Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sony dsc-r1

ma_ke

onko kenelläkään tämän palstan lukijoista omakohtaisia kokemuksia kyseisestä diki-kamerasta.
itsellä tuli tuommonen tänään ostettua, ja kun ei ole aikaisempia kokemuksia sony:n kameroista.
edellinen kamera oli canon a510 ( 3.2 mp ) ja siilä tahto tulee todella helposti sumeita kuvia.
esim liikkuvista kohteista ei voinut edes haaveilla, ottavansa kuvia.
ja taas HP kamerat ei ole kestänyt meidän, lähes ympärivuotisissa valokuvaus harrastuksessa.
yksi hyvä kamera meillä on kerran ollut, ja se oli canon:in eos 500 järjestelmäkamera.
siitäkin tuli sitten luovuttava, kun tuli nämä digikamerat markkinoille.
saa nyt nähdä miten tähän sony:yyn sit tottuu. myyjä nyt sano et siinä ei ole suomenkielistä näyttövalikkoa, mut ei kai sitä nyt hirveesti tarviikkaa.
NOH tykkäsimpä tai en, niin sen verran tollakin oli hintaa, et kyl toi nyt saa palvella seuraavan 5 - 8 vuotta.

15

5970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi et sitten..

      Jos valokuvaus kiinnostaa noin paljon ja filmijärkkäreistäkin kokemusta, miksi ostit kalliin pokkarin? Se ei kuitenkaan pärjää digijärkkärille.

      • ma_ke

        Säkö olet sitä mieltä, että vain järjestelmä kameralla voi saada onnistuneita kuvia.
        Kato jos korvienvälissä on pelkkää kusta, niin edes järkkärillä ei saa kunnon kuvia.
        Ja toisekseen ton Sonyn hinnalla et saa, esim Canonin yli 10 mp kameraa. Ne kato pyörii jo jossain 2000 euron tietämillä.


      • hmm

        DSC-R1 luulisi erottuvan pokkarista ainakin kokonsa puolesta, vaikkei valokuvaamisesta mitään ymmärtäisikään... kun et tuotakaan huomaa, niin kuinka olet oppinut kirjoittamaan?

        Tässä muutama minulle tärkeä syy:

        1) Pöly menee huonommin kennoa pilaamaan.

        2) Korkealuokkaisen objektiivin rakentaminen on PALJON helpompaa kun ei tarvitse väistää peiliä, rahaa siis säästyy.

        3) Sen tasoinen digietsin, kuin näissä uusissa (kahdessa uusimmassa) Sonyssa on, helpottaa kuvaamista, on nopea ja tuloksen voi näkee auttavasti jo ennen koevalotusta. ja 3b) Kääntyvä etsin mahdollistaa kuvakulman hakemisen päiden yli tai lattianrajasta vaivatta...

        Noi nyt äkkiä, lisäksi tietty se, että Sony osaa elektroniikan... Lintukuvaajat, joita ainakin wannabee semmoisia 87% harrastajakuvaajistamme tuntuu olevan, joutuvat tietty tyytymään järkkäreihin kun eivät kaukolaukaisijaa osaa käyttää (tuossakin Sony ois hyvä, kun peili ei kilahda kuvatessa).


      • minätaas
        ma_ke kirjoitti:

        Säkö olet sitä mieltä, että vain järjestelmä kameralla voi saada onnistuneita kuvia.
        Kato jos korvienvälissä on pelkkää kusta, niin edes järkkärillä ei saa kunnon kuvia.
        Ja toisekseen ton Sonyn hinnalla et saa, esim Canonin yli 10 mp kameraa. Ne kato pyörii jo jossain 2000 euron tietämillä.

        Ensimmäinen ominaisuus, millä alat vertailemaan kameroiden eroa on megapikselit. Sehän se ratkaiseekin ihan hirveästi.


      • Peili
        hmm kirjoitti:

        DSC-R1 luulisi erottuvan pokkarista ainakin kokonsa puolesta, vaikkei valokuvaamisesta mitään ymmärtäisikään... kun et tuotakaan huomaa, niin kuinka olet oppinut kirjoittamaan?

        Tässä muutama minulle tärkeä syy:

        1) Pöly menee huonommin kennoa pilaamaan.

        2) Korkealuokkaisen objektiivin rakentaminen on PALJON helpompaa kun ei tarvitse väistää peiliä, rahaa siis säästyy.

        3) Sen tasoinen digietsin, kuin näissä uusissa (kahdessa uusimmassa) Sonyssa on, helpottaa kuvaamista, on nopea ja tuloksen voi näkee auttavasti jo ennen koevalotusta. ja 3b) Kääntyvä etsin mahdollistaa kuvakulman hakemisen päiden yli tai lattianrajasta vaivatta...

        Noi nyt äkkiä, lisäksi tietty se, että Sony osaa elektroniikan... Lintukuvaajat, joita ainakin wannabee semmoisia 87% harrastajakuvaajistamme tuntuu olevan, joutuvat tietty tyytymään järkkäreihin kun eivät kaukolaukaisijaa osaa käyttää (tuossakin Sony ois hyvä, kun peili ei kilahda kuvatessa).

        Antaa pikselittömän etsinkuvan.
        Siihen ei Sony pysty.
        Sietää muuten myös varoa Sonyn DRM:ä.


      • ma_ke
        Peili kirjoitti:

        Antaa pikselittömän etsinkuvan.
        Siihen ei Sony pysty.
        Sietää muuten myös varoa Sonyn DRM:ä.

        Onkohan edellisellä kirjoittajalla 100 euron pokkari, kun pitää haukkua muiden valintoja. ?


      • Leper
        Peili kirjoitti:

        Antaa pikselittömän etsinkuvan.
        Siihen ei Sony pysty.
        Sietää muuten myös varoa Sonyn DRM:ä.

        : D Pisti naurattamaan tämä arvostelia! Jätkä on tyylillä : KAIKKI ON PASKAA PAITSI MUN OMA! =D Todella mielenkiintoista katsoa miten ihminen voi olla noin kateellinen. Äläkä yritäkkään jauhaa seukissa viestissäs että [En oo katellinen ku mulla on KANONIN MARK 2 :D:D:D:] Et ole arvostelia, olet kateuden valtaama idiootti :)


    • Mikko vaan...

      Jos joku on jaksanut katsoa esim. Dpreviewin testejä jne. niin siinä nimenomaan ylistettiin Sonyn kinovastaavaavuudelta 24-120 millin opiskaa.

      "Superb 24 - 120 mm F2.8 - F4.8 lens is worth the $999 alone"

      Ei noilla kittizoomeilla oo mitää jakoa ton opiskan kaa! Esim. Nikon D50:n 18-55 on täys suttuzoomi reunoilta! pitää himmentää jonnekkin F9 paikkeille...

      Canon 350D, 17-40 L, 70-200 L.... mitä maksaapi... päälle pari tonnia.. no saahan sillä kinovastavaasti polttovälin 27-320. Samaan optiseen laatuun pystyy Sony R-1, kinovastaten välillä 24-120 milliä, ja alle tonnilla!

      • objektiivi

        Juuri noin.
        Vastaavan objektiivin teko peilikameraan on visainen juttu. Rakenteesta tulee monimutkainen, kun peilin takia on pysyttävä kaukana kennosta, mutta oikein lyhyt polttoväli pitäisi kumminkin saada... ja kuinka käykään kuvien nurkille tuolloin.


    • kuvatus

      Kyllä siihen on suomenkielinen käyttövalkko ja ohjekirjat!

      • Jukka HKI

        Minulla on Sonyn R-1. Laadukas objektiivi, sopiva polttovälialue, monipuolinen, suuri kenno (vähän kohinaa), kiinteä objektiivi (ei pölyongelmia, akku kestää pitkää.

        Ainoa miinus on kameran "hitaus". Kamera hakkaa kyllä kaiki pokkarit, mutta jää järkkäreille. Eli kamera sopii kaikille muille, paitsi urheilua kuvaaville.


      • Pekonen
        Jukka HKI kirjoitti:

        Minulla on Sonyn R-1. Laadukas objektiivi, sopiva polttovälialue, monipuolinen, suuri kenno (vähän kohinaa), kiinteä objektiivi (ei pölyongelmia, akku kestää pitkää.

        Ainoa miinus on kameran "hitaus". Kamera hakkaa kyllä kaiki pokkarit, mutta jää järkkäreille. Eli kamera sopii kaikille muille, paitsi urheilua kuvaaville.

        Lisäisin vielä, että R-1:ssä on järkkärin laatu ja ominaisuudet, mutta hintaa vain puolet siitä, mitä järkkäri vastaavalla objektiivilla maksaisi.


      • ma_ke
        Pekonen kirjoitti:

        Lisäisin vielä, että R-1:ssä on järkkärin laatu ja ominaisuudet, mutta hintaa vain puolet siitä, mitä järkkäri vastaavalla objektiivilla maksaisi.

        tyytyväinen olen joo ollut. kuvia olen ottanut noin 500 kpl. kuvainvaikain on todella hyväks todettu.


      • Jorma Ojos
        ma_ke kirjoitti:

        tyytyväinen olen joo ollut. kuvia olen ottanut noin 500 kpl. kuvainvaikain on todella hyväks todettu.

        Joo itellä oli dsc-f828 ja olin todella tyytyväinen. Ainoa mihin siinä ei riittäny ominaisuudeet oli urheilukuvaus. Painista kun koitti ottaa kuvia, niin ei ilmalennnot pysähdy.
        En tiedä millainen kamera sitten pitäisi olla että pysähtyisi, kun tuo sonykin oli aikas valovoimainen. Sony A100 on nyt harkinnassa tai sitten sama 828 mikä olikin. Siksi 828 vielä harkinnassa tai lumix f30, että ei kiinnostaisi alkaa laittamaan tuhansia laseihin.


      • KissiMirri
        Jorma Ojos kirjoitti:

        Joo itellä oli dsc-f828 ja olin todella tyytyväinen. Ainoa mihin siinä ei riittäny ominaisuudeet oli urheilukuvaus. Painista kun koitti ottaa kuvia, niin ei ilmalennnot pysähdy.
        En tiedä millainen kamera sitten pitäisi olla että pysähtyisi, kun tuo sonykin oli aikas valovoimainen. Sony A100 on nyt harkinnassa tai sitten sama 828 mikä olikin. Siksi 828 vielä harkinnassa tai lumix f30, että ei kiinnostaisi alkaa laittamaan tuhansia laseihin.

        Itellänikin on ollut tuo sonyn dsc-f828 siitä asti suunnilleen kun markkinoille tuli.
        Erittäin tyytyväinen olen kyllä ollut mutta nyt tosiaankin alkoi himoittamaan toi sonyn uusi A100:nen.

        Eli Jorma Ojos voi laittaa tänne viestin josko kiinnostaisi ostaa pois tuo minun 828 jos siihen vielä päätyy ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe