bongasin salen eilen

brysselis

Vähän oli apeena ja naama kurtulla.
Harmitteli kun hyvä yritys kusettaa kansaa ei onnistunutkaan vaikka jäskäri oli vannonut etukäteeen että kaikki menee ok kun se hoidetaan sillai sikakolaiseen tyyliin.
Mut sit se sano et kyl se suomen kansa on näköjää niin fiksuu et ei ois arvannu etukäteen... ei maha mitään, on ne paljo fikumpii ku noi jenkit..
pakko se on nyt myöntää..
terveisiä vaan lähetti kaikille ja sano, että häpee nyt vähän pitempää siel ja sitten tulee kaikes hiljaisuudes ehkä myöhemmin käymään jos toi härkimö pyytää...

54

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demaripoitsu

Viina on miesten juomaa, älähän mene isin pullolle luvatta, alkaa nähdä näkyjä ja kuulla harhoja. Jos oikein pahasti käy voi vaikka alkaa itsekin uskomaan niihin. Pudotan sinut nyt maan pinnalle ja vakuutan, että sinulla ei ikinä tule olemaan mahdollisuuksia jutella Sauli Niinistön kanssa. On kuule vähän eri piireissä kuin sinä poikaraasu. Tyydy vaan siellä Kallion nakkikioskilla norkoiluun.

• upeeta...

no voi herran jestas sentää.. sä sentää vaibauduit vastaa mulle... tällasel tavallisel duunaril.. nyt oon kyl tosi ylpee...
        em mä sit taidakaa ol ihan kelvoton

• mist mä sain

fyrkat et pääsin sin brysselii?
        mä ootin et sä oisit sitä ihmetelly kun tällanen tavalline duunari siel liikku...

• poika
        mist mä sain kirjoitti:

mä ootin et sä oisit sitä ihmetelly kun tällanen tavalline duunari siel liikku...

rahat sai ... kaveriltako lainasit ?

• muuten huppelissa
        mist mä sain kirjoitti:

ei rahaa matkusteluun tarvita. Niinistö muuten meni Luxenburgiin, että siinäkin meni vikaan.

• mä sanoin niil
        poika kirjoitti:

rahat sai ... kaveriltako lainasit ?

et lähen salee lohduttaa brysselii niin heti lohkes lentolippu ja sakarahat.. vaik kyl mä yritin sanooo et eiköhän sale maksa ne safkat...
        ne sano et on se hienoo kun mul on noin sosiaalinen mieli... et lyötyy kohtaa löytyy empatiaa....

• sulla kävi
        mä sanoin niil kirjoitti:

et lähen salee lohduttaa brysselii niin heti lohkes lentolippu ja sakarahat.. vaik kyl mä yritin sanooo et eiköhän sale maksa ne safkat...
        ne sano et on se hienoo kun mul on noin sosiaalinen mieli... et lyötyy kohtaa löytyy empatiaa....

munkki ... en oo ikinä saanut mitään , vaikka miten oisin vinkunu . Jos se johtuu pärstäkertoimesta jotenki ...

• sit sinne
        muuten huppelissa kirjoitti:

ei rahaa matkusteluun tarvita. Niinistö muuten meni Luxenburgiin, että siinäkin meni vikaan.

kun meiän miitingi päätty... oikees oot.. mut se sano mulle et hän halus hämätä suomipoikaa eikä kertonu tääl et menee brysselin kautta.. tää oli sellanen kriisipalaveri salen kaa.. kai sä tajuut.. jep, jep... pantiin psyyke taas kohalleen et jaksaa siel pankkiholveis...

• kun ne tunsi
        sulla kävi kirjoitti:

munkki ... en oo ikinä saanut mitään , vaikka miten oisin vinkunu . Jos se johtuu pärstäkertoimesta jotenki ...

niin suurta empatiaa salee kohtaa... niil o sellanen periaate ettei lyötyä saa lyödä...pitää tulla vastaa jos vaa toi budjetti sallii...

• taka-ajatuskii
        sit sinne kirjoitti:

kun meiän miitingi päätty... oikees oot.. mut se sano mulle et hän halus hämätä suomipoikaa eikä kertonu tääl et menee brysselin kautta.. tää oli sellanen kriisipalaveri salen kaa.. kai sä tajuut.. jep, jep... pantiin psyyke taas kohalleen et jaksaa siel pankkiholveis...

aattelin issessein et kun jeesaan sitä nyt niin sit sekin jeesaa mua kun tulee härmään.. jos se nyt enää tuleekaa..
        useinhan se o nii et noi kovikset ei oo saanu empatiaa.. luulee et kaiken saa vaa ottamal.. et on niiku pakko ottaa ku ei muuten saa...

• mun kaa
        kun ne tunsi kirjoitti:

niin suurta empatiaa salee kohtaa... niil o sellanen periaate ettei lyötyä saa lyödä...pitää tulla vastaa jos vaa toi budjetti sallii...

kimppaan , niin lähettäs kahestaan lohduttelee niit poliitikkoi ? ... se vois oll mukavaa , pääsis vähä kattoo maailmaa , ku ei oo suamen rajoje ulkopuolell koskaan ollu .

• sellane kriisipalvelu
        mun kaa kirjoitti:

kimppaan , niin lähettäs kahestaan lohduttelee niit poliitikkoi ? ... se vois oll mukavaa , pääsis vähä kattoo maailmaa , ku ei oo suamen rajoje ulkopuolell koskaan ollu .

kovaa koneneel politikol?..
        kyl mä sit voisi harkita jos sponssi löytyis...
        voishan noi fortumit ja sellaset tulla auttaa siin ekonomiassa...tai sit vaik toi hallis..
        ei sitä toista keikkaa varmaa sossun piikkiin vois tehä...

• kysyy teemulta
        sellane kriisipalvelu kirjoitti:

voishan noi fortumit ja sellaset tulla auttaa siin ekonomiassa...tai sit vaik toi hallis..

tai kimiltäkii... niilhä sitä fyrkkaa o...ja sit ku noi kovii kokeneet on yleensä kokkareit jota teemu ja kimikii edustaa... luulis et ne ois sillai niiku solidaarisii ellei hallis suostu...

• mä voin
        sellane kriisipalvelu kirjoitti:

kysyy sitä sponssii silt Hjallikselt ... se on mun vanha rippikoulukamu . Varmaan tulee tukeen vanhaa kaverii .... kenelt sä kävisit vinkumas fyrkkaa ?

• paikka sit
        mä voin kirjoitti:

kysyy sitä sponssii silt Hjallikselt ... se on mun vanha rippikoulukamu . Varmaan tulee tukeen vanhaa kaverii .... kenelt sä kävisit vinkumas fyrkkaa ?

teemu, kimi ja ... nii ..tietysti säräsvuon jari.. meinas unohtuu.. sehän näit narkkareitki jeesaa... ja sillähä on tuohta rajusti.. ja sellanen jakaja tyyppikii... ei ahnehi itelleen ihan kaikkee vaan jättää pari murua muillekii...
        siin ois jo kolme kovaa nimee...

• muistukii mielee
        paikka sit kirjoitti:

teemu, kimi ja ... nii ..tietysti säräsvuon jari.. meinas unohtuu.. sehän näit narkkareitki jeesaa... ja sillähä on tuohta rajusti.. ja sellanen jakaja tyyppikii... ei ahnehi itelleen ihan kaikkee vaan jättää pari murua muillekii...

et se jari on aika pihi.. jätetää se pois.. joku sano et se o kun laihialain vappuna köyhälle... tippa leipää ja tippa simaa...
        ei se toimi... vähän reilumpi pitäis olla..
        mitä sä luulet tost kimist? onks se oikeesti sosiaaline vai luulenks mä vaa..?

• tietsä vitun
        paikka sit kirjoitti:

hyvä tiimi ...

• ihan nii hyvä
        tietsä vitun kirjoitti:

hyvä tiimi ...

sentää... sehän ois jo ihan supertasoo... mut jos sä oot misukka niin sit voi ehkä niinki sanoo.. mä oisin sit vaa k....n hyvä...
        kyl ehkä ihan pienelkii budjetil pääsis alkuu.. ja sit jos menestyis, esim. sais ton salenkin taas kuntoo sillai et se uskaltais palata suomee niin sillo varmaa sponsorihanatkii aukeis.. eikö?

• jeesaa
        muistukii mielee kirjoitti:

et se jari on aika pihi.. jätetää se pois.. joku sano et se o kun laihialain vappuna köyhälle... tippa leipää ja tippa simaa...
        ei se toimi... vähän reilumpi pitäis olla..
        mitä sä luulet tost kimist? onks se oikeesti sosiaaline vai luulenks mä vaa..?

sill on jotain yhteyksii hjallikseen ... ei vittu !!! Mä huomasii just äsken , ett oon motis tääll saatanan kirjastos ... kukaan ei oo huamannu ... jourunn ny viettää viikonlopun tääll . Luojan kiitos ett kävin toss päiväll lähikaupass ostaas mäyriksen ja on mull viel pualikas pottuu kirkastki ja yks pötkö lauantai makkaraa ... kyll sill pärjää . On ainaki lämmint .... alkaa ramast !

• näyttöö osaamisesta
        ihan nii hyvä kirjoitti:

sentää... sehän ois jo ihan supertasoo... mut jos sä oot misukka niin sit voi ehkä niinki sanoo.. mä oisin sit vaa k....n hyvä...
        kyl ehkä ihan pienelkii budjetil pääsis alkuu.. ja sit jos menestyis, esim. sais ton salenkin taas kuntoo sillai et se uskaltais palata suomee niin sillo varmaa sponsorihanatkii aukeis.. eikö?

ja oikee huippuosaamisest kun ton tason jätkä saatais taas huijaa meikäläisii... kyl sillo tulis bisnemiehetki mukaa.. vissi juttu on... kyl ne rahan käryn haistaa...

• jäit siis
        jeesaa kirjoitti:

sill on jotain yhteyksii hjallikseen ... ei vittu !!! Mä huomasii just äsken , ett oon motis tääll saatanan kirjastos ... kukaan ei oo huamannu ... jourunn ny viettää viikonlopun tääll . Luojan kiitos ett kävin toss päiväll lähikaupass ostaas mäyriksen ja on mull viel pualikas pottuu kirkastki ja yks pötkö lauantai makkaraa ... kyll sill pärjää . On ainaki lämmint .... alkaa ramast !

nalkkiin sin kirjastoo... no mut hyvä toisaalt et o katto pää pääl... onneks ei sale saanu niit kirjastomaksui päälle... muuten olis kallis yö eessä...
        mut jos kova nälkä tulee niin pistä ylähuuli vaa rohkeesta leivä pääl niiku laihial tekevät... se on kuulemma salenkin resepti nälkäisille...tai on ainakin viel ollu...
        mut kriisithä voi kaiken muuttaa...brysselin miitingis vaikutti salekin jotenkin erilaiselt..
        niiku nietzche vai mikä se nyt oli, joku vilosofi kuitenkii..sano et niil joits välitän toivon kärsimyst ja kaikkee ankeeta...mut ei sale enää ehkä sillai taia ajatell tai mistäs sitä viel varmuudel tietää...

• multaki yöunet
        jäit siis kirjoitti:

nalkkiin sin kirjastoo... no mut hyvä toisaalt et o katto pää pääl... onneks ei sale saanu niit kirjastomaksui päälle... muuten olis kallis yö eessä...
        mut jos kova nälkä tulee niin pistä ylähuuli vaa rohkeesta leivä pääl niiku laihial tekevät... se on kuulemma salenkin resepti nälkäisille...tai on ainakin viel ollu...
        mut kriisithä voi kaiken muuttaa...brysselin miitingis vaikutti salekin jotenkin erilaiselt..
        niiku nietzche vai mikä se nyt oli, joku vilosofi kuitenkii..sano et niil joits välitän toivon kärsimyst ja kaikkee ankeeta...mut ei sale enää ehkä sillai taia ajatell tai mistäs sitä viel varmuudel tietää...

kun aattelen sua siel kirjastos... nalkissa ku vanhanen salen kans vaaleissa... heh, heh..
        tiukka nalkki, ei taia laueta... masasta ei oo enää mihimkää... kohta pakko tehdä ahot...
        joo, ku ajattelee niin kyl näit haavottuneit poliitikkoi on enemmänkii... ei työstä oo pulaa...
        mut voi vittu kun mua nyt säälittää toi sun tilanne...yksin siellä oot... et kai pimeetä pelkää sentää... mut kuule, koita tsempata ja kyl tosi mies menee vaik harmaan kiven läpi, eiks nii?
        ja sit huomen pannaa taas meiliä, jep, jep...

• taas koittanu..
        multaki yöunet kirjoitti:

kun aattelen sua siel kirjastos... nalkissa ku vanhanen salen kans vaaleissa... heh, heh..
        tiukka nalkki, ei taia laueta... masasta ei oo enää mihimkää... kohta pakko tehdä ahot...
        joo, ku ajattelee niin kyl näit haavottuneit poliitikkoi on enemmänkii... ei työstä oo pulaa...
        mut voi vittu kun mua nyt säälittää toi sun tilanne...yksin siellä oot... et kai pimeetä pelkää sentää... mut kuule, koita tsempata ja kyl tosi mies menee vaik harmaan kiven läpi, eiks nii?
        ja sit huomen pannaa taas meiliä, jep, jep...

mites sul siel kirjastos yö meni?..jko oot päässy ulos sielt.. jatketaan sit diilii mitä eile kaavaltii... mä siitty tonne havainnoitsija alapuolelle... sielt sä mut löydät jos se tiili viel sua kiinnosta...

• toivo

vankilasta pitkälle näkee. Voi, voi, hyi, hyi kun on kova pakkanen.

• mahtavaa,,,

kyl te sit ootte mahottoman viisait siel.. nii upeita vastauksii et ihan alkaa innostuu.. et ylipäätään otatte yhteyttä, on se hienoo...

• vähänkö

on hyvä juttu, kiitokset.
      =D =D =D :)

• hjuumori.....

:) :) Että myös vastaukset noille toisille. =D

• Havainnoitsija

Kuinka sattuikaan, bongasin Tarjan, Erkin ja Paavon eilen Vantaalla. Ryystivät kaljaa paikallisen baarin kabinetissa. Olivat lähteneet kansan pariin. Eivät olleet kuulemma kestäneet tavallisen rahvaan mölinää ja pyysivät baarin omistajaa järkkäämään kabinetin.
      Totesivat yhteen ääneen, että näitä hölmöjä tuolla baarin puolella pystyy viemään 6-0 vuodesta toiseen. Skoolasivat sille, tilasivat mustan auton ja lähtivät pois, kun köyhien möly närästää!!!

• nyt taas tähän

pääteemaan tuolt eiliselt sivult... yö meni aika huonost kun ol huoli miten sä siel kirjastos pärjäät yön yli...toivon et kuulisin sust jotakii...
      sain muuten salelt tekstarin... se sano et olo o jo parempaa päin... krapula, siis toi vaalikapula viel kuitenki vaivaa... syyllinen olo, sano kun tul lähettyy mukaa toho jäskäri sikakolaisee vedätyksee..tunti ittens vähän niiko natsitasol vajonneeks..

• heräsin just

ja tääl kirjastos yhä olen panttivankina. Onneksi tääl on tietsikka ja pääse nettiin.
        Arvasit muuten oikein että gimmahan mä oon.
        Vai tuli salelta kännyviesti...
        Haukkaan tässä vähän makkaraa ja laitan sit lisää tietoo..
        Ruvetaan kehittämään sitä kriisipalvelua mistä eilen puhuttiin.

• taas...
        heräsin just kirjoitti:

ja tääl kirjastos yhä olen panttivankina. Onneksi tääl on tietsikka ja pääse nettiin.
        Arvasit muuten oikein että gimmahan mä oon.
        Vai tuli salelta kännyviesti...
        Haukkaan tässä vähän makkaraa ja laitan sit lisää tietoo..
        Ruvetaan kehittämään sitä kriisipalvelua mistä eilen puhuttiin.

toimii.. sä oot nyt sit siel kirjastos viikonlopun yli, vai?... voi herran pieksut sentää.. ei kylhän se tänään on auki eikö... totta kai.. nyt mä vast tajuun.. aattelin jo et oot nalkissa niiku toi lokakii, siis se loka-laitinen, joka ny on sairaalas eikä pääse mihinkää sielt..
        sil oli muuten mahtava juttu tai kolumni iltsikassa... kai tierät et on niitä salen sakkikavereita...
        jos viel oot siel kirjastossa niin luehaa ja kerro mitä tuumaat...ja sit mennään siihen kriisipalvelu assiaan..

• lokakin
        taas... kirjoitti:

toimii.. sä oot nyt sit siel kirjastos viikonlopun yli, vai?... voi herran pieksut sentää.. ei kylhän se tänään on auki eikö... totta kai.. nyt mä vast tajuun.. aattelin jo et oot nalkissa niiku toi lokakii, siis se loka-laitinen, joka ny on sairaalas eikä pääse mihinkää sielt..
        sil oli muuten mahtava juttu tai kolumni iltsikassa... kai tierät et on niitä salen sakkikavereita...
        jos viel oot siel kirjastossa niin luehaa ja kerro mitä tuumaat...ja sit mennään siihen kriisipalvelu assiaan..

muuttunut. Ennen teksti oli enempi oikealla ja herrojen puolella. Oli mahtava analyysi salesta. Mulle tuli naisena sellanen olo , että sulla on Lokan kanssa hyvin samankaltainen kuva siitä herrasta.
        Siitä näkee että kriisi jalostaa. Lokahan on uusiutunut mies nyt. Ajattelee kokonaisuutta ja muitakin kuin hyväosasia.
        Se kriisipalveluasia saakin hyvää pontta nyt kun Lokakin paljasti viisautensa, eikö?

• naisen intuitioo
        lokakin kirjoitti:

muuttunut. Ennen teksti oli enempi oikealla ja herrojen puolella. Oli mahtava analyysi salesta. Mulle tuli naisena sellanen olo , että sulla on Lokan kanssa hyvin samankaltainen kuva siitä herrasta.
        Siitä näkee että kriisi jalostaa. Lokahan on uusiutunut mies nyt. Ajattelee kokonaisuutta ja muitakin kuin hyväosasia.
        Se kriisipalveluasia saakin hyvää pontta nyt kun Lokakin paljasti viisautensa, eikö?

vai mikäs se ny on.. sellanen vaisto vaan mikä naisel toimii paremi kun miähel...
        hienoo et sä oot gimma.. tulee sit toi naisenergiaki mukaa siihen kriisijuttuun...
        mä taidanki laittaa salel tekstarin ja kertoo mitä loka siit kirjotti... mut toisaalt voi vaa masentuu lisää mies parka..
        mut onhan sen jo siel Luxenpuris varmaa lukenukkii... voi, voi.. kyl mua vähä itskettää kun aattelen sen kohtaloo ku eilen viel oli nii hyvä miitingi sen kaa siel brysselis ja se oli niiku saanu uutta uskoo et eiköhän tää elämä viel kirkastu..

• meidän on
        naisen intuitioo kirjoitti:

vai mikäs se ny on.. sellanen vaisto vaan mikä naisel toimii paremi kun miähel...
        hienoo et sä oot gimma.. tulee sit toi naisenergiaki mukaa siihen kriisijuttuun...
        mä taidanki laittaa salel tekstarin ja kertoo mitä loka siit kirjotti... mut toisaalt voi vaa masentuu lisää mies parka..
        mut onhan sen jo siel Luxenpuris varmaa lukenukkii... voi, voi.. kyl mua vähä itskettää kun aattelen sen kohtaloo ku eilen viel oli nii hyvä miitingi sen kaa siel brysselis ja se oli niiku saanu uutta uskoo et eiköhän tää elämä viel kirkastu..

tehtävä vielä uusi matka sinne Brysseliin. Alan olla siitä nyt vakuuttunut. Ei sale selviä tästä ihan niin helposti kun luulit. Pikku hiljaa se alkaa tajuta kuinka pahasti tuli sorruttua kansan huijaukseen ja itsekkään, vain omaa etua ajavan politiikan tukemiseen. Se on syvän kriisn paikka, usko pois. Se tulee hitaasti kun tajunta alkaa kypsyä ja tiedostaa sitä, niinkuin sä sanot, sikakolaista likaisuutta mitä se *jäskäri* siellä taustalla harrasti ja johon oli käynyt hakemassa oppia jenkkilästä.

• mä yritin jatkaa
        meidän on kirjoitti:

tehtävä vielä uusi matka sinne Brysseliin. Alan olla siitä nyt vakuuttunut. Ei sale selviä tästä ihan niin helposti kun luulit. Pikku hiljaa se alkaa tajuta kuinka pahasti tuli sorruttua kansan huijaukseen ja itsekkään, vain omaa etua ajavan politiikan tukemiseen. Se on syvän kriisn paikka, usko pois. Se tulee hitaasti kun tajunta alkaa kypsyä ja tiedostaa sitä, niinkuin sä sanot, sikakolaista likaisuutta mitä se *jäskäri* siellä taustalla harrasti ja johon oli käynyt hakemassa oppia jenkkilästä.

tätä viestii ekä sinul mut vähän ajan päästä se poistettii... attele..vai oltiin hyväl asiall..
        ny täytty jatkaa vaan tääl
        ei ois uskonu et tollai sensuuri toimii.. kokkareilla ei humoori riitä.. on niin v...n vakavaa sakkii
        ja et tää sananvapauskii on täl tasol

• totta...
        mä yritin jatkaa kirjoitti:

tätä viestii ekä sinul mut vähän ajan päästä se poistettii... attele..vai oltiin hyväl asiall..
        ny täytty jatkaa vaan tääl
        ei ois uskonu et tollai sensuuri toimii.. kokkareilla ei humoori riitä.. on niin v...n vakavaa sakkii
        ja et tää sananvapauskii on täl tasol

vai poistettiin. No jopas on alas menty. Hyvällä asialla oltiin. Juuri oli kaikki valmiina, Hjallis oli saatu taustoihin, siis salen pelastusjoukkoihin ja hän lupasi yrittää ottaa teemuun ja kimiin yhteyttä jotta saataisiin ne mukaan kun lahetään sinne Luxemburiin valamaan saleen uutta elämänuskoa.
        Mitenkähän meidän pelstusoperaation nyt käy?

• PORVARINAINEN
        totta... kirjoitti:

vai poistettiin. No jopas on alas menty. Hyvällä asialla oltiin. Juuri oli kaikki valmiina, Hjallis oli saatu taustoihin, siis salen pelastusjoukkoihin ja hän lupasi yrittää ottaa teemuun ja kimiin yhteyttä jotta saataisiin ne mukaan kun lahetään sinne Luxemburiin valamaan saleen uutta elämänuskoa.

IHMETTELIN IHAN SAMAA ... MITEN JOKU VOI OLLA NIIN YMMÄRTÄMÄTÖN , ETTEI KÄSITÄ HYVÄLLÄ HUUMORILLA TEHTYÄ ASIAPOHJAISTA KERTOMUSTA . KIRJOITINKIN JO SIITÄ OMAN KOMMENTTINI PALSTALLE . JATKAKAA VAIN SAMAAN MALLIIN . TÄMÄN SANANVAPAUDEN MM. MUUTEN VOISINKIN OTTAA PUHEEKSI SUKULAISTENI KANSSA , JOTKA OVAT EDUSKUNNASSA TÖISSÄ ... MITÄHÄN MIELTÄ HE OVAT .

• saatiin kannustusta
        totta... kirjoitti:

ehkä sheriffin sensuuri iskeeki sen omaa nilkkaa...
        varmaa joku hjalliksen väärinymmärtäjä soittanu ja käskeny poistaa viestit... ei tiiä et sä oot halliksen rippikoulukaveri...
        mihis me nyt jäätiikää..
        niin.. lokaa ei saada mukaan vaik se ois paras kun se on sairaalas...sehän o salen sakkikavereit... voisi tulla muuten kriisiryhmään mukaa...valistaisi sallekin noist porvarivaaroist vaik kyl se ny itekki tajuu... silt vaikutti eilen brysselis...
        meitin yhteisen kriisipalvelun kannalt ois tosi mahtavaa jos onnistuttais pelastaa sale..sit kyl töitä riittäs jatkossakii kun ois saatu hyvä maine..

• sotamies sale
        saatiin kannustusta kirjoitti:

ehkä sheriffin sensuuri iskeeki sen omaa nilkkaa...
        varmaa joku hjalliksen väärinymmärtäjä soittanu ja käskeny poistaa viestit... ei tiiä et sä oot halliksen rippikoulukaveri...
        mihis me nyt jäätiikää..
        niin.. lokaa ei saada mukaan vaik se ois paras kun se on sairaalas...sehän o salen sakkikavereit... voisi tulla muuten kriisiryhmään mukaa...valistaisi sallekin noist porvarivaaroist vaik kyl se ny itekki tajuu... silt vaikutti eilen brysselis...
        meitin yhteisen kriisipalvelun kannalt ois tosi mahtavaa jos onnistuttais pelastaa sale..sit kyl töitä riittäs jatkossakii kun ois saatu hyvä maine..

sanoi Hjallis, rippikoulukaverini.
        Hjallis sanoi että Mattikin voi tulla mukaa kun lähdemme Luxemburgiin salea katsomaan. Siis tietysti vanhanen, ei nykänen.
        Matti kai tekee eskoahot, sanoi Hjallis. porvarit tarvitsevat uutta verta, Matti on menneen talven lumia. Ja se on kai nyt vähän 'löystynytkin' kun tuli pahasti takkiin vaaleissa ja selvisi kuinka pahasti oli arvioinut asiat väärin. Kansa olikin paljon fiksumpaa.

• nasta gimma
        sotamies sale kirjoitti:

Hjallis sanoi että Mattikin voi tulla mukaa kun lähdemme Luxemburgiin salea katsomaan. Siis tietysti vanhanen, ei nykänen.
        Matti kai tekee eskoahot, sanoi Hjallis. porvarit tarvitsevat uutta verta, Matti on menneen talven lumia. Ja se on kai nyt vähän 'löystynytkin' kun tuli pahasti takkiin vaaleissa ja selvisi kuinka pahasti oli arvioinut asiat väärin. Kansa olikin paljon fiksumpaa.

hyvä.. nyt saadaa toi rahotus kuntoo kun hallis ja kumppanit tukee.. ei sossu enää toista matkaa maksa tietenkää... ekan matkan ne ymmärrettävist syistä makso kuten jo kerroin kun olivat sitä mieltä et on se hito hienoo kun joku ajattelee lyötyy ja on valmis lähtee lohduttaa...
        sit ku on saatu sale kuntoo ni aletaa keskittyy toisii poliittisii raatoihi... nithä piisaa varmaa...meiän uudel kriisipalvelul on loistava tulvaisuus... purtsiki jää kakkoseks pian, uskot sä?

• tapasit salen
        nasta gimma kirjoitti:

hyvä.. nyt saadaa toi rahotus kuntoo kun hallis ja kumppanit tukee.. ei sossu enää toista matkaa maksa tietenkää... ekan matkan ne ymmärrettävist syistä makso kuten jo kerroin kun olivat sitä mieltä et on se hito hienoo kun joku ajattelee lyötyy ja on valmis lähtee lohduttaa...
        sit ku on saatu sale kuntoo ni aletaa keskittyy toisii poliittisii raatoihi... nithä piisaa varmaa...meiän uudel kriisipalvelul on loistava tulvaisuus... purtsiki jää kakkoseks pian, uskot sä?

niin sanoit että se oli häpeissään ja alkanut tiedostaa mihin tuli lähdettyä mukaan. Taustalla olikin aika likainen porukka joka ei keinoja kaihtanut: jäskäri ja EVAn EJ ja Ahokin kai. Siis kovat nato-voimat.
        Luulen, että salelle voi tulla syvempi masennus kun se alkaa tiedostaa missä oli kaan mukana. Olen nimittäin kriisityöhön vähän perehtynyt nainen.

• oikei kriisihommiin
        tapasit salen kirjoitti:

niin sanoit että se oli häpeissään ja alkanut tiedostaa mihin tuli lähdettyä mukaan. Taustalla olikin aika likainen porukka joka ei keinoja kaihtanut: jäskäri ja EVAn EJ ja Ahokin kai. Siis kovat nato-voimat.
        Luulen, että salelle voi tulla syvempi masennus kun se alkaa tiedostaa missä oli kaan mukana. Olen nimittäin kriisityöhön vähän perehtynyt nainen.

perehtyny.. no jopas sattu hyvi..
        vai et vois sale mennä huonompaa suuntaa?
        voihan vee... mut toisaalt voi olla hyväkii et vähän romahtaa ja ahistuu.. eiks se ookin muutoksen alku... mitä sanot niiku sanotaa ammatti-ihmisenä..?
        oisko hyvä kattoo joku päivä ja sit ku mies on oikein kuopas ni sit mennä vasta... ja jos toi Lokakii toipuis siihe mennes... kyl se ois hyvä saaha mukaan ku on salen kaveri...
        Loka on nyt ihan uus mies.. kirjottelee hyvii juttui.. sil vois olla hyvä vaikutus saleenki...

• kun koville
        oikei kriisihommiin kirjoitti:

perehtyny.. no jopas sattu hyvi..
        vai et vois sale mennä huonompaa suuntaa?
        voihan vee... mut toisaalt voi olla hyväkii et vähän romahtaa ja ahistuu.. eiks se ookin muutoksen alku... mitä sanot niiku sanotaa ammatti-ihmisenä..?
        oisko hyvä kattoo joku päivä ja sit ku mies on oikein kuopas ni sit mennä vasta... ja jos toi Lokakii toipuis siihe mennes... kyl se ois hyvä saaha mukaan ku on salen kaveri...
        Loka on nyt ihan uus mies.. kirjottelee hyvii juttui.. sil vois olla hyvä vaikutus saleenki...

ottaa niin koiraskin poikii!!!
        Olenhan minä tuota salen touhua ihmetellyt. kovia kriisejä on miehellä ollut kuten vaimon kuolema ja sitten tuo Kao lakin juttu.
        Sitä vaan olen ihmetellyt etteivät ne ole vielä purreet. Ei ole mies muuttunut juurikaan vaan yhä on ajanut ison porvarin asiaa.
        Luulisi, että tuollaiset kovat kolhut pehmentäisi ja avaisi silmiä mutta sale on vain pysynyt itsekkyyden tiellä.
        Jospa nyt tämä kolmas kerta toden sanoo. Jospa nyt alkaisi masennus ja sitten siitä uusi tie.
        Ilman masennusta se ei avaudu, Trgedia on ihmisen uudistaja sanoi jo Aiskhyloskin...

• tiedot näistä
        kun koville kirjoitti:

ottaa niin koiraskin poikii!!!
        Olenhan minä tuota salen touhua ihmetellyt. kovia kriisejä on miehellä ollut kuten vaimon kuolema ja sitten tuo Kao lakin juttu.
        Sitä vaan olen ihmetellyt etteivät ne ole vielä purreet. Ei ole mies muuttunut juurikaan vaan yhä on ajanut ison porvarin asiaa.
        Luulisi, että tuollaiset kovat kolhut pehmentäisi ja avaisi silmiä mutta sale on vain pysynyt itsekkyyden tiellä.
        Jospa nyt tämä kolmas kerta toden sanoo. Jospa nyt alkaisi masennus ja sitten siitä uusi tie.
        Ilman masennusta se ei avaudu, Trgedia on ihmisen uudistaja sanoi jo Aiskhyloskin...

jutuista.. näköjään.. vai et pitää ensteks masentuu ja vast sit tulee muutos..
        joo - toisaalt se on ihan loogistakii... uho ja tuho...
        no, sit ei oo mitää kiirettä sin lussempuriin.. soita nyt sil halliksel viel uuestaa ja sano et strategiois on tapahtunu muutos... ja teemukii saa sit pelata rauhas ja kiskoo taaloja siel anahaimis... eikä kiminkää tarvi uhrata tärkeää aikaa.. voi kiertää kiimasena sitä kehää vaan..
        mä mene nyt kauppaa.. mut palataa ja pysytää linjoil...

• salesta
        PORVARINAINEN kirjoitti:

IHMETTELIN IHAN SAMAA ... MITEN JOKU VOI OLLA NIIN YMMÄRTÄMÄTÖN , ETTEI KÄSITÄ HYVÄLLÄ HUUMORILLA TEHTYÄ ASIAPOHJAISTA KERTOMUSTA . KIRJOITINKIN JO SIITÄ OMAN KOMMENTTINI PALSTALLE . JATKAKAA VAIN SAMAAN MALLIIN . TÄMÄN SANANVAPAUDEN MM. MUUTEN VOISINKIN OTTAA PUHEEKSI SUKULAISTENI KANSSA , JOTKA OVAT EDUSKUNNASSA TÖISSÄ ... MITÄHÄN MIELTÄ HE OVAT .

huolissamme.
        Kiva ajatus tuo kriisiryhmä. Tuen sitä tyttäreni kanssa kovasti. Vaikken olekaan ns. saulilainen niin eihän lyötyä nyt saada lisää lyödä.
        Sauli on paljastunut vain kovaksi porvariksi jolla ei ole sydäntä köyhälle mutta kyllä hänelläkin pitää olla oikeus apuun silloin kun maa romahtaa alta.
        Hyvä sinä 'deekukaveri' ja sun naisystäväsi! Kaikkea hyvää ja menestystä.

• psyyke on
        tiedot näistä kirjoitti:

jutuista.. näköjään.. vai et pitää ensteks masentuu ja vast sit tulee muutos..
        joo - toisaalt se on ihan loogistakii... uho ja tuho...
        no, sit ei oo mitää kiirettä sin lussempuriin.. soita nyt sil halliksel viel uuestaa ja sano et strategiois on tapahtunu muutos... ja teemukii saa sit pelata rauhas ja kiskoo taaloja siel anahaimis... eikä kiminkää tarvi uhrata tärkeää aikaa.. voi kiertää kiimasena sitä kehää vaan..
        mä mene nyt kauppaa.. mut palataa ja pysytää linjoil...

sellanen että se vastustaa totuutta, Siksi kovat faktatkaan eivät mene aina perille. Saulikaan ei ole oppinut kriiseistään vaan jatkaa tuota maailmanlpun evankeliumin julistusta: tuotantoa ja kilpailua kiihdyttämällä muka saadaan kaikille hyvät oltavat.
        Ei se pidä paikkaansa kuten olet voinut lukea monista kirjoituksista, joita täälläkin suomi24 palstoilla on ollut. Siitä seuraa vain laaja-alainen maailmanpalo. Kun markkinavoimat ryöstävät ja raiskaavat planeettaa niin se ei sitä menoa kestä.
        Ja Tastulakin yritti panna sen näkemään faktoja mutta ei sekään tainnut onnistua tai - ehkäpä se hitaasti meneekin perille.
        Sitten siinä on vielä tämä ihmistä syövä puoli mukana: markkinat ottaa niille joilla jo on liiaksikin ja käyttää duunaria vain välineenä. Siksi eriarvoisuus kasvaa ja syrjäytyminen lisääntyy.

• asialla mitään
        lokakin kirjoitti:

tekemistä Loka Laitisen muodonmuutokseen, kysyy yks vaan täältä 'katsomsta*?

