Paras sanoitus?

motoboltsi

Motörheadista puhuttaessa kiinnitetään aika harvoin huomiota Lemmyn sanoituksiin, mikä on melkoinen häpeä sillä äijän kynästä on sentään lähtenyt melkoinen liuta mainioita riimityksiä. Ja monissa biiseissä on jopa ihan "sanomaa" myös.

Biisit käsittelevät usein sotaa, mutteivät kuitenkaan ihailevassa mielessä. Lemmyn sanoituksissa ei yleensä ruikuteta elämän kurjuutta vaan mennään täydellä höyryllä eteenpäin (Bomber, Locomotive) tai potkitaan persuksille tyyliin: pää pystyyn - kerää hampaat ja jatka matkaa! (Stand, Dancing On Your Grave).

Pannaanpa siis galluppi pystyyn: Paras Motörhead-biisi sanoituksen osalta? Itse äänestän biisiä Out Of The Sun, jonka voisi tulkita esim. kuvaukseksi Lemmystä itsestään sukupolvensa viimeisenä todellisena rockjääränä.

16

2896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...jota ei koskaan kuule keikoilla:
      Don't let Daddy kiss me
      Pedofiliasta kertova loistava kipale

• fanittaja32

Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??

• fanittaja32 kirjoitti:

Siis kauhein MH biisi mitä maailma päällään kantaa! Olihan toi edellinen vitsi, olihan??

...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.

• Fanittaja32
        TouchOfEvil kirjoitti:

...se olis vitsi?? Itselläs taitaa olla joku ongelma, jos et siedä kyseistä biisiä kuulla. Kyllä mä lähinnä kuuntelen Motörheadin rokkirämpytyksiä, ne toimii aina, mutta tuon biisin kun kuulin...sitä tavallaan pysähty kuuntelemaan ja ehkä vähän ihmettelemäänkin. Puhuttava kappale. Ei voi mitään. Anteeksi, jos nyt voit huonosti, mutta koita kestää.

Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
        Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.
        Näin sen vaan on & hauskaa päivän jatkoa.

• Fanittaja32 kirjoitti:

Olen kuunnellut jo Motörheadiä ennenkuin olet edes syntynyt, joten älä siellä piipitä. :)
        Ei mulla ole ongelmia, mutta rehellisyyden nimessä toi "...Daddy Kiss Me" on aivan karmeaa kuraa verrattuna bändin muuhun tuotantoon.

En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.

• motoboltsi
        TouchOfEvil kirjoitti:

En rupea väittelemään. Se on niiiin tylsää.

Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.

• motoboltsi kirjoitti:

Makuasioista kannattaa aina kiistellä, mutta tässä tapauksessa muistuttaisin, että Lemmy itse kertoi tarkoittaneensa ko. biisin jonkun naisrokkarin laulettavaksi. Kun kukaan ei sitä kuitenkaan uskaltanut ottaa, niin Lemmy päätti että biisi on liian hyvä jätettäväksi pöytälaatikkoon. Ja ei kai se ollut väärä päätös, jos biisi on kerran monelle kolahtanut. Biisit, joista joko tykätään tai joita vihataan, eivät ainakaan ole tyhjänpäiväisiä ja merkityksettömiä. Kaikkien fanienkaan ei tarvitse tykätä kaikista biiseistä.

Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.

• fanittaja32
        TouchOfEvil kirjoitti:

Silloin, kun biisi tuottaa voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen, se on onnistunut kappale.

Kyllä se mulle ainakin on nostattanut voimakkaita tunteita lähinnä sinne toiseen suuntaan.
        Mutta sellaista se on, jatkakaa!

• Meredith

Loistava biisi, harvoin kestää kuunnella kun tulee joka kerta tippa linssiin...

• Bomber
        Fanittaja32 kirjoitti:

Onx nyt kyse sävellyksestä vai sanoituksesta? Ilmeisesti sanoituksesta kun niin on kerta tää ketju aloitettu?

Vai joku nilkki yrittää viisastella?

• mystery

Parhaat sanat ja fiilis löytyvät biisistä "one more fucking time". Sitä on käytetty jopa "häävalssin parempana korvikkeena"

• hahahauska

Ennen oli mun mielestäni sanoitukset huumorintajuisempia. Että sellasta vaan.

• Fats Eddie

Fast And Loose on tyylikäs mouruamislaulu. Ei mitään tyhjää seksiuhoa vaan jopa runollista syväanalyysia siitä ihtestään.

• Nimimerkki

Ace of Spades on klassinen rokkilaulu jossa on kaikki sanat lyhyesti ja ytimekkäästi oikeassa järjestyksessä.

• Bruce Dickinson

Ehdottomasti

• Saffari

Siinä on sanomaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      87
      1919
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1750
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      51
      1390
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      47
      1337
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      126
      1237
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1232
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      106
      1057
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      23
      1012
    9. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      955
    10. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      59
      952
    Aihe