Kuulin jotakin sellaista, että jos yritys on velaton, niin voi saada "verohelpoituksia" tai jotakin?? Tietääkö joku näistä jotakin?
Verottajajuttuja?
6
543
Vastaukset
- kylillä puhutaan
Kai kysymyksessä on jako ansiotuloihin ja pääomatuloihin. Saa verohelpotusta, jos henkilöyrityksen voitto on niin suuri, että yrittäjän oma veroprosentti on yli 28. Silloin (jos yrityksen "varallisuus" on hyvä) saa osan voitosta tuolla 28:lla prosentilla.
Oy:ssä taas voidaan silloin jakaa osinkoa omistajille.- Alkuperäinen...
Tuota se faija yritti selittää... Tosin yrityksen omistaja ei maksa itselleen palkkaa, niin homma ei toimi.
- avuksi
Alkuperäinen... kirjoitti:
Tuota se faija yritti selittää... Tosin yrityksen omistaja ei maksa itselleen palkkaa, niin homma ei toimi.
Oletan, että kysymys on toiminimestä tai ky:stä.
Niissä ei makseta "palkkaa". Sinua kuitenkin verotetaan voitosta aivan kuin se olisi "palkkaa".
Siihen ei vaikuta oletko nostanut yksityisottoina sitä rahaa tai et.
Eli jos tuloslaskelma näyttää voittoa, se on sinun verotettavaa tuloa. - Alkuperäinen...
avuksi kirjoitti:
Oletan, että kysymys on toiminimestä tai ky:stä.
Niissä ei makseta "palkkaa". Sinua kuitenkin verotetaan voitosta aivan kuin se olisi "palkkaa".
Siihen ei vaikuta oletko nostanut yksityisottoina sitä rahaa tai et.
Eli jos tuloslaskelma näyttää voittoa, se on sinun verotettavaa tuloa.faijani puhui asiasta minulle viikonloppuna, kun hänelle oli joku yrittäjä sitä puhunut. Olin ika pihalla, kun juttu oli muuttunut hieman matkan varrella :) Enkä tiedä, mistä yritysmuodosta on kysekään, kun olin vähän pihalla asiasta. No, vanhemmillani on Oy, eikä äitini, joka on omistajana, nosta itselleen palkkaa. Faijani on palkallisena siinä.
- ssjggsl
Ei pidä paikkaansa, velattomuus sinänsä ei vaikuta veroihin mitenkään. Sillä, että yhtiöllä on nettovarallisuutta (varat suuremmat kuin velat) on tietysti vaikutusta omistajan yrityksestä nostaman tulon verotukseen.
- tiedoksesi
Tiedoksesi vaan: isoveli valvoo sinua täälläkin.
Maksa vaan kiltisti verosi tai pyri kuntasi sosiaalidemokraattien verkostoon niin homma alkaa luistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak812658- 351728
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151465
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231454- 281438