Suomeen on nyt tuotu Yhdysvalloista sikäläinen erityisesti demokraatteja kohtaan suunnattu halpamainen painostus ja perusteeton, ala-arvoinen mustamaalaus, jonka pilotointi tapahtui Sauli Niinistön vaalikoneistossa.
        Suomessa on ennenkin käyty tiukkoja presidentinvaaleja. Historia kertoo, että 1956, kun vastakkain olivat K.A. Fagerholm ja Urho Kekkonen ja yksi valitsijamiesääni lopulta ratkaisi, valitsijamiehiä ja –naisia valittaessa käytettiin energiaa, mielikuvitusta ja painomustetta vastapuolen mustamaalaamiseen lentolehtisillä ja huhukampanjoilla. Yleisesti voidaan kuitenkin todeta, että Suomessa on harrastettu rehtiä poliittista kilpaa ja pitäydytty kohtuullisessa asiallisuudessa. Näin tähän saakka.
        Nämä presidentinvaalit olivat laatuaan ensimmäiset Suomessa, jossa kilpailijan parjaaminen ja loanheitto saavutti ammattimaiset mitat: se oli ennalta suunniteltua ja organisoitua. Asialle oli järjestetty tehokkaat ja juuri alatyyliseen loanheittoon erikoistuneet tekijät. Kyseessä on Sauli Niinistön vaalikoneisto.
        Kampanjan vaiettu loanheitto-osasto oli toteutettu amerikkalaisen mallin mukaan. Niinistön kampanjapäällikkö Harri Jaskari oli tiettävästi käynyt erikseen perehtymässä menettelytapoihin Yhdysvalloissa. Strategian olennainen osa olivat vastapuolen persoonaan käyvät ala-arvoiset ja moraalittomat mustamaalausviestit, joita Niinistön kampanjakoneistoon rekrytoidut nuoret nettikirjoittajat tehtailivat.
        Kampanja aloitettiin heti toisen kierroksen käynnistyttyä tekstiviestein ja sähköpostein, ja sitä jatkettiin systemaattisella ja tauottomalla parjauksella Internetin keskustelupalstoilla. Toiminta saavutti uskomattoman laajat mittasuhteet. Se perustui laajoihin, kokoomuksen piiritasolla kautta maan luotuihin puhelinrenkaisiin ja yötä päivää päivystäviin nettikirjoittajiin.
        Niinistön vaalikampanjan amerikkalaisen loanheittokoulutuksen hankkineet pojat ja tytöt kuitenkin erehtyivät pahan kerran. Suomessa ei mennytkään läpi se sama metodi, joka tehoaa sivistystasoltaan alhaisessa USA:ssa.
        Ensimmäinen merkittävä suunniteltu isku oli kuuluisaksi tullut kehitelmä, "vappupuhe", jota ei ollut koskaan pidetty ja jonka luonteista ei kovinkaan kommunistijohtaja ole Suomen historiassa koskaan pitänyt. Sanomaa olisi itse propagandaministeri Göbbelskin kadehtinut. Se noudatti tunnettua ohjetta: moninkertaista valhe niin saat ihmiset uskomaan propagandaasi.
        Tämä Jaskarin ja kokoomuksen johdon häikäilemätön sumutusyritys ei kuitenkaan uponnut arvostelukykyisiin suomalaisiin. Se sai julkisuutta, joka murensi ehdokas Niinistön uskottavuutta ja arvovaltaa. Osa puhelinrenkaaseen alkuun innokkastikin osallistuneista tavallisista sivistyneistä kokoomuslaisista tunsi aivan oikeutetusti tulleensa petetyksi. He olivat tulleet vedetyksi mukaan menettelytapaan, jota he eivät voineet hyväksyä. Sen jälkeen puhelinkampanjoinnilta katosikin pohja.
        Prosessia kuitenkin jatkettiin Internetissä, kuten kaikki keskustelupalstoja seuraavat ovat voineet tyrmistyneenä todeta. Oli valmistettu oikein erikseen Tarja Halosta ja hänen perheenjäseniään häpeällisesti herjaavia törkysivuja, joille nettiin kirjoittava rinki laittoi linkkejään keskustelupalstoilta ja levitti niitä teksti- ja sähköpostiviesteissä. Toimintaa johdettiin ja suunniteltiin Niinistön vaalitoimistosta, ja nuori nörttiporukka oli suorastaan yli-innokasta puuhassaan.
        Kun otetaan huomioon toiminnan organsioituneisuus, on selvää että sitä johdettiin ammattimaisesti. Mistä muualta jos ei ehdokkaan vaalitoimistosta? Voidaankin esittää vakava kysymys, kuinka toiminta saattoi jatkua koko kampanjan ajan, jos se ei ollut ehdokkaan tiedossa. Herää ikävä epäily joka vetää häpeällisen varjon Sauli Niinistön maineen ylle.
        On myös selvää, ettei ”hyvin” tominut lokakoneisto lopeta toimintaansa tähän. Aina löytyy foorumeita, joita voidaan jatkossakin hyödyntää tasavallan presidentiksi valitun Tarja Halosen ja muiden poliittisesti aktiivisten, demokratiaa puolustavien ihmisten parjaamiseksi mediassa. Tämä ei ole kunniaksi kansanvallalle. Jos tämä toiminta edelleen laajenee, kuten on ennakoitavissa, voidaan kysyä, kuka kansalaisista enää rohkenee panna itsensä likoon ja toimii julkisesti vaikuttaen poliittisessa päätöksenteossa vakavalla mielellä. Jääkö aktiivinen kansalaisuus ja osallisuus demokratiasta syrjäytyneiden hörhöjen areenaksi?
        Tällainen toiminta ei ole rakentamassa oikeaa demokratiaa vaan murentaa sitä. On ikävää, että arvoilla Työ, isänmaa ja Jumala esiintynyt Sauli Niinistö juuri rantautti Suomeen uudentyyppisen, systemaattisen ja ala-arvoisen mustamaalauskulttuurin, jolla se ohjaa demokratian pelisääntöjä vasta opettelevia nuoria toimimaan halpamaisella ja demokratiaa haavoittavalla tavalla.
        Tästä Niinistö vaalitoimistoineen on vastuussa ja kansalaisille selityksen velkaa.
        Pudasjärven mies.

• kiimasella
        asialla mitään kirjoitti:

tekemistä Loka Laitisen muodonmuutokseen, kysyy yks vaan täältä 'katsomsta*?

Suomeen on nyt tuotu Yhdysvalloista sikäläinen erityisesti demokraatteja kohtaan suunnattu halpamainen painostus ja perusteeton, ala-arvoinen mustamaalaus, jonka pilotointi tapahtui Sauli Niinistön vaalikoneistossa.
        Suomessa on ennenkin käyty tiukkoja presidentinvaaleja. Historia kertoo, että 1956, kun vastakkain olivat K.A. Fagerholm ja Urho Kekkonen ja yksi valitsijamiesääni lopulta ratkaisi, valitsijamiehiä ja –naisia valittaessa käytettiin energiaa, mielikuvitusta ja painomustetta vastapuolen mustamaalaamiseen lentolehtisillä ja huhukampanjoilla. Yleisesti voidaan kuitenkin todeta, että Suomessa on harrastettu rehtiä poliittista kilpaa ja pitäydytty kohtuullisessa asiallisuudessa. Näin tähän saakka.
        Nämä presidentinvaalit olivat laatuaan ensimmäiset Suomessa, jossa kilpailijan parjaaminen ja loanheitto saavutti ammattimaiset mitat: se oli ennalta suunniteltua ja organisoitua. Asialle oli järjestetty tehokkaat ja juuri alatyyliseen loanheittoon erikoistuneet tekijät. Kyseessä on Sauli Niinistön vaalikoneisto.
        Kampanjan vaiettu loanheitto-osasto oli toteutettu amerikkalaisen mallin mukaan. Niinistön kampanjapäällikkö Harri Jaskari oli tiettävästi käynyt erikseen perehtymässä menettelytapoihin Yhdysvalloissa. Strategian olennainen osa olivat vastapuolen persoonaan käyvät ala-arvoiset ja moraalittomat mustamaalausviestit, joita Niinistön kampanjakoneistoon rekrytoidut nuoret nettikirjoittajat tehtailivat.
        Kampanja aloitettiin heti toisen kierroksen käynnistyttyä tekstiviestein ja sähköpostein, ja sitä jatkettiin systemaattisella ja tauottomalla parjauksella Internetin keskustelupalstoilla. Toiminta saavutti uskomattoman laajat mittasuhteet. Se perustui laajoihin, kokoomuksen piiritasolla kautta maan luotuihin puhelinrenkaisiin ja yötä päivää päivystäviin nettikirjoittajiin.
        Niinistön vaalikampanjan amerikkalaisen loanheittokoulutuksen hankkineet pojat ja tytöt kuitenkin erehtyivät pahan kerran. Suomessa ei mennytkään läpi se sama metodi, joka tehoaa sivistystasoltaan alhaisessa USA:ssa.
        Ensimmäinen merkittävä suunniteltu isku oli kuuluisaksi tullut kehitelmä, "vappupuhe", jota ei ollut koskaan pidetty ja jonka luonteista ei kovinkaan kommunistijohtaja ole Suomen historiassa koskaan pitänyt. Sanomaa olisi itse propagandaministeri Göbbelskin kadehtinut. Se noudatti tunnettua ohjetta: moninkertaista valhe niin saat ihmiset uskomaan propagandaasi.
        Tämä Jaskarin ja kokoomuksen johdon häikäilemätön sumutusyritys ei kuitenkaan uponnut arvostelukykyisiin suomalaisiin. Se sai julkisuutta, joka murensi ehdokas Niinistön uskottavuutta ja arvovaltaa. Osa puhelinrenkaaseen alkuun innokkastikin osallistuneista tavallisista sivistyneistä kokoomuslaisista tunsi aivan oikeutetusti tulleensa petetyksi. He olivat tulleet vedetyksi mukaan menettelytapaan, jota he eivät voineet hyväksyä. Sen jälkeen puhelinkampanjoinnilta katosikin pohja.
        Prosessia kuitenkin jatkettiin Internetissä, kuten kaikki keskustelupalstoja seuraavat ovat voineet tyrmistyneenä todeta. Oli valmistettu oikein erikseen Tarja Halosta ja hänen perheenjäseniään häpeällisesti herjaavia törkysivuja, joille nettiin kirjoittava rinki laittoi linkkejään keskustelupalstoilta ja levitti niitä teksti- ja sähköpostiviesteissä. Toimintaa johdettiin ja suunniteltiin Niinistön vaalitoimistosta, ja nuori nörttiporukka oli suorastaan yli-innokasta puuhassaan.
        Kun otetaan huomioon toiminnan organsioituneisuus, on selvää että sitä johdettiin ammattimaisesti. Mistä muualta jos ei ehdokkaan vaalitoimistosta? Voidaankin esittää vakava kysymys, kuinka toiminta saattoi jatkua koko kampanjan ajan, jos se ei ollut ehdokkaan tiedossa. Herää ikävä epäily joka vetää häpeällisen varjon Sauli Niinistön maineen ylle.
        On myös selvää, ettei ”hyvin” tominut lokakoneisto lopeta toimintaansa tähän. Aina löytyy foorumeita, joita voidaan jatkossakin hyödyntää tasavallan presidentiksi valitun Tarja Halosen ja muiden poliittisesti aktiivisten, demokratiaa puolustavien ihmisten parjaamiseksi mediassa. Tämä ei ole kunniaksi kansanvallalle. Jos tämä toiminta edelleen laajenee, kuten on ennakoitavissa, voidaan kysyä, kuka kansalaisista enää rohkenee panna itsensä likoon ja toimii julkisesti vaikuttaen poliittisessa päätöksenteossa vakavalla mielellä. Jääkö aktiivinen kansalaisuus ja osallisuus demokratiasta syrjäytyneiden hörhöjen areenaksi?
        Tällainen toiminta ei ole rakentamassa oikeaa demokratiaa vaan murentaa sitä. On ikävää, että arvoilla Työ, isänmaa ja Jumala esiintynyt Sauli Niinistö juuri rantautti Suomeen uudentyyppisen, systemaattisen ja ala-arvoisen mustamaalauskulttuurin, jolla se ohjaa demokratian pelisääntöjä vasta opettelevia nuoria toimimaan halpamaisella ja demokratiaa haavoittavalla tavalla.
        Tästä Niinistö vaalitoimistoineen on vastuussa ja kansalaisille selityksen velkaa.
        Pudasjärven mies.

- Luin Kimi Räikkösen verokohtelusta Sveitsissä. Sikäläisen jäjestelmän mukaan ratakilpailu ei ole sallittua, joten Räikkönen on työtön eikä hänen siis tarvitsisi maksaa veroja.
        Sveitsissä asuvat F1-tähdet ovat kuitenkin neuvotelleet viranomaisen kanssa henkilökohtaiset verosopimukset, jotka eivät IS:n mukaan juurikaan käy kukkaron päälle.

Mielestäni tämä on samankaltaista järjestelmän väärinkäyttöä kuin sosiaalihuijareilla kotimaassa. Kimi on saanut kotimaassa ilmaisen peruskoulutuksen, mutta jättää veronsa työstään tuomatta kotimaahan tai ylipäätänsä mihinkään sivistysvaltioon.

Tekeekö urheilullinen harrastus ja ammatti veronkierrosta oikeutetun? Pitäisikö tuollaiset hyvinvoinnin vapaamatkustajat saada kuriin kotimaassaan tai koko EU:ssa?

En nyt arvostele Kimin ratkaisuja. Hänhän hyödyntää järjestelmää, mutta mitä tuomittavaa sitten on sosiaalihuijareissa?
        Useimmat heistä vain yrittävät sinnitellä jokapäiväisessä leivässä.

• puhut viisaast
        psyyke on kirjoitti:

sellanen että se vastustaa totuutta, Siksi kovat faktatkaan eivät mene aina perille. Saulikaan ei ole oppinut kriiseistään vaan jatkaa tuota maailmanlpun evankeliumin julistusta: tuotantoa ja kilpailua kiihdyttämällä muka saadaan kaikille hyvät oltavat.
        Ei se pidä paikkaansa kuten olet voinut lukea monista kirjoituksista, joita täälläkin suomi24 palstoilla on ollut. Siitä seuraa vain laaja-alainen maailmanpalo. Kun markkinavoimat ryöstävät ja raiskaavat planeettaa niin se ei sitä menoa kestä.
        Ja Tastulakin yritti panna sen näkemään faktoja mutta ei sekään tainnut onnistua tai - ehkäpä se hitaasti meneekin perille.
        Sitten siinä on vielä tämä ihmistä syövä puoli mukana: markkinat ottaa niille joilla jo on liiaksikin ja käyttää duunaria vain välineenä. Siksi eriarvoisuus kasvaa ja syrjäytyminen lisääntyy.

mä ihan kalpene sun rinnal.. tällanen pummi ku oon.. mut ohan se toi kimikii aika pummi ku oikein ajattelee, eiks oo?
        mut onneks sossu pitää meikäläisest toistaseks huolta.. ainakii nyt ku sale jää sinne lussempurii... ja eihän se oma vika oo ku töitä ei löyvy.. se kun o tää systeemi kuulemma sellanen et toimii parhaiten 5-10% työttömyyel..
        oohan miäkin lukenu... ihan sitä von riktiiki... se kun on sellanen humaani tyyppi..
        mut sulta vosin oppii tota psykolokiaa... oot niin viisaan olonen... ja tällast pummiikii oot tullu vastaa..jopa nii et yhes tehtäis sitä sale kriisityötä...

• hyvän vaikutelman
        puhut viisaast kirjoitti:

mä ihan kalpene sun rinnal.. tällanen pummi ku oon.. mut ohan se toi kimikii aika pummi ku oikein ajattelee, eiks oo?
        mut onneks sossu pitää meikäläisest toistaseks huolta.. ainakii nyt ku sale jää sinne lussempurii... ja eihän se oma vika oo ku töitä ei löyvy.. se kun o tää systeemi kuulemma sellanen et toimii parhaiten 5-10% työttömyyel..
        oohan miäkin lukenu... ihan sitä von riktiiki... se kun on sellanen humaani tyyppi..
        mut sulta vosin oppii tota psykolokiaa... oot niin viisaan olonen... ja tällast pummiikii oot tullu vastaa..jopa nii et yhes tehtäis sitä sale kriisityötä...

olit aito ja rehellinen, sympaatinen. Me naiset tykätää ressukoista vaikket sä nyt mikään kunnon ressukka olekaan kun osaat noin hyvin ajatella ja olet noin huolissasi salesta.
        Se kertoo paljon miehestä. Siksi uskalsin lähteä ehdottelemaan sulle yhteistyötäkin.
        Ja nyt sanot että olet lukenut von Wriktiäkin!
        Huima suoritus. Silloin voit tajuta jo sellaisiakin juttuja jotka monelle tällä palstalla ovat puhdasta hepreaa.
        Musta sä olet enemmän enkeli kuin piru mieheksi.
        Yritetään saada salestakin enkeli, jooko?
        Jospa tämä kriisi sitä nyt pehmittäisi. Alkaisi silmät aueta.

• kommentti
        lokakin kirjoitti:

'kriisiryhmälle'
        tuli vaan mieleen entiselle porvarinaiselle, että olisikos tässäkin yksi syy sen loka-laitisen uudistuneeseen ajatteluun. Loka on viisas tai älykäs mies ja osaa tarttua oikeisiin asioihin.
        Luin tämän palstoilta.

Tastula haastatteli molempia ehdokkaita taitavasti eikä antanut viedä itseään.
        Erityisesti tämä kostautui Niinistölle, joka on tottunut dominoimaan ja jankkaamaan haastatteluissa ja tenteissä.
        Tastula pystyi pitämään langat käsissään, tiesi, mitä etsi ja mihin halusi vastauksia. Hänellä oli tietoa ja sellainen persoona, jolle nämä asiat olivat jo sisäistyneet.

Jos tiivistää Tastulaa, niin hän toi hastateltavien eteen ns. perimmäisiä kysymyksiä, joista selviytyminen edellytti laaja-alaista maailmankuvaa ja arvomaailmaa.
        Erityisesti ekologisten faktojen esilleotto oli minusta hyvä veto. Meillä ei ole paljon aikaa, tuomiopäivä saattaa olla yllättävän lähellä.
        Sille joka on lukenut aikamme arvostetuimman filosofin ja intellektuellin, von Wrightin näkemyksiä näistä perimmäisistä kysymyksistä ja viimeisistä ajoista, Tastulan esittämät faktat eivät olleet uutta tai yllättävää.

Minulle oli suuri pettymys, ettei Niinistö ollut lukenut Kasvun rajat kirjaa ja että hän muutenkin antoi varsin kehnon kuvan tiedoistaan näissä asioissa, joiden lopulta pitäisi mennä kaiken muun yläpuolelle. Jos tai kun nimittäin planeetta ns. romahtaa, niin on turha puhua enää kasvusta tai puolustaa kilpailu-ja kulutusyhteiskuntaa. Silloin on osattava hypätä pois hukkuvasta laivasta - kuten rotatkin tekevät. Nykymuotoinen kapitalismi on silloin auttamatta tullut tiensä päähän. Mikään rimpuilu ei auta - edessä on paluu post-kapitalistiseen maailmaan, eräänlainen paluu takaisin maalle, josta David Korten puhuu kirjassaan Elämä kapitalismin jälkeen.

Von Wrightin näkemys on realistisempi: ihmisiä pitää valmentaa ja opettaa olemaan hyvällä ja vaarattomalla tavalla joutilaina, työttöminä ja tehottomina koska joudumme hyväksymään rajoja, joita ei voi ylittää tuotannossa ja koska koneellistuminen vähentää työvoiman tarvetta. Heille pitää tarjota yhteiskunnan toimesta sellaista sosiaalista sisältöä elämään, ettei synny henkisiä vaurioita, joita passivoituminen synnyttää. Heitä pitää myös oppia kohtelemaan tasa-arvoisina muiden, siis niiden kanssa, joille työtä vielä riittää. Ja heidän toimeentulonsa on turvattava yhteiskunnassa kuten kaikkien muidenkin mikä tekee monien nyt suunnitteilla olevien asioiden yksityistämisestä kyseenalaisen ellei vaarallisen asian.
        Kaikista huolta pitävän sosiaalisen struktuurin merkitys tulee kasvamaan tulevaisuudessa kun suurella osalla kansaa ei tule olemaan varaa yksityispalveluihin. Myös työajan lyhennys tulisi olla keskeinen tavoite vaikka se juuri nyt on maailmantalouden ahneen kiristysotteen ja tehokkuusilluusion alla jouduttu jopa tämän asian edelläkävijämaassa Ranskassakin purkamaan.

Jäin miettimään voisiko Suomi olla näissä asioissa edelläkävijä, mallioppilas. Miksei voisi. Ja mitä hyötyä siitä olisi pitkällä aikajaksolla jos hylkäisimme taistelun tuotannon kärkimaana ja alkaisimme keskittyä kestävään kehitykseen ja sellaisiin ratkaisuihin, joilla ei tavoitella uutta kasvua vaan tasa-arvoista ja materialistisesti vähemmän antoisaa mutta ekologiset realiteetit huomioonottavaa kestävää tulevaisuutta, josa solidaariset voimat ja arvot nousevat etusijalle kovan kilpailun ja tehokkuuden sijasta onnea tavoiteltaessa.

Yleensä totuudenpuhujalle ei löydy yösijaa, sanotaan. Moni pitää minua utoopikkona mutta siitä ei ole kysymys. Olen enemmänkin realisti ja kovat faktat ohjaavat tätä ajatteluani.
        Mutta ellemme ennakoi tulevaa tilannetta se voi kaatua niskaamme perin tuhoisalla tavalla kuten Jared Diamondin kirja Collapse kertoo.
        Nyt vaaditaan toisenlaista 'sisäistä sankaruutta', ei sellaista suoritusfasismia mitä mm. Sarasvuo tai Saarinen opettavat.

• planeetta..
        sotamies sale kirjoitti:

sanon minä. Vakava katastrofi uhkaa planeetan ekosysteemejä. Markkinavoimat on saatava hallintaan.
        Markkinataloudellahan ei ole koskaan ollut ensisijaisena tavoitteena kenenkään työllistäminen , vaan tuotannon ja sitä kautta saatavien voittojen kasvattaminen .Kaikkein edullisintahan on pitää koko ajan vähintään 4% työttömyyttä .
        Nykyäänhän markkinataloudelle on tyypillistä , että se perustuu toisten luoman valmiin pääoman syömiseen . Eli työntekijää käytetään niin kauan , kunnes on valmis huipputuote markkinoille ja yhtiö pörssissä . Sen jälkeen aloitetaan henkilöstön pienentäminen , vaikka kysymyksessä ei ole missään nimessä kannattamattomuus . Yhtiöillähän , jotka tekevät henkilöstövähennyksiä menee paremmin kuin on koskaan aikaisemmin mennyt . Tällä toimenpiteellä pidetään osakkeidenomistajat tyytyväisinä ja vähemmillä resursseilla enemmän irti voittoa .
        Ja tuhotaan maapallo.

• tekstari

taas..
        ... se sano et olo ei oikein meinaa parantuu vaan kankkunen vain pahenee... krapula, siis toi vaalikapula ... syyllinen olo, sano kun tul lähettyy mukaa toho jäskäri sikakolaisee vedätyksee.. tunti ittens vähän niiko natsitasol vajonneeks..
        mut totta puhuen... kyl ne tosi alas vajoskii siin kamppanjas...haloskatakii yrittivät kommunistii vääntää...

• kans et
        tekstari kirjoitti:

taas..
        ... se sano et olo ei oikein meinaa parantuu vaan kankkunen vain pahenee... krapula, siis toi vaalikapula ... syyllinen olo, sano kun tul lähettyy mukaa toho jäskäri sikakolaisee vedätyksee.. tunti ittens vähän niiko natsitasol vajonneeks..
        mut totta puhuen... kyl ne tosi alas vajoskii siin kamppanjas...haloskatakii yrittivät kommunistii vääntää...

kyl he oli vanhasen kaa kimpas.. oli tarkotus panna maa uuteen uskoo... vähän niiku lalli siel köyliön jääl...
        - mut on kuulemma niin kovapäisii nää mettäsuomalaiset pakana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe