Jouduin kk sitten onnettomuuteen, jossa ajamani ajoneuvon peräkärri lähti luistamaan vastaantulijan kaistalle ja vastaantuleva auto törmäsi siihen. Kumpikaan ei loukkantunut. Tie oli erittäin kapea ja liukas, ei hiekotettu eikä suolattu. Nyt minua odottaa haaste oikeuteen. Olisiko kellään tietoa mistä minua voidaan syyttää? En ajanut ylinopeutta.
oikeusapua
9
1181
Vastaukset
- Upea ajaja
peräkärri syyttää sinua HEITTEILLEJÄTÖSTÄ! Noh?
- Sohvatiikeri
Ja sakot saat.
Miksi sinut on haastettu oikeuteen, ja kuka? Miksei asiaa selvitetty silloin poliisin ja vakuutusyhtiön kanssa? (Siis siten, että olisit myöntänyt syyllisyytesi)- Raipe
Haastetta en ole vielä saanut, joten sen sisällöstä en osaa sanoa, enkä tiedä haastajasta. Vakuutusyhtiö korvasi törmänneen auton vahingot.
- jpph68
Kyllähän se liikenteen vaarantamisena menee, mutta saako siitä tuomiota on jo toinen homma. Selvinnee sakoilla.
- Raipe
Mitähän siitä pahimmassa tapauksessa tulee? Tuttava ajoi vastustajan kaistalle omasta syystä, toinen auto törmäsi häneen ja kuljettaja kuoli. Hän selvisi sakoilla.. Missä tapauksissa näistä yleensä syyte nostetaan? Eihän kaikista liikenteenvaarantamisista syytettä nosteta.
- aattelin vaan..
Raipe kirjoitti:
Mitähän siitä pahimmassa tapauksessa tulee? Tuttava ajoi vastustajan kaistalle omasta syystä, toinen auto törmäsi häneen ja kuljettaja kuoli. Hän selvisi sakoilla.. Missä tapauksissa näistä yleensä syyte nostetaan? Eihän kaikista liikenteenvaarantamisista syytettä nosteta.
epäselväks et mistä tiiät joutuvasi oikeuteen??jos et kerran ole saanu haastetta etkä tiiä et kuka haastaa??
- vaarantaminen
On rikosnimike tapauksessasi. Olet siis ilmeisesti käynyt poliisin luona kuulustelussa asian johdosta tai sitten menet ensin sinne. Täällä saat huomautuksen asiasta tai sakon ellei asia jostain syystä etene esitutkintapöytäkirjana syyttäjälle.
Käräjille en usko tapuksesi päätyvän, selkeältä tuo kuulostaa, sakkorangaistus on odotettavissa.
Vielä tarkennuksena asia mistä moititaan on että tuo kärrisi lähti luistelemaan, sitä vaan ei saa sattua että kärry rupeaa sinua ohittamaan.- minulla
Minä ajoin kapealla tiellä mutkassa aikalaila vasenta ajolinjaa ja tietenkin tuossa mutkassa tuli auto vastaan. Kärryn takapyöriin osu ja olivat väärällä ajolinjalla ja tunnustin syyllisyyteni poliisien paikalla ollessa. Käräjille meni kuitenkin ja sain 20 päiväsakkoa. Kyllä tuo sinunkin asia voi tosiaan käräjille mennä. Ainakin saat 15-25 päiväsakkoa. mitä nyt olen perehtynyt asiani tiimoilta käytäntöihin.
- Usein tienpäällä
Nyt tiedät miltä vastaavanlaisessa tilanteessa saattaa rekkakuskista tuntua, kun kärry lähtee luistaa. Siinä saa tehdä ihmeitä. Joskus voisi auttaa kun saisi painaa kaasua ja saada näin kärryn oikenemaan. Mutta sitten sanotaan heti, että ajoit ylinopeutta, vaikka yritit ainoastaan saada yhdistelmän suoraksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458