Ei anneta kipulääkitystä!

Maikku.

Soitin tänään yksityiseen sairaalaan, jotta saisin tähystykseen kipulääkityksen (selitin tuossa muutama otsikko alaspäin), sillä mulla on tässä sairaudessa akuuttivaihe päällä ja tulee verta ja uloste on ihan vetistä ja vatsa muutenkin sekaisin.

Hoitaja sanoi etten saa kipulääkitystä! Ei kuulemma auta mitään tähystyskipuihin, ja siinä tapauksessa se pitäisi olla niin vahvaa ainettaa että ei käynyt. Miten tämä on mahdollista, jos monet täällä ja muuallakin ovat sanoneet että PYYDÄ ja VAADI kipulääkitystä ja yksityiseltä sitä ainakin antavat?!

Koitin kysyä, että miksi ei, koska olen kuullut että tähystykseen sitä saa - varsinkin yksityiseltä. Ei tehonnut, käski soittamaan lääkärilleni ja kysymään siltä kun jankkasin tarpeeksi.

Itken täällä ja kirjoitan, iski taas hirveä paniikki. En todellakaan halua kärsiä vajaata tuntia sitä kamalaa kipua. :(

10

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikku.

Ja nyt kun koitin soittaa lääkärilleni, niin sieltä sanottiin että hän on lomalla siihen päivään saakka, kun tähystys tehdään. Hyvästi yöunet...

• ongelmia

Voisikohan siitä kohdallasi tulla joku komplikaatioriski? Veren vuoto voi toki vaikuttaa ja jotkut kipulääkkeethän aiheuttavat verenvuotoa. Kai heillä perutellut syyt siihen on. Itselleni ei kipulääkitystä oltu kyllä heti tyrkyttämässäkään ja sanottiin että jos pärjäisit ilman. Eivät kai olisi antaneet mielellään sitä. Jos et saa muuta lääkäriä kiinni, joka voisi selventää tuota tutkimuskäytäntöä, niin ainoa neuvoni: koeta rentoutua ja vältä ilman päästämistä ulos jota pumpataan sisään. Lisäksi yritä hieroa itse kipupaikkaa kädelläsi, jos tulee hankala tilanne. Se meinaan auttoi minulla ja tutkimus meni lahjakkaasti läpi. Soita röntgenosaston ylilääkärille, jos ei muu auta ja kysy. Tsemppiä.

• Maikku.

En usko että kyse on mistään riskistä, sillä ainoa syy joka minulle sanottiin oli että kipulääkitys ei auta tähystyskipuihin. En tätä kuitenkaan oikein usko, sillä muut ovat siitä saaneet apua ja samahan se kai missä kipu on? Siis että eikö se yleensä turruta kipukohdat ihan koko kropassa. Ja veren vuoto ei kuitenkaan ole kovin pahaa, sitä siis tulee vain ulostaessa. Kuitenkin jos minulla on jonkinmoinen tulehdus suolessa, niin suoli on varmaan erityisen herkkä kaikelle ylimääräiselle mikä sinne tungetaan.

• Fundeeraaja

Mitäs tekemistä sillä röntgenosaston ylilääkärillä on tässä asiassa?

• monesti tutkittu
        Fundeeraaja kirjoitti:

Mitäs tekemistä sillä röntgenosaston ylilääkärillä on tässä asiassa?

Eikös ne osaston ylilääkärit vastaa tutkimuskäytännöistä omassa yksikössään, jos potilaan oma lääkäri on poissa tutkimuspäivään asti? Sitä kautta saa ainakin tietää syyn miksi kipulääkitystä ei haluta antaa. Puoliansa on itse pidettävä..."oikeutt' ei maassa saa, jos itse sit ei hanki", sanoi Eino Leinokin.

• .,..
        monesti tutkittu kirjoitti:

Eikös ne osaston ylilääkärit vastaa tutkimuskäytännöistä omassa yksikössään, jos potilaan oma lääkäri on poissa tutkimuspäivään asti? Sitä kautta saa ainakin tietää syyn miksi kipulääkitystä ei haluta antaa. Puoliansa on itse pidettävä..."oikeutt' ei maassa saa, jos itse sit ei hanki", sanoi Eino Leinokin.

röntgen osaston ylilääkärillä ei ole mitää tekemistä tähystysten kanssa. tähystäjät on sisätautilääkäreitä tai kirran lääkäreitä. ja toinen lääkäri ei kävele toisen lääkärin yli. harva ylilääkäri sitä paitsi vastaa noin vaan puhelimeen..

• Paljon tähystetty

Jos kolonoskopia, niin takuulla antavat kipulääkettä. Minulla kämmenselkään. Vaikutti sekunneissa. Ennen kuin menet tutkimuspöydälle, niin varmista, että jos tunnet kipua, niin saatko lääkitystä. Ei täällä Suomessa ketään kivulla "kiduteta". Jopa hammaslääkärissäkin kaiken maailman puudutukset ja nukutukset käytössä.

• kokenut

Mulle tehtiin tähystys,kamala tuska piti
        kestää.Eivät anna lääkitystä vaikka pyysin.
        Syy ,lääkärin pitää tietää potilaan tuntemi-
        sista tähystyksen aikana ettei tule komplikaa-
        tioita.

• ...
        kokenut kirjoitti:

Mulle tehtiin tähystys,kamala tuska piti
        kestää.Eivät anna lääkitystä vaikka pyysin.
        Syy ,lääkärin pitää tietää potilaan tuntemi-
        sista tähystyksen aikana ettei tule komplikaa-
        tioita.

..selitys lääkäriltä että pitää tietää tuntemukset. itse työskentelen sairaalassa ja pari potilasta on vastaan tullut jotka ovat tähystyksen yhteydessä saaneet pienen reiän suoleen..tietysti toi harvinaisin mutta kaikki muutkin ylimmääräiset oireet paras lääkärin saada tietoon heti..

• ...

..annetaan tähystyksen yhteydessä jos tarve. sitä ei etukäteen voi "tilata". niillä on kyllä kaikki mahdolliset lääkkeet siellä valmiina odottamassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe