Olisin vaan mielenkiinnosta ja ehkä vähän vertaistukeakin hakeakseni kysellyt, että onko täällä muita kaksosten yksinhuoltajia?
Mä jäin 12/02 syntyneiden kaksosteni kanssa yksin 6/04 kun lasten isä löysi uuden naisen. Siitä asti ollaan kolmisin elelty.
Olisi siis kiva vaihtaa kokemuksia muiden tupla-yh:iden kanssa.
Kaksosten yksinhuoltajia??
10
3137
Vastaukset
- Johanna
Täältä löytyy..Lapset ovat syntyneet 03/01. Muutin lasten kanssa uuteen kotiin reilu vuosi sitten.Välillä itkua vääntäen on selvitty eteenpäin, tosin alusta alkaen olen tottunut huolehtimaan lapsista pääasiassa yksin joten muutos ei ehkä ollut niin raju kuin olisi saattanut olla. Elämä kuitenkin myös hymyilee=)
- mjs
Jäin yksinhuoltajaksi kaksosia odottaessani kesällä 05 miehen lähdettyäni toisenmatkaan. minulla myös kolme vanhempaa lasta joten olen viiden lapsen yh. Kaksoseni on syntyneet elokuussa 05. Kokemuksiavoisi vaihtaa sähköpostillavaikka. minun sähköpostini on [email protected]
- Nimetön
Hei! Olen kaksosten 05/05 yh äiti ja mulla kans kolme vanhempaa lasta, eli viiden lapsen yh äiti minäkin. Vaihtaisin mielelläni kokemuksia, ajatuksia j.n.e teidän kanssa ja varsinkin sinun nimim: myöskin kaksosten yh.
- mjs
Nimetön kirjoitti:
Hei! Olen kaksosten 05/05 yh äiti ja mulla kans kolme vanhempaa lasta, eli viiden lapsen yh äiti minäkin. Vaihtaisin mielelläni kokemuksia, ajatuksia j.n.e teidän kanssa ja varsinkin sinun nimim: myöskin kaksosten yh.
siis mun meiliin voi laittaa meiliä osoite on toi ylhäällä oleva [email protected]
- Johanna
Jos haluat kirjoitella, sähköpostiosoitteeni on [email protected]
- tuplat-02
Teille molemmille sähköpostiin :)
- miisa
Minulla 11/00 syntyneet kaksoset ja yksin niiden kanssa olen ollut jo reilu 3 vuotta. Yhdessä ne harkiten koeputkihedelmöityksellä hankittiin,mutta ei isä kestänyt perhe-elämää.Päivä päivältä alkaa helpottamaan,kun lapset kasvavat.Rankkaa on ollut varsinkin kun työni on vuorotyötä.Sydäntä raastaen ja huonoa omaatuntoa tuntien olen lapsia raahannut yöksikin päiväkotiin...
Voimia kyselee kaksosten yksin kasvatus mutta kyllä siitä selviytyy.voimia sinullekkin - Joos.Truuli
Kaksosten (syntyneet 6/2000) lisäksi esikoinen (4/1999), ollaan oltu nelistään vuodesta 2001. Aluksi oli hurjaa, avioeron tullessa kaikki kolme olivat vielä vaipoissa, eivätkä kaksoset osanneet kävellä. Silloin kun joku lohdutti, että vuoden päästä on jo helpompaa, teki mieli lyödä :D
Mutta niin siinä vain pääsi käymään, että pikkuhiljaa elämä on helpottanut ja meillä on useimmiten jopa ihan mukavata :D
Sähköpostiosote taitaapi tossa nyt näkyäkin, jos haluat lisää jutustella... - kaksosäiti
Mulla -96 syntyneet kaksoset sekä isosisko.Yksin näiden kanssa 4 vuotta ensin eron, ja nyt vielä miehen kuoleman takia.Ei juuri tukijoukkoja.Tosi raskasta ajoittain,aina joku uusi juttu meneillään.Jos ei vaippoja enää olekaan,niin erilaiset murheet ovat vastassa.Jokaiselle eri persoonalle pitäis osata olla.Itellä ei aikuista juttuseuraa iltasin tai muulloinkaan.Vastuu kova.Mut siinä on pakko alkaa ajatella itseään ja ottaa ns.omia asioita.Minä käyn esim.kampaajalla,vaikka todella on rahasta tiukkaa.Uhrautujan rooli ei pitkälle kanna ja marttyyri-äitiä ei lapsetkaan halua. Voimia kaikille!
- Tuplat-99
Melkein kaksi vuotta takana kaksosten yksinhuoltajuutta. Elämä täytyi järjestää alusta alkaen uusiksi, luoda uudet säännöt ja aikataulut. Nyt voin hyvällä mielellä sanoa, että en vaihtaisi yksinhuoltajuusajasta päivääkään pois. Tietenkin elämään sopii kaiken ihanuuden, lisäksi myös riitoja, tappeluita sekä kiukuttelua. Mutta luulen, etteivät nuo huonot puolet puutu yhdestäkään kahden huoltajan tuplaperheestä. Onhan se tietenkin rankempaa kun tietää aina joutuvansa hoitamaan ongelmat yksin mutta kun osaa asennoitua siihen etukäteen niin niistäkin selviytyy. Mukavia ja muistorikkaita hetkiä kaksostenne kanssa... Toivottaa 99tuplien yh-isä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697