Tammikuussa menin armeijaan ja siellä nyt kuukauden päivät oltu. Olen hyvin pienikokoinen 160/45 ja tulee kokoajan ongelmia kun pitäisi kantaa taisteluvyötä ja muita varusteita. Tähän asti olen väkisin yrittänyt hoitaa kaikki niin kuin muutkin, mutta alkaa tuntua että seinä tulee vastaan. Jos aikoisin keskeyttää palveluksen riittäisikö syyksi pieni koko jopa vapautukseen asti ?
A:n paperit olen saanut joka nyt on jälkikäteen ollut aika yllätys, koska mielestäni minun pitäisi olla B mies, koska todellakin fyysinen kunto ei ole riittävä niihin tehtäviin mitä olen saanut. Voiko lääkäri vaihtaa vielä palveluusluokkaa? Tai onko mahdollista saada jotain vapautusta varusteidenkantamiseen ?
Kertaakaan ei ole lääkäri ennen kutsontoja tai niiden jälkeenkään kehoittanut olemaan menemättä armeijaan vielä tai etukäteen muutenkaa varoiteltu että pieni koko olisi ongelma.
Fyysisen kunnon riittämättömyys
7
1240
Vastaukset
- sairaus?
Muutama vuosi sitten samassa tuvassa kanssani oli kaksikin mittaistasi a-miestä joissa ei ollut paljon muuta kuin luuta ja nahkaa.Ahkerammin ne jaksoivat tetsata kuin minä.Terveisiä vaan.
Turha sinne reppuunkaan on kaikkia kaapin vaatteita ahtaa kastumaan, vain ne mitä itse tarvitsee.Käsketty varustus oli yleensä ylimitoitettu.
Jos et ole paljon liikkunut ja nyt pitää liikkua raskaissa talvikamppeissa ja kantaa vielä ~10kg varusteita, niin selvähän se on että helpolla et pääse.Mutta kyllä kapiaiset tajuavat sitten kun pyörryt ettet jaksa ja pääset sairastuvalle tarvittaessa.
Ei kai nykyään enää saa tulla edes rakkoja jalkoihin ettei tule syytettä simputuksesta.- lisäksi
vaikka olisit fyysisesti heikompi, on selkeä viesti esimiehille, kun he näkevät että yrität täysillä.
Jos ei vähempää voisi kiinnostaa, niin kuuma pyyhe kainaloon ennen kuumemittaria ja vuppia.Tai sitten anot lykkäystä joltain pastorilta että pääset kotiin kasvamaan.
- kukukukuku
Alokaskausi on kaikille sama ja siinähän se kunto kohenee kuntoillessa. Erikoiskoulutuskaudella voitkin sitten hakea vaikkapa kirjuriksi, spadeksi tai lämäriksi, tai kuskiksi niin on huomattavasti löysempää ja kuntokin riittää, mikäli se ei ole siihen mennessä kohentunut niin paljon, että jaksat tetsata. Huonon yleiskunnon takia et saa vapautusta. Äkkiä se alokasaika lutviutuu. Tsemppiä tsemppiä.
- spöllikoira
Alokaskausi ei todellakaan ole kaikille sama!
- kukukukuku
spöllikoira kirjoitti:
Alokaskausi ei todellakaan ole kaikille sama!
Samat perusasiat käsitellään. Tietenkin se on yksikkökohtaista ja kouluttajilla voi olla erilaisia koulutusmetodeita ja koulutusohjelmia, mutta pääasia on sama. Taistelijan perustaidot.
- spöllikoira
kukukukuku kirjoitti:
Samat perusasiat käsitellään. Tietenkin se on yksikkökohtaista ja kouluttajilla voi olla erilaisia koulutusmetodeita ja koulutusohjelmia, mutta pääasia on sama. Taistelijan perustaidot.
Niin, koulutusmetodit eivät ole kaikkialla samat.
- kukukuku
spöllikoira kirjoitti:
Niin, koulutusmetodit eivät ole kaikkialla samat.
Mutta yhdessä yksikössä alokaskausi on sen nimenomaisen yksikön alokkaille pääpiirteittäin sama. En nyt tarkoittanutkaan, että jokaisessa varuskunnassa toimitaan täysin samoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648