Paras sanoitus?

motoboltsi

Motörheadista puhuttaessa kiinnitetään aika harvoin huomiota Lemmyn sanoituksiin, mikä on melkoinen häpeä sillä äijän kynästä on sentään lähtenyt melkoinen liuta mainioita riimityksiä. Ja monissa biiseissä on jopa ihan "sanomaa" myös.

Biisit käsittelevät usein sotaa, mutteivät kuitenkaan ihailevassa mielessä. Lemmyn sanoituksissa ei yleensä ruikuteta elämän kurjuutta vaan mennään täydellä höyryllä eteenpäin (Bomber, Locomotive) tai potkitaan persuksille tyyliin: pää pystyyn - kerää hampaat ja jatka matkaa! (Stand, Dancing On Your Grave).

Pannaanpa siis galluppi pystyyn: Paras Motörhead-biisi sanoituksen osalta? Itse äänestän biisiä Out Of The Sun, jonka voisi tulkita esim. kuvaukseksi Lemmystä itsestään sukupolvensa viimeisenä todellisena rockjääränä.

16

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jota ei koskaan kuule keikoilla:
      Don't let Daddy kiss me
      Pedofiliasta kertova loistava kipale

      • fanittaja32

        Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??


      • fanittaja32 kirjoitti:

        Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??

        ...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.


      • Fanittaja32
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.

        Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
        Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
        Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.


      • Fanittaja32 kirjoitti:

        Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
        Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
        Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.

        En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.


      • motoboltsi
        TouchOfEvil kirjoitti:

        En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.

        Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.


      • motoboltsi kirjoitti:

        Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.

        Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.


      • fanittaja32
        TouchOfEvil kirjoitti:

        Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.

        Kyllä se mulle ainakin on nostattanut voimakkaita tunteita lähinnä sinne toiseen suuntaan.
        Mutta sellaista se on, jatkakaa!


      • Meredith

        Loistava biisi, harvoin kestää kuunnella kun tulee joka kerta tippa linssiin...


      • Bomber
        Fanittaja32 kirjoitti:

        Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
        Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
        Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.

        Onx nyt kyse sävellyksestä vai sanoituksesta? Ilmeisesti sanoituksesta kun niin on kerta tää ketju aloitettu?

        Vai joku nilkki yrittää viisastella?


    • mystery

      Parhaat sanat ja fiilis löytyvät biisistä "one more fucking time". Sitä on käytetty jopa "häävalssin parempana korvikkeena"

    • hahahauska

      Ennen oli mun mielestäni sanoitukset huumorintajuisempia. Että sellasta vaan.

    • Fats Eddie

      Fast And Loose on tyylikäs mouruamislaulu. Ei mitään tyhjää seksiuhoa vaan jopa runollista syväanalyysia siitä ihtestään.

    • Nimimerkki

      Ace of Spades on klassinen rokkilaulu jossa on kaikki sanat lyhyesti ja ytimekkäästi oikeassa järjestyksessä.

    • Bruce Dickinson

      Ehdottomasti

    • Saffari

      Siinä on sanomaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe