Ei halua lopettaa?

Koukkuun lopullisesti jäämi...

Onko tämä nyt lopullisesti tupakkaan koukkuun jäämistä, kun ei edes ole millaistakaan halua lopettaa? Oottaa vaan että pääsee tupakalle ja se on sitten niin ihanaa vetää savut. Emmä tiä ku en ole polttanut vasta kun sykystä :/

6

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savuttaja

Itse olen poltellut tupakkaa noin 20 vuotta, ja mitkä ovat tulokset: rahaa on palanut noin 20000 euroa, ja helvetinmoinen riippuvuus. Savuttelu alkoi tyylillä: vois kai sitä kesäloman ajan polttaa.

• R.T

Miksi oletus arvona pitää olla "kuuluu lopettaa"?
      Joistain asioistahanvain pitää,nähtiin ko.asiat sitten minkälaisessa tahansa valossa esim, terveysvalistuksen taholta.

Missä kulkee addiktion ja paljon pitämisen raja?

• Iskun kokenut

Tuo kolahti kyllä "Missä kulkee addiktion ja paljon pitämisen raja?". Ehkä siinä että addiktio on riippuvaisuus,mutta se on enemmän sellainen riippuvaisuus,josta haluaa päästä eroon.Ainakin sellaisena minä näen tuon addiktio-sanan.Addiktio sanassa on sellainen negatiivinen kalskahdus ei toivotusta ja negatiivisesta riippuvuudesta."Paljon pitäminen" on minusta sitten vain sitä,ettei halua päästä eroon tästä riippuvaisuudestaan,vaan pitää siitä riippuvuutta aiheuttavasta asiasta eikä näe syytä halua päästä eroon siitä.Niitä negatiivisia puolia ei tunneta tai ei hyväksytä tai ei ajatella,näin säilyy tämä "paljon pitäminen".

• R.T
        Iskun kokenut kirjoitti:

Tuo kolahti kyllä "Missä kulkee addiktion ja paljon pitämisen raja?". Ehkä siinä että addiktio on riippuvaisuus,mutta se on enemmän sellainen riippuvaisuus,josta haluaa päästä eroon.Ainakin sellaisena minä näen tuon addiktio-sanan.Addiktio sanassa on sellainen negatiivinen kalskahdus ei toivotusta ja negatiivisesta riippuvuudesta."Paljon pitäminen" on minusta sitten vain sitä,ettei halua päästä eroon tästä riippuvaisuudestaan,vaan pitää siitä riippuvuutta aiheuttavasta asiasta eikä näe syytä halua päästä eroon siitä.Niitä negatiivisia puolia ei tunneta tai ei hyväksytä tai ei ajatella,näin säilyy tämä "paljon pitäminen".

Hienoa jos joku lauseen pätkä tekee vaikutuksen.
        On totta,että addiktio sanana on jokseenkin negatiivisesti latautunut.
        Mutta pohjimmiltaan olen sitä mieltä,että ihminen ei jatka(tai "jää kiinnni") mitään toimea(esim.tupakointi,ryyppääminen tai himourheilu esimerkkejä sanoakseni)josta hän ei millään tasolla pitäisi.Toisin sanoen inhimmillinen ihminen ei mielestäni tee asioita,joista ei pidä.
        Ehkäpä 'addiktio' tai 'riippuvaisuus' käsitteet on "luotu" sellaisten asioiden ympärille,joista ihmisellä ei jonkun(esim.sovinnaisen konsensuksen)mielestä ole "oikeus" tykätä,tai pitää niin paljon,että jatkaa toimintaansa.
        Myös "addiktion" seuraukset voivat olla se syy,johon tukeutuen oma "harrastus" koitetaan nähdä itseä kohtaan "rikollisena".Todellisuudessahan kyse on vain inhimmillisyydestä,halusta tyydyttää "tässä ja nyt",eikä nähdä mahdollisia hyötyjä tulevaisuudessa.Mielestäni addiktio käsite ja sen olemassa olo yleensä ovat mahdollisia vain ihimiseltä pitkäjänteisyyttä ja ainoastaan järkiratkaisuja edellyttävässä kulttuurissa.

• sairastut

Lopeta ihmeessä tupakointi, koska sinulle se on vielä helpompaa kuin monta vuotta tupakoineille. Itse poltin 10 vuotta, nyt olen 26 vuotias. On muuten "kiva" nähdä, että nyt jo ihoni näyttää vanhemmalta kuin ikätoverien:( Itse lopetin tupakoinnin, kun äitini sairastui suusyöpään (hän polttanut myös koko ikänsä ja nyt alle 60.v) Jotenkin heräsin ja ymmärsin, että miksi ihmeessä minä tuhoan terveyttäni. Kaikki ihmiset eivät osaa arvostaa terveyttään, kuin vasta sitten kun menettää sen. Itse en enää ikinä koske tupakkaan, eipä sitten ainakaan tarvi syyttää itseään, kun sairastuu viisikymppisenä tupakan aiheuttamaan sairauteen. Paitsi, jos sairastun syytän varmasti silti itseäni tästä 10 vuoden käryttelystä.

Aloittaja: Minkä ikäinen muuten olet?

• oli sama

juttu viimeiset 5 vuotta... Kunnes se vaan jotenkin yhtäkkiä muuttui. Jotenkin vaan se iski, että tässä vaan lyhentää potentiaalista elinikäänsä. Ja sitäpaitsi uskoisin ettei normi 20v. ihmisellä kuuluisi olla kroonista yskää ja tilapäisiä keuhkokipuja...

...Jos et saa tsempattua vielä itteäsi, odota, kyllä se halu sieltä vielä tulee. Se vaan on eriasia kuinka helppoa se lopetus enää silloin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      3856
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3446
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3058
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2900
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1898
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1894
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1729
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1671
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1663
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1624
    Aihe