Älkää hakeko turvaa erehtyneiltä!

kaktus

Te VL-uskovaiset, jotka osallistutte yhä Rauhanyhdistyksen toimintaan, olette varmaankin
kuulleet hoitokokouksista. Selitänpä vielä lyhyesti: 70-luvulla alettiin puhumaan vääristä
hengistä. Ihmisiä vaadittiin tekemään parannus väärästä hengestä. Lisäksi vuosia vanhoja, jo anteeksi saatuja syntejä alettiin muistelemaan ja niistä vaadittiin parannusta. Useita ihmisiä piinattiin pikkutunneille asti ja lopulta he hyväksyivät uudet opit tai jos he uskalsivat pysyä raamatunmukaisessa opissaan, heidät erotettiin. Tämä kävi ihmisille erittäin raskaaksi, kun yhtäkkiä tuttu yhteisö asettuikin vastaan. Ihmisiltä saattoi mennä terveys, ystävät ja jopa itsemurhiakin tapahtui. Koko oppi muuttui, eikä se ole raamatun mukainen tänä päivänäkään. Mutta silti tästä hyvin tietoiset ihmiset ovat vaienneet, ja jatkaneet yhteistyötä
rauhanyhdistyksen kanssa vaikka sisimmässään olisivatkin eri mieltä opista. Ymmärrän, että
tiiviisti toimiva yhteisö, johon kuuluu paljon toimintaa ja josta saa tukea ongelmissaan johon lisäksi ystävätkin kuuluvat, on sellainen asia, josta on vaikea luopua. Mutta silti raamatun mukaan usko menee aina muiden asioiden edelle. Se on niin arvokas asia, että tämän maan kaikki rikkaudet ja valta ovat pelkkää pölyä uskon rinnalla. Ei ole oikeaa uskoa jos oikeasti uskova yhä jatkaa erehtyneen joukon rinnalla. Täytyy osata turvata henkilökohtaiseen uskoon. Rauhanyhdistyksen usko ei ole hoitokokousten jälkeen se sama, vaikka kuinka sitä yrittäisi itse uskotella. Esimerkiksi viime kesänä kun kuuntelin radiosta ihan vain mielenkiinnon vuoksi suviseurojen saarnaa, saarnamies puhui isäntähengestä ja emäntähengestä. Jotain kertoo sekin, että hoitokokouksia ei koskaan pyydelty anteeksi ja niistä vaietaan yhä. EI tuollainen ole raamatun mukaista uskoa! Se täytyisi ymmärtää! Älkää siis enää pysykö tässä erehtyneessä joukossa, vaan erotkaa ja uskokaa niin kuin raamattu opettaa. Se voi olla hyvin vaikeaa, mutta rukoilkaa Jumalalta apua. Jumala on auttanut minuakin monissa asioissa kun olen rukoillut.

82

16745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bibliofiili

Missä ovat erehtymättömät, vai onko niitä?
      Raamatun mukaan vain YKSI oli täydellinen, JEESUS KRISTUS. Hänessä meillä on elämä ja autuus, vain hänessä.
      Uskonnolliset yhteisöt, seurakunnat, papit, saarnaajat, tavalliset uskovat, me erehdymme, lankeamme synteihin.
      Aikoinaan myös opetuslapset erehtyivät, jopa kielsivät Jeesuksen. Silti alkukirkon kristityt hakivat neuvoja ja turvaa näiltä erehtyneltä. Se, että vanhoillislestadiolaisuudessa on tehty virheitä, ei ole uusi asia. Niitä on tässä herätysliikkessä tehty 1910-luvulla, 1920-luvulla, 1930-luvulla, ja vaikkapa 2000-luvulla. Näitä virheitä teemme niin kauan kuin olemme maan päällä.
      Voimme vain rukoilla, että taivaallinen Isä antaisi meille ymmärrystä ja viisautta oppia virheistämme ja antaisi voimaa käydä niistä virheistä parannukseen. Sitä viisautta rukoilen ja toivon myös liikkeemme keskeisiltä vaikuttajilta.

• kaktus

Tarkoitan uskossa erehtyneitä. Kaikki me olemme erehtyneitä ja teemme syntiä, mutta äsken tarkoitin niitä, joiden usko ei ole raamatun mukainen.

• on uskovaisten joukossa
        kaktus kirjoitti:

Tarkoitan uskossa erehtyneitä. Kaikki me olemme erehtyneitä ja teemme syntiä, mutta äsken tarkoitin niitä, joiden usko ei ole raamatun mukainen.

ja sillä sitä kehotetaan uskovaisia valvomaan. Täm usko on omakohtanen asia. Lapsi ei pääse vanhempien usolla taivaaseen, eikä päinvastoin. Jeesus sanoi,sen minkä minkä minä sanon teille, sen minä sanon kaikille, että vavlokaa!
        Raamatun mukaan omakohtanen usko vaan vie taivaaseen. Ja se että synninpoispanijana tekee matkaa tällä uskontiellä.

• ???
        on uskovaisten joukossa kirjoitti:

ja sillä sitä kehotetaan uskovaisia valvomaan. Täm usko on omakohtanen asia. Lapsi ei pääse vanhempien usolla taivaaseen, eikä päinvastoin. Jeesus sanoi,sen minkä minkä minä sanon teille, sen minä sanon kaikille, että vavlokaa!
        Raamatun mukaan omakohtanen usko vaan vie taivaaseen. Ja se että synninpoispanijana tekee matkaa tällä uskontiellä.

Isoveli valvoo??

• asian

Luulen, että tarkotit minua.

Onko näin parempi. Että Jumalan valtkunnassa on myös eriseuran siemen. Ja Jeesus korostikin valvomisen tärkeyttä. Ja tämä usko on omakohtainen. Vanhemmat ei tule lasten uskolla autuaaksi, eikä päinvastoin.

Jeesus sanoikin, sen minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille; valvokaa. Sillä ettte tiedä päivää, ettekä hetkä, jolloin Ihmisen poika tulee.

Kirjoittelen muistin varassa, ja voin muistaa jonku asian väärin. Mutta oikaskaa jos kirjotan väärin jotakin.

Oliko tarpeeksi selvästi kirjotettu?

• !!!???!!!
        asian kirjoitti:

Onko näin parempi. Että Jumalan valtkunnassa on myös eriseuran siemen. Ja Jeesus korostikin valvomisen tärkeyttä. Ja tämä usko on omakohtainen. Vanhemmat ei tule lasten uskolla autuaaksi, eikä päinvastoin.

Jeesus sanoikin, sen minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille; valvokaa. Sillä ettte tiedä päivää, ettekä hetkä, jolloin Ihmisen poika tulee.

Kirjoittelen muistin varassa, ja voin muistaa jonku asian väärin. Mutta oikaskaa jos kirjotan väärin jotakin.

?????????Kertoisitko missä niin sanotaan????

• lisää
        asian kirjoitti:

"Onko näin parempi. Että Jumalan valtkunnassa on myös eriseuran siemen. Ja Jeesus korostikin valvomisen tärkeyttä. Ja tämä usko on omakohtainen. Vanhemmat ei tule lasten uskolla autuaaksi, eikä päinvastoin.

Jeesus sanoikin, sen minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille; valvokaa. Sillä ettte tiedä päivää, ettekä hetkä, jolloin Ihmisen poika tulee."

Ei tätä kirjotusta pitäs sellasena ottaa, että haluan tukea tästä uskosta lähteneitä. Vaan yllläoleva on yleisesti kaikille tarkoitettu, siis yleisesti; niille jotka on jo uskomassa. Mutta myös varotuksena niille, jotka ovat lähteneet, etsimään ns.paremaa uskoa." Ja tämä sen vuoksi, kuinka tulis jokaisen ajatella, ja valova, että omat asiat olis kunnosa ja että Ylkä voi tulla koska tahnsa.

• niin...
        lisää kirjoitti:

"Onko näin parempi. Että Jumalan valtkunnassa on myös eriseuran siemen. Ja Jeesus korostikin valvomisen tärkeyttä. Ja tämä usko on omakohtainen. Vanhemmat ei tule lasten uskolla autuaaksi, eikä päinvastoin.

Jeesus sanoikin, sen minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille; valvokaa. Sillä ettte tiedä päivää, ettekä hetkä, jolloin Ihmisen poika tulee."

Ei tätä kirjotusta pitäs sellasena ottaa, että haluan tukea tästä uskosta lähteneitä. Vaan yllläoleva on yleisesti kaikille tarkoitettu, siis yleisesti; niille jotka on jo uskomassa. Mutta myös varotuksena niille, jotka ovat lähteneet, etsimään ns.paremaa uskoa." Ja tämä sen vuoksi, kuinka tulis jokaisen ajatella, ja valova, että omat asiat olis kunnosa ja että Ylkä voi tulla koska tahnsa.

Miten Jumalan valtakunnassa voisi olla eriseuran siemen? "Teidän seassanne" kylläkin. Eli ns. uskovaisten ihmisten joukkossa. Eihän joukko ole samalla Jumalan valtakunta! Se ei ole rajattavissa mihinkään selvään tai vähemmän selvään ryhmään. Onko sitä vaikea tajuta?

• näin minäkin
        niin... kirjoitti:

Miten Jumalan valtakunnassa voisi olla eriseuran siemen? "Teidän seassanne" kylläkin. Eli ns. uskovaisten ihmisten joukkossa. Eihän joukko ole samalla Jumalan valtakunta! Se ei ole rajattavissa mihinkään selvään tai vähemmän selvään ryhmään. Onko sitä vaikea tajuta?

sen olen ymmärtämässä!

• mahdollisesti
        lisää kirjoitti:

koskaan edes mieleesi, että saattaisiko se olla jopa syntiä jos aliarvoit Jumalan Valtakuntaa? On mielestäni mahdottumuus, että Jumalan Valtakuntaan olisi kylvetty eriseuran siemeniä Kyllä Hän on Herra omassa Valtakunnassaan ja pitää huolen siitä että sen asukit ovat turvassa.

• Jt.
        mahdollisesti kirjoitti:

koskaan edes mieleesi, että saattaisiko se olla jopa syntiä jos aliarvoit Jumalan Valtakuntaa? On mielestäni mahdottumuus, että Jumalan Valtakuntaan olisi kylvetty eriseuran siemeniä Kyllä Hän on Herra omassa Valtakunnassaan ja pitää huolen siitä että sen asukit ovat turvassa.

"saattaisiko se olla jopa syntiä jos aliarvoit Jumalan Valtakuntaa?"

on syntiä, että vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen puhujaveljet opettavat, että pelkästään vanhoillislestadiolaisuus on Jumalan valtakunta.

Se on hyvin lähellä Jumalan pilkkaa. Ellei olekin sitä.

• MrNobody

Vanhoillislestadiolaisuus on Raamatun valossa tarkasteltuna eriseura, jota pitää visusti karttaa.

• Anybody
        MrNobody kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisuus on Raamatun valossa tarkasteltuna eriseura, jota pitää visusti karttaa.

mistä se on erkaantunut omaksi eriseurakseen?

• MrNobody
        Anybody kirjoitti:

mistä se on erkaantunut omaksi eriseurakseen?

mukaisista opeista.

• Hynde

Miettikää tuon sanoja.

Pääsetkö vanhoillislestadiolaisella uskolla taivaaseen?

Jos uskot, että pääsee niin tuo kaktuksen viesti on eksyttävän käärmeen puhetta.

• Vajavainen

"Pääsetkö vanhoillislestadiolaisella uskolla taivaaseen?"

vanhoillislestadiolainen usko eroaa Raamatun mukaisesta uskosta?

• keljuilet
        Melperi1 kirjoitti:

Sekö on sinun ilosi ja huvisi kun ilkeilet vl-lle
        Itsekkin varmasti tiedät,vaikka se olisikin katkera pala myöntää,että vl tulee ihan varmasti autuaaksi uskomalla Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen.

Vai luuletko että sinä olisit paremmilla osilla? Ei tämä vl-n jatkuva pilkkaaminen tuo yhtään kirkkautta kruunuusi, joten voisit kyllä aikuisena ihmisenä lopettaa tuo ilkeileminen. Puhu kunnon asiaa,se rakentaa paremmin kun jatkuvä vinoilu. Olet jo samanlainen riitapukari kuin moninickinen täällä. Ketään ei rakenna tuo irvisteleminen.
        Ilmeisesti sinulla on omatunto nukkumassa, ei nuo puheet kuulosta kristityn ihmisen puheilta :(

• keljuilet kirjoitti:

Sekö on sinun ilosi ja huvisi kun ilkeilet vl-lle
        Itsekkin varmasti tiedät,vaikka se olisikin katkera pala myöntää,että vl tulee ihan varmasti autuaaksi uskomalla Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen.

Vai luuletko että sinä olisit paremmilla osilla? Ei tämä vl-n jatkuva pilkkaaminen tuo yhtään kirkkautta kruunuusi, joten voisit kyllä aikuisena ihmisenä lopettaa tuo ilkeileminen. Puhu kunnon asiaa,se rakentaa paremmin kun jatkuvä vinoilu. Olet jo samanlainen riitapukari kuin moninickinen täällä. Ketään ei rakenna tuo irvisteleminen.
        Ilmeisesti sinulla on omatunto nukkumassa, ei nuo puheet kuulosta kristityn ihmisen puheilta :(

Muutan tyylini heti, kun vl-herätysliike lakkaa opettamasta "vain me" -oppia ja muita Raamatun vastaisia oppeja.

• vl.uskova

Ensinnäkin, rekisteröi se nimimerkkisi, kun kerran olet vakiokeskustelija täällä.
        Miksi et voi rekisteröityä, sillä nimimerkkiäsi käyttelee moni muukin ja aiheuttaa näin sekaannuksia.
        Toiseksi, et ole oikein uskottava, niinkuin Kotimaa lehtikin kirjoittaa. Kirjoituksistasi huokuu äärimmäisen kireän ja tiukkapipoisen uskovaisen luonne.

• omatuntosi ihan
        Melperi1 kirjoitti:

Muutan tyylini heti, kun vl-herätysliike lakkaa opettamasta "vain me" -oppia ja muita Raamatun vastaisia oppeja.

oikeasti tuollaisesta sanoo? Varsinkin Jumalan sanan valossa asiaa peilaten. Siinä ei ole Kristillistä rakkautta mitä uskovaisen pitäisi toisia kohtaan osoittaa. Sinähän sanot olevasi uskovainen??? Opettaako Raamattu uskovaista käyttämään sellaista kieltä. Ei sinun tarvitse meitä tuomita, koska siihen ei ole kenelläkään oikeutta. Jeesus ei anna meille lupaa tuollaiseen kielenkäyttöön eikä naljailuun nimittelyineen. Sydämen kyllyydestä suu puhuu? Niinkö? Olen tosiaan pettynyt sinuun, Kissalle terveisiä hau hau.

• huomautus
        Melperi1 kirjoitti:

.. miksi et mene Jehovalaisia tai Mormooneja käännyttämään, koska ei heidän oppinsa ole lähelläkään Raamatun oppia???

• Maukka P
        Vajavainen kirjoitti:

"Pääsetkö vanhoillislestadiolaisella uskolla taivaaseen?"

vanhoillislestadiolainen usko eroaa Raamatun mukaisesta uskosta?

Miten vl usko eroaa Raamatun mukaisesta uskosta?

Esim. Vl vaatii kuuliaisuutta nimenomaan seurakunnalle, joka on erehtymätön. Raamattu sanoo, että enempi on toteltava Jumalaa kuin ihmistä.

Vl hengen hedelmiä ovat mm. meikkaamattomuus, televisiottomuus, Raamatun Pyhän Hengen hedelmät ovat mm. rakkaus ja pitkämielisyys.

• omatuntosi ihan kirjoitti:

oikeasti tuollaisesta sanoo? Varsinkin Jumalan sanan valossa asiaa peilaten. Siinä ei ole Kristillistä rakkautta mitä uskovaisen pitäisi toisia kohtaan osoittaa. Sinähän sanot olevasi uskovainen??? Opettaako Raamattu uskovaista käyttämään sellaista kieltä. Ei sinun tarvitse meitä tuomita, koska siihen ei ole kenelläkään oikeutta. Jeesus ei anna meille lupaa tuollaiseen kielenkäyttöön eikä naljailuun nimittelyineen. Sydämen kyllyydestä suu puhuu? Niinkö? Olen tosiaan pettynyt sinuun, Kissalle terveisiä hau hau.

• huomautus kirjoitti:

.. miksi et mene Jehovalaisia tai Mormooneja käännyttämään, koska ei heidän oppinsa ole lähelläkään Raamatun oppia???

selkeitä harhaoppeja, mutta vanhoillislestadiolaiset sentään näyttelevät kristittyjä ja uskovaisia.

Niinpä pysyn edelleenkin teidän ilonanne täällä tupakansavuisella palstalla.

• toinenkin vl
        vl.uskova kirjoitti:

Ensinnäkin, rekisteröi se nimimerkkisi, kun kerran olet vakiokeskustelija täällä.
        Miksi et voi rekisteröityä, sillä nimimerkkiäsi käyttelee moni muukin ja aiheuttaa näin sekaannuksia.
        Toiseksi, et ole oikein uskottava, niinkuin Kotimaa lehtikin kirjoittaa. Kirjoituksistasi huokuu äärimmäisen kireän ja tiukkapipoisen uskovaisen luonne.

Kerran hynde kirjoitti ehkäisyn synnillisyyttä pohtivalle palstalaiselle että "tapa sitten lapsesikin"

Järkytyin, koska olin siihen asti pitänyt tätä feikkaajaa oikeana vanhoillislestadiolaisena.

Sen jälkeen en ole ko houruilijan sekopäisistä kirjoituksista piitannut. En siis lue niitä. Hypin yli. Se on helppoa.

• sinun asenteesi
        Melperi1 kirjoitti:

meitä kohtaan ei ole Kristuksen mielen mukaista? Itellesi sinä isomman vahingon aikaan saat, koska uskon että Taivaan Isä ei hyväksy tuollaista tyyliä.

Rukoilen puolestasi, sillä tuo repivä tyyli millä vl-iä vikoilet, kuluttaa sinua itseäsi, se energia mikä tulisi käyttää Jumalan mielen mukaisesti,eikä melperin mielen mukaisesti, syö omaa hengellistä hyvin vointiasi.

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

Kerran hynde kirjoitti ehkäisyn synnillisyyttä pohtivalle palstalaiselle että "tapa sitten lapsesikin"

Järkytyin, koska olin siihen asti pitänyt tätä feikkaajaa oikeana vanhoillislestadiolaisena.

Sen jälkeen en ole ko houruilijan sekopäisistä kirjoituksista piitannut. En siis lue niitä. Hypin yli. Se on helppoa.

ei saa tappaa edes ehkäisemällä.

niin järkyttävää on ehkäisy.

• täällä ei
        Melperi1 kirjoitti:

selkeitä harhaoppeja, mutta vanhoillislestadiolaiset sentään näyttelevät kristittyjä ja uskovaisia.

Niinpä pysyn edelleenkin teidän ilonanne täällä tupakansavuisella palstalla.

haise tupakka. Ei se saastuta ihmistä mikä suusta sisään menee, vaan se mitä sieltä suusta tulee ulos!
        Eikös raamatussa ole tuollainen lause kirjoitettu?

En hyväksy tutakointia, mutta tuo fanaattisuus sinulla ei ole enään tervettä!

• Hynde
        vl.uskova kirjoitti:

opittehan lukemaan kriittisesti. Kotimaatakin, jonka toimittaja on puolueellinen.

• Hynde
        vl.uskova kirjoitti:

mikäli tällä uskolla voittaa niin ei olla harhassa.
        miksi vastustat tätä.

• Toinen kuupa
        Hynde kirjoitti:

Pakastatko siemennesteesi? Ettei vain reppanat kuolisi.

• toinenkin vl
        Hynde kirjoitti:

Niin sinä hourupää silloin hullussa vihassasi kirjoitit enkä unohda sitä koskaan.

Kehotit todellakin jotain palstalaista, että "tapa sitten lapsesikin"

Järkytyin moisesta kovasti koska olin siihen saakka pitänyt sinua sentään vl:nä

Sen jälkeen pisteesi tosiaan silmissäni romahtivat ja nyt on jo Kotimaassakin herrasta samansuuntainen "arvio"

Niin se on, että kuinka paljon pajunköyttä voitkaan palstalle syöttää ja mikä vielä menee läpi.

Minun kohdallani juttusi toppasivat tuohon "tapa lapsesi" kehotukseen. Se avasi silmäni sinun suhteesi.

Feikki.

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

Niin sinä hourupää silloin hullussa vihassasi kirjoitit enkä unohda sitä koskaan.

Kehotit todellakin jotain palstalaista, että "tapa sitten lapsesikin"

Järkytyin moisesta kovasti koska olin siihen saakka pitänyt sinua sentään vl:nä

Sen jälkeen pisteesi tosiaan silmissäni romahtivat ja nyt on jo Kotimaassakin herrasta samansuuntainen "arvio"

Niin se on, että kuinka paljon pajunköyttä voitkaan palstalle syöttää ja mikä vielä menee läpi.

Minun kohdallani juttusi toppasivat tuohon "tapa lapsesi" kehotukseen. Se avasi silmäni sinun suhteesi.

Feikki.

Luuletko tosiaan että olisin sitä mieltä?

Tulen kiduttaa teitä kirjoitti Luthet paaville.
        Luther vastusti inkvisiota.

Minä typerä otin mallia lutherista mutta te uskottomat!, teidän valheen isästä perkeleestä tulee vääristelyt.

Olen myöntäny virheeni ettei nykyään ole viisasta noin kirjoittaa mutta perkeleen sapessa väitätte koko ajan kehottavan tappamaan lapsia te lasten murhaajat. Miksi ette usko vaan aina kirjoitatte samoin te uskottomat.

Jos te ehkäisijät ja abortoijat tajuisitte miten tuhoatte elämää niin järkyttyisitte vielä vielä enemmän.

Sinä olet se mies sanoi Naatan Daavidille.

• täällä ei kirjoitti:

haise tupakka. Ei se saastuta ihmistä mikä suusta sisään menee, vaan se mitä sieltä suusta tulee ulos!
        Eikös raamatussa ole tuollainen lause kirjoitettu?

En hyväksy tutakointia, mutta tuo fanaattisuus sinulla ei ole enään tervettä!

• sinun asenteesi kirjoitti:

meitä kohtaan ei ole Kristuksen mielen mukaista? Itellesi sinä isomman vahingon aikaan saat, koska uskon että Taivaan Isä ei hyväksy tuollaista tyyliä.

Rukoilen puolestasi, sillä tuo repivä tyyli millä vl-iä vikoilet, kuluttaa sinua itseäsi, se energia mikä tulisi käyttää Jumalan mielen mukaisesti,eikä melperin mielen mukaisesti, syö omaa hengellistä hyvin vointiasi.

• toinenkin vl
        Hynde kirjoitti:

Minä typerä otin mallia lutherista mutta te uskottomat!, teidän valheen isästä perkeleestä tulee vääristelyt.

Olen myöntäny virheeni ettei nykyään ole viisasta noin kirjoittaa mutta perkeleen sapessa väitätte koko ajan kehottavan tappamaan lapsia te lasten murhaajat. Miksi ette usko vaan aina kirjoitatte samoin te uskottomat.

Jos te ehkäisijät ja abortoijat tajuisitte miten tuhoatte elämää niin järkyttyisitte vielä vielä enemmän.

Toisessa yhteydessä nimimerkki hynde kirjoitti muistaakseni ettei avioliitossa saa olle selibaatissa, koska se "altistaa pedofilialle"

Sekin oli järkyttävää luettavaa. Sellainen uhkakuva ei kerta kaikkiaan tule terveen ihmisen mielen viereenkään.

Jokainen terve ihminen tietää ettei terveen ihmisen kovakaan seksuaalinen paine purkaudu sairaalla tavalla.

Jo tuonsuuntainen sairas , hyvin sairas, ajatuskin kertoo krjoittajastaan paljon ja järkyttäviä asioita.

• acim lai nen
        omatuntosi ihan kirjoitti:

..vaikka kysymys olikin Melperille. Voisitko ystävällisesti selvittää millaisin sanamuodoin tulisi ilmaista se tosiasia että vanhoillislestadilainen oppi on väärä niin että sitä ei koeta pilkkaamisena?

"Ei sinun tarvitse meitä tuomita, koska siihen ei ole kenelläkään oikeutta."

Kyllä minusta väärästä opista tulee varoittaa. Eikö se ole kristityn velvollisuus jos vähänkään toisesta välittää?

Entä jos minä sanoisin vaikka että lumiukkoon uskomalla pääsee taivaaseen? Ja sitten joku tulee ja sanoo että ei pääse, olet väärässä. Olisiko tämä toinen silloin tuominnut minut?

• Hynde kirjoitti:

välillä henkeä ja käy tupakilla. Se auttaa kummasti.

• ovat vaarallisia
        Melperi1 kirjoitti:

sillä tunnemehan historiasta muutamia fanaatikkoja jotka ovat saaneet aikaan vielä kamalampia asioita kuin vl:t Esim sotia ja muita kammottavia tekoja.
        Tänäkin päivänä näemme mitä fanaatisuus saa aikaan Arabimaissa.

• vai otatko
        Melperi1 kirjoitti:

Jumalan paikan, tuomitessasi jo täällä ajassa.

Eiköhän olisi aika odottaa suuremman Tuomarin mielipidettä!

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

Toisessa yhteydessä nimimerkki hynde kirjoitti muistaakseni ettei avioliitossa saa olle selibaatissa, koska se "altistaa pedofilialle"

Sekin oli järkyttävää luettavaa. Sellainen uhkakuva ei kerta kaikkiaan tule terveen ihmisen mielen viereenkään.

Jokainen terve ihminen tietää ettei terveen ihmisen kovakaan seksuaalinen paine purkaudu sairaalla tavalla.

Jo tuonsuuntainen sairas , hyvin sairas, ajatuskin kertoo krjoittajastaan paljon ja järkyttäviä asioita.

olen hylänny sen vääränä teoriana pedofiilin tekosyynä, mutta sitä et tahallaankaan muista.

paljastaa valheellisuutesi ja valheen isästä tulevat vääristelyt. kertoo paljon sun mustamaalaamis motivaatioista.

tekstisi on täsmälleen samalaista kuin 10 kertaa aiemmin sama loanheittäjä sairattelija.

Sun motivaatiosko on sairaaanloinen viha tätä VL uskon oppia vastaan.

seuravaksi varmaan väität mua pedofiiliksi, vai täh?

• että Jumalaan
        acim lai nen kirjoitti:

..vaikka kysymys olikin Melperille. Voisitko ystävällisesti selvittää millaisin sanamuodoin tulisi ilmaista se tosiasia että vanhoillislestadilainen oppi on väärä niin että sitä ei koeta pilkkaamisena?

"Ei sinun tarvitse meitä tuomita, koska siihen ei ole kenelläkään oikeutta."

Kyllä minusta väärästä opista tulee varoittaa. Eikö se ole kristityn velvollisuus jos vähänkään toisesta välittää?

Entä jos minä sanoisin vaikka että lumiukkoon uskomalla pääsee taivaaseen? Ja sitten joku tulee ja sanoo että ei pääse, olet väärässä. Olisiko tämä toinen silloin tuominnut minut?

uskomalla ja Jeesuksen sovitustyön omakohtaisesti uskomalla pääseemme Taivaaseen, joten jätäpä ne lumiukot ja niihin uskomiset harakoille.

Turhaan te acimlainen ja melperi haaskatte voimianne,
        Me jokainen seisomme tai kaadumme oman Isäntämme edessä,Katsokaa vain että itse olette Jumalan edessä kelvollisia. Ei ainakaan tuo pilkkaaminen anna lisäpisteitä Jumalan silmissä.

• ...

• Hynde
        Melperi1 kirjoitti:

Kehotit todellakin jotain palstalaista, että "käy tupakilla"

Järkytyin moisesta kovasti koska olin siihen saakka pitänyt sinua sentään tupakoimattomana

Sen jälkeen pisteesi tosiaan silmissäni romahtivat ja nyt on jo suomi24ssa herrasta samansuuntainen "arvio"

Minun kohdallani juttusi toppasivat tuohon "käy tupakilla" kehotukseen. Se avasi silmäni sinun suhteesi.

--
        Mitäs Melperi tykkäis jos näin kirjottaisin tosissani?

• toinenkin vl
        Hynde kirjoitti:

olen hylänny sen vääränä teoriana pedofiilin tekosyynä, mutta sitä et tahallaankaan muista.

paljastaa valheellisuutesi ja valheen isästä tulevat vääristelyt. kertoo paljon sun mustamaalaamis motivaatioista.

tekstisi on täsmälleen samalaista kuin 10 kertaa aiemmin sama loanheittäjä sairattelija.

Sun motivaatiosko on sairaaanloinen viha tätä VL uskon oppia vastaan.

seuravaksi varmaan väität mua pedofiiliksi, vai täh?

ehei, hyndeseni.

Kyse on siitä kuka täällä kirjoittaa ja mitä, kuka esiintyy veeällänä ja kuka ei, ja kuinka paljon pajunköyttä voi syöttää palstalle "veeällänä" ennenkuin se havaitaan feikkaamiseksi.

Minä havahduin noiden em juttujen kohdalla, että ne nyt eivät ainakaan ole uskovaisen ihmisen kirjoittamia.

Uskovaiset ihmiset uskovat ja käsittävät edellämainitut asiat raittiisti, HYVIN ERILAILLA kuin nimimerkki hynde kirjoituksissaan.

Molemmat, sekä raskauden estäminen pysyvästi että selibaatti ehkäisymuotona, ovat kroonisten terveydellisten seikkojen niin pakottaessa, täysin hyväksyttäviä. Käytännössä otetaan sterilisaatio tai pidättäydytään jonkun aikaa yhdyselämästä (selibaatti).

Näin muuten linjasi myös PK hiljattain PM:ssä. Onneksi julkaisivat jutun.

Hynde on feikki. Ihan hullut jutut. Voi se itsestään luulla vaikka mitä, mutta jutut puhuvat toista, KARUA, kieltä.

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

ehei, hyndeseni.

Kyse on siitä kuka täällä kirjoittaa ja mitä, kuka esiintyy veeällänä ja kuka ei, ja kuinka paljon pajunköyttä voi syöttää palstalle "veeällänä" ennenkuin se havaitaan feikkaamiseksi.

Minä havahduin noiden em juttujen kohdalla, että ne nyt eivät ainakaan ole uskovaisen ihmisen kirjoittamia.

Uskovaiset ihmiset uskovat ja käsittävät edellämainitut asiat raittiisti, HYVIN ERILAILLA kuin nimimerkki hynde kirjoituksissaan.

Molemmat, sekä raskauden estäminen pysyvästi että selibaatti ehkäisymuotona, ovat kroonisten terveydellisten seikkojen niin pakottaessa, täysin hyväksyttäviä. Käytännössä otetaan sterilisaatio tai pidättäydytään jonkun aikaa yhdyselämästä (selibaatti).

Näin muuten linjasi myös PK hiljattain PM:ssä. Onneksi julkaisivat jutun.

Hynde on feikki. Ihan hullut jutut. Voi se itsestään luulla vaikka mitä, mutta jutut puhuvat toista, KARUA, kieltä.

Lue voitosta voittoon sitä julkaistaan vielä amerikassa niin että se on nykykäytäntöä.

kannatan selibaattia.

Aviovaimon sairastaessa, ollessa toipilaana tai fyysisesti tai psyykkisesti uupuneena, rakkauden käsky opettaa, että tuona aikana pidättäydytään avioliitossa yhdyselämästä. Tämä merkitsee silloin yhteistä paastoa ja rukousta Jumalan sanan mukaisesti EIKÄ EHKÄISYÄ.

• toinenkin vl
        Hynde kirjoitti:

Lue voitosta voittoon sitä julkaistaan vielä amerikassa niin että se on nykykäytäntöä.

kannatan selibaattia.

Aviovaimon sairastaessa, ollessa toipilaana tai fyysisesti tai psyykkisesti uupuneena, rakkauden käsky opettaa, että tuona aikana pidättäydytään avioliitossa yhdyselämästä. Tämä merkitsee silloin yhteistä paastoa ja rukousta Jumalan sanan mukaisesti EIKÄ EHKÄISYÄ.

kyllä se nyt sitten on , kun pannaan faktaa pöytään ja pakko tulee, samoilla linjoilla kuin muutkin veeällät.

Selibaatti ja sterilisaatio on ok. Niinkuin uskovaiset ovat aina ymmärtäneet olevankin.

Oi että kun se nyt kujertaa
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ....kuin muutkin, .......

Mutta vielä kerran sanon tästä äijästä että ....

VAROKAA! sen jutut on aikaisemmin olleet ihan huuhaata.

Feikki.

Minulle tuli toppi vastaan niiden tapalapsesi ja pedofilijuttujen kohdalla.

• Oulun kööri
        toinenkin vl kirjoitti:

kyllä se nyt sitten on , kun pannaan faktaa pöytään ja pakko tulee, samoilla linjoilla kuin muutkin veeällät.

Selibaatti ja sterilisaatio on ok. Niinkuin uskovaiset ovat aina ymmärtäneet olevankin.

ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...

Feikki.

Kyseinen poikamies on vl-herätysliikkeen virallinen avioliitto-, ehkäisy- ja perhe-elämän neuvoja.

Voitte kääntyä luottamuksella Hynden puoleen.

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...
        ihan samaa! ...

Feikki.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000011164148#22000000011164148

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000012903168#22000000012903168

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000010210494

• Hynde

• toinenkin vl
        Hynde kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000011164148#22000000011164148

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000012903168#22000000012903168

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000010210494

samaamieltähänminäkinolen- kujerrustakin olet näemmä harjoittanut myös mutta niin sinä olet palstalla kirjoittanut kuin minä väitin, enkä muuta käsitystäni ennenkuin näen herra hynden

-peruvan selvästi em puheensa ja ...
        -pyytävän julkisesti anteeksi aiheuttamaansa uskovaisten mustamaalausta

• Hynde
        toinenkin vl kirjoitti:

samaamieltähänminäkinolen- kujerrustakin olet näemmä harjoittanut myös mutta niin sinä olet palstalla kirjoittanut kuin minä väitin, enkä muuta käsitystäni ennenkuin näen herra hynden

-peruvan selvästi em puheensa ja ...
        -pyytävän julkisesti anteeksi aiheuttamaansa uskovaisten mustamaalausta

pelleile vakavilla asioilla.

lue niinkun ne kristillisyyden kirjoissa on

-voitosta voittoon

sekä

reinikaisen vuonna 1989 ilmestynyt kirjan kirjoitus lestadiolaisäidit.

• acim la i ne n
        että Jumalaan kirjoitti:

uskomalla ja Jeesuksen sovitustyön omakohtaisesti uskomalla pääseemme Taivaaseen, joten jätäpä ne lumiukot ja niihin uskomiset harakoille.

Turhaan te acimlainen ja melperi haaskatte voimianne,
        Me jokainen seisomme tai kaadumme oman Isäntämme edessä,Katsokaa vain että itse olette Jumalan edessä kelvollisia. Ei ainakaan tuo pilkkaaminen anna lisäpisteitä Jumalan silmissä.

..ystävällisessä mielessä esittettyyn kysymykseeni. Toistan sen vielä kerran:

Miten harhaoppiin hairahtanutta voi neuvoa loukkaamatta häntä ja ilman että hän tuntee itsensä pilkatuksi?

• Sepi.
        Melperi1 kirjoitti:

"...käy tupakilla. Se auttaa kummasti."

Melperi todella tietää, että tupakille vain kun palstakeskustelu käy vilkkaaksi.

Hän kertoo kokemuksesta, vaikka kaiken koittaa kiistää.

Melperi on tupakan kannattaja ja useaan otteeseen on suoraan kehottanut menemään tupakalle.

• harhaopissa
        acim la i ne n kirjoitti:

..ystävällisessä mielessä esittettyyn kysymykseeni. Toistan sen vielä kerran:

Miten harhaoppiin hairahtanutta voi neuvoa loukkaamatta häntä ja ilman että hän tuntee itsensä pilkatuksi?

entä itse, samaa voisin sinulle alkaa saarnaamaan, harhaoppisuudestasi:) Parempi on että jätämme itsemme ja toinen toisemme Jumalan käsiin,emmekä ala täällä tuomitsemaan ketään. Jumalan on tuomio, ja Raamatun sanassa sille joka ei usko!

• acim la i ne n
        harhaopissa kirjoitti:

entä itse, samaa voisin sinulle alkaa saarnaamaan, harhaoppisuudestasi:) Parempi on että jätämme itsemme ja toinen toisemme Jumalan käsiin,emmekä ala täällä tuomitsemaan ketään. Jumalan on tuomio, ja Raamatun sanassa sille joka ei usko!

..että kehottaa kääntymään Elävän Jumalan puoleen? Tietysti se on harhaoppia sille joka ei Elävään Jumalaan usko. Sellaisesta ihmisestä tuntuu ihan utopistiselta. Jumala on näkymätön ja ymmärrän hyvin että se jolla ei ole henkilökohtaista kokemusta Kristuksen kohtaamisesta kokee tällaisen harhaoppina.

Itse olen kokenut Jumalan Todellisuuden ja kokemukseni perusteella voin sanoa että Jumalan voi löytää jos Häntä todella rehellisella mielellä etsii. Vanhoillisten ongelma on se että he eivät etsi Todellista Jumalaa vaan pitävät toistensa lihallisia persoonia jumalinaan.

• saanut väärää
        acim la i ne n kirjoitti:

..että kehottaa kääntymään Elävän Jumalan puoleen? Tietysti se on harhaoppia sille joka ei Elävään Jumalaan usko. Sellaisesta ihmisestä tuntuu ihan utopistiselta. Jumala on näkymätön ja ymmärrän hyvin että se jolla ei ole henkilökohtaista kokemusta Kristuksen kohtaamisesta kokee tällaisen harhaoppina.

Itse olen kokenut Jumalan Todellisuuden ja kokemukseni perusteella voin sanoa että Jumalan voi löytää jos Häntä todella rehellisella mielellä etsii. Vanhoillisten ongelma on se että he eivät etsi Todellista Jumalaa vaan pitävät toistensa lihallisia persoonia jumalinaan.

tietoa, tai haluat uskoa väärää tietoa. Kyllä minun uskoni on elävään Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä. Ilman sitä ei kukaan voi päästä Taivaaseen. Minulla ei ole mitään ongelmia uskossani, sillä minun henkeni todistaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa,että olen JUMALAN LAPSI. Sitä et voi sinä eikä kukaan tehdä tyhjäksi. Armosta minä olen autuas,uskon kautta,en tekojen,ettei uskoni olisi kerskausta.
        Sama armo opettaa myös itsensä hillitsemistä ja toisten kunnioitusta. Ei tuomio ole sinun eikä minun käsissä,kuten olen monesti sen sanonut.

Mitä te toivotte ihmisten tekevän teille, tehkää se myös heille.

• Siemenlinkoo
        Hynde kirjoitti:

kannatan selibaattia.

Taitaapa Hynde se selibaattikin olla syntyvyyden säännöstelyä, vaikka ei ehkäisyä olekaan.
        Mietippä mikä siinä on tarkoituksena!

Olen lukenut voitosta voittoon.
        Oletko huomannut että siteeraamassasi kirjoituksessa on selvää ristiriitaa nykyiseen käsitykseen verrattuna?
        Ennen eli 70-luvulla äidin ja syntymättömän lapsen henki kehotettin uhraamaan uskon vuoksi.
        Nykyisin vastaavanlaisessa tapauksessa voidaan henki säästää eri lääketieteen keinoja käyttämällä.

• myntti
        Siemenlinkoo kirjoitti:

Taitaapa Hynde se selibaattikin olla syntyvyyden säännöstelyä, vaikka ei ehkäisyä olekaan.
        Mietippä mikä siinä on tarkoituksena!

Olen lukenut voitosta voittoon.
        Oletko huomannut että siteeraamassasi kirjoituksessa on selvää ristiriitaa nykyiseen käsitykseen verrattuna?
        Ennen eli 70-luvulla äidin ja syntymättömän lapsen henki kehotettin uhraamaan uskon vuoksi.
        Nykyisin vastaavanlaisessa tapauksessa voidaan henki säästää eri lääketieteen keinoja käyttämällä.

http://www.store.yahoo.com/laestadlutheran-store/fromvictovic.html

samalta näyttää

• Greetings
        Sepi. kirjoitti:

"...käy tupakilla. Se auttaa kummasti."

Melperi todella tietää, että tupakille vain kun palstakeskustelu käy vilkkaaksi.

Hän kertoo kokemuksesta, vaikka kaiken koittaa kiistää.

Melperi on tupakan kannattaja ja useaan otteeseen on suoraan kehottanut menemään tupakalle.

lähettää Sepille terveisiä. Kelaat vähän linkkiä alaspäin.

http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=235&ID=27

• Vajavainen
        Maukka P kirjoitti:

Miten vl usko eroaa Raamatun mukaisesta uskosta?

Esim. Vl vaatii kuuliaisuutta nimenomaan seurakunnalle, joka on erehtymätön. Raamattu sanoo, että enempi on toteltava Jumalaa kuin ihmistä.

Vl hengen hedelmiä ovat mm. meikkaamattomuus, televisiottomuus, Raamatun Pyhän Hengen hedelmät ovat mm. rakkaus ja pitkämielisyys.

tiedoista.

• sirkka

Tuntuipa ihmeelliseltä lukea sinun viestiäsi. Lienetkö aiemmin kirjoitellut täällä jollain muulla nikillä, kiinnostaisi tietää.

Kuuntelin myös kotona parina päivänä viime kesän suviseuroja, myös mainitsemisesi "isäntä- ym. hengen" sisältäneen.

Erään pappismiehen saarna poikkesi täysin muista ja jäinkin sitä ihmettelemään...

Kyllä uskossaan pitää olla raitis ja valvoa. "Vaitiolo on myöntymisen merkki." Ei ole oikein vaieta vääryyden edessä vain siksi, ettei erotettaisi, jos on asian vääräksi huomannut.

Eksyneillä on kuitenkin mahdollisuus palata sen armoistuimen eteen, jossa kaikki synnit saa uskoa anteeksi Jeesuksen veren kautta.

"Muista, kustas lankesit ja tee niitä ensimmäisiä tekoja."

Jumala on luvannut koota hajallaan olevan laumansa kaikista kansoista ja kielistä ja eksyneet Hän on luvannut tallelle tuoda.

• siitä olis huonot

seraukset, sillä muutkin voisivat saada tartunnan väärästä hengestä ym.väärästä jos sitä ei hoidettais; "
        "Vähä hapatus koko taikinan hapattaa."Raamtun mukaan.

Kuka muistaa että oliko Raamtussa myös hapatuken perkaamisesta, siis jotakin tähän suuntaan.

Jos jollakin olis Raamttua hapatuksesta muutenkin enemmän, voisitteko panna sen tänne näkösälle.

• a.j.e.
        siitä olis huonot kirjoitti:

seraukset, sillä muutkin voisivat saada tartunnan väärästä hengestä ym.väärästä jos sitä ei hoidettais; "

Kuka muistaa että oliko Raamtussa myös hapatuken perkaamisesta, siis jotakin tähän suuntaan.

Jos jollakin olis Raamttua hapatuksesta muutenkin enemmän, voisitteko panna sen tänne näkösälle.

1.kor.5:6 ja gal.5:9

• Huomautus

hapatuksen perkaamisesta, mutta vanhan taikinan perkaamisesta kylläkin, että me happamattomat olisimme.

Sentähden peratkaat se vanha taikina, että te olisitte uusi taikina, niinkuin te happamattomat olette; sillä meidän pääsiäislampaamme on meidän edestämme uhrattu, joka on Kristus.(1. Kor. 5)

• kaktus

Mitä on väärä henki? Väärä oppi kyllä tarkoittaa ihan oikeaa asiaa, mutta isäntähenki, emäntähenki, kososlainen henki ovat kyllä aivan keksittyjä juttuja. Hoitokokouksista ei ole ollut mitään hyötyä, ainoastaan haittaa. Niinhän sitä täytyisi toimia, että jos joku olisi väärään
        oppiin hairahtunt, hänen täytyisi pyytää synnit anteeksi. Jos hän itse pitäisi oikeana väärää oppia, voisi vaikka hänen ystävänsä keskustella oikeasta uskosta. Ja ketään hän ei saa parannukseen pakottaa, mutta rukoileminen uskossa erehtyneen puolesta kannattaa. Ja edelleenkin korostan henkilökohtaista uskoa. Eli ei pidä ajatella että yksi polulta hairahtunut kaikki polulta eksyttäisi, vaan jokaisen pitäisi tehdä itse omat ratkaisunsa.

• sirkka
        kaktus kirjoitti:

Mitä on väärä henki? Väärä oppi kyllä tarkoittaa ihan oikeaa asiaa, mutta isäntähenki, emäntähenki, kososlainen henki ovat kyllä aivan keksittyjä juttuja. Hoitokokouksista ei ole ollut mitään hyötyä, ainoastaan haittaa. Niinhän sitä täytyisi toimia, että jos joku olisi väärään
        oppiin hairahtunt, hänen täytyisi pyytää synnit anteeksi. Jos hän itse pitäisi oikeana väärää oppia, voisi vaikka hänen ystävänsä keskustella oikeasta uskosta. Ja ketään hän ei saa parannukseen pakottaa, mutta rukoileminen uskossa erehtyneen puolesta kannattaa. Ja edelleenkin korostan henkilökohtaista uskoa. Eli ei pidä ajatella että yksi polulta hairahtunut kaikki polulta eksyttäisi, vaan jokaisen pitäisi tehdä itse omat ratkaisunsa.

"hoitokokouksetko hyvä asia"?

Vastaan, että ehdottomasti eivät olleet.

Kysyt, mikä on väärä henki ym:t henget. Varsianaista vastausta en tiedä, tienneekö erkkikään.

Jokainen "löysi" itsensä tietysti johonkin "henkeen" vikapääksi, eihän virheetöntä ja synnitöntä ihmistä liene. Siis: oli niin tai näin, niin aina johonkin väärään henkeen päin.

Juuri tällä henkisyyttelyllä saatiin jokainen tekemään parannus jostakin hengestä.

Joku on myös voinut jäädä huomiotta, mutta tällaisen henkilön kohdalla vaitiolo on varmaan ihan oikeutetusti tulkittu henkiopin hyväksymisen merkiksi.

Olin jo Ry:stä hoitokokousten myötä erotettu, kun "kososlainen henki" keksittiin.

Terveisin sirkka

• Tuska

Olen kuullut äidiltäni, että 70-luvulla nämä hoitokokousten pitäjät joutuivat itse syntiin, josta hekin lopulta joutuivat tekemään parannusta.
      He niin sanotusti huitoivat lihan käsivarrella näitä vikaan joutuneita, eivät kohdelleet heitä rakkaudella.Eli parannuksen askelille hekin lopulta joutuivat.Tämä on totuus asiasta.
      Lakatkaa jo jauhamasta tätä asiaa.
      Emme voi enää sille mitään, että näin suuri erehdys on tapahtunut, mikä on erittäin surullista kaikkien asianosaisten kannalta.

• Yövuorossa

Myös uskonnollinen yhdistys on suomalaisen avoimen yhteiskunnan toimija, jolta edellytetään vastuullisuutta ja oikeudenmukaisuutta. Tänä päivän ei enää menneisyyden erehdysten piilottelu käy laatuun.

Asiat on korjattava. Se on nykyisten ry-jäsenten tehtävä.

• Sotkamo

avaus.

• Tuska

että menneisyyden erehdyksiä piilotellaan.

• Infoa

Tiedoksesi, että vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen johtomiehet ovat nimenneet itsensä ainoiksi ihmisiksi maailmassa, jotka eivät erehdy koskaan.

Jos haluat nähdä maailman ainoita erehtymättömiä ihmisiä, niin mene ensi kesän vl-suviseuroihin Sotkamoon katsomaan. Siellä heitä on.

• Paavi

On erehtymätön!

• Infoa
        Paavi kirjoitti:

On erehtymätön!

"Tiedoksesi, että vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen johtomiehet ovat nimenneet itsensä ainoiksi ihmisiksi maailmassa, jotka eivät erehdy koskaan."

vl-johtomiehet eivät ole nimenneet Paavia erehtymättömäksi. Vain itsensä.

• puhe
        Infoa kirjoitti:

"Tiedoksesi, että vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen johtomiehet ovat nimenneet itsensä ainoiksi ihmisiksi maailmassa, jotka eivät erehdy koskaan."

vl-johtomiehet eivät ole nimenneet Paavia erehtymättömäksi. Vain itsensä.

opetuslapsille Joh ev.16 luku
        1 Näitä minä puhun teille ettette pahenisi
        2He panevat teitä "pannaan" ja aika tulee,että jokainen joka teidät tappaa luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen
        3Näitä he tekevät,koska eivät tunne Isää eikä minua

Ap t 20:29 ja 2 Piet 2: 1

Ps:118 9.Parempi on luottaa Herran päälle kuin luottaa päämiehiin

• Infoa
        puhe kirjoitti:

opetuslapsille Joh ev.16 luku
        1 Näitä minä puhun teille ettette pahenisi
        2He panevat teitä "pannaan" ja aika tulee,että jokainen joka teidät tappaa luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen
        3Näitä he tekevät,koska eivät tunne Isää eikä minua

Ap t 20:29 ja 2 Piet 2: 1

Ps:118 9.Parempi on luottaa Herran päälle kuin luottaa päämiehiin

Ikävä kyllä vanhoillislestadiolaiset tottelevat mieluummin ihmistä, koska heitä kahlitsee pelko.

Ei Herran pelko vaan ihmispelko. SRK:n pelko, vl-saarnaajan pelko, urkkivan vl-naapurin pelko jne. Vanhoillislestadiolaisuus on erilaisten ihmispelkojen täyttämä herätysliike.

• Leena H
        Infoa kirjoitti:

Ikävä kyllä vanhoillislestadiolaiset tottelevat mieluummin ihmistä, koska heitä kahlitsee pelko.

Ei Herran pelko vaan ihmispelko. SRK:n pelko, vl-saarnaajan pelko, urkkivan vl-naapurin pelko jne. Vanhoillislestadiolaisuus on erilaisten ihmispelkojen täyttämä herätysliike.

Piispa L.P. Tapaninen ennustikin, etä "Jumalan seurakunta muuttuu poliisikonttoriksi". Saarnaaja HS taisteli erityisesti Tapanista vastaan ja sai muut maallikot puolelleen. Niin tehtiin herätysliikkeessä vallankaappaus 60-luvun alussa.

Sen vallankaappauksen hedelmistä rauhanyhdistysliike yhä kärsii.

• äijä

Sekin äijä joka sen lesta uskon keksi ja pani alulle palaa ilosesti helvetin tulilla. Luuletteko ettei se isoherra lyö sille äijälle tulikuumaa keppiä perseeseen.Kaiken maailman körtit täälä on iankaiken maailmaa parantaneet ja köyhää muiluttaneet mut eivät muiluta enää perkele.On nääs ajat vähän niinku muuttunu.On sitä uskontua joka lähtöön täällä suomessaki ja keskenään tappelevat kenen se oikia jumala on ja mihin se paratiisi rakennetaan.Itse ovat syntisistä syntisimpiä.Rahapösöt niitä lahkoja johtaa ja rehellistä ihmistä manipuloi ja riistää ja vie lopussa viimisen penninki ilman minkään valtakunnan omantunnontuskia.Kaikenmailman seitsemän päivän adventistit sun muut rahanrosvousliikkeet pitäs saada lailliseen edesvastuuseen rikoksistaan rehellistä kansaa kohtaan.Perkele

• Turvahakuisuus

Nimenomaan vaarallisimpia ihmisiä ovat nuo "oikeassa olevat" ihmiset, heihin ei saa koskaan luottaa. Jumala on nimittäin yksin totinen ja ihmiset aina enemmän taikka vähemmän valehtelijoita.

Jumalan Sana, siis Jeesus Kristus, on ainut kallio mihin ihminen voi iankaikkisuusasioissa luottaa ja turvata.

• Leena Huovinen

kirjoitin muutama päivä sitten tänne.

• Turvahakuisuus
        Leena Huovinen kirjoitti:

kirjoitin muutama päivä sitten tänne.

Samasta hengestä johtuvat niin tyrmääminen kun tuo ehdoton oikeassa oleminenkin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      170
      5041
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      24
      3649
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      171
      3457
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2971
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2719
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      30
      2086
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1934
    8. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1915
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      157
      1554
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1515
    Aihe