Kotiloita...

Miekkiss

Huomasin että mun akvassa on jotain kummia kotiloita... Mistä ne tuli, ku ei niitä ollu aluksi??? Onko jotain haittaa??? Vai hyötyä??? Kertokaa...

T.Tietämätön...

9

1844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeca

Oletko ostanut uusia kasveja? Kasvien mukana tulee yleensä kotiloita. Ainakin kierteis sarvikotilot ovat hyödyllisiä, koska ne syövät levää ja kuohkeuttavat hiekkaa :D

• Miekkiss

Olen juuri perustanut akvaarioni ja ostin myös tietenkin kasveja... en usko että ne ovat kierteisarvikotiloita..erilaisia... mutta mitä???

• Eeca
        Miekkiss kirjoitti:

Olen juuri perustanut akvaarioni ja ostin myös tietenkin kasveja... en usko että ne ovat kierteisarvikotiloita..erilaisia... mutta mitä???

Onko niillä kierteitä kuoressa? Katsopa tästä linkistä, mitä lajia ne muistuttavat:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049

• Miekkiss
        Eeca kirjoitti:

Onko niillä kierteitä kuoressa? Katsopa tästä linkistä, mitä lajia ne muistuttavat:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049

Kiitos! Löytyi. Ne muistuttaa kehäkotilolajia? Ja huomattiin niiden syövän kasveja... onko muuta haittaa??

• Eeca
        Miekkiss kirjoitti:

Kiitos! Löytyi. Ne muistuttaa kehäkotilolajia? Ja huomattiin niiden syövän kasveja... onko muuta haittaa??

tuolla Aqua-Webissä sanottiin kehäkotilon kohdalla, ne saattavat syödä muita kasveja. Muuta haittaa niistä tuskin on, mutta ne voivat lisääntyä nopeasti jolloin niitä on jo todella monta. :/

• iiliäinen
        Miekkiss kirjoitti:

Syövät reikiä lehtiin kaikkiin kasveihin, ovat ikävän näköisiä... Todellisia riesoja! Verkkonuoliaiset syövät kotiloita, mutta eivät vältämättä passaa kiekkojen kanssa samaan.

• kotilo-kaktusfani
        iiliäinen kirjoitti:

Syövät reikiä lehtiin kaikkiin kasveihin, ovat ikävän näköisiä... Todellisia riesoja! Verkkonuoliaiset syövät kotiloita, mutta eivät vältämättä passaa kiekkojen kanssa samaan.

Ne syovät myös levää!!!!!

• kotilo-kaktusfani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

Ne syovät myös levää!!!!!

Eli niistä on hyötyä!

• haittaa

Niitä on helppo lasista tappaa ja kalat tykkäävät ns. elävästä ravinnosta. Meillä kasvien mukana tuli kotiloita ja liiskaan niitä tämän tästä. Varsinkin miekkapyrstöt tykkäävät niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      105
      4204
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      57
      2408
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      78
      1640
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      6
      1103
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      854
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      823
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      118
      813
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      39
      792
    9. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      769
    10. Tiedät sen

Esitän välinpitämätöntä, mutta en ole sitä oikeasti.
      Ikävä
      62
      768
    Aihe