Tervehdys!
Viivyin kauan kotisivusi kuvagallerian parissa, enkä voi todeta muuta kuin että sinulla on mahtava moottorikokoelma ja ainakin kuvien perusteella huikaiseva entisöinnin taso!
Parahin Mr tover
12
1809
Vastaukset
- kenties keskustelunavaus?
Kuules kaveri, ihan turha kehua Mr Towerin sivuja, joita ei edes ole missään. Olisit yhtä hyvin voinut lätkäistä tämän ilmoituksesi ala-asteesi ilmoitustaululle. Sillä ilmoitusasiahan tämä oli. Ei keskustelunavaus. Mutta hatunnosto siitä, ilmoituksessasi oli vähemmän ilmoitettavaa kuin Johnny Knoxwillen "ilmoituksessa" (jossa ilmoitti hänellä olevan ilmoitus).
- Ihan sama
Musta noi sivut On ihan kurkot =) Mukava nähä ku joku näkee vaivan laittaa viellä kuvia tänne. Ottakaa mallia siit. Ittellä tosin alkuperänen viissatanen Mutta kyllähän silläkin päästään.
- Tässä kirjoitellaan
En löytänyt tuolla nimellä mitään sivuja ???????
- ainahan
Tässä kirjoitellaan kirjoitti:
En löytänyt tuolla nimellä mitään sivuja ???????
joku syö kärpässieniä ja sitten vielä tietokoneen ääreen,en noita kuvia minäkään nähnyt.
- löytyy
keskustelusta: vanhat koneet.
- tover
kuulin että oli tullu palautetta, kiitos siitä. ja osoite on sinne minun kotisivulle: http://kotinetti.suomi.net/jansix/
- sivut.
TACK! Makea moottori se Homelite.
Multa muuten löytyy yksi Wanha Opus, josta saattaisi löytyä tietoa tuosta sinun Andros moottorista. Minulla itselläni on kanssa kolmeheppainen Andros odottelemassa sopivaa runkoa...
Vielä kun joku osaisi kertoa minulle jotakin Acrhimedes / VolvoPenta 39:stä. Tuli sellainen hankittua soutuvenhon perään ja näkemättä tietty... - tover
sivut. kirjoitti:
Multa muuten löytyy yksi Wanha Opus, josta saattaisi löytyä tietoa tuosta sinun Andros moottorista. Minulla itselläni on kanssa kolmeheppainen Andros odottelemassa sopivaa runkoa...
Vielä kun joku osaisi kertoa minulle jotakin Acrhimedes / VolvoPenta 39:stä. Tuli sellainen hankittua soutuvenhon perään ja näkemättä tietty...on muuten nättikäyntinen kone mutta niin painava tehoonsa nähden. n. 100 kg mutta ihan hyvin tl-vene kulki. oli vaan liian painava siihen hitaissa vauhdeissa. merkulla toimii paremmin enempi tehoo ja 20 kg kevyempi.
- Cressu
sivut. kirjoitti:
Vielä kun joku osaisi kertoa minulle jotakin Acrhimedes / VolvoPenta 39:stä. Tuli sellainen hankittua soutuvenhon perään ja näkemättä tietty...Mitä haluat tietää tuosta Cressujen ja Monarkkien jälkeläisestä ? 3,9 heppaa, ilmajäähdytys, Bing-kaasari, 6V ulosotto, mitä muuta ?
- perskutarallaa
Cressu kirjoitti:
Mitä haluat tietää tuosta Cressujen ja Monarkkien jälkeläisestä ? 3,9 heppaa, ilmajäähdytys, Bing-kaasari, 6V ulosotto, mitä muuta ?
Tuossahan sitä tuli monin verroin enemmän kuin koneesta aiemmin tiesin joten kiitos! Mun tiedot pohjautui yhteen mainoskuvaan vuoden -75 Venelehdessä, eli että kopan väri on oranssi ;-) Muistelin jostakin kuulleeni että tuo olisi tosiaan ilmajäähdytteinen, mutta tuo virran ulosotto oli jotain "arvaamatonta". Onkos tuo sama kone jota jossakin vaiheessa myytiin "vain 3.5 heppaisena"? Ja vaihteistoahan tuollaisessa ei tietenkään ole, mutta onko laitos ympäripyörivä vain tapahtuuko pakitus hauisvoimin?
Onko sinulla käyttökokemusta ko. motoorista eli tekeekö mitään jos on kunnossa oleva peli vai siirretäänkö arkistoihin ja eläkkeelle saman tien? Konetta on kuulemma käytetty viime kesänä kerran ja hyvin oli lähtenyt käyntiin...No sehän nähdään heti kun koneen saan.
Tämä tosiaan on tarkoitus istuttaa soutuveneeseen joka on tuossa läheisessä pikkujärvessä ja menee enemmän sarjaan hullut harrastukset kuin vakavamielinen (onko sellaista?) veneily. Kimppamatkavene on sitten hiukan suuremmalla järvellä. - Archimedes jr
Moron taas,
Selailin tuossa Opusta nimeltään Moottorivene vuodelta 1953, kirjoittajana A.I.Walli ja aika heikosti löytyi ko koneesta tietoa.
Lähin osuma oli Andros K21, 2-sylinterinen, sylinteri tilavuus 1,26 litraa (3 3/4 X" 4 1/2"). Teho 8-10 hv / 800-1000 rpm. Kaasutin merkkiä Sch, Magneetto ja paristo sekä sähkökäynnistys ja laturi. Voitelutapa roiske ja paino 215 kg.
Andros merkin valmistus oli loppunut kirjan painovuoteen -53 mennessä.
Herrat Andre ja Rosenqvist perustivat vuonna 1906 Turkuun (samana vuonna aloitti muuten Veljekset Wickström moottorien valmistuksen Vaasassa) yrityksen ja myivät aluksi amerikkalaisia Fay&Bowen moottoreita ja alkoivat myöhemmin valmistaa omaa Andros moottoria. Eri malleja oli kaikenkaikkiaan 11 kpl joista pienin K10 (löytyy minulta) oli 2-3 heppainen 0,4 litrainen ja yksipyttyinen ja suurin K44 oli 80 heppainen, 12,40 litrainen ja nelipyttyinen. Tuossa tuo mitä aiheesta nopeasti löysin. - Cressu
perskutarallaa kirjoitti:
Tuossahan sitä tuli monin verroin enemmän kuin koneesta aiemmin tiesin joten kiitos! Mun tiedot pohjautui yhteen mainoskuvaan vuoden -75 Venelehdessä, eli että kopan väri on oranssi ;-) Muistelin jostakin kuulleeni että tuo olisi tosiaan ilmajäähdytteinen, mutta tuo virran ulosotto oli jotain "arvaamatonta". Onkos tuo sama kone jota jossakin vaiheessa myytiin "vain 3.5 heppaisena"? Ja vaihteistoahan tuollaisessa ei tietenkään ole, mutta onko laitos ympäripyörivä vain tapahtuuko pakitus hauisvoimin?
Onko sinulla käyttökokemusta ko. motoorista eli tekeekö mitään jos on kunnossa oleva peli vai siirretäänkö arkistoihin ja eläkkeelle saman tien? Konetta on kuulemma käytetty viime kesänä kerran ja hyvin oli lähtenyt käyntiin...No sehän nähdään heti kun koneen saan.
Tämä tosiaan on tarkoitus istuttaa soutuveneeseen joka on tuossa läheisessä pikkujärvessä ja menee enemmän sarjaan hullut harrastukset kuin vakavamielinen (onko sellaista?) veneily. Kimppamatkavene on sitten hiukan suuremmalla järvellä.Kokemusta on koneesi "kantaäidistä" Crescent Marin 3 hk:sta (vm -60) jo yli kolmenkymmenen vuoden ajalta. Jos koneesi on -ja miksei olisi- kunnossa oleva peli, niin varmatoimisuudessa löytyy; kone on kuin kunnon amerikkalainen : ystävällinen mutta yksinkertainen ! Samalla konstruktiolla konetta tehtiin vuosikymmeniä eri merkeillä iskutilavuuksien ja tehojen vaihdellessa (2 - 4 hv), mutta perusidean pysyessä samana. Kone on ympäripyörivä, joten pakitus ei ole ongelma. Ääni on penkissä käytettynä lähempänä moottorisahaa kuin perämoottoria, mutta vesi vaimentaa yllättävän paljon. Jäljelle jääkin ämpärien, airojen ym. irtoesineiden soittama resonanssisinfonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224750Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43374Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262617Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu702322Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91384Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41098