Ote Suurasta 5:
51. Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, - he ovat ystäviä vain toisilleen, ja joka ottaa heidät liittolaisikseen, on yksi heistä. Jumala ei totisesti ulota johdatustaan väärämielisiin.
Jakeessa on samalla epäsuora uhkaus kuolemalla koska tuossa sanotaan että kristittyjen ja juutalaisten kanssa veljeilevä muuttuu yhdeksi heistä, eli kääntyy uskossaan. Hadith-kokoelmassa Islamin uskosta luopumiseen määrätään selkokielellä kuolema.
Mielipiteitä mitenkä tällaisen uskonoppien pohjalta voi tehdä hedelmällistä ekumeenista työtä ja pitää ystävällisiä välejä vannoutuneiden muslimien kanssa?
Koraani kieltää muslimia veljeilemästä kanssamme
5
584
Vastaukset
- aey*
>>Mielipiteitä mitenkä tällaisen uskonoppien pohjalta voi tehdä hedelmällistä ekumeenista työtä ja pitää ystävällisiä välejä vannoutuneiden muslimien kanssa?
Se ei ehkä ole ollenkaan mahdollista.
Islam on suunniteltu valloittamaan koko maailma, tappamaan ja hallitsemaan kaikkia muita. Jos elettäisiin sovussa kaikkien kanssa, se ei enää olisikaan islamia. Islamin pitää olla vain hyvin heikko, että se voisi olla rauhallista. - son dani
51. Te, jotka uskotte! Älkää lyöttäytykö juutalaisten ja kristittyjen ystäviksi, - he ovat ystäviä vain toisilleen...
eikö Koraani ole ihmeellinen..
tämäkin asia on nyt taas kerran todistettu oikeaksi!
ALLAHU AKBAR
Jumala tietää kaiken ja näkee kaiken! - koraanissa lukee
Ote suurasta 2.
62. (Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.
eli ei kannata koko koraanin mielipidettä lukea yhdestä jakeesta- Reijo
Taas Suomi-käännös on hieman harhaanjohtava. Tuossa käytetään sanaa Jumala, ja saa ehkä käsityksen että jos kristityt, juutalaiset ja saabalaiset(mitä lienevätkään?) uskovat jumalaansa ja elävät siivosti tuomipäivään asti niin saavat kiitosta.
Kaikissa englanninkielisissä käännöksissä sanan Jumala tilalla on Allah. Eli olitpa sitten mitä uskonto kuntaa tahansa niin pelastut kunhan vain uskot Allahiin. Minkälainen kristitty tai juutalainen uskoo Allahiin? Allahiin uskominen merkitsee että pitää häntä ainoana absoluuttisena jumalana ilman mitään käsitteitä pyhästä hengestä tai Jeesuksesta jumalan poikana. Virallisesti Allahill ei ole poikia. Sillä kuu-pakanajumalalla josta Mohammed teki Allahin jumalaksi uskontoonsa oli kyllä kaksi tytärtä, mutta tämän vannoutuneet muslimit tietysti kiistävät jyrkästi.
Ja jokatapauksessa tämä jae kertoo vain Allahin suuntautumisesta asiaan, mainitsemani 5. suuran jae on tarkoitettu muslimeille itselleen. Toisaalta sekin antaa ymmärtää ettei Allah ole mitenkään suopea vääräuskoisille. Epäloogisuutta, ristiriitaisuutta kuten uskonnollisissa teksteissa aina.
- RAAMATUSSANI
joka edustaa huomattavasti vanhempaa historiikkia kuin koraani, ei mainita sanallakaan sellaisesta jumalasta joka on nimeltään allah, koraanin täytyy siis perustua vääräuskoisuuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492033Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051737- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671150
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947