Simputtajat intin jälkeen

Jääkäri -88

Yksi hyvä konsti simputtajia vastaan on muistuttaa heitä siitä, että elämää on myös intin jälkeen. Varusmiesjohtajissa oli omana alkosaikanani niitä, jotka oli jotenkin tuttuja siviilistä, mutta muuttuneet intissä valtaa saatuaan kusipäiksi. Kun hommat karkas käsistä, jakaverit tuli lomilla vastaan, riitti se, että kerrottiin tulevista toimenpiteistä lopettamaan simputksen. Elämää on intin jälkeenkin ja sen jälkeen ne kusipäät on taas ihan tavallisa mulkkuja...

7

2810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappiherra

      Ollessani pataljoonan pu-harjoittelijana yksi juoppo aloi mossottamaan iltalomilta kännissä tullessa ja roikkui räihinäremmissäni(silloin oli se vino remmi rinnan yli),uhkaili intin jälkeen hakkaavansa minut .

      Minä pyyyhin jepellä hiukan tuvan lattioita ja pistin punkan alle sen.Sanoin että kun osaa olla hiljaa saa tulla pois.
      Se yllättyi niin että tuli kiltti poika ja yhteistyö sujui jatkosssa hyvin :)

      Jos simputtamisesta puhutaan niin silloin 35 vuotta sitten sitä hiukan oli mutta vähän ...;)
      Hiukan vain kusiluistimissa talvipakkasella villakoiria keskellä yötä haudattiin.
      Hieno paikka, hyvät muistot ja kaikki intin käyneet ovat kavereita intin jälkeen.
      Poislukien nämä piipertäjät ja poninhäntäpojat ja kieltäytyneet.

      • Nzal

        Mitä vikaa on poninhännässä, pitäisikö letin roikkua sitten naamarin edessä?


    • Vänrikki

      Se on joko hyvä tai huono juttu että menee armeijaan lapsuuden kotipaikkakunnan lähelle.

      Ennenhän sotilas-status jatkui tiettyjen rikosten suhteen vielä reservissä, muttei ymmärtääkseni enää. Siis jos sotilaana pahoinpitelet törkeästi esimiehen, niin rangaistus on todella kova, reservissä ei ole niin kova, mutta saattaa tulla ehdollista vankeutta (jos jäät kiinni). Käytännössä tietysti moni ei jää, en silti suosittele mihinkään rikokseen tietenkään ryhtymään, mutta kyllähän sitä tapahtuu jonkin verran että entinen alikersantti hakataan sairaalakuntoon, etenkin silloin kun simputus ei ollut niin selvästi rikos

      • Vartiainen

        Ei tarvi olla pienellä paikkakunnalla. Itse kävin intin Vekaralla ja asun Helsingissä. Armeijan jälkeen olen kahta alikessua vetänyt turpaan niin että raikaa, toista ravintolassa ja toista ihan vaan kadulla vappuna.

        Mikä hauskinta, niin toiselle näistä varotin jo inttiaikana että "ei ole näkemistä siviilissä, jos vittuilu ei lopu". Vittuilu ei siis loppunut, mutta näkeminen siviilissäkin tuli vastaan :)


      • Reservisti
        Vartiainen kirjoitti:

        Ei tarvi olla pienellä paikkakunnalla. Itse kävin intin Vekaralla ja asun Helsingissä. Armeijan jälkeen olen kahta alikessua vetänyt turpaan niin että raikaa, toista ravintolassa ja toista ihan vaan kadulla vappuna.

        Mikä hauskinta, niin toiselle näistä varotin jo inttiaikana että "ei ole näkemistä siviilissä, jos vittuilu ei lopu". Vittuilu ei siis loppunut, mutta näkeminen siviilissäkin tuli vastaan :)

        Tuli yks entisistä jääkäreistä urpoilee tuhannen päissään kapakassa. Tempasin otalla päähän ja poikahan tippu siihen. Meinas kusipää vielä syytteen nostaa mut peru sen sit. Eipä paljoo moikkaile vaikka tulee kaupungilla vastaan.


      • alikessun
        Vartiainen kirjoitti:

        Ei tarvi olla pienellä paikkakunnalla. Itse kävin intin Vekaralla ja asun Helsingissä. Armeijan jälkeen olen kahta alikessua vetänyt turpaan niin että raikaa, toista ravintolassa ja toista ihan vaan kadulla vappuna.

        Mikä hauskinta, niin toiselle näistä varotin jo inttiaikana että "ei ole näkemistä siviilissä, jos vittuilu ei lopu". Vittuilu ei siis loppunut, mutta näkeminen siviilissäkin tuli vastaan :)

        olisikin pitänyt tarjoilla ilmeisesti aamukaffet tuommooselle neidille sänkyyn ja antaa mekko päälle kun ei ees vittuilua kestä ei ees armeijassa
        kihihiii.......

        vieläkös asut kaapissa :P


      • saa...
        alikessun kirjoitti:

        olisikin pitänyt tarjoilla ilmeisesti aamukaffet tuommooselle neidille sänkyyn ja antaa mekko päälle kun ei ees vittuilua kestä ei ees armeijassa
        kihihiii.......

        vieläkös asut kaapissa :P

        ... jos pystyy kestämään seuraukset kuin mies. Vähän ohut pohja lähteä pullistelemaan, jos on vain natsat suojana.

        Kaverihan kesti vittuilun hyvin, kun ei vetänyt heti turpaan intissä ollessa, vaan odotti suotuisampaa tilaisuutta -- varo vain, ettei napsahda omalle kohdallesi.

        Ihan pienenä vinkkinä, että oikeastaan vittuilun kuuntelemiseen ei ole oikeilla miehillä mitään tarvetta -- tämän kun muistat, niin saatat vielä elämässäsi säästyä liemidieetiltä; siinä tilanteessa et enää hihittele kuin pikkutyttö.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe