Kotiloita...

Miekkiss

Huomasin että mun akvassa on jotain kummia kotiloita... Mistä ne tuli, ku ei niitä ollu aluksi??? Onko jotain haittaa??? Vai hyötyä??? Kertokaa...

T.Tietämätön...

9

1867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeca

Oletko ostanut uusia kasveja? Kasvien mukana tulee yleensä kotiloita. Ainakin kierteis sarvikotilot ovat hyödyllisiä, koska ne syövät levää ja kuohkeuttavat hiekkaa :D

• Miekkiss

Olen juuri perustanut akvaarioni ja ostin myös tietenkin kasveja... en usko että ne ovat kierteisarvikotiloita..erilaisia... mutta mitä???

• Eeca
        Miekkiss kirjoitti:

Olen juuri perustanut akvaarioni ja ostin myös tietenkin kasveja... en usko että ne ovat kierteisarvikotiloita..erilaisia... mutta mitä???

Onko niillä kierteitä kuoressa? Katsopa tästä linkistä, mitä lajia ne muistuttavat:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049

• Miekkiss
        Eeca kirjoitti:

Onko niillä kierteitä kuoressa? Katsopa tästä linkistä, mitä lajia ne muistuttavat:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=26049

Kiitos! Löytyi. Ne muistuttaa kehäkotilolajia? Ja huomattiin niiden syövän kasveja... onko muuta haittaa??

• Eeca
        Miekkiss kirjoitti:

Kiitos! Löytyi. Ne muistuttaa kehäkotilolajia? Ja huomattiin niiden syövän kasveja... onko muuta haittaa??

tuolla Aqua-Webissä sanottiin kehäkotilon kohdalla, ne saattavat syödä muita kasveja. Muuta haittaa niistä tuskin on, mutta ne voivat lisääntyä nopeasti jolloin niitä on jo todella monta. :/

• iiliäinen
        Miekkiss kirjoitti:

Syövät reikiä lehtiin kaikkiin kasveihin, ovat ikävän näköisiä... Todellisia riesoja! Verkkonuoliaiset syövät kotiloita, mutta eivät vältämättä passaa kiekkojen kanssa samaan.

• kotilo-kaktusfani
        iiliäinen kirjoitti:

Syövät reikiä lehtiin kaikkiin kasveihin, ovat ikävän näköisiä... Todellisia riesoja! Verkkonuoliaiset syövät kotiloita, mutta eivät vältämättä passaa kiekkojen kanssa samaan.

Ne syovät myös levää!!!!!

• kotilo-kaktusfani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

Ne syovät myös levää!!!!!

Eli niistä on hyötyä!

• haittaa

Niitä on helppo lasista tappaa ja kalat tykkäävät ns. elävästä ravinnosta. Meillä kasvien mukana tuli kotiloita ja liiskaan niitä tämän tästä. Varsinkin miekkapyrstöt tykkäävät niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      886
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      819
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      750
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe