Mihin puolueeseen liittyisin ?

eksynyt

Onko tämä hyvä puolue ?

25

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

riidellään liikaa

• juuri uutta....

Nimeksi tulee kai tietoyhteiskuntapuolue. Se toimii Karpelan tekijänoikeuslain kaltaisia yksityisten tietomonopolien legitimointipyrkimyksiä vastaan.

Jos olet älykkäämmänsorttinen liity siihen.

Jos taas olet vähän yksikertainen liity demareihin. Jos enemmän yksinkertainen niin Keskustaan. Jos sinulla ei ole aivoja ollenkaan vaan tottelet talouden komentosanoja kuin opetettu koira, liity Kokoomukseen.

• eksynyt

niijaan ja kiitän.

• siis nokka

kohti demareita

• keskustaan

joo

• mene pois
        keskustaan kirjoitti:

joo

vasen tai oikea laita on hyvä sentrifugissakin, vai oliko se separaattori...

• moniarvoinen

täällä saa ajatella vapaasti laidasta laitaan.
      Vailla vasemmisto - tai oikeisto propagandaa.
      Saa tuoda mielipiteensä reilusti julki leimaantumatta. Tervetuloa.

• PumpMyPirtu

Eniten paikkoja kaikilla kelloilla mitattuna.

• puolue ...

ihmisten asialla = ei wanhojen puolueiden eliitin asialla

• käytännöllinen

1. Jos Sinulla on paljon pääomatuloa ja vähän palkkatuloa, on parhaiten etujasi ajanut aina Kepu, (nykyisin myös Demarit suosivat pääomatulonsaajia).

2. Jos Sinulla on keskiverto ansiotulot tai yrittäjätuloa ja huomaat ettet saa juuri muuta tukea valtiolta kuin lapsilisät on asioitesi perään yrittänyt katsoa Kokooomus.

3. Jos olet hyvintoimentuleva ammattilainen kannattaa liittyä Demareihin ja SAK:hon.

4. Jos olet työtön ja tunnet tippuneesi kelkasta, niin en tiedä ketä sitten kannattaisi äänestää, ehkä Vasemmistoliittoa.

5. Jos olet töissä tutkijana yliopistolla, tai on muuten vaan humanistinen koulutus niin vihreät voisi olla hyvä vaihtoehto.

• Selene

Keskusta on suomalainen puolue. Monikansallisilla puolueilla on nykyisin valmiita universaaleja ideologiaformaatteja. Niitä ei tarvitse soveltaa paikallisiin oloihin. Vain Keskustalla on siis suomalainen ulkopoliittinen linja, jota Halonen tosin toteuttaa nykyisissä oloissa loistavasti huolimatta siitä, että Keskusta itse on enää hädin tuskin ulkopolitiikkalukutaitoinen. RKP on aina laadukas - ei mennyt puolueena mukaan tähän ad hoc Lapuan liikkeeseen.

• mansikkiko ?

en osaa päättää

• .Mustikki
        mansikkiko ? kirjoitti:

en osaa päättää

Meillä on Puolukkiko.

• lehmäkauppias
        .Mustikki kirjoitti:

Meillä on Puolukkiko.

Ja vie maatalousnäyttelyyn kyllä joku herra käy
        sen pyllyn nuolemassa ja sen jälkeen ostaa sen!

• se on
        lehmäkauppias kirjoitti:

Ja vie maatalousnäyttelyyn kyllä joku herra käy
        sen pyllyn nuolemassa ja sen jälkeen ostaa sen!

ihan jees

• Selene
        mansikkiko ? kirjoitti:

en osaa päättää

jos kyse on ainoasta lehmästäsi.

• Jaba_43

Tutustu kaikkien puolueiden ohjelmiin. Se vie aikaa ja vaatii harrasta mieltä, mutta muutakaan tapaa ei ole selvittää itselleen, mihin puolueet sanovat pyrkivänsä ja mitä ne pitävät tärkeinä.

Seuraa puolueiden toimintaa mediasta. Arvioi, miten toiminta synkkaa yhteen ohjelmien ja arvomaailman kanssa.

Ja sitä mukaa, kun joku puolue alkaa näyttää muita kehnommalta, niin vedä sen yli viiva.

Liity sitten siihen puolueeseen, joka jää listassa viimeisenä ilman ylipyyhkimistä.

• individi

Eikös puoluejohtajan viimeisin kannanotto kuitenkin ole ratkaisevin seikka puolueen valitsemisen, ja siinä pysymisen kannalta? Näin olisin ymmärtänyt ajattelusi. Ja jos näin ei olisi, puoluevaihdokset olisivat periaatteessakin mahdottomia?

• Jaba_43
        individi kirjoitti:

Eikös puoluejohtajan viimeisin kannanotto kuitenkin ole ratkaisevin seikka puolueen valitsemisen, ja siinä pysymisen kannalta? Näin olisin ymmärtänyt ajattelusi. Ja jos näin ei olisi, puoluevaihdokset olisivat periaatteessakin mahdottomia?

Kyllä puoluejohtaja on olennainen, mutta minulle se ei ole ratkaiseva. Olen kannattanut kokoomusta, vaikka jäsenyydestä erosinkin puoluejohdon toiminnan vuoksi.

Olen koettanut muodostaa omat mielikuvani puolueista laajemmalta pohjalta, mitä puolueiden personoituminen niitä johtaviin henkilöihin antaa.

Asiat ratkaisevat, eivät niinkään ihmiset.

• individi
        Jaba_43 kirjoitti:

Kyllä puoluejohtaja on olennainen, mutta minulle se ei ole ratkaiseva. Olen kannattanut kokoomusta, vaikka jäsenyydestä erosinkin puoluejohdon toiminnan vuoksi.

Olen koettanut muodostaa omat mielikuvani puolueista laajemmalta pohjalta, mitä puolueiden personoituminen niitä johtaviin henkilöihin antaa.

Asiat ratkaisevat, eivät niinkään ihmiset.

Eli tavallaan kaikki toiminta, jolla pyritään vaikuttamaan, on vaikuttamista puolueen ulkopuolelle. Varsinaiset jäsenet ja vakaumukselliset (kuten sinä), ovat tatuoineet puolueen nimen sieluunsa. Puolue ei muutu, vaikka puolueohjelmat lähenevät toisiaan.

Annat kuitenkin aika kovasti vauhtia Heinäluomalle, vaikka puolue sinänsä on joltisenkin samanoloinen, kuin se oli Lipposen aikana. Olisin ollut näkevinäni persoonan (tai historian) aiheuttamaa lisätaakkaa arvioissasi Heinäluomasta?

• uraliin

Punainen jäsenkirja ja riviin, jos saan pyytää.

• meissä on

ryhtiä ja selkärankaa. Kepu on paras ja parsa on yksi vihanneksista joita tuotamme.

• Anonyymi

Liity perussuomalaisiin ja unohda kepu.

• Anonyymi

Pysy kaukana Putin-puolueesta Vasemmistoliitosta. Paljastunut Putin tukijaksi. Kommari ja puoli-kommarit valehtelee.

• Anonyymi

Pidäpäs jo Kremlin käki turpasi kiinni!

"VKK on osa keskustaa"

-Pankkomajuri-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe