Olen ostamassa tuontiautoa

Volvo S60 kiikarissa

Olisin ostamassa tuonti Volvoa ja konevaihtoehdot on 2.4T, 2.5T ja T5. Tarjolla on paljon seke manuaali -ja automaattilootalla varustettuja hyviä yksilöitä. Eli kysymys kuuluu ottaisikos näiden koneiden yhteyteen automaatin vai manuaalin mielummin, kertokaa mahdolliset omistaja kokemuksianne? vuosimallit ovat siis 2002-2004. Tältä väliltä. Minkälaisia tyyppivikoja on mahdollisesti?

14

3197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmanmuuta

Vikoja. Etupään nivelet ja etupyörän laakerit.

• Volvo S60 kiikarissa

Onkos tämä Volvon geartronic niin hyvä, kuin väitetään. Olen kuullut, että siinä on ollut ajoittain ongelmia softan kanssa, pitääkö paikkansa? Onko tässä vaihteistossa sitä S-asentoa, kuin on Audissa Tiptronic ja Multitronic vaihteistoissa. Mutta tavallinen käsinvalinta mahdollisuus on.

• Onslow
        Volvo S60 kiikarissa kirjoitti:

Onkos tämä Volvon geartronic niin hyvä, kuin väitetään. Olen kuullut, että siinä on ollut ajoittain ongelmia softan kanssa, pitääkö paikkansa? Onko tässä vaihteistossa sitä S-asentoa, kuin on Audissa Tiptronic ja Multitronic vaihteistoissa. Mutta tavallinen käsinvalinta mahdollisuus on.

Huomattava osa maailman autokannasta kulki automaatilla jo 50-luvun lopulta alkaen. Miksi siis pitäisi nähdä vaivaa järjestelemällä välityssuhteita tilanteen mukaan puhumattakaan sitä kytkinpolkimen tallomista? Onneksi Volvo opastaa meitä taantuneita hinnalla valitsemaan automaatin.

• Geartronic
        Volvo S60 kiikarissa kirjoitti:

Itse vaihdoin juuri manuaalilootallisen autoni automaatilliseen ja jo 3000 kilometrin jälkeen voin todeta, että ei ole kyllä mitään järkeä enää palata manuaalivaihteistoon. T5:ssä en ainakaan itse ole paljoa edes käyttänyt tuota automaatin käsinvalintamahdollisuutta, mutta onhan se ihan mukava kuitenkin olla olemassa. Myöskään vaihteiston W-asentoa(winter) ei ole vielä tarvinnut kokeilla, vaikka liukkaita kelejä onkin nyt ollut melko paljon. Itse olen ainakin 100-prosenttisen tyytyväinen. Ja suosittelen lämpimästi.

• tuontiauto

Saatkos sen niin paljon halvemmalla, että otat tuollaisen riskin? Minkä takia kaikki ulkoa tuotavat auton ovat suunnilleen saman verran ajettuja ja huoltokirjat on painettu myöhemmin kun ensimmäinen huoltoleima on kirjassa!!!

• polpot

Taas tätä nillitystä joltain häviäjältä joka ei saa karvalakkivolvoaan kaupaksi nettiautossa.

Tuontiauto ei tule yleensä paljoa halvemmaksi. Riskiä ei ole kun auto ostetaan Saksasta merkkimyymälästä ja auton kunto tsekataan. Aivan kuten Suomesta ostettaessa. Enemmän suomiautoilla kusetetaan kepulaisia juntteja mitä tuontipeleillä.

Itse ostin tuontiauton siksi että auton kunto on paaaljon parempi mitä suomiautossa. Ei ruostetta missään. Varusteita on paljon enemmmän. Autoa on pidetty paremmin. Ostin D5 koneella, 4 vuotta vanha auto ja mittarissa oli 78tkm. Sisältä ja ulkoa kuin uusi, kaikilla varusteilla. Suomesta löytyi kanganspenkeillä ja manuaali-ilmastoinneilla 250tkm ajettuja hielle ja pierulle haisevia notkojollia.

• paljonkin halvempi/parempi
        polpot kirjoitti:

Taas tätä nillitystä joltain häviäjältä joka ei saa karvalakkivolvoaan kaupaksi nettiautossa.

Tuontiauto ei tule yleensä paljoa halvemmaksi. Riskiä ei ole kun auto ostetaan Saksasta merkkimyymälästä ja auton kunto tsekataan. Aivan kuten Suomesta ostettaessa. Enemmän suomiautoilla kusetetaan kepulaisia juntteja mitä tuontipeleillä.

Itse ostin tuontiauton siksi että auton kunto on paaaljon parempi mitä suomiautossa. Ei ruostetta missään. Varusteita on paljon enemmmän. Autoa on pidetty paremmin. Ostin D5 koneella, 4 vuotta vanha auto ja mittarissa oli 78tkm. Sisältä ja ulkoa kuin uusi, kaikilla varusteilla. Suomesta löytyi kanganspenkeillä ja manuaali-ilmastoinneilla 250tkm ajettuja hielle ja pierulle haisevia notkojollia.

Taisit kusta koko keikan.

• polpot
        paljonkin halvempi/parempi kirjoitti:

Taisit kusta koko keikan.

Kusin minkä keikan?

Autossa oli alle puolet niistä kilometreistä mitä suomiautoissa on. Se mitä Saksassa on vakiona autoissa, on Suomessa ihmeellistä luksusta. Vaihtoehtoja oli monta, sen kun valitsi.

Tosin ymmärrän kyllä huolesi. Sanallinen ulosantisi vaikuttaa sen verran rajalliselta, ettei ole ihmekään kun ei soppelia autoa saa ostettua kuin naapurin jobbarilta. Se kun vielä kertoo sinulle mikä auto on hyvä (siis ne mitkä on omassa liikkeessä) ja mikä huono (kaikki muut). Tai vaihtoehtona on myös se, että olet itse katkera jobbari. Talli täynnä vanhakoppaista V70:tä eikä millään saa menemään 35t€ hintalapulla. Vaikka on entinen taksi ja kaikkea...

• Volvisti
        polpot kirjoitti:

Ite ostin viime maaliskuussa D5:sen vm-2002, ajettu silloin 86.000 km. Nyt olen polkassu sen 123.000 kilsaan.

Varusteita mm.automaatti, täysnahkaverhoilu, vetokoukku, tummenetut ikkunat, 4x alut, "koirakalteri", jne.

Oli muuten harvinainen, silloin ei ollut koko suomessa myynnissä vastaavaa.

Tiukassa on nytkin...

• just
        polpot kirjoitti:

Kusin minkä keikan?

Autossa oli alle puolet niistä kilometreistä mitä suomiautoissa on. Se mitä Saksassa on vakiona autoissa, on Suomessa ihmeellistä luksusta. Vaihtoehtoja oli monta, sen kun valitsi.

Tosin ymmärrän kyllä huolesi. Sanallinen ulosantisi vaikuttaa sen verran rajalliselta, ettei ole ihmekään kun ei soppelia autoa saa ostettua kuin naapurin jobbarilta. Se kun vielä kertoo sinulle mikä auto on hyvä (siis ne mitkä on omassa liikkeessä) ja mikä huono (kaikki muut). Tai vaihtoehtona on myös se, että olet itse katkera jobbari. Talli täynnä vanhakoppaista V70:tä eikä millään saa menemään 35t€ hintalapulla. Vaikka on entinen taksi ja kaikkea...

Pitäisköhän sun muuttaa sinne saksaan, kun sitä noin ihannoit.

• mikä vaan

tuontipaska, mutta ota kuitenkin automaatti. Oma on sellainen ja en ikinä vaihtaisi manuaaliin. On se verrattoman mukava laatikko. Omassa ei ole ollut vikoja, mutta eipä ole autolla ajettu vielä kuin reilu kymppitonni.

• Nimetön

Valehtelet, ei volvolla pääse kymppitonnia ilman vikoja, en ainakaan minä ole päässyt.(3kpl)

• www.volvolandia.com

ei täältä koskaan saa, muuta kuin vittuilua.

• T- maatti

facta.
      Oli kone mikä tahansa niin automaatti vie kaupunkiajossa raakasti enemmän polttoainetta kuin manuaali.
      Jos tuolla kulutuksella ei ole sinulle mitään merkitystä, niin automaatti on ehkä mukavampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      9
      12417
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11183
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5105
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3122
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2859
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2408
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      47
      2164
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe