Motörheadista puhuttaessa kiinnitetään aika harvoin huomiota Lemmyn sanoituksiin, mikä on melkoinen häpeä sillä äijän kynästä on sentään lähtenyt melkoinen liuta mainioita riimityksiä. Ja monissa biiseissä on jopa ihan "sanomaa" myös.
Biisit käsittelevät usein sotaa, mutteivät kuitenkaan ihailevassa mielessä. Lemmyn sanoituksissa ei yleensä ruikuteta elämän kurjuutta vaan mennään täydellä höyryllä eteenpäin (Bomber, Locomotive) tai potkitaan persuksille tyyliin: pää pystyyn - kerää hampaat ja jatka matkaa! (Stand, Dancing On Your Grave).
Pannaanpa siis galluppi pystyyn: Paras Motörhead-biisi sanoituksen osalta? Itse äänestän biisiä Out Of The Sun, jonka voisi tulkita esim. kuvaukseksi Lemmystä itsestään sukupolvensa viimeisenä todellisena rockjääränä.
Paras sanoitus?
16
2877
Vastaukset
...jota ei koskaan kuule keikoilla:
Don't let Daddy kiss me
Pedofiliasta kertova loistava kipale- fanittaja32
Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??
fanittaja32 kirjoitti:
Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??
...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.
- Fanittaja32
TouchOfEvil kirjoitti:
...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.
Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa. Fanittaja32 kirjoitti:
Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.
- motoboltsi
TouchOfEvil kirjoitti:
En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.
Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.
motoboltsi kirjoitti:
Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.
Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.
- fanittaja32
TouchOfEvil kirjoitti:
Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.
Kyllä se mulle ainakin on nostattanut voimakkaita tunteita lähinnä sinne toiseen suuntaan.
Mutta sellaista se on, jatkakaa! - Meredith
Loistava biisi, harvoin kestää kuunnella kun tulee joka kerta tippa linssiin...
- Bomber
Fanittaja32 kirjoitti:
Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.Onx nyt kyse sävellyksestä vai sanoituksesta? Ilmeisesti sanoituksesta kun niin on kerta tää ketju aloitettu?
Vai joku nilkki yrittää viisastella?
- mystery
Parhaat sanat ja fiilis löytyvät biisistä "one more fucking time". Sitä on käytetty jopa "häävalssin parempana korvikkeena"
- hahahauska
Ennen oli mun mielestäni sanoitukset huumorintajuisempia. Että sellasta vaan.
- Fats Eddie
Fast And Loose on tyylikäs mouruamislaulu. Ei mitään tyhjää seksiuhoa vaan jopa runollista syväanalyysia siitä ihtestään.
- Nimimerkki
Ace of Spades on klassinen rokkilaulu jossa on kaikki sanat lyhyesti ja ytimekkäästi oikeassa järjestyksessä.
- Bruce Dickinson
Ehdottomasti
- Saffari
Siinä on sanomaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409