' Ja tämä siksi, että he niskoittelevat Jumalaa (Allahia) ja Hänen lähettilästään (Muhammed) vastaan, sillä jos joku niskoittelee Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan, on Jumala totisesti ankara rangaistessaan. Tässä on rangaistus teille; maistakaa sitä siis! Uskottomia varten on tulen tuska." (Suura Al-Anfal 8:12 – 14)

"Ainoa palkka niille, jotka sotivat Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan, tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkotetaan maasta. Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä, ja tulevassa heille on kauhea kuritus, lukuun ottamatta niitä, jotka katuvat, ennen kuin te saatte heidät valtaansa." (Suura Al-Maidah 5:33 – 34)

"Jumala rakastaa totisesti niitä, jotka taistelevat Hänen retkillään taistelurintamassa, joka on kuin kivimuuri." (Suura As-Saff 61:4)

"Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain (kaikki ei-muslimit) verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen." (At-Taubah 9:5)

No niin siinä oli sinulle muutamia suoria lainauksia koraanista. Sanamuoto voi hieman vaihdella käännöksestä riippuen, mutta sanoma on sama. Toki koraanissa on "kiltimpiäkin" kohtia, mutta ei se silti oikeuta näiden kyseisten kohtien sanomaa. Ja on syytä muistaa, että Muhammed itse nimenomaan kieltää tulkitsemasta näitä opetuksia, vaan ne on otettava kirjaimellisesti. Näin siis islam opettaa, missään ei vihjata, että nämä olisivat vertauskuvia. Nimenomaan päinvastoin käsketään ottamaan kaikki "pyhät" kirjoitukset kirjaimellisesti.

Tuo miksi koraanissa on kohtuullisen ristiriitaistakin tarinaa johtuu siitä, että Muhammedin suhtautuminen esim. kristittyihin ja juutalaisiin muuttui radikaalista, kun Muhammed itse saavutti valtaa ja juutalaiset ja kristityt eivät suostuneet vapaaehtoisesti kääntymään hänen uuteen uskoonsa (ja alistumaan hänen komentoonsa). Tässä vaiheessa Allahilta alkoi Muhammedille tipahdella, varsin sopivasti, käskyjä, joiden mukaan nämä vääräuskoiset (juutalaiset, kristityt ja kaikki muutkin) tulee käännyttää väkisin tai tuhota.

Täytyy muistaa, että Muhammed oli ennen kaikkea tyranni, joka käytti tätä itse kehittämäänsä uskontoa hyväkseen vallanhimonsa tyydyttämiseen. Ja uskonnon opetukset toki muuttuivat sopivasti aina tarpeen mukaan. Valitettavasti (meidän kannaltamme) sinne sitten koraaniin tietenkin jäivät nämä Muhammedin tulikivenkatkuiset opetukset juutalaisten ja kristittyjen tuhoamisesta/käännyttämisestä/alistamisesta. Ja tietenkin näitä muslimit nykypäivänäkin seuraavat (koraanin tulkitseminen ja päivittäminen on islamin mukaan ehdottomasti kiellettyä, sehän on Jumalan sanaa sanasta sanaan), ja tietenkin suuren profeettansa esimerkkiä.

Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään tarvetta asettaa ihmisiä minkäänlaisen arvojärjestykseen rodun, sukupuolen tms. ominaisuuden perusteella, joka on syntymässä määrätty. Näille ominaisuuksille ei kukaan edes voi mitään. Käytökselleen sen sijaan voi ja sille, millaisia arvoja puolustaa ja oikeana pitää. Uskonto on vain yksi arvo muiden joukossa. Tästä vertaus natseihin ja kommunisteihin. Väkivallan julistaminen ja sen harrastaminen ei ole yhtään sen pyhempää, vaikka kuinka väittäisi käskyn siihen tulleen itseltään Jumalalta.

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

Pyhät kirjoitukset todella kertovat paljon.

• asiaa
        hieman... kirjoitti:

Hei!

sivistysvaltioissa tuommoisen julkaisusta, vieläpä ns.raamattuna joutuisi takuulla edesvastuuseen kansan kiihotuksesta ja tuomiolle . tässäkin on kyse massa-aivopesusta . siellähän annetaan jo kapaloiässä rynnäkkökivääri käteen ja opastetaan että muut uskontokunnan edustajat on tapettava vääräuskoisina . p.s sori kirjoitusvirheet

• Herkkikiäkö?
        hieman pieleen kirjoitti:

Taitaa oikea älykkyysosamääräsi olla 48. Mutta sattuuhan noita virheitä, varsinkin kun älykkyysosamäärä ei ole juuri kengännumeroa suurempi. Onneksi kuitenkin kirjoitustaidottomuutesi paljastaa oikean luvun meille, jotka osaamme käyttää omia aivojamme, eikä tarvitsee ottaa kaikkia mielipiteitä suoraan äiti aurinkoiselta ja muilta puolueen johtohahmoilta. Alakoululaisetkin kirjoittavat paremmin, joten tasosi kyllä tuli harvinaisen selväksi.

Toivon etten ikinä joudu kanssanne samaan sänkyyn hih

Te olette toivottoman herkkänahkaisia, pusu sille. sopisitte hyvin Islamilisten kanssa samaanriviin.

Sitäpaitsi näin joskus dokumentin Darvinin-syndroomaa sairastavasta tytöstä joka osasi täydellisesti ranskan oikeinkirjoituksen. Että vetäkää siitä johtopäätöksenne, ja kuka tässä rupesikaan menemään henkilökohtaisuuksiin?

• Häh???

Miten on, harrastavatko kristityt viattomien ja elävien ihmisten kurkun katkaisemista veitsillä???

• Minä
        Grustnij kirjoitti:

Näyttävät harrastavan.
        Mikä mahtaa sinut saada uskomaan, että kurkun katkominen on mahdollista vain muslimeille?
        Kansallissosialistinen vai äärikristitty propaganda?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=480696
        http://expressen.se/index.jsp?d=10&a=157885
        http://www.wjla.com/news/stories/0106/293411.html
        http://www.wftv.com/news/6368322/detail.html
        http://www.sptimes.com/News/021900/TampaBay/Deputies__Teenager_sl.shtml
        http://www.legal-aid.co.za/publications/casestudies/cs_ymen.htm
        http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,533736,00.html

Miten nämä tapaukset liittyvät kristinuskoon? Tietääkseni niillä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Hulluja yksittäistapauksia löytyy joka kansakunnasta. Kyse onkin nyt uskonnon varjolla tehdyistä tappamisista ja joukkomurhista.

• Grustnij
        Minä kirjoitti:

Miten nämä tapaukset liittyvät kristinuskoon? Tietääkseni niillä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Hulluja yksittäistapauksia löytyy joka kansakunnasta. Kyse onkin nyt uskonnon varjolla tehdyistä tappamisista ja joukkomurhista.

"Kyse onkin nyt USKONNON VARJOLLA tehdyistä tappamisista ja joukkomurhista."

Korostin hiukan tuota oleellista osaa.
        Olet siis itsekin sitä mieltä, että itse uskonto (islam) ei ole syynä tappamisiin.

Jonkin aatteen/uskonnon varjolla on aina tapettu, mutta vain yksi aate on ollut tähän saakka sellainen, että siihen itsessään on sisältynyt toisten ihmisten tuhoaminen. Tiedät varmaan mikä.

• ei ylpeä suomalaisuudestaan

Kyllä ne kuule harrastaa. Siitä saa lukee usein lehtien palstoilta. Jopa sisrukset tappavat toisiaan. Että niin täälä meillä kuin muuallakin. Pata kattilaa soimaa sanotaan...
        Ei kukaan täälä meistä usko juuri mihinkään muuhun kuin itseensä ja sillä eivät voi käsittää, että joku voisi vaikka uskoakin johonkin. Tappakaa Suomalaiset toisianne, niin on maailmassa vähemmän idiootteja.

• aa.

lestatiolaiset ne ahdasmielisiä ovat kiertävät kylää ja hajottavat telkkarit ja haukuuvat ja uhkailevat vanhuksia.helvetin tulella ja ikuisella kadotuksella.

• timi

Pitää paikkansa että kristitytkin reagoivat ja loukkaantuvat, kuten mainittu Ecce Homo tai aikoinaan USAlaisen elokuvaohjaajan Martin Scorsesen Kristuksen Viimeinen Kiusaus. Kuitenkin, ero onkin siinä, että kristityt, tai edes ateistiset länsimaalaiset eivät uhkailuista puhumattakaan tapa viattomia siviilejä Lontoon ja Madridin junissa. 11.9.2001 New Yorkissa osoittaa selvästi sen mitä Islam todella on. Suomalaiset ym. eurooppalaiset halveksivat sen päivän kuolleita koska he olivat amerikkalaisia, tai "jenkkejä", mutta suomalisille ei tullut mieleen että kaksoistornien työntekijöihin lukeutui paljon meksikolaisia siivojia ja puolalaisia ikkunanpesijöitä, puhumattakaan muista kansallisuuksista ja roduista. USA, Iso Britannia ja Espanja ei reagoinnut terrori iskuihin fasistisella tavalla. He olisivat voineet pidättää paikalliset muslimit, kuten USA teki japanilaisille ja joillekin saksalaisille toisen maailmansodan aikana. USAssa tietyt tahot 11.9.2001 jälkeen kehoitti muslimien syrjintää, ja keskitysleireihin siirtämistä, mutta poliitikot molemmilta suurilta puolueilta ehdottomasti kielsi asian. Vaikka Bushin ulkopolitiikka on ikävä ja imperialistinen, USAlainen demokraattinen, vaikka vain kaksipuoluejärjestelmä, takasi muslimeille sekä fyysisen että sanallisen vapauden. Pointtini on se, että, uskonnolliset tunteet kiihottaa ihmisiä, mutta Islam on erittäin vaarallinen
      uskonto koska he ovat valmiita tappamaan sivullisia ja itsensä. Toivon että länsimaat vähitellen rupeaa tajuamaan tämän siirtolaisuuden uhan.

• Grustnij

"11.9.2001 New Yorkissa osoittaa selvästi sen mitä Islam todella on"

Minusta se osoitti sen, mitä (oletetusti) al-Qaida on. Vedätkö yhtälailla suoriksi johtopäätökset IRA:n iskuista? Ovatko ne osoittaneet mitä kristinusko todella on?

"Suomalaiset ym. eurooppalaiset halveksivat sen päivän kuolleita"

Sinä et nähtävästi siis ole suomalainen saati eurooppalainen? Mielenkiintoista.

"He olisivat voineet pidättää paikalliset muslimit"

Miksi olisivat voineet? Tekijäthän olivat enimmäkseen Saudi-Arabiasta.
        Patriot Actin myötä kylläkin näitä perusteettomia amerikkalaisten muslimien pidätyksiä tuli tuhansittain.

"takasi muslimeille sekä fyysisen että sanallisen vapauden"

Heh.

• kääk

South parkissa on oma hahmo jeesukselle ja ketä se kiinnostaa? ei kerta kaikkiaan ketään .eli voisko tehdä jotain yhteenvetoja ihmisten kouluttautuneisuudesta, sivistyksen tasosta ja niiden asioiden liitymisestä näiden eräiden maiden suhtautumiseen pariin pilakuvaan.

• kummastelija

Hyvin sanottu ja ajateltu. Johan sen näkee miten ihminen ajattelee ehkäisystäkin. Lääkärin joka suorittaa abortin voi tappaa mutta ei toivottua sikiötä jolle tulevaisuus olisi surkea.

• Grustnij?

Ookko unohtanut,että Suomessa ei toi katollilaisuus oo niin kauheesti hallitseva uskonto!? Kaikille ihmisille olis suuri helpotus jos teikäläiset hirttäs ittensä.

• kunnioitusta!!!

Miten maa voi päällään kantaa tollasia idiootteja kuin sinä???
        Anna kuule ihmisten olla mitä kukin on ja vedä sä ittes jojoon! Ateisti sika!!!!!!!!!!!!!

• Jorma Jäykkä

Äärimuslimit on kuitenkin pahempi ongelma, miljoonien naisten ja lasten elämän pilaavat, joukkoraiskaukset ovat äärimuslimien parissa arkipäivää.
      Roskaväki on mieltä osoittamassa lähetystöjen edustalla, ei kun konekiväärit laulamaan!

• sami s

Siellä voit lukea mitä mieltä Jeesus oli eri asioista. Hänelle kuuluu tuomiovalta sinun ja minun elämässä sekä myös armahdusvalta. Me ihmiset usein teemme vastoin Jeesuksen neuvoja ja sitten varotuksia rikottuamme toisaalta olemme katkeria kun tapahtuu asioita joista Jeesus meidät haluaa säästää.

Jeesus on rakkaus ja haluaa fiksata särkyneet ihmiset. Suvaitsevaisuutta on monta lajia. Sitä lajia ainoastaan Jeesus vihaa, mikä tuhoaa ihmistä. Tuo [email protected] on veikee mailiosote. Minä en tiedä hänen taustasta ja millasen kolhitun elämän hän oli viettäny koska kannatti kommunismia
      Suomeen. Jos luet tämän,voitko ehtiesä kertoa enemmän Kuusisesta ja elämänvaiheistaan? Kiinnostaa muuten vaan.
      sami s

• paasikivi

Niin, kyllä suuttua saa. Muslimit ovat kuitenkin ainoita, jotka hihhuloi kaduilla, polttaa lähetystöjä. Kuolonuhrejakin on jo tullut.

• noita

juttuja eläessään siis lastentappoa ja pommikonelentoja?
      Se Muhamed muuten ihan oikeesti soti silloin 600-luvulla ja hurjasti muuten sotikin.

• sepä...

jeheutgkolkjöp

• Sivistyneissä ero

Sivistyneissä ja barbaareissa on iso ero.

• Joku vaan

Ei ole mielipide johtajamme antanut meidän kuulla mielipidettään.
      Siellä se vaan lomailee etelässä.

• irmeli

Pientä tolkkua kuitenkin uskovaisille. Kyse on sentään vain kuvista eikä mistään todellisista ja konkreettisista asioista kuten ei uskonnoissa nyt muutoinkaan.
      Ei joidenkin kuvien piirtely koskaan eikä millään tavalla oikeuta hihhulointiin ja väkivaltaisuuksiin.

• kuumakalleille

vois joku sorakeisari alkaa myymään nyrkinkokoisia
      kiviä,taitaa tolla menolla kivet loppuu sieltä.
      Saattas olla aika hyvä menekki.

• mitä väität

Viimeistään taivaan portilla jokainen saa ansionsa mukaan .
      Joko helvettiin tai ikuiseen elämään.
      Näin on .
      Luotamme jumalaan ja annamme hänen palkita tai
      rangaista,meidän kristittyjen ei tarvitse itse
      välittää mitä tai miten muut ajattelevat ja tekevät.

• pakana

On tää niin hullua,ihmiset riitelee asioista mitä ei oo olemassakaan...ei oo mitää allahia,jeesusta..´ne on taru olentoja
        ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

• Hiski Kutiainen
        pakana kirjoitti:

On tää niin hullua,ihmiset riitelee asioista mitä ei oo olemassakaan...ei oo mitää allahia,jeesusta..´ne on taru olentoja
        ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Jos minä olisin pilapiirtäjä. Piirtäisin Lallin verinen kirves kourassa ja piispan pään hangelle!
        Hän nostaisi kirveensä melkein samanaikasesti paikalle sattuneen muslimin pään yläpuolelle -iskemistä varten!
        Lallille pitäs pystyttää patsat, vaikka Köyliöjärven saareen tai rannalle. Hän on tavallaan sankari, joka tappoi uskonnonvarjolla maahan tulleen alistajan ja vallanpitäjän! Nyt tarvittasi Lallinlaisia miehiä uskonnon varjolla vallankahvaan yrittäjiä vastaan!

• Mo Hammad
    • vatti

olen aivan samaa mieltä kanssasi. Mukava kuulla mielipiteesi mukaista tervettä kannanottoa ja selkeää asiatietoa. kiitos!

• Ei anarkialle.

Suivaantumisen ero vaan on kovin suuri. Kristityt eivät katko sijaiskärsijöiden kauloja, tee diplomaattisia selkkauksia polttamalla suurlähetystöjä, ammu ilmaan mielenosoituksissa tappaen (vahingossa?!?) muita mielenosoittajia, tee kuvien takia pommi-isku-uhkia metroihin ym. julkisiin liikennevälineisiin, kerro että jonkin maan kaikkien kansalaisten osalta ne tulee tappaa yms.

Aika hassu juttu, ettet ole eroa huomannut.

• H A U D A N K A I V A J A

... joka on ohessa.

Pitäkää pulssinne ja verenpaineenne kohdallaan ja
        malttakaa odottaa mykkäfilmiä 8 minuuttia ja sitten tuleekin yhtäkkinen herätys - siis katsojalle ja ikuinen nukutus panttivangille ja
        haudankaivajakin työllistyy jolloin vanha kansan viisauskin toteutuu; " toisen kuolema on toisen leipä" !

Klikatkaa sinistä Eugen Amstrong kohtaa jne...

http://www.warriorsfortruth.com/beheading-video-eugene-armstrong.html

• rakkaudella

En oikein jaksa ymmärtää miksi pitää tehdä sellaisia asioita joiden tietää loukkaavan toisia ihmisiä. Sananvapaus on hyvä vaan silloin jos siihen liittyy vastuun ottaminen sanojensa seurauksista. Jos sinulle ei mikään ole pyhää, niin koita ymmärtää, että jollakin toisella voi olla "rakkaita" asioita joita ei halua loukattavan.

• H A U D A N K A I V A J A

En ole tarkoittanut loukkausmielessä tuoda esille em. videota - vain raakalaiset voivat loukkaantua - heidän työnsä on siksi pahat että niissä ei ole mitään sijaa ymmärtämiselle.

On vain hyvä että tämä Tanskan tapaus tuli esille jotta maailman silmät aukenee sille mitä se on mahdollisesti "sydämem laajennuksessaan" hyväksynyt. Nyt ei ole islamimaailmalle muuta sijaa kuin saada ne taidolla ja sitkeyllä korjaamaan pahan tapakulttuurinsa - onhan ihmissyöjäheimotkin sivistyneet vuosisadan aikana.

Se että jos haudankaivajan oikea rooli sattui, en sille mahda mitään. Se on tosi arkea. Tämän sivun yläpalkissakin Itä-keskuksen hautaustoimisto tarjoaa palvelujaan. Siinä on leivästä kysymys - ei mistään muusta.

• K.J

Radiosta tuli kerran jotakin saarnaa ja siellä sanottiin että "Täytyykö meidän olla suvaitsevaisia kun Jumalakaan ei ole"

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6460
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4092
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3364
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2903
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      281
      1904
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1586
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1383
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1376
    Aihe