oikeusapua

Raipe

Jouduin kk sitten onnettomuuteen, jossa ajamani ajoneuvon peräkärri lähti luistamaan vastaantulijan kaistalle ja vastaantuleva auto törmäsi siihen. Kumpikaan ei loukkantunut. Tie oli erittäin kapea ja liukas, ei hiekotettu eikä suolattu. Nyt minua odottaa haaste oikeuteen. Olisiko kellään tietoa mistä minua voidaan syyttää? En ajanut ylinopeutta.

9

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Upea ajaja

peräkärri syyttää sinua HEITTEILLEJÄTÖSTÄ! Noh?

• Sohvatiikeri

Ja sakot saat.

Miksi sinut on haastettu oikeuteen, ja kuka? Miksei asiaa selvitetty silloin poliisin ja vakuutusyhtiön kanssa? (Siis siten, että olisit myöntänyt syyllisyytesi)

• Raipe

Haastetta en ole vielä saanut, joten sen sisällöstä en osaa sanoa, enkä tiedä haastajasta. Vakuutusyhtiö korvasi törmänneen auton vahingot.

• jpph68

Kyllähän se liikenteen vaarantamisena menee, mutta saako siitä tuomiota on jo toinen homma. Selvinnee sakoilla.

• Raipe

Mitähän siitä pahimmassa tapauksessa tulee? Tuttava ajoi vastustajan kaistalle omasta syystä, toinen auto törmäsi häneen ja kuljettaja kuoli. Hän selvisi sakoilla.. Missä tapauksissa näistä yleensä syyte nostetaan? Eihän kaikista liikenteenvaarantamisista syytettä nosteta.

• aattelin vaan..
        Raipe kirjoitti:

Mitähän siitä pahimmassa tapauksessa tulee? Tuttava ajoi vastustajan kaistalle omasta syystä, toinen auto törmäsi häneen ja kuljettaja kuoli. Hän selvisi sakoilla.. Missä tapauksissa näistä yleensä syyte nostetaan? Eihän kaikista liikenteenvaarantamisista syytettä nosteta.

epäselväks et mistä tiiät joutuvasi oikeuteen??jos et kerran ole saanu haastetta etkä tiiä et kuka haastaa??

• vaarantaminen

On rikosnimike tapauksessasi. Olet siis ilmeisesti käynyt poliisin luona kuulustelussa asian johdosta tai sitten menet ensin sinne. Täällä saat huomautuksen asiasta tai sakon ellei asia jostain syystä etene esitutkintapöytäkirjana syyttäjälle.

Käräjille en usko tapuksesi päätyvän, selkeältä tuo kuulostaa, sakkorangaistus on odotettavissa.

Vielä tarkennuksena asia mistä moititaan on että tuo kärrisi lähti luistelemaan, sitä vaan ei saa sattua että kärry rupeaa sinua ohittamaan.

• minulla

Minä ajoin kapealla tiellä mutkassa aikalaila vasenta ajolinjaa ja tietenkin tuossa mutkassa tuli auto vastaan. Kärryn takapyöriin osu ja olivat väärällä ajolinjalla ja tunnustin syyllisyyteni poliisien paikalla ollessa. Käräjille meni kuitenkin ja sain 20 päiväsakkoa. Kyllä tuo sinunkin asia voi tosiaan käräjille mennä. Ainakin saat 15-25 päiväsakkoa. mitä nyt olen perehtynyt asiani tiimoilta käytäntöihin.

• Usein tienpäällä

Nyt tiedät miltä vastaavanlaisessa tilanteessa saattaa rekkakuskista tuntua, kun kärry lähtee luistaa. Siinä saa tehdä ihmeitä. Joskus voisi auttaa kun saisi painaa kaasua ja saada näin kärryn oikenemaan. Mutta sitten sanotaan heti, että ajoit ylinopeutta, vaikka yritit ainoastaan saada yhdistelmän suoraksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe