Finnejä, finnejä ja vielä kerran finnejä!!

Kyllästynyt

Olen 13-vuotta ja tiedän että silloin tulee finnejä, mutta kun katson muita ikäisiäni, kenelläkään ei ole finnejä.. Tietääkö joku jotain hyvää ainetta mikä poistaisi finnejä nopeasti ja ehkäisisi uusien tulemista? Olen koittanut kaikenlaista, mutta mikään ei auta.. Pesen naamani aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla, käytän puhdistusliinoja, finnikynää jms. mikään ei auta.. Sanoin vanhemmilleni että menen ihotautilääkärille mutta vastaus oli että lääkäri nauraisi ittensä kuoliaaksi jos murrosikäinen menee finnien takia lääkäriin. Auttakaa mua!

7

1601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stina1

noinhan mullakin sanottiin.odotin kiltisti että täytän 18v ja maksoin itse ku vanhemmat ei suostunu ja nyt on ollu kohta 10v kamalat arvet naamassa,siis mulla oli PAHA akne,mutta sun ongelma kuullostaa että pari finniä vaan,se on normaalia!

• jjoo

Jos sulla on oikeesti tosi pahan näkönen iho, niin ei se lääkäri todellakaan sulle naurais. Sulla voi olla akne ja mitä nopeammin alat hoitamaan sitä, niin sitä varmemmin pääset siitä eroon ilman kauheita arpia jne. Mä oon nyt 14 ja alotan ihan kohta vahvimman akne-lääkkeen mitä on.

Mut ootko kokeillu apteekin tuotteita.? Kokeile vaikka Brevoxyl -nimistä emulsiovoidetta, sitä saa apteekista ja maksaa noin 8-9e. Mulla on ainakin toiminu ihan hyvin. :) Ja apteekista saatava ACO -sarjaa on kans kehuttu. Mutta puhu vielä äidilles, jos ite haluaisit sinne lääkäriin. Saisit sieltä antibioottikuurin ja se varmaan tehoais sulle.

Niin ja tuosta vielä, et kasvoja ei saa pestä liian usein. Sekään ei ole hyväksi. Riittää kun peset aamulla ja illalla :)

Toivottavasti oli jtn hyötyä. :D

• kokeillut itse...

kokeileppa laittaa finnijen päälle vaikka pumpuli puikolla hammastahnaa,silleen sopivasti että se peittyy. Kannattaa laittaa mieluiten illalla ennen ku käy nukkumaan koska ei kai kukaan halua kävellä tahnat naamassa päivällä=) hammastahna kuivattaa ja tukahduttaa finnit. sitten aamulla kun heräät niin peset vaikka ne naamasta pois mutta voi pitää vaikka pari päivää putkeen! ja sitten kun olet pessyt ne pois, niin jos ei ole mahd laittaa heti uudestaan niin sitten heti kun voi ja niin kauan käsitellä kunnes finnit on jo rupia. huom!! parempi tietysti jos et käytä mitään meikki voidetta siinä välissä. toivottavasti tämä tehoaa...

• aknepoika87

Kysyjät täällä tuntuu menevän koko ajan nuoremmiksi. Hyvä että haet apua, mutta kukaan ei voi millään kertoa sulle jatkuuko sun akne vielä murkkuiän ohi tossa iässä. 13-vuotiaana akne ja finnit on tytöillä just pahimmillaan eli kannattaa vaan uskoa et ne kuuluu sun ikäisille (en sano ilkeilläkseni, mut niin se on!) =]

Pari hoitovinkkiä kuitenkin:

- Selvitä kuinka paha sun tilanteesi oikeasti on. Tossa iässä ei kukaan vielä voi sanoa tuleeko sulle vielä finnejä vuoden tai 2 päästä tai onko sulla OIKEAA aknea! Pelkät finnit on kuitenkin helppo hoitaa.
        - Koita selvittää onko sun iho rasvoittuva/pintakuiva/kuiva? Monesti rasvoittuvakin iho voi oikeasti olla pintakuiva, jolloin sitä pitäis kosteuttaa eikä pestä koko ajan.
        - Älä pese noin montaa kertaa, se ei auta! Peseminen vain ärsyttää entisestään ja kuivattaa, jolloin tali ei pääse ihon pintaan vaan muodostaa finnejä ihon alle!
        - Käytä apteekin tuotteita! Brevoxyl ja muut tuotteet mitkä sisältää bentsoyyliperoksidia auttaa yleensä monilla (käytä aluksi laimeinta tuotetta 2-3%). Kysy apteekista tarkemmin! Aco, vichy ja muut on hyviä, oikean sarjan löytäminen vaatii kuitenkin kokeilua.
        - AIKA! Finnien hoidossa 2 kuukauttakin on lyhyt aika. Älä luovuta vaikka vaikuttais aluks ettei mikään toimi!

Eli siinä pari vinkkiä, en kuitenkaan usko että sun tilantees on hirveän paha, oot kuitenkin hirveen nuori =)
        En ite ainakaan muista et oisin kattonut tyttöjä vielä "sillä silmällä" tossa iässä et ei kannata stressata ja tuhlata nuoruutta finneistä murehtimiseen! :D

P.S. Ruokavaliolla ei ole vaikutusta finneihin. Hormoneilla ja stressillä on.

• aknepoika87
        aknepoika87 kirjoitti:

Kysyjät täällä tuntuu menevän koko ajan nuoremmiksi. Hyvä että haet apua, mutta kukaan ei voi millään kertoa sulle jatkuuko sun akne vielä murkkuiän ohi tossa iässä. 13-vuotiaana akne ja finnit on tytöillä just pahimmillaan eli kannattaa vaan uskoa et ne kuuluu sun ikäisille (en sano ilkeilläkseni, mut niin se on!) =]

Pari hoitovinkkiä kuitenkin:

- Selvitä kuinka paha sun tilanteesi oikeasti on. Tossa iässä ei kukaan vielä voi sanoa tuleeko sulle vielä finnejä vuoden tai 2 päästä tai onko sulla OIKEAA aknea! Pelkät finnit on kuitenkin helppo hoitaa.
        - Koita selvittää onko sun iho rasvoittuva/pintakuiva/kuiva? Monesti rasvoittuvakin iho voi oikeasti olla pintakuiva, jolloin sitä pitäis kosteuttaa eikä pestä koko ajan.
        - Älä pese noin montaa kertaa, se ei auta! Peseminen vain ärsyttää entisestään ja kuivattaa, jolloin tali ei pääse ihon pintaan vaan muodostaa finnejä ihon alle!
        - Käytä apteekin tuotteita! Brevoxyl ja muut tuotteet mitkä sisältää bentsoyyliperoksidia auttaa yleensä monilla (käytä aluksi laimeinta tuotetta 2-3%). Kysy apteekista tarkemmin! Aco, vichy ja muut on hyviä, oikean sarjan löytäminen vaatii kuitenkin kokeilua.
        - AIKA! Finnien hoidossa 2 kuukauttakin on lyhyt aika. Älä luovuta vaikka vaikuttais aluks ettei mikään toimi!

Eli siinä pari vinkkiä, en kuitenkaan usko että sun tilantees on hirveän paha, oot kuitenkin hirveen nuori =)
        En ite ainakaan muista et oisin kattonut tyttöjä vielä "sillä silmällä" tossa iässä et ei kannata stressata ja tuhlata nuoruutta finneistä murehtimiseen! :D

P.S. Ruokavaliolla ei ole vaikutusta finneihin. Hormoneilla ja stressillä on.

UNOHDA HAMMASTAHNA!

Jättäkää noi kotivinkit sinne sinne minne ne kuuluu eli kotivinkki-lehden sivuille!
        Hammastahna sisältää ainesosia tai ainesosan mikä tappaa bakteereita, mutta niin sisältää kaikki muutkin akne-tuotteet apteekista tai muualta, ero on vaan se et ne tuotteet on suunniteltu iholle, hammastahna EI! Hammastahnaa ei kuulu laittaa kasvoille, se voi vaan ärsyttää ihoa enemmän ja pahentaa tilannetta!

• Elena

Kokeileppas Gla E kalanmaksaöljy kapseleita,
      ne auttaa ihon puhdistumisessa ainakin itelläni.
      Vaikka ikää on jo 19- vuotta! Lisäksi voit kokeilla vaikka kasvohoitoja ne auttaa aika hyvin poistamaan ihosta epäpuhtaudet yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe