Maalismammat!

maalismamma24

Heipä hei kaikki maaliskuun odottelijat=) Mites on sujunut ja joko alkaa aika käydä turhan pitkäksi? Jokos supistelee varoittelevasti? Mulla rv 33 6 ja on ollut viikon ajan aika koviakin kipuja välillä tuolla "jalkovälissä", liekö siellä kohdunkaulan kanava lyhenee ja pehmittyy, välil kyl tuntuu että se vaavi on jo ihan lähtöasemis ja pää siel painaa..Saapas nähdä, huomenna taas neuvolaan.. Jaksamisia loppuodotukseen=)

9

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Michelle

Ihan levollisin mielin odotan maaliskuuta... Laskettu aika on 9.3. ja nyt menossa rv 36. Itse olen valmistautunut la:n ylittämiseen parilla viikolla, mutta terveydenhoitaja ja äitini uskovat pienokaisen tulevan maailmaan jopa etuajassa. Äippäloma alkoi torstaina ja - huono lomailija kun olen - tekemisen puute raastaa hermoja. Surffailu-linkkivinkkejä otetaan siis vastaan ;)

Muutamia ostoksia on vielä tekemättä, mm. kylpyamme, vaunujen kissaverkko ja turvakaukalo. Ensiodottajan innolla ompelin lakanat sekä hoitoalustan itse ja nyt odottelen sänkyä saapuvaksi sukulaisilta... Tekaisen siihen sitten verhon ja reunapehmusteet. Äitini neuloo pienokaiselle nalle-nuttua ja miehen mummi lakkia sekä peittoa. Muistin vihdoinkin ostaa hajustamatonta pesuainetta, joten vauvanvaatteiden pyykkäys voi alkaa!

Kivuttomia supistuksia tulee vaihdellen. Joinakin päivinä ei ollenkaan, kun taas toisinaan pelkästään ylös nouseminen vetää massun kippuralle. Alavatsa on usein arka ja alapään luita särkee, mutta hyvähän se jo näillä viikoilla on. Pikkuinen on ollut pitkään raivotarjonnassa ja laskeutunut, kiinnittymisestä en tiedä. Vauva liikkuu eri päivinä eri tavoin, taitaa äitinsä tavoin pitää touhukkaista päivistä. Tänään herättiin jo neljältä ja leivottiin isukille tuoreita sämpylöitä ja korvapuusteja evääksi.

Iltapäivällä onkin neuvola ja torstaina synnytystapa-arvio. Vähän jännätään, vieläkö prinsessa on ultrassa prinsessa, vai joudunko ommella kiireellä miehekkäämmät lakanat!

• janeminttu

minulla menossa rv 34 3 ja olo on jo aika tukala. supistuksia tulee päivittäin ja jotkut on aika imeliä mutta ei hälyttäviä. neuvolassa sanottiin että supistukset ovat tehneet tehtävänsä ja vauvan pää on jo aika alhaalla. kova jytä tuolla mahassa on joka päivä. luisilla jalkapohjillaan viiltelee mahan kylkiä niiiin mukavasti. joka päivä pitäis jaksaa kuiteskiin touhuta 3v:n tyttöni kanssa ja välillä olen ihan poikki.. kaupalle kävely on jo saavutus(1km). kauheesti tekis mieli touhuta mutta maha painaa jo aika lailla ja hengästyttää pienikin heiluminen. menis vaan äkkiä nämä viimeiset viikot niin päästäis pikkuapurin kanssa vauvaa hoitamaan!

• rv 36

mulla on kans supistuksia melkein joka päivä ja alapäätä kolottaa..rv 36 on kohta loppu,mutta tuntuu että vielä on aikaa.äitiysloma alkaa joskus pitkästyttää vaikka vauvanvaatteet on vielä pesemättä ja joitakin muitakin pieniä hankintoja ym. tekemättä..mulla kans vauveli on ollu pitkää rauvotarjonnassa lähtökuoppiin asettuneena..mutta olen kyllä varautunut yliaikasuuteenkin.kylkiluut ja keuhkot alkavat vaan olla joskus niin kovalla koetuksella ettei jaksaisi odotusta enää..mutta sitähän ei voi valita kuinka kauan vielä..
        hyvää loppuodotusta muillekin!!!:)

• tarkoitin
        rv 36 kirjoitti:

mulla on kans supistuksia melkein joka päivä ja alapäätä kolottaa..rv 36 on kohta loppu,mutta tuntuu että vielä on aikaa.äitiysloma alkaa joskus pitkästyttää vaikka vauvanvaatteet on vielä pesemättä ja joitakin muitakin pieniä hankintoja ym. tekemättä..mulla kans vauveli on ollu pitkää rauvotarjonnassa lähtökuoppiin asettuneena..mutta olen kyllä varautunut yliaikasuuteenkin.kylkiluut ja keuhkot alkavat vaan olla joskus niin kovalla koetuksella ettei jaksaisi odotusta enää..mutta sitähän ei voi valita kuinka kauan vielä..

tietenkin raivotarjonnassa..

• Hanmar74
        rv 36 kirjoitti:

Heippa täältä kotoonta! Alkaa jo pikkuhiljaan tulee kärsimättömäksi kun ei ole oikein mitään tekemistä... Kovasti jo vaavelia odotellaan syntyväksi. Tällä hetkellä rv 36 meneillään ja supistuksia tulee päivittäin, joskus oikein kipeitäkin ja pitkiä. Ensimmäinen lapsi syntyi rv 35 ja toinen rv 37, eli täsä jännitellään kovasti jo lähtöä synnyttämään kolmatta. Viime synnytyksestä 7 ja 1/2 vuotta joten jännitys kova ja pelkokin lisääntynyt vuosien varrella...
        Kaikki valmiina vaavelia varten ja sairaalakassiakin hiukan pakkailtu jo. Loput kaappasen mukaan lähtiessä. Kun muistaisi sen KAMERAN ottaa mukaan ja muistuttaa isää sitten ottamaan niitä kuvia?! Ite voi olla siinä tilassa että kuvien ottoa ei tule muistaneeksi, varsinkin jos ilokaasua hengitellään taas :) !

• Nuutti28

Hyvin ollaan jakseltu, laskettu aika 9.3. Tänään käydään neuvolassa ja lääkärillä. Vauva menee yläkäyrän yläpuolella, joten vähän jännittää millainen "Hemmo" on tulossa. Supisteluja on, mutta kivuttomia. Olemme laittaneet vauvahuoneen lähes kuntoon; nallenauha puuttuu verhoista, pinnasängyn verho tekeillä, itkuhälyytin hakusalla.Ihanaa touhuilla ja ommella kun ulkonakin on niin kylmä, eikä mihinkään ole kiire. Välillä jalat kattoon ja kirjojen pariin.

Niin, pakkasessa mustikkapiirasta ja käkkäriä ystäville, kun tullaan kotiin ;-), on ehkä jotain tarjottavaa.

Vauvan vaatteita olen pessyt, ripustellut ihania mekkoja pitkin vauvan huonetta...niin, ja tietoahan ei ollut, tuleeko tyttönen vai poju...

Neulon tuossa villahousuja vauvalle, mitä mieltä olette kestovaipoista? Meinasin kokeilla, mutta katsotaan miten lähtee pyörimään... jaksamista ja nautiskeluja tästä hetkestä.

• vielä yksi

Viikkoja 33täynnä. Armoton närästys vaivaa ja siinnä se sitten melkein onkin. Kävellä ei jaksa pitkiä matkoja, mutta muuten vointi on hyvä. Maha on melko pieni ja vauva runnoo aika paljon tuolla sisuksissa. Pari viikkoa äippälomaan ja pitäisi varmaan tavaroita järjestellä...

• SallaRi

on viikkoja täynnä ja kyllä minä ihan valmis olisin jo synnyttämään. Maha on valtava eikä öisin saa oikein nukuttua. Jalkoja särkee ja aamut oksentelen :(
      Loppuviikosta on aika kättärille keskustelemaan sektiosta. Hassua jos päivämäärä leikkaukselle päätetään silloin...

• rv37

olo alkaa olemaan melko tukala,joka paikkaan sattuu ja kolottaa. Vauva myös täällä ollu jo pitkään raivotarjonnassa. Välillä vihloo kipeästi vatsan alaseutuun ja kupeisiin. Supistaakin välillä. Vauvan liikkeet on vähän hiljentynyt,joka hivenen huolestuttaa,mutta huomenna neuvolaan niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä,toivottavasti kaikki on hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      126
      4828
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      13
      3498
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2752
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2486
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1823
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      124
      1341
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1268
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    Aihe