Sain lääkärille soittoajan ja vasta-aineverikokeeni tulokset ei ollukkaan vielä tullut. Pitäisikö tosiaan uskoa lääkäriä, kun sanoi että ei ole kilpirauhasesta johtuvaa, kun senkkakaan ei ollut noussut. Vaikka kokeitten tuloksia siis ei ole edes tullut.
Eli näkyykö se tossa senkassa muka varmasti jos olisi kilpirauhastulehdus?.
Kilpirauhasen vasta-aineverikokeesta..
12
6431
Vastaukset
- henri_
Kuinka kauan sen vasta-ainekokeen tuloksen saamisen sanottiin kestävän? olen nimittäin itse menossa siihen, mietin kuinka kauan tulosten saamiseen menee. minulla ei ainakaan senkka ollut koholla ja silti katsotaan vielä se vasta-ainekoe. eli ei se senkka sitä kerro.
- Tatti
sano että vie viikon. Soittelin viikon päästä niin sanottiin että se viekin 12työpäivää.Ja tänään kulunut tuo 12päivää, ja ei ollut tullut. En sitten tiedä miten muualla. Odottavan aika on PITKÄ...
- kokemusta
Tatti kirjoitti:
sano että vie viikon. Soittelin viikon päästä niin sanottiin että se viekin 12työpäivää.Ja tänään kulunut tuo 12päivää, ja ei ollut tullut. En sitten tiedä miten muualla. Odottavan aika on PITKÄ...
Minulla on otettu vasta-aineverikoe kolme kertaa ja joka kerralla verikokeen tulokset olivat valmiit viikon kuluttua, jolloin niitä olisi saanut kysellä, mutta joka kerralla minulla on ollut lääkärin vastaaottoaika kahden viikon päästä verikokeista ja siellä olen kuullut tulokset.
- vajaa t
Itsel on otettu tuo samainen verikoe. Ja se tuli kahdes viikos. Sen tulo voi kestää ihan vain sen takia et on ruuhkaa. eikä pitäis näkyä senkan muutoksena. Itsel senkka oli hyvä, mut tuo arvo oli reilut 800...(pitäis olla huomattavasti vähemmän alle 100ja reilust) ja mul on autoimmuunitulehdus(joudun siis ikuisesti syömää lääkkeit) Kannattaa odottaa niit tuloksia ilman suuria hermoiluita. Ja onnea. kun tauti varmennetaan, niin hoito auttaa!
- Tatti
kun sinulla todettiin tuo oliko ths ja t4v millaiset? Mulla 2,86 ja 12.5. Eli siis lääkärin mukaan vallan mainiot, mutta olon mukaan ei! Sen takia en kyllä lääkäriä usko että en enää välittäs niistä vasta-ainetuloksista. Jos en olisi näitä palstoja lukenut niin olisin varmaan jättänyt asian tähän.
- Hanne
Tatti kirjoitti:
kun sinulla todettiin tuo oliko ths ja t4v millaiset? Mulla 2,86 ja 12.5. Eli siis lääkärin mukaan vallan mainiot, mutta olon mukaan ei! Sen takia en kyllä lääkäriä usko että en enää välittäs niistä vasta-ainetuloksista. Jos en olisi näitä palstoja lukenut niin olisin varmaan jättänyt asian tähän.
Mulla ihan sama juttu, arvot viiterajoissa ja silti oireita. Ja nyt menossa vasta-ainetestiin.
- eli autoimmuuni
Kroonisessa eli autoimmuunissa kilpirauhastulehduksessa senkka ei nouse. Tulehduksen voi todeta TPO vasta-aineista, jotka ovat koholla. Vasta-aineita ei tarvitse toiste mitata sillä niitä "hoidetaan" samalla tavalla kuin vajaatoimintaakin eli tyroksiinilla.
t4vssä voi olla mittavirheitä, eikä reilu 12 arvo ole "mainio" sekään vaan alarajoilla. Useat ihmiset tarvitsevat hyvin voidakseen lähemmäs 20 olevan t4v:n- ei tarkoita kroonista
Autoimmuuni ei tarkoita kroonista, vaan sitä, että keho alkaa muodostaa vasta-aineita omia kudoksia (soluja) vastaan. Eli ihminen tavallaan "hylkii" itse itseään.
Vasta-aineitahan muodostuu normaalisti esim. jonkun tartuntataudin yhteydessä, joka merkitsee sitä että, jos sama taudinaiheuttaja iskee uudelleen, keho tunnistaa sen ja vasta-aineet "hyökkäävät tunkeilijan" kimppuun ja tekevät sen tehottomaksi eli tautia ei tule. - Sleepy.Sally
mulla t4v noin.11.....???
ei mitään koskaan todettu mut
tosi uupunu,masentunu,sumunen,kipeä-olo---
menen lääkärille..
- koelääkitystä
Kysyppäs siltä lääkäriltä koelääkitystä oireitten perusteella. tietysti jos vasta-aineita löytyy ni aina parempi saaha lääkitys. Ite sain tiukan väännön jälkee 2 kk koelääkityksen arvoilla TSH 2,88, T4v 13,3. Siullaha tuo t4V on vielä matalampi ku miulla. Oon vasta reilun viikon lääkettä ottanu eli ei vielä mitää muutosta olossa ole eikä varmaa vielä vähää aikaa tuu olemaakaa. Sit 2 kk:n päästä meen verikokeisii ja sit otetaa myös vasta-aineet.
- Vajaa rouva
Kikpirauhasen vasta-aineet eivät nosta senkkaa, mitä ihmettä alkuperäisen lääkäri höpisee!? Minun työterveyslääkärini kyllä aikoinaan höpisi ihan samaa, mutta olin jo itse silloin löytänyt tarpeeksi infoa ja pyysin lähetteen endokrinologille - endolta tuli heti Thyroxinit.
Jos on viruksen aiheuttama subakuutti kilpirauhasen tulehdus, niin silloin nousee senkka ja lääke on kortisoni. Jos vasta-aineet ovat koholla, niin silloin on autoimmuuni kilpirauhasen tulehdus, johon lääke Thyroxin (jos koholla oli TPOab) tai kilpirauhasta lamaavat lääkkeet (jos koholla oli TSHRab). Ja se autoimmuunitulehdus on lähes aina elinikäinen.
Työterveyslääkärit ja terveyskeskuslääkärit eivät valitettavasti ymmärrä kilpirauhasista mitään. Poikkeuksena vain ne, joilla on joku omakohtainen kiinnostus aiheeseen. - Sairas Vääns
Minulla ei ollut senkka kuin vain hitusen koholla, vaikka vasta-aineet olivat >1000. Minulla on ns. krooninen tulehdus, joka on kestänyt jo vuosikausia. Kortisonia ei ole missään vaihessa tarjottu (terveyskeskuslääkäri). TSH oli alussa 10,5 ja myöhemmin nousi 31:een (tyroksiinihoidon aloittamisessa oli ongelmia), T4v oli puolestaan aina rajoissa, matalimmillaan 10 pintaan.
Jostain syystä voin parhaiten, kun TSH pysyy mahdollisimman matalana, melkein olemattomissa, jonne se laskeekin minulla varsin herkästi. Viimeisimmässä mittauksessa arvot olivat TSH 0,07 ja T4v 17 annoksella 100 mikroa. Liikatoimintaoireita ei ole, mutta ilmeisen tulehduksellisia särkyjä, lämpöilyjä yms. on jatkuvasti. Tympäisee, mutta ainakin vajaatoiminnan oireet ovat poissa. Kaipa tämä piina joskus loppuu, kortisoniakaan en totta puhuen halua, siinäkin on omat harminsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803