Trexanista kyselisin...

pelleriina

Olisin kiinnostunut tietämään, kenellä on Trexan käytössä, että onko auttanut särkyihin. Itselläni on kollagenoosi (lupus tai Sjögren) sekä lisänä myosiitti. Lääkityksenä minulla on näihin Oxiklorin 300mg x 1/päivä ja tällä hetkellä 5mg kortisonia (prednisolon). Kortisoni aloitettiin vähän yli kaksi vuotta sitten annoksella 40mg päivässä ja sitä on hiljalleen laskettu ja viime syksynä lopetettiin kokonaan. Säryt alkoivat aivan kauheina, ei auttanut Panacodit, eikä mitkään särkylääkkeet. Koko oleminen meni vain kivun sietämiseen ja ajattelin jo, että hakkaisinko päätä seinään, että tulisi joku muu tunne sen helvetinmoisen säryn tilalle.

Reumalääkärin ehdotuksesta aloitettiin kortisoni uudelleen ja nyt sitä taas lasketaan hiljalleen. Mutta kun pääsen 2,5-5mg, säryt palaavat. Nyt oli sitten puhetta, että jos kokeiltaisiin Trexania 3-6 pilleriä päivässä kerran viikossa, että pääsisin korisonista eroon.

Onko teillä muilla Trexan auttanut? Onko tullut pahoinvointia? Ovatko säryt hellittäneet vai onko teillä vielä käytössä muita reumalääkkeitä lisäksi (Oxiklorin, kortisoni)?

Minulla on maaliskuun lopussa seuraava käynti reumapolilla ja silloin on tarkoitus miettiä tätä Trexanin mukaan ottoa.

Olisin kiinnostunut muiden käyttäjien mielipiteistä kuinka on auttanut? Kannattaisiko kokeilla?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Terveisin aina särkyjen kanssa kamppaileva.

6

2950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santra

Mulla on 6v poika,jolla on mennyt trexan,ensin tablettina ja nyt piikkinä.Ei pahoinvointia,maksa-arvojen nousua oli ja siksi sirryttiin piikkin.Nyt apua on jo nähtävissä,tosin trexan on jo mennyt vuoden...itse en niistä kivuista tiedä mitään,mutta sivusta seuraavana sanoisin,että parempaan päin.Lisäksi meillä menee arava joka 3.päivä...

• Sakira

Hei: Olen syönyt trexania nivelpsoriin 2 v. annostus on pieni 10mg/vko. niveleni ja ihoni ok nyt. alussa pahoinvointia ja sain foolihappoa jota otan 1 krt/vko myös ja sen jälkeen ei ole ollut pahoinvointia. minulle trexan on sopinut hyvin. ainoastaan hiukset ovat ohentuneet huomattavasti. toivon pääseväni lääkkeestä eroon keväällä kun on reumälääkärille aika. :)

• ja voin tosi

huonosti sen vuoden.
        Pahoinvointi oli kamala. Meni viikko siitä lääkeannoksesta toipumiseen ja sitten jo piti ottaa uusi.
        Ei tehonnutkaan oikein mitenkään.
        Vuoden söin ja sen jälkeen en suostunut enää jatkamaan.

• reumanainen

Olen syönyt Trexania viisi vuotta, pahoinvointia ei ole ollut, kun muistaa sen foolihapon ottaa. Ei ole myöskään särkyjä, joita ennen Trexanin aloittamista oli. Kaikki arvot ovat olleet kunnossa koko ajan, tulehdusarvokin puolen vuoden jälkeen.
      Hiukset eivä ole ohentuneet, päinvastoin.

Mitään muitä lääkkeitä minulla ei ole.

Täytyy muistaa, että jokaisen elimistö reagoi lääkkeisiin eri tavalla, joten miksi et kokeilisi?

• pelleriina

Kiitos kaikille vastaajille! Kokemuksia taitaa olla monenlaisia, toisille sopii, toisille ei. Olen myös ottanut muualta selvää tästä lääkkeestä ja huomasin sivuvaikutuksissa yhden kohdan, jonka takia luulen, että en voi kokeilla Trexania. Siitä oli nimittäin maininta, että se "voi" olla luuydintoksinen ja minulla on ollut sairaus, jossa luuydin ei tuottanut punasoluja (erytrosyytit) ja valkosolujenkin (leukosyytit) kanssa oli vähän niin ja näin. Em. seikan takia luulen, ettei reumalääkäri uskalla määrätä Trexania. Toivottavasti löyityisi jotain muuta, kun nämä säryt alkavat ottaa "pattiin". Joka tapauksessa kiitos teille vastaajille!!!

• avun saanut58

Tiedän kyllä kivut ja säryt mitä ne on. Nyt olen saanut avun ravintolisistä ja pystyin vähentään treksanin 2-3 taplettiin.
      Minulle määrättiin 6 taplettia. Niistä tuli vähän yököttävä olo. Ja sitten tulehduskipulääkettä eikä ne auttaneet välillä. Nyt ei tarvi särkylääkkeitä kuin harvoin.
      Jos haluat lisätietoja niin tässä nettiosoite niin voin ketoa enemmän: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4969
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4689
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4163
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4087
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3158
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3094
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2828
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2767
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2742
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2733
    Aihe