Kristityn tulisi käydä ehtoollisella aina kuin siihen on tilaisuus.
Mitä HPE sinulle merkitsee?
Milloin olit ehtoollisella
28
1888
Vastaukset
- Johannes Kostaja
Viimeksi viime sunnuntaina.
Sehän on yhteyden ateria kaikkien pyhien kanssa ja siinä itse Herra Kristus on läsnä ja saamme
totisen ruumiin ja veren ja kuten Luther opettaa Raamatun asetussanojen mukaisesti - siinä on syntien anteeksiantamus.
Luther sanoo, että kelvoton on se ehtoollisvieras, joka ei usko mitä ehtoollisen asetussanat lupaavat, nimittäin täydellisen syntienanteeksiantamisen.
Ehtoollinen on käsittämätön voiman antaja.- Kastettu
Paitsi että käynnistäni on jo muutama viikko!
- Papadopoulos
>Sehän on yhteyden ateria kaikkien pyhien kanssa
Näin ortodoksikristittynä haluaisin tarkennusta siihen, mitä tässä ymmärretään termillä "pyhät"! - Pyhä ja syntinen
Papadopoulos kirjoitti:
>Sehän on yhteyden ateria kaikkien pyhien kanssa
Näin ortodoksikristittynä haluaisin tarkennusta siihen, mitä tässä ymmärretään termillä "pyhät"!Eivät ne ainakaan itsevanhurskaudessaan lihonneita munkkeja ole, jotka kelpaavat Jumalalle omilla töillään - tullen petetyksi.
- Papadopoulos
Pyhä ja syntinen kirjoitti:
Eivät ne ainakaan itsevanhurskaudessaan lihonneita munkkeja ole, jotka kelpaavat Jumalalle omilla töillään - tullen petetyksi.
>Eivät ne ainakaan itsevanhurskaudessaan >lihonneita munkkeja ole,
Kysymys ei ollut siitä, mitä pyhillä *ei tarkoiteta* vaan mitä niillä/heillä *tarkoitetaan*! Luepa kysymys uudelleen! Pyhä ja syntinen kirjoitti:
Eivät ne ainakaan itsevanhurskaudessaan lihonneita munkkeja ole, jotka kelpaavat Jumalalle omilla töillään - tullen petetyksi.
Ei ole syytä lähteä vihjailemaan.
- Johannes Kostaja
Papadopoulos kirjoitti:
>Sehän on yhteyden ateria kaikkien pyhien kanssa
Näin ortodoksikristittynä haluaisin tarkennusta siihen, mitä tässä ymmärretään termillä "pyhät"!Luther opettaa, että se on yhteysateria niin kaikkien osallistuvien seurakuntalaisten kanssa ( syntisten, mutta Kristuksen ansion tähden pyhien) ja lisäksi osallisuutta yhteyteen uskossa Kristukseen kuolleitten pyhien kanssa.
- Papadopoulos
Johannes Kostaja kirjoitti:
Luther opettaa, että se on yhteysateria niin kaikkien osallistuvien seurakuntalaisten kanssa ( syntisten, mutta Kristuksen ansion tähden pyhien) ja lisäksi osallisuutta yhteyteen uskossa Kristukseen kuolleitten pyhien kanssa.
Anteeksi kun junnaan, mutta keitä ovat "uskossa Kristukseen kuolleet pyhät"? Ei kai kuolema tee ihmisestä automaattisesti pyhää?
- Uskova_
Papadopoulos kirjoitti:
Anteeksi kun junnaan, mutta keitä ovat "uskossa Kristukseen kuolleet pyhät"? Ei kai kuolema tee ihmisestä automaattisesti pyhää?
Vaan USKOSSA KRISTUKSEEN kuolleista. Ainoastaan Kristuksen vanhurskaudella puettu on pyhä.
Kristuksen vanhursdkauden voi saada ainoastaan lahjaksi ja uskomalla. - Kroisos Pennanen
Uskova_ kirjoitti:
Vaan USKOSSA KRISTUKSEEN kuolleista. Ainoastaan Kristuksen vanhurskaudella puettu on pyhä.
Kristuksen vanhursdkauden voi saada ainoastaan lahjaksi ja uskomalla.Papandreut ja papegojat ovat tietysti tässä meidän kanssamme eri mieltä. Pyhistä.
Heillehän ei usko yksin riitä.
Rukoilemme kuitenkin rakkaudella näiden
galatialaisten kanssa töihin eksyneiden kristittyjen veljien puolesta.
Ortodoksisesa kirkossa saa kuulla puhdasta jumalansanaa, esimerkiksi kauniissa psalmiliturgioissa. Minun sydämeni kanteleet soivat, kun sitä kuulen radiossa yksinäisinä hetkinäni.
Jumala voi johdattaa valittujaan niiden avulla pois perinteiden ja munkkien höyrystä.
Ekumenia on yteyttä Kristuksessa ja Jumalan sanassa. - Papadopoulos
Kroisos Pennanen kirjoitti:
Papandreut ja papegojat ovat tietysti tässä meidän kanssamme eri mieltä. Pyhistä.
Heillehän ei usko yksin riitä.
Rukoilemme kuitenkin rakkaudella näiden
galatialaisten kanssa töihin eksyneiden kristittyjen veljien puolesta.
Ortodoksisesa kirkossa saa kuulla puhdasta jumalansanaa, esimerkiksi kauniissa psalmiliturgioissa. Minun sydämeni kanteleet soivat, kun sitä kuulen radiossa yksinäisinä hetkinäni.
Jumala voi johdattaa valittujaan niiden avulla pois perinteiden ja munkkien höyrystä.
Ekumenia on yteyttä Kristuksessa ja Jumalan sanassa.>Ortodoksisesa kirkossa saa kuulla puhdasta >jumalansanaa, esimerkiksi kauniissa >psalmiliturgioissa.
Mitähän mahtavat olla "psalmiliturgiat"?! - hillomunkki
Papadopoulos kirjoitti:
>Ortodoksisesa kirkossa saa kuulla puhdasta >jumalansanaa, esimerkiksi kauniissa >psalmiliturgioissa.
Mitähän mahtavat olla "psalmiliturgiat"?!se oli kirjoitusvirhe, tarkotti veisuuta.
- Luåttamus
Papadopoulos kirjoitti:
Anteeksi kun junnaan, mutta keitä ovat "uskossa Kristukseen kuolleet pyhät"? Ei kai kuolema tee ihmisestä automaattisesti pyhää?
Ruotsin Lapin "vanhimpiin" luottaneet ja näin "seurakunnan todistuksen" ansainneet poisnukkuneet.
- harmissaan
Joskus olin.
Minua on ikävä kyllä alkanut vaivaamaan ajatus:
"Jeesuksen ruumis ja veri" - kannibalismia?
Haluanko syödä kunnioittamani ihmisen/olennon/jumalan lihaa, haluanko juoda hänen vertansa?
Haluaisin ehtoollisella olla yhteydessä Jumalaan, kunnioittaa Häntä nauttimalla Hänen antamansa lahjan (ruuan ja juoman), en halua, kuten pappi ehtoollisen yhteydessä kaikille erikseen vakuuttaa ,nauttia hänen ruumistaan ja vertaan.
Enkö siis enää olekaan kunnon kristitty, vaikka Jumalaan vakaasti uskonkin?- Pyhä ja syntinen
Nuo kiusaukset ainakin ovat perkeleestä.
- Lasse-setä
Joh:
49. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet.
50. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
51. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."
52. Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
53. Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää.
54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
55. Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
57. Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.
58. Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."
Topinen on luonnollinen syöminen ja toinen on hengellinen syöminen.
Jeesus sanoi itsestään: MInä olen elämän leipä. Kun me siis syömme Jumalan Sanaa, tulemme osalliseksi Kristuksen ruumiista ja uskomme veren evankeliumin, me tulemme osalliseksi Hänen verestään.
Veressä on elämä ja se puhdistaa ja ruokkii. Näin me kaikki, jotka elämme Sanasta eli elämän leivästä ja uskomme synnit anteeksiannetuiksi Jeesuksen veren tähden, olemme osa Kristuksen ruumista. Meitä elähdyttää sama voima ja sama evankeliumi.
Tämän uskon vahvistukseksi me saamme viettää ehtoollista Jeesuksen antaman esikuvan mukaisesti. - harmissaan
Pyhä ja syntinen kirjoitti:
Nuo kiusaukset ainakin ovat perkeleestä.
Vilpittömästi uskon, että yritit parhaalla mahdollisella tavallasi lohduttaa minua vaikeassa tilanteessa.
Jostain syystä ei vain tunnu yhtään paremmalta. - Uskosa
Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
----------------------------------------------
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
----------------------------------------------
Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. - Kroisos Pennanen
harmissaan kirjoitti:
Vilpittömästi uskon, että yritit parhaalla mahdollisella tavallasi lohduttaa minua vaikeassa tilanteessa.
Jostain syystä ei vain tunnu yhtään paremmalta.Mitä lohdutusta kaipaat????
Pitäisko jonkun sanoa:
Kuuntele vaan, väännä napista isommalle,
jotta kuulisit paremmin mitä perkele sinulle ehtoollisesta ja Kristuksen ruumiin osallisuudesta saarnaa....
Onhan se kamalaa puhetta. - abe65
Uskosa kirjoitti:
Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Joh. 6:52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
----------------------------------------------
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
----------------------------------------------
Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.sillä tuomiolla sinut tuomitaan.
Emme ole Kristuksen vertaisia vaan Hänessä on se viisaus jonne me ihmiset tavalliset kuolevaiset emme ylety ,emme me ketään voi tuomita Kristus on saanut tuomion vallan .Ehtoollinen on pyhä ateria jota ei saa syödä kelvottomasti tuntematta Kristuksen ristiinnaulitsemista sillä jos syömme sanakin sanoo että syömme turmioksemme.Elikkä ehtoollisen jälkeen emme vietä elämää tanssien eikä ryypäten niin kuin moni tekee joka ei elä tuntien raamatun sanaa eikä usko Jeesuksen ristin kuolemaa.
1.Korinttolaiskirje:
11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
11:28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
11:30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
Mutta niin kuin sanassa sanotaan jokainen koetelkoon itse itseään syököön ja juokoon tästä maljasta,ei meidän tarvitse huolehtia toinen toisistamme vaan pidämme huolen omasta itsestämme. - ihminen
Jeesus käski nauttimaan ehtoollisen Hänen muistokseen. Lahja, jonka hän antoi ei ollut ruoka ja juoma, sillä sitä on aina ollut maailmassa.
Lahja oli se, että Jeesus kärsi meidän puolestamme synnistä säädetyn rangaistuksen. Jeesus antoi henkensä, ettei yksikään, joka tuon lahjan ottaa vastaan, hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän.
Kun siis nautimme ehtoollista, olemme kiitollisia siitä,että Jeesuksen veri on meidän takiamme vuodatettu. Mitään taianomaista, pelastavaa ja synnit anteeksiantavaa vaikutusta ei ehtoolisella sakramenttina ole. Vaan meidät pelastaa henkilökohtainen usko Jeesuksen uhriin. - Uskosa
ihminen kirjoitti:
Jeesus käski nauttimaan ehtoollisen Hänen muistokseen. Lahja, jonka hän antoi ei ollut ruoka ja juoma, sillä sitä on aina ollut maailmassa.
Lahja oli se, että Jeesus kärsi meidän puolestamme synnistä säädetyn rangaistuksen. Jeesus antoi henkensä, ettei yksikään, joka tuon lahjan ottaa vastaan, hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän.
Kun siis nautimme ehtoollista, olemme kiitollisia siitä,että Jeesuksen veri on meidän takiamme vuodatettu. Mitään taianomaista, pelastavaa ja synnit anteeksiantavaa vaikutusta ei ehtoolisella sakramenttina ole. Vaan meidät pelastaa henkilökohtainen usko Jeesuksen uhriin.Kiellätkö sinä Kristuksen ruumiin ja veren olevan Herran Pyhässä Ehtoollisessa?
Tämä on minun ruumiini ja tämä on minunn vereni, sanoo Jeesus. Etkö todellakaan usko sitä?
Herran Pyhä Ehtoollinen ei edelleenkään ole pelkästään muistoateria, vaan siinä ON Kristuksen ruumis ja veri, annettu ja vuodatettu sinunkin syntiesi anteeksiantamiseksi, niin kuin Raamattu sanoo.
Taioista puhuminen Jumalan pelastavan Sanan yhteydessä osoittaa mielestäni sen, että et ole oikein ymmärtänyt mitä on Jumalan sana, ja mitä usko Kristukseen merkitsee.
Puhut kyllä kauniisti uskosta mutta heti perään kuitenkin kiellät uskovasi. - Sokia-Mooses
ihminen kirjoitti:
Jeesus käski nauttimaan ehtoollisen Hänen muistokseen. Lahja, jonka hän antoi ei ollut ruoka ja juoma, sillä sitä on aina ollut maailmassa.
Lahja oli se, että Jeesus kärsi meidän puolestamme synnistä säädetyn rangaistuksen. Jeesus antoi henkensä, ettei yksikään, joka tuon lahjan ottaa vastaan, hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän.
Kun siis nautimme ehtoollista, olemme kiitollisia siitä,että Jeesuksen veri on meidän takiamme vuodatettu. Mitään taianomaista, pelastavaa ja synnit anteeksiantavaa vaikutusta ei ehtoolisella sakramenttina ole. Vaan meidät pelastaa henkilökohtainen usko Jeesuksen uhriin.Mitä filosofiaa tämäkin lienee?
Ei ainakaan kristillistä - Muistoateria
ihminen kirjoitti:
Jeesus käski nauttimaan ehtoollisen Hänen muistokseen. Lahja, jonka hän antoi ei ollut ruoka ja juoma, sillä sitä on aina ollut maailmassa.
Lahja oli se, että Jeesus kärsi meidän puolestamme synnistä säädetyn rangaistuksen. Jeesus antoi henkensä, ettei yksikään, joka tuon lahjan ottaa vastaan, hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän.
Kun siis nautimme ehtoollista, olemme kiitollisia siitä,että Jeesuksen veri on meidän takiamme vuodatettu. Mitään taianomaista, pelastavaa ja synnit anteeksiantavaa vaikutusta ei ehtoolisella sakramenttina ole. Vaan meidät pelastaa henkilökohtainen usko Jeesuksen uhriin.Noin se on, vaikka nämä sokeat harhakeisarit yrittävätkin omaa teologiaansa työntää väliin.
- Muistoateria
Kroisos Pennanen kirjoitti:
Mitä lohdutusta kaipaat????
Pitäisko jonkun sanoa:
Kuuntele vaan, väännä napista isommalle,
jotta kuulisit paremmin mitä perkele sinulle ehtoollisesta ja Kristuksen ruumiin osallisuudesta saarnaa....
Onhan se kamalaa puhetta.hölmö.
- ihminen
Uskosa kirjoitti:
Kiellätkö sinä Kristuksen ruumiin ja veren olevan Herran Pyhässä Ehtoollisessa?
Tämä on minun ruumiini ja tämä on minunn vereni, sanoo Jeesus. Etkö todellakaan usko sitä?
Herran Pyhä Ehtoollinen ei edelleenkään ole pelkästään muistoateria, vaan siinä ON Kristuksen ruumis ja veri, annettu ja vuodatettu sinunkin syntiesi anteeksiantamiseksi, niin kuin Raamattu sanoo.
Taioista puhuminen Jumalan pelastavan Sanan yhteydessä osoittaa mielestäni sen, että et ole oikein ymmärtänyt mitä on Jumalan sana, ja mitä usko Kristukseen merkitsee.
Puhut kyllä kauniisti uskosta mutta heti perään kuitenkin kiellät uskovasi."Kiellätkö sinä Kristuksen ruumiin ja veren olevan Herran Pyhässä Ehtoollisessa?"
Kirjaimellisesti ottaen kiellän.
"Tämä on minun ruumiini ja tämä on minunn vereni, sanoo Jeesus. Etkö todellakaan usko sitä? "
Ja jos luet tarkemmin, niin Jeesus otti, siunasi ja mursi LEIVÄN ja sanoi, "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini" Ja malja oli uusi liitto, ei malja, vaan se mitä se kuvaa, eli Jeesuksen veri, joka meidän puolestamme vudatetaan on uusi liitto.
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.(Luuk. 22:19-20)
"Taioista puhuminen Jumalan pelastavan Sanan yhteydessä osoittaa mielestäni sen, että et ole oikein ymmärtänyt mitä on Jumalan sana, ja mitä usko Kristukseen merkitsee.
Puhut kyllä kauniisti uskosta mutta heti perään kuitenkin kiellät uskovasi. "
Niin, en minä uskokaan ehtoolliseen, vaan Jeesukseen.
Minä ymmärrän tämän kaikkien totuuksien perustan, että Jeesuksen veri, eli Jeesuksen kuolema, sovittaa synnit. Ehtoollisen nauttiminen ei pelasta, vaan se mitä se kuvaa. - Harhaoppisten kanssa
ihminen kirjoitti:
"Kiellätkö sinä Kristuksen ruumiin ja veren olevan Herran Pyhässä Ehtoollisessa?"
Kirjaimellisesti ottaen kiellän.
"Tämä on minun ruumiini ja tämä on minunn vereni, sanoo Jeesus. Etkö todellakaan usko sitä? "
Ja jos luet tarkemmin, niin Jeesus otti, siunasi ja mursi LEIVÄN ja sanoi, "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini" Ja malja oli uusi liitto, ei malja, vaan se mitä se kuvaa, eli Jeesuksen veri, joka meidän puolestamme vudatetaan on uusi liitto.
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.(Luuk. 22:19-20)
"Taioista puhuminen Jumalan pelastavan Sanan yhteydessä osoittaa mielestäni sen, että et ole oikein ymmärtänyt mitä on Jumalan sana, ja mitä usko Kristukseen merkitsee.
Puhut kyllä kauniisti uskosta mutta heti perään kuitenkin kiellät uskovasi. "
Niin, en minä uskokaan ehtoolliseen, vaan Jeesukseen.
Minä ymmärrän tämän kaikkien totuuksien perustan, että Jeesuksen veri, eli Jeesuksen kuolema, sovittaa synnit. Ehtoollisen nauttiminen ei pelasta, vaan se mitä se kuvaa.Emme me näistä kinaa.
Jos sinä et usko Jumalan sanaa, se on sinun asiasi. Eivät ne usko muslimitkaan Jeesukseen.
Meille Kristityille ehtoollinen on Kristuksen ruumis ja veri.
- Krysostomos
on tilaisuus päästä ehtoollisesta osalliseksi jokaisessa pyhässä messussa.
Viimeksi olin messussa & ehtoollisella männä suvena karmeliittanunnien kappelissa.
Ehtoollinen on mysteerien mysteeri - Kristuksen elävän läsnäolon paikka...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822