tallin

askareet

Miten kauan teillä yleensä menee näissä ns. talli hommissa(ja kuinka monen hevosen hyvinvoinnista vastaat?)?
Näillä "hommilla" tarkoitan siis päiväruuan antamista, karsinoiden siivoamista, lattian lakaisemista jne.
Mielenkiinnosta kyselen sillä joskus tuntuu, että tallissa hurahtaa mielettömästi aikaa, vaikka yrittäisikin tehdä hommat nopeasti.

4

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaappi nro 13

no mulla on issikka pihatossa, joten mun hommat on ainoastaan ratsastus (no se riippuu aina että miten pitkään menee... joskus 30 min, joskus melkien 2 tuntia...:)) mutta sitten harjauksessa yms. varusteiden laitossa menee joskus jopa 30 min!! (tai ainakin näin talvella kun issikan karva sellasta 15 cm pitkää... sieltä vaan purut karvan välistä pois nyppimään...;))
      no tossa nyt oli jota et ees kysyny, mutta karsinan siivouksessa (jota ei tarvitse tehdä joka pvä kska heppa on tainnut itekkii älytä että mami tykkää kun käy "vessassa" ulkona..;D) nii siinä menee jotai 5 min., sitte jään rikkominen ja veden kantaminen nii siinä menee oisko jotai 7 min., ja sitten vähän siinä natural horseman ship väistö-juttuja pikkasen pihattoaidassa nii siinä jotai 5 min., ja sitten tietysti heinän yms. ruokien antaminen niin siinä taitaa mennä jotai about 3 min... en ole mikään hemmoteltu ja hienohelma kakara kuten ehkä kirjoituksestani saattaa tulkita esim. se karsinan putsaus, joka toinen pvä tyhjennän pihattoaidan hepan lantakokkareista vaikka pakkasta olisi -30!! mutta norm. menee aikaa ehkä jotai 10-15 min, jos vain en pidä mtn kiirettä, jos on kiire esim. jonnekin niin minun ei tarvitse kuin käydä kattomassa että pihatto on puhdas (kuten enimmäkseen onkin) ja viskata heinät aidan yli ja rikkoa saavista jää. simsalabim, aikaa meni vain n. 5 min!! :) että se riippuu aika paljon...

• tallityöntekijä

Moikka. kyselit että kauanko menee tallitöissä aikaa. Vastuullani on 30 pollea ja niiden parissa menee koko päivä. Aamulla ensin seitsämältä talliin,heinien ja sapuskoitten jako,ja loimitus(1,5h).. puoli yhdeksältä hevoset tarhoihinsa(1-1,5h)sitten alkaa karsinoiden putsaus ja kuivitus(4,5-5h) ja sitten pollet takasin talliin,loimet pois, heinien ja ruokien jako. neljän viiden aikaan iltäpäivällä loppuu työvuoroni ja tunnit alkaa. että sillai minun päiväni menee.

• *barons*

Nykyisessä tallissa jos teen välillä talleja menee 1,5h seittemän hevosen karsinan kanssa..muuten ei menis niin kauaa,mutta omistaja on niin pikku tarkka että kaikki pikku pallerotkin on otettava pois..pari kertaa tehny sen virheen että tein vähän puol huolimattomasti tallin, niin siitä kyllä sitten sai kuulla..

14 ratsastustallissa kun olin töissä niin ruokkimisiin,karsinan siivouksiin meni yleensä 2,5h jos ei välissä laiskotellu..siellä ei onneksi oltu niin tarkkoja noitten karsinan puhtauksista,kun ne siivottiin kumminkin aamulla ja illalla..

• jen

tallilla aika kuluu yleensä tosi nopeaan mutta tärkeintä on että on hauskaa. Itse hoidan aina lomalla kahden hevosen tallia ja viihdyn siellä koko päivän aamusta iltaan. Olen myös ollut töissä kolmenkymmenen hevosen tallilla se oli paljon rankempaa mutta kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe