Tuomariston työskentelyä

Laura K.

Oletteko koskaan ihmetelleet sitä miksi yksittäisten tuomareiden antamia ääniä ei julkisteta Miss Suomi-kisassa? Miss Universum-kisaa seuranneet tietävät, että siellä kukin tuomari antaa pisteensä kultakin kierrokselta erikseen ja nämä pisteet näytetään myös yleisölle/TV-katsojille. Tietenkin se on pelkkää showta, sillä äänet on annettu jo päiviä aikaisemmin ja voittajalle kerrotaan valinnasta ennen kenraaliharjoitusta. Pitää sitten vain osata näytellä yllättynyttä. Olette varmaan laittaneet merkille millaisen manööverit voittajilla aina on; tuherretaan muutama kyynet, vapistaan kuin horkassa ja peitetään kasvot vapisevin käsin ja sitten hymyilläänkin jo autuaallisen onnellisesti.

Miss Suomi-kilpailussa tuomaristo tekee ratkaisunsa kaksi päivää ennen kisaa. Erona amerikkalaiseen kisaan on vain se, että voittajalle itselleen ei kerrota asiasta etukäteen. Tämän te kaikki tiedättekin. Sisäpiiritietona olen saanut selville (ilmoittaja ei ole kukaan kilpailevista tytöistä), että Miss Suomi 2006-kisan tulee voittamaan numero yhdeksän Sini Vahela. Hän ei ole oma suosikkini, mutta itse asettaisin hänet sijalle kolme. Perintöprinsessoiksi sijoittuvat Rita Aaltolahti ja Ninni Laaksonen. Näiden kahden keskinäinen paremmuusjärjestys ei ole vielä selvä, koska katsojien äänet ratkaisevat sen. Ennakkosuosikiksi noussut Suvi Pitkänen ei sijoitu, vaikka oletettavasti hän saa suurimman äänipotin TV-yleisöltä.

Ennakkosuosikin maine on aina huono lähtökohta sijoituksiin nähden.

Kisan kesken jättänyt Miia Lakkisto ei olisi sijoittunut kolmen parhana joukkoon, joten hän jätti kisan kesken.

9

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää taas oli!!

Mistä moinen "tieto" tulee? Ja Miia Lakkistoko ei olis muka sijoittunut kolmen parhaan joukkoon? Heh...taatusti olis! Ei sillä että hän minun mielestä olis kaunein mutta Miia on niin tyypillisen missin näköinen ja kaunistunut vain vuoden 2000 kisoista että olen täysin varma että Miia olis pärjännyt kisoissa...
      Jos voittajasta kerta päätetään paria päivää ennen mistä tiedät ettei Miia olisi sijoittunut?

• Laura K.

Miia kävi juttelemassa maanantaina Makusen kanssa. Ja kuten kaikki tietävät; Miiaa ei siis erotettu ksiakiertueelta vaan hän teki valinnan täysin itse. Hän olisi saanut jatkaa, mutta hänelle kerrottiin, että silikonikohun vuoksi häntä ei voida valita kolmen parhaan joukkoon ja tämän vuoksi Miia päätti jättää kisan kesken etenkin kun sattui näitä muitakin ikäviä asioita samaan aikaan perhepiirissä.

Kuinka moni missiehdokas viitsisi jatkaa kiertueella jos hänelle VARMAKSI sanottaisiin; "et tule tästä ja tästä syystä sijoittumaan kolmen parhaan joukkoon, mutta voit silti jatkaa..."?

• ....

että Kärkikolmikko päätetään/valitaan etukäteen!Mutta toivottavasti se pitäisi paikkansa,että Sini voittaisi ja Rita tulisi toiseks!

• tämän tiedon?

Anna edes pientä vinkkeliä... :)
      Niin...eihän se ilmoittaja voisi ollakkaan kukaan kilpailijoista jos he eivät kerran itsekään tiedä tulosta kun vasta suorassa lähetyksessä...
      Miksi tämä asia ei ole koskaan ennen "vuotanut" julkisuuteen...minä en ainakaan ole koskaan moista kuullut ja käsitykseni mukaan tuomaristo antaa ratkaisevat äänensä vasta illan suoran lähetyksen aikana...

• päättää etukäteen

Olen myös kuullut,että tuomarit päättäisivät sijoituksista ennen varsinaista kisaa...Jos tangomarkkinoilla äänet annetaan etukäteen, niin miksipä ei myös näillä markkinoilla?!

• armias

Ai että "...käsitykseni mukaan tuomaristo antaa ratkaisevat äänensä vasta illan suoran lähetyksen aikana..."

Voi jumankauta mitä naiivia ajattelua tänä päivänä! Joskus aikoinaan kun kisoja järjesttiin ennen TV aikaa Messuhallissa saattoi tuommoinen järjestely olla käytännössä.

• on sitten parina
        armias kirjoitti:

Ai että "...käsitykseni mukaan tuomaristo antaa ratkaisevat äänensä vasta illan suoran lähetyksen aikana..."

Voi jumankauta mitä naiivia ajattelua tänä päivänä! Joskus aikoinaan kun kisoja järjesttiin ennen TV aikaa Messuhallissa saattoi tuommoinen järjestely olla käytännössä.

viimevuonna järjestetty kun lauantain showhun asti kansa sai äänestää ketkä kuusi menee jatkoon! Miten päätös olisi voitu tehdä kaksi päivää aikaisemmin kun ei tuomareilla edes ollut tietoa ketkä pääsee jatkoon vai onko sekin kenties ollut järjestettyä hommaa...

• taustatekijä

Laura K. puhuu asiaa! Olen täysin samaa mieltä kanssasi edellä mainituista jutuista. Tosiaan kansainväliset kisat eivät ole sitä miltä ne antavat ulospäin näyttää. Moni asia on feikkiä! Niin, Miia ei olisi sijoittunut kolmen joukkoon, vaikka olisi jäänyt kisaan. Suvikaan ei saa kruunua, ainostaan katsojien sympatian ja kukkakimpun.

• .......

Tuo olisikin oikein hyvä kolmen kärki.. Vaikka Ninnin tilalle toivoisinkin Elisaa.. Mutta käy noinkin.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2607
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      69
      2320
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1769
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1078
    Aihe