Olen rikas

rikaspentu

Minulla on älyttömän hieno menopeli, jolla ajelen.

Ei se ole täysin oma, rahoituksella sain mutta

ei ihmiset sitä tiedä. Minusta on kiva

kun ihmiset luulevat, että olen rikkaampi kuin

olenkaan. Lainaa on mutta so what? Isukki on

takaajana, korko on jotain 10 % mutta who cares??

Jos mulla ois bemari, laittaisin siihen varmasti

M-logot taakse, jotta kaikki luulisivat, että olen

M-bemun omistaja. Se ois mannaa.

Jos ois mersu, siinä ois amg-logot varmana.

PS. EN OLE AINOA!

8

1512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullapa

On tilanne se, ettei ole hienoa autoa mutta kun tarvitsen kulkupeliä, otan taksin/ bussin.

Asun työpaikan lähellä, ei ole tarvetta. Itsetuntokaan ei kaipaa kohennusta joillakin ritsoilla.

En ole rikas, en ehkä tule ikinä olemaankaan mutta

who cares? Ei elämäni parane autoilla vaan se

paranee siitä kun on lähellä rakkaita ihmisiä.

• Eräs Joensuunlainen

ajaa hienoila autoilaan, toiset ovat vain kyydissä.

• siii

Autot ostetaan käteisellä, ei missään nimessä luotolla. Rikkaat eivät osta ns. "epävarmoista" liikkeistä.

Rikkaat eivät halua selitellä "huonoja kauppojaan"

En ole rikas mutta tunnen rikkaita. Ei mitään pikkurikkaita vaan ökymiljonäärejä.

• Käteispoju
        siii kirjoitti:

Autot ostetaan käteisellä, ei missään nimessä luotolla. Rikkaat eivät osta ns. "epävarmoista" liikkeistä.

Rikkaat eivät halua selitellä "huonoja kauppojaan"

En ole rikas mutta tunnen rikkaita. Ei mitään pikkurikkaita vaan ökymiljonäärejä.

Olen pitkään ihmetellyt, kuinka joku käyttää jotain rahoituksia, osamaksuja tai velkoja? Kyllä tulee monelle tavaralle ylimääräistä hintaa ja miksi ihmeessä sellaisia haluaisi käyttää kun käteisellä saa paljon paremmin. Ei meikäläisen mieli saisi rauhaa jos olisi maksamattomia velkoja vaivaamassa...

Ymmärrän, että joskus 60-luvulla kun omat vanhempani ostivat ensimmäisen uuden auton, oli pieni velkakin paikallaan. Mutta ei ole itselle tullut mieleenkään. En osta mitään muutakaan osamaksulla, en koskaan. Ainoa asia mihin ikinä tulen velkaa ottamaan, on omakotitalon rakennus.

Ymmärtäähän sen, että kateellisia riittää, ja on helppo ruveta kuvittelemaan "että velalla tuokin on tuon ja tuon ostanut". Se on vaan niin naurettavaa, kun ei tajuta, että toiset eivät velkaa tarvitse. Riittää, kun osaa elää tuhlaamatta. Monet meistä eivät edes tiedä, milloin on palkkapäivä, sillä kun ei ole mitään merkitystä. Silloin on varaa antaa myös lapsilleen vaikkapa 50 tmk auto, työläisperheestä. Ja silloin kateellisten kierre jatkuu myös lapsien kohdalla, mistä hyvä esimerkki on tämän ketjun aloittaja. Mutta sepäs ei haittaa, päinvastoin! Juppiluonteelle ja vähemmän jupilliken on vain suuri ilo, kun panettelijoita toisinaan löytyy. :-)

• osma
        Käteispoju kirjoitti:

Olen pitkään ihmetellyt, kuinka joku käyttää jotain rahoituksia, osamaksuja tai velkoja? Kyllä tulee monelle tavaralle ylimääräistä hintaa ja miksi ihmeessä sellaisia haluaisi käyttää kun käteisellä saa paljon paremmin. Ei meikäläisen mieli saisi rauhaa jos olisi maksamattomia velkoja vaivaamassa...

Ymmärrän, että joskus 60-luvulla kun omat vanhempani ostivat ensimmäisen uuden auton, oli pieni velkakin paikallaan. Mutta ei ole itselle tullut mieleenkään. En osta mitään muutakaan osamaksulla, en koskaan. Ainoa asia mihin ikinä tulen velkaa ottamaan, on omakotitalon rakennus.

Ymmärtäähän sen, että kateellisia riittää, ja on helppo ruveta kuvittelemaan "että velalla tuokin on tuon ja tuon ostanut". Se on vaan niin naurettavaa, kun ei tajuta, että toiset eivät velkaa tarvitse. Riittää, kun osaa elää tuhlaamatta. Monet meistä eivät edes tiedä, milloin on palkkapäivä, sillä kun ei ole mitään merkitystä. Silloin on varaa antaa myös lapsilleen vaikkapa 50 tmk auto, työläisperheestä. Ja silloin kateellisten kierre jatkuu myös lapsien kohdalla, mistä hyvä esimerkki on tämän ketjun aloittaja. Mutta sepäs ei haittaa, päinvastoin! Juppiluonteelle ja vähemmän jupilliken on vain suuri ilo, kun panettelijoita toisinaan löytyy. :-)

Velalla kannattaa ostella, niin saa kaikki heti.
        Jos säästät rahat ja ostat vasta sitten, se on tavallaan sama asia, mutta väärinpäin. Kun ostat heti ja maksat myöhemmin, pääset nauttimaan paljon pidempään. Korko on pikkujuttu siitä että saa kaiken heti. Köyhän tarttee laskea paljon tulee maksettua ylimääräistä luotolla, mutta ei se normaalituloisia voi kiinnostaa...joku 20€ kuussa lisähinta, voi-voi.

• Yuppie
        osma kirjoitti:

Velalla kannattaa ostella, niin saa kaikki heti.
        Jos säästät rahat ja ostat vasta sitten, se on tavallaan sama asia, mutta väärinpäin. Kun ostat heti ja maksat myöhemmin, pääset nauttimaan paljon pidempään. Korko on pikkujuttu siitä että saa kaiken heti. Köyhän tarttee laskea paljon tulee maksettua ylimääräistä luotolla, mutta ei se normaalituloisia voi kiinnostaa...joku 20€ kuussa lisähinta, voi-voi.

Ei tarvitse odotella mitään, kun on aina tilillä niin paljon että voi kyllä ostaa heti jos tarvitsee. Talo tai osake on eri asia, mutta esim. uuden auton osto ei työssäkäyvälle ole käteiselläkään temppu eikä mikään, jos ei käytä rahojaan tuhlaamiseen.

• osma
        Yuppie kirjoitti:

Ei tarvitse odotella mitään, kun on aina tilillä niin paljon että voi kyllä ostaa heti jos tarvitsee. Talo tai osake on eri asia, mutta esim. uuden auton osto ei työssäkäyvälle ole käteiselläkään temppu eikä mikään, jos ei käytä rahojaan tuhlaamiseen.

Mutta miksi työssäkäyvä ei käyttäisi rahojaan tuhlaamiseen? Minä ainakin ostelen kaikkea kivaa heti, enkä panttaile rahoja missään tilillä.
        Eikä mulla vieläkään ole kaikkee..

• Realisti.
        osma kirjoitti:

Mutta miksi työssäkäyvä ei käyttäisi rahojaan tuhlaamiseen? Minä ainakin ostelen kaikkea kivaa heti, enkä panttaile rahoja missään tilillä.
        Eikä mulla vieläkään ole kaikkee..

No, kun kerran kysyit.

Se, että osaa säästää oikeissa asioissa, ei tarkoita, etteikö sitä rahaa silti olisi käytettäväksikin. Oikeasti tässä maassa ei ole niin paljon köyhyyttä kuin jotkut valittajat antavat ymmärtää, kyse on vain rahankäyttötaidoista.

VAIN pari esimerkkiä. Perustuvat omaan kokemukseen 30 vuodesta työläisperheen elämästä.

1) Työpaikalla syöminenen kahvittelu. 5 € / pvä (on vielä alakanttiin monelle). 200 työpäivää, 1 000 euroa vuodessa per henki. 2 aikuisen talous, 2 000 euroa vuodessa. Tekee 60 000 EUROA 30 vuoden aikana, eli n. 360 000 mk.! Vaihtoehto: omat eväsleipäpalaset jos aina niitäkään.

2) Iltapäivälehdet (Ilta-Sanomat ja Ilta-Lehti). Eivät kiinnosta moiset juorulehdet, kun kotiin tulee jo mm. oikea sanomalehti. Lasketaan markka-ajan hintojen mukaan. 18 366 €uroa, 109 200 mk.

3) Tupakka. On maisteltu ja pidettykin, mutta ei jäänyt pysyväksi kuten sukulaisella joka on käyttänyt siihen jo yli 68 000 €.

4) Ulkona syömiset, dokaamiset. Erittäin helposti 150 000 euroa jo parilta hengeltä.

Tässä oli VAIN neljä kohtaa, enemmänkin on. Yksikään näistä ei silti aiheuta elämään mitään vajausta, kun siinä on niin paljon tärkeämpääkin. Ja jos esim. pitää syömistä kodin ulkopuolella jotenkin tärkeänä, niin voi toki valita jonkun toisen esimerkin. Kyse on vain siitä, että pitää osata ja uskaltaa laskea asioita, ennen kuin rupeaa kateellisena ihmettelemään toisten ostoja ja väittämään niitä lainarahoilla hankituiksi. Ja entäpä säästö vain tässä esimerkissä: 161 000 €. Sillä ostaa kuule monta autoa käteisellä itselleen ja lapsilleen, eikä tarvitse velka-asioita hoidella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe