Minulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä. Ja oireet ovat pahentuneet nyt viime kuukauden aikana. Eli oireina minulla ovat joskus vatsakipu, ulostaessa tunne, ettei suoli tullut kokonaan tyhjäksi ja limaa tulee myöskin.
Mutta minulla on oireena ulostamisen jälkeen suolessa tai takamuksessa kuin sit särkisi tai siellä olisi painetta. Eli onko tuo peräpukamien oireita? Ja eikö verta saata myöskin tulla, jos on peräpukamat?
Menkkojen aikaan nuo kaikki oireet ovat pahempia! Mutta mihin mielestänne oireeni viittaavat? Tällä hetkellä olen aika huolissani noista ja sehän tietenkin pahentaa vaan vatsan toimintaa..
peräpukamat ja ärtynyt suoli
3
9599
Vastaukset
- ärsyttävä mäihä
Mutta oireita peräsuolessa ei aiheuttanut pukamat vaan peräsuolen haavauma. Aluksi se ei ollut kipeä mutta nyt on yhtä tuskaa. Mulle suositeltiin massiivista leikkausta mutta en mene koska kukaa takaa että uudet haavat paranisivat yhtään sen paremmin? Kandee käydä tutkimuksissa (huom. kaikki lääkärit ei löydä haavaumaa helposti!) ja sitten nitraattivoidetta kehiin jos haavauma löytyy, sillä ois aiemmin munkin tapauksessa voitu pelastaa paljon!
- vikaa
Niin mien tuo virallisesti todetaan , mulla ihmevatsavaivoja mille ei selitystä löydy, tutkimuksia tehty ja jotain kuitenkin on vikaakin papreissa- mutta missään ei lue että se oisi ärtynytsuolijuttu- lääkäri vaan sanoi sen että inulla voiolla se. Eli pitäskö se pistää papereihin, miten hoidetaan, ja onko työhön tms muuhun elämään rajoituksia tai merkitystä ? Mulla se verentulo, pukamia sisällä, ja polyyppeja, kahdessa jotain adenoomatubulaaria-eikai se vielä ole kauhenavaarallista tietääkseni, sit ruokatoeventulehdus myös, ja verta myös jos yskii kovasti - kurkusta arvelivat taas kun ei löytynyt oikein muuta. Alkaa vähän tympiä nämä arvelut...
- syvällä kokemuksen rinta ää...
Minullakin oli tunne siitä, ettei suolen tyhjene ulostuksen yhteydessä ja paikkansa piti.Hoksasin käsisuihkusta oivan "suolentyhjantäjän".Tyyli on seuraavanlainen:Osta toinen puhelinosa suihkuusi, koska muista hygienia.Jos omistat ammeen tai sen korkeudella olevan tuolin, niin toimitus helpottuu 50%.Istut vain suihkun päällä siten, että tunnet kuinka vesi virtaa suoleesi.Kiirehdisitte rynnistämään vesi ja uloste wc-altaaseen (pyttyyn),jos kerkeät. Kiirettä pitää.Itse toteutan toimenpiteen wc-altaala istuen ja puristan suihkun puhelinosaa peräreikää vasten.Ja taas vesi virtaa suoleen.Ulosteen ulos tulo onkin nyt helpompaa.Tässä on se vaara,että suoli tulee riippuvaiseksi huuhtelusta.Kokeile auttaisiko sinua apteekista saatavat laktaasit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277