kumman valitsisit? Unelmatalo (esim. kannustalo rauhala) järvenrannalle junttimaisesti sisustettuna kun rahat ei riitä muuhun kuin talovelkojen maksuun vai velattoman huolettoman elämän perheen kokoon nähden tarpeeksi isossa talossa, joka viimeisen päälle sisustettu ja puutarha laitettu? Kysyn tätä siksi, kun keväällä tarjoutuu tilanne ostaa omarantaisia tontteja, joihin voisimme sen unelmiemme talon rakentaa. Jos kuitenkin jäämme tähän taloon jossa nyt asumme, voisimme elää ilman rahahuolia kun velkaa ei ole. voisin käyttää rahat vaikka matkusteluun, sijoittaa ne lapsia varten tai uudistaa sisustuksen aina lattiasta kattoon parin vuoden välein. uuden talon (lähes avaimet käteen-periaatteella) ja tontin osto veisi laskujen mukaan vähintään 400 000 euroa. Jokainen tietysti päättää omista ratkaisuistaan, mutta silti...
Talo järven rannalle
3
831
Vastaukset
- luke lake
ilman suurta vuokramenoa niin tilanteenne on hyvä.
Taviksella nimittäin vaihtoehtona korkea vuokra tai oman rakentaminen.
Tai tason nostaminen, kun vanhasta talosta saa 250 000 euroa niin uuden 400 000 hinta ei kaikkia pelota. - valitsin
järven rannan.
Asuin ok-talossa "kuivalla maalla" ja kesämökki oli hieman etäänpänä.
Möin ok-talon pois ja rakensin kesämökin viereen uuden ok-talon järven rantaan.
Latiakaan ei ole velkaa,ratkaisu oli minulle optimaalinen. - KPS
Itse ottaisin sen ison talon järven rannalta ja veisin sinne mukanani ne kauniit sisustukset nykyisestä talosta. Miksi ne muuttuisi junteiksi muuttomatkalla, ettekö voi kantaa niitä nykyisiä verhoja, mattoja yms. kannustalon tyylisiä tavaroita sinne uuteen kotiin ja sitten vähitellen jatkaa siellä sisustamista? Ei kait teillä kaikki rahat menis siihen taloon niin ettet koskaan pystyisi enää mitään sinne hankkimaan? Vähitellen ja itse paljon tehden (esim. tekstiilit) saat kyllä uudenkin talon lopulta kauniiksi. Plus että uusi talo on kaunis vaikkei joka nurkassa olisikaan vielä kalusteita. Vie sinne vain ne kauneimmat ja jätä loput lattioista ilman mattoja jne. ja odottamaan sitä että joskus myöhemmin ne saat sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243