eli kysymys kaikessa yksinkertaisuudessaan kuuluu uskotko enemmän perinteiseen astrologiaan vai sideeriseen astrologiaan?? teen pientä tilastoa suomalaisten uskomuksita joten vastauksia tänne ja paljon kiitos!!!LAITA OTSIKOKSI ESIM. sideristi olen ,jos olet sideerisen kannattaja. itse: puhdas sideristi todellakin!!
GALLUPPI KAIKILLE!
45
2391
Vastaukset
- Olenolen
Sideerisessä on jotain todellista se tuntuu aidolta ja pysyvämmältä, ei keinotekoista kaavoihin pakottamista. Olen Valistunut.
- mikä soot?
moi mikä muuten oot sideerisesti? eli toisinsanoen oikeasti? kiitos kun vastasit tärkeään galluppiini!!
- skorpioninpoika
mikä soot? kirjoitti:
moi mikä muuten oot sideerisesti? eli toisinsanoen oikeasti? kiitos kun vastasit tärkeään galluppiini!!
mikä soot= skorpioninpoika laitoin väärään kohtaan..eli toi viesti mihin tässä juuri vastaan on kanssa mun tekemä ..
- oletko koskaan
tehnyt tulkintoja sideeriseltä pohjalta? Siis muuten kuin sanot aurinkomerkin olevan trooppisen astrologian mukaan väärän. Sanon kylläå oman mielipiteeni. Suomessa ei ole yhtään sideeristä tulkintaa tekevää astrologia! Jos on niin tulkoon esille, niin heti teetän tulkinnan itsestäni. Sideerikot löytyvät Intiasta. Olen ollut siellä sen verran että tiedän mistä on kysymys.
- skope minäkin
Käy ostamassa se karkkipussi kaupasta ja osta oikein iso, niin et tarvii jauhaa tätä samaa potaskaa. Milloin muuten pääset tusta pakkomielteestäsi?
- Ruben van
Törkeää henkilöön menevää herjausta. Poistetava heti palstalta, ei liity mitenkään astrologiaan.
- Niinköhän
Ruben van kirjoitti:
Törkeää henkilöön menevää herjausta. Poistetava heti palstalta, ei liity mitenkään astrologiaan.
Sananvapauden nimissä ei saa poistaa!
- skorpioninpoika
ei tarvi tulla tänne vittuilee.JOs et vastaa itse kysymykseen!.. jos ei muuta siaa niin ole hyvä ja häivy!! ja ei tää mikään pakkomielle oo haluun vaan auttaa ihmisiä tajuumaan että heitä kusetetaan jos uskovat vieläkin trooppiseen eläinrataan!! sulle tuskin on järkeä puhua järkeä ,kun et kuiteskaan niitä aivoja omista!! yst tervesin ketjun alottaja (:
- Minä
skorpioninpoika kirjoitti:
ei tarvi tulla tänne vittuilee.JOs et vastaa itse kysymykseen!.. jos ei muuta siaa niin ole hyvä ja häivy!! ja ei tää mikään pakkomielle oo haluun vaan auttaa ihmisiä tajuumaan että heitä kusetetaan jos uskovat vieläkin trooppiseen eläinrataan!! sulle tuskin on järkeä puhua järkeä ,kun et kuiteskaan niitä aivoja omista!! yst tervesin ketjun alottaja (:
Pidä vaan hiekkalootas, senkin skope! Tollasia ne skopet on.
- skorpioninpoika
Minä kirjoitti:
Pidä vaan hiekkalootas, senkin skope! Tollasia ne skopet on.
niin ollaan ja erittäin ylpeä olen siitä että olen tällainen skope enkä esim. tollanen kuin sinä!! (: mikäköhän oot luulisin että oinas tai kaksonen, vaikea sanoa.. mutta ärsyttävä ainakskin oot!
- Yllättäjä :)
skorpioninpoika kirjoitti:
niin ollaan ja erittäin ylpeä olen siitä että olen tällainen skope enkä esim. tollanen kuin sinä!! (: mikäköhän oot luulisin että oinas tai kaksonen, vaikea sanoa.. mutta ärsyttävä ainakskin oot!
En ole kumpikaan, mutta älykäs muuten vaan.
- Missukka
Kun luin ensi kerran tästä erosta niin valinta oli heti selvä. Itse olen molemmissa sama.
- samanmielinen
Ajattelen aivan samalla tavalla, mutta tätä ei ole ymmärretty oikein:" Monet läntiset siderealistit tulkitsevat oppiaan muinaisen egyptiläis-babylonialaisen perinteen valossa. He antavat suuren painon määräävien planeettojen aspekteille toisiinsa ja kartan kulmiin. Voidaan ehkä perustellusti sanoa, että siderealistit lännessä ja idässä ovat hyvin vanhoillisia näkemyksessään astrologian toimintatavasta". Tätä varmaan tarkoitat?
- tätä hieman
mistä erosta puhut? Mulle se jäi epäselväksi.
- Poison
Käytän trooppista järjestelmää kuten suurin osa suomalaisista astrologian harrastajista, ja koen sen toimivammaksi entä sideerisen johon olen myös hieman perehtynyt.
- Kummastunut
Merkillinen kysymys. Noilla kahdella systeemillähän on selvä ero eikä se mikään uskon asia tai mielipidekysymys voi olla. Sehän selviää ottamalla nippu koehenkilöitä ja katsomalla kumpi systeemi toimii paremmin, siinä se. Kai tuo nyt jossakin päin maailmaa on jo tehtykin, kumma jos ei ole.
- Molemmat osataan
Olen perehtynyt molempiinkin ja tehnyt niistä tulkintoja itselleni ja ystävilleni
Oma vakaa kantani on että sideerinen vastaa paremmin ja tarkemmin totuutta,,,,
Suosittelen kaikille tutustumista niin huomaatte ehkä itsekin!!!!!!- kuuluu
Käytätkö sideeriseen karttaan trooppisen kartan aspekteja?
- Kulkija*
kuuluu kirjoitti:
Käytätkö sideeriseen karttaan trooppisen kartan aspekteja?
Toinen kysymys kuuluu: käytätkö sideerisen kartan tulkintaan trooppisten merkkien kuvauksia?
- Molemmat osataan
Kulkija* kirjoitti:
Toinen kysymys kuuluu: käytätkö sideerisen kartan tulkintaan trooppisten merkkien kuvauksia?
Käytän tottakai trooppisen kuvauksia, sillä ne on helpoiten saatavilla ja sopivat todella hyvin. Ihmiset osaavat mieltää ne parhaiten ja ovat tuttujakin entuudestaan
Omien kokemusteni mukaan ne toimivat lähes yksi yhteen jos siis vain muistaa sen ajallisen siirtymän persoonallisuuksien kohdalla.
Näin tekevät monet muutkiin eikä sinä liene mitään pahaa - Outo Juttu
Molemmat osataan kirjoitti:
Käytän tottakai trooppisen kuvauksia, sillä ne on helpoiten saatavilla ja sopivat todella hyvin. Ihmiset osaavat mieltää ne parhaiten ja ovat tuttujakin entuudestaan
Omien kokemusteni mukaan ne toimivat lähes yksi yhteen jos siis vain muistaa sen ajallisen siirtymän persoonallisuuksien kohdalla.
Näin tekevät monet muutkiin eikä sinä liene mitään pahaaJos trooppisessa on suurkolmio maanmerkeissä, niin sideerisessä se muuttuu ilmanmerkkiin. Tulkinta muuttuu kuitenkin aivan toisenlaiseksi. Miten tämän selität? Kysymys on kuitenkin aspekteista, jotka on tehty trooppiselta pohjalta. ? ?
- Molemmat osataan
Outo Juttu kirjoitti:
Jos trooppisessa on suurkolmio maanmerkeissä, niin sideerisessä se muuttuu ilmanmerkkiin. Tulkinta muuttuu kuitenkin aivan toisenlaiseksi. Miten tämän selität? Kysymys on kuitenkin aspekteista, jotka on tehty trooppiselta pohjalta. ? ?
Näyttää siltä että näitä asioita on turha skeptikoille yrittää vääntää rautalangasta :(:(:(.
Aina löytyy vänkäämistä ihan jostain pikkuseikasta vaikka jokainen tietää että kokonaisuus ratkaisee.
Sideerinen kuitenkin toimii täysin myös tällä tavalla ja ennenkuin alkaa kyseenalaistaa on hyvä perehtyä siihen itse vaikkapa kirjoista.
Sitten voi tulla väittelemään muka jostain ilmamerkeistä----- - Outo juttu
Näyttää siltä että näitä asioita on turha skeptikoille yrittää vääntää rautalangasta :(:(:(.
Aina löytyy vänkäämistä ihan jostain pikkuseikasta vaikka jokainen tietää että kokonaisuus ratkaisee.
Sideerinen kuitenkin toimii täysin myös tällä tavalla ja ennenkuin alkaa kyseenalaistaa on hyvä perehtyä siihen itse vaikkapa kirjoista.
Sitten voi tulla väittelemään muka jostain ilmamerkeistä-----Luulen vaan että tulkita voi niinku haluaa. Katso vaikka venus leijonassa tai venus ravussa sopivat kaikkiin
- kiusaavat meitä
Sitten voi tulla väittelemään muka jostain ilmamerkeistä-----Ei sinun kannata ottaa noita vakavasti. Sittenpä eivät ymmärrä. Eivät ymmärtäneet minuakaan kun aloin sauvakävellä, mutta itsell tuli pirun hyvä olo. "Älä koskaan kinaa hölmöjen kanssa, sillä muut eivät ehkä huomaa eroa". :x)
- toista_mieltä
Uskoni on computeristinen = trooppinen. Minua ei kiinnosta tuollainen patavanhoillinen sideristinen astrologia, sillä nykyisin astrologit eivät katso kaukoputkella taivaalle vaan paljain silmin tietokoneen ruudulle. Astrologia on luotu kuvitteeliselle aurinkomerkkisysteemille, mutta ei todelliselle. Trooppisessa astrologiassa osataan käyttää jo tietokonetta ja varsinkin jos ymmärtää symboliikan yleisen merkityksen ja on päässyt konkreettisesta vaiheesta irti. Se tapahtuu keskim. 17-vuotiaana.
- Caardemeister
Tietokoneen ruudulta, häh.
Onko tullut kellekään mieleen että koneen antamat merkitykset ja kuvitteelliset symbolit eivät ole koneen itsensä tuottamia vaan siellä on ihmisen laatimaa softaa ja paljonkin. Se miten tämä konee tulkintasielu on luotu on tässä kysymyksessä ratkaisevaa, ei se voi olla pelkää laskentakaavaa, ilman kosketusta todelliseen konkretiaan.
Jos joku käyttää tietokonetta apunaan ei tee siitä vielä mitään symbolisen tason ajattelijaa. Neljävuotiaatkin pelaa muumeja tietsikalla.... - toista_mieltä
Caardemeister kirjoitti:
Tietokoneen ruudulta, häh.
Onko tullut kellekään mieleen että koneen antamat merkitykset ja kuvitteelliset symbolit eivät ole koneen itsensä tuottamia vaan siellä on ihmisen laatimaa softaa ja paljonkin. Se miten tämä konee tulkintasielu on luotu on tässä kysymyksessä ratkaisevaa, ei se voi olla pelkää laskentakaavaa, ilman kosketusta todelliseen konkretiaan.
Jos joku käyttää tietokonetta apunaan ei tee siitä vielä mitään symbolisen tason ajattelijaa. Neljävuotiaatkin pelaa muumeja tietsikalla....Sideerikot luulevat että tähdet vaikuttavat. Että kun auringon takana on härän tähtikuvio, niin sinusta tulee sellainen. Ei kun kaksosten tähtikuvio. Ihminen on luonut koneen tulkintasielun ei tähdet. Eikös niin. Tämä on minun ajatukseni.
- laiska
toista_mieltä kirjoitti:
Sideerikot luulevat että tähdet vaikuttavat. Että kun auringon takana on härän tähtikuvio, niin sinusta tulee sellainen. Ei kun kaksosten tähtikuvio. Ihminen on luonut koneen tulkintasielun ei tähdet. Eikös niin. Tämä on minun ajatukseni.
Nykypäivänä astrologiassa on niin paljon kaikkea, jos mietitään ihan objekteja, niin komeettoja on tuhansia, sitten on viellä kuvitteellisia planeettoja, joista ainakin osa on omasta kokemuksestani oikein toimivia. Sitten on vaikka mitä eri vaihtoehtoja huone jakoihin, ja karttoja paluista edistettyihin jne jne.. Eli mikä mun pointti on, on se että kiisteleminen esim siderealisen ja trooppisen välillä, on vähän kuin kiisteleminen jonkun maalauksen yhden nurkan kohdasta, että onko siinä oleva sininen keltaista vai vihreää, eli aika turhaa. Ja useinmiten se tietty johtuu siitä että kun tulkittaessa omaa karttaa jollain määrätyllä tavalla, ollaan erimieltä ja etsitään uusi tapa, eikä vaan hyväksytä sitä että asiat voi tulkita monella eri tavalla. Kyllä se on se kokonaiskuva, mikä siinä kartassa on se juttu mistä pitää saada jotain irti jos on saadakseen.
- toista_mieltä
laiska kirjoitti:
Nykypäivänä astrologiassa on niin paljon kaikkea, jos mietitään ihan objekteja, niin komeettoja on tuhansia, sitten on viellä kuvitteellisia planeettoja, joista ainakin osa on omasta kokemuksestani oikein toimivia. Sitten on vaikka mitä eri vaihtoehtoja huone jakoihin, ja karttoja paluista edistettyihin jne jne.. Eli mikä mun pointti on, on se että kiisteleminen esim siderealisen ja trooppisen välillä, on vähän kuin kiisteleminen jonkun maalauksen yhden nurkan kohdasta, että onko siinä oleva sininen keltaista vai vihreää, eli aika turhaa. Ja useinmiten se tietty johtuu siitä että kun tulkittaessa omaa karttaa jollain määrätyllä tavalla, ollaan erimieltä ja etsitään uusi tapa, eikä vaan hyväksytä sitä että asiat voi tulkita monella eri tavalla. Kyllä se on se kokonaiskuva, mikä siinä kartassa on se juttu mistä pitää saada jotain irti jos on saadakseen.
Näyttää että nuoruuden ehdottomuudella tässä väittelyssä toimitaan. Minua on aina vierastanut kaikenlainen ehdottomuus, eikä se ole koskaan johtanut hyvään. Jos ylipäätään astrologiaa harrastetaan, niin on hyväksyttävä tietty "virhemarginaali". Monet astrologiasta johdetuista luonteenpiirteistä onkin selitettävissä muulla kuin aurinkomerkillä. Ja se muu on usein aspekti. Esim uranuksen trini marsiin antaa vesimiehen piirteitä. Mitä enemmän olen harrastanut astrologiaa niin sitä enemmän tutkinkin pelkästään aspekteja ja transiitteja. Sitten nuo huoneet ovat kokonaan toinen juttu. Nimenomaan kokonaisuus ratkaisee ja voi sanoa että usein "ei nähdä metsää puilta". Ja ei yksi pääsky kesää tee.
- aloittelija-85
toista_mieltä kirjoitti:
Näyttää että nuoruuden ehdottomuudella tässä väittelyssä toimitaan. Minua on aina vierastanut kaikenlainen ehdottomuus, eikä se ole koskaan johtanut hyvään. Jos ylipäätään astrologiaa harrastetaan, niin on hyväksyttävä tietty "virhemarginaali". Monet astrologiasta johdetuista luonteenpiirteistä onkin selitettävissä muulla kuin aurinkomerkillä. Ja se muu on usein aspekti. Esim uranuksen trini marsiin antaa vesimiehen piirteitä. Mitä enemmän olen harrastanut astrologiaa niin sitä enemmän tutkinkin pelkästään aspekteja ja transiitteja. Sitten nuo huoneet ovat kokonaan toinen juttu. Nimenomaan kokonaisuus ratkaisee ja voi sanoa että usein "ei nähdä metsää puilta". Ja ei yksi pääsky kesää tee.
Minua kiinnostaa koska en ole paljon näitä vielä harrastanutkaan.
"Uranuksen trini marsiin ANTAA vesimiehen piirteitä" Mitä tarkoittaa "antaa" siis missä mielessä tai miten se antaa jotakin.
Parempi nimittäin katsoa kuin katua ja eikä haukku haavaa tee. - vihanenskorp.
trooppinen astrolgoa on ns. uskonto joka perustui alunperin tähdistäkatsomiseen!!!
meepä ursan sivuille katsomaan tieteen huom TIETEEN pohjalta missä merkissä aurinko oli kuin synnyit.. siitähän astrologiassa on aina ollut kyse, minkä tähtikuvion alla lapsi syntyy..
ei luulisi sen olevan niin vaikeeta tajuta!! mutta minkäs mahtaa jos oon niin saatanan uppiniskainen ja vanhanaikainen ettei halua hyväksyä tosiasioita!!! HANKI AIVOT (samoin muut trooppisen kannattajat) se järjestelmä toimi viimeksi 2000 vuotta sitten joten älkää enää jankatko vaan hyväksykää faktat!!! - virittynytpiikki
toista_mieltä kirjoitti:
Sideerikot luulevat että tähdet vaikuttavat. Että kun auringon takana on härän tähtikuvio, niin sinusta tulee sellainen. Ei kun kaksosten tähtikuvio. Ihminen on luonut koneen tulkintasielun ei tähdet. Eikös niin. Tämä on minun ajatukseni.
no mitkä muutkaan astrologiassa vaikuttavat kuin tähdet?? haluan perustellun vastauksen!! en tajuu.. vittu jos lapsi syntyy sillon kun aurinko on härän tähtikuviossa lapsesta tulee härkä!! tämä oli astrologian todellinen tarkoitus ja jos Ptolemaios vielä eläisi olisi kanssani samaa mieltä koska hänhän määritti tähtimerkkien rajat juuri sillä perusteella, missä merkissä aurinko silloin sattui olemaan (2000 v sitten).. harmi vaan että siitä on jo 2000 vuotta kun aurinko noudatti ptolemaioksen aikaista horoskooppijaksoumaa!!ja harmi että hieno tiede on tullut huuhaaksi vain koska tyhmät ihmiset eivät tajua astrologian perimmäistä ja oikeaa tarkoitusta tähdistä katsomista!!! TULKAA JO JÄRKIINNE TROOPPISEN KANNATTAJAT SE ON VANHAA JA HUUHAA TIEDETTÄ SE KOKO TROOPPINEN JÄRJESTELMÄ!!!
- no voi voi
vihanenskorp. kirjoitti:
trooppinen astrolgoa on ns. uskonto joka perustui alunperin tähdistäkatsomiseen!!!
meepä ursan sivuille katsomaan tieteen huom TIETEEN pohjalta missä merkissä aurinko oli kuin synnyit.. siitähän astrologiassa on aina ollut kyse, minkä tähtikuvion alla lapsi syntyy..
ei luulisi sen olevan niin vaikeeta tajuta!! mutta minkäs mahtaa jos oon niin saatanan uppiniskainen ja vanhanaikainen ettei halua hyväksyä tosiasioita!!! HANKI AIVOT (samoin muut trooppisen kannattajat) se järjestelmä toimi viimeksi 2000 vuotta sitten joten älkää enää jankatko vaan hyväksykää faktat!!!>>>meepä ursan sivuille katsomaan tieteen huom TIETEEN pohjalta missä merkissä aurinko oli kuin synnyit.. siitähän astrologiassa on aina ollut kyse, minkä tähtikuvion alla lapsi syntyy.. >>>
Se ilmoittaa vain sen, että mihin vuodenaikaan lapsi on syntynyt. Onko syntynyt syksyn pimeinä öinä vai ehkä valoisana kesäyönä. Ursan kaverit eivät olleet esittänet, että mitä tarkoittaa kun lapsi syntyy kesällä. Mutta minäpä tiedän tämänkin. Siitä tulee iloinen, reipas, ahkera nuorekas ihminen. Ja kun se syntyy syksyn synkkinä öinä, niin siitä tulee jankkaava, synkkämielinen tosikko, joka uskoo horoskooppien olevan lähtöisin tähdistä tulleilta ufoilta. Valoon päin!
Oletkos koskaan tehnyt tiedettä? Minä olen!
- TODELLA
TODELLA
- on ?
sideerisellä (en koskaan kuullut) ja perinteisellä? Oisko hyvää linkkiä josta voin selvittää asiaa?
- Gem-86
Jos nyt jompaan kumpaan pitää uskoa, niin uskon enemmän perinteiseen.
Esim. sideerisessä astrologiassa neitsyt on yli 40 pv. ja skorpiooni vain kuusi pv.
Aurinkokunta ja samoin muut tähdet kiertävät linnunradan keskustan ympäri kerran 200 miljoonassa vuodessa. Omasta planeettajärjestelmästämme käsin näkökulma tähdistöihin muuttuu koko ajan. Muutaman tuhannen vuoden kuluttua nykyisestä sideerisestä tähtitaivaasta ei ole enää jälkeäkään. Tämä johtuu siitä, että linnunrata ei kierrä keskuspisteen ympäri kiinteän pallon tavoin, vaan lähimpänä keskustaa olevat tähdet kiertävät nopeammin. Ja kuitenkin on olemassa myös poikkeuksia. Jotkut itsepäiset tähdet kiertävätkin vastakkaiseen suuntaan.
Aikoinaan babyloonialaiset ovat käyttäneet melkoisesti mielikuvitusta antaessaan tähdistöille nimet ja määritellessään niiden rajat. Yhtähyvin käärmeenkantajan kauimmaisin tähti oltaisiin voitu lisätä skorpioonin pyrstöön tai jousimiehen nuolenkärkeen. Uskon mieluummin että kun astrologia "löydettiin" ehkä bapyloonialaisten toimesta muutama tuhat vuotta sitten, niin he sovelsivat löytöään senaikaisiin tähtikuvioihin. Nyt kun tähtitaivas hitaasti muuttuu, niin se ei merkitse sitä, että
Sirius on taivaan kirkkain kiintotähti (etäisyys noin 8 valovuotta)ja myös "lähialueen" ylivoimaisesti suurin tähti. Luulisi, että se nyt vaikuttaisi enemmän kuin joku esim. ravun tähdistön himmeät ja kaukaiset tähdet, vaikka Sirius ei aivan osukkaan eläinradalle. Kuitenkaan sitä ei ole huomioitu missään astrologiassa. Luulisi myös, että suoraan päällämme oleva tähti Pohjantähti (Stella Polaris) pitäisi huomioida Jne. Näistähän riittäisi juttua, mutta ehkä toisella kertaa.
Ja vielä, en muista nyt astronomin nimeä, mutta hän kyseenalaisti trooppisen astrologian Yhteis Hyvä lehdessä. Hän väitti, että tähtikuvioiden muuttuminen johtuu maan akselin liikahduksista. Kuitenkaan kukaan ei voi todistaa, että mitään liikahdusta olisi tapahtunut. Se on mahdotonta. Eikä tähtikuviot siitä miksikään muutu, vaikka maapallo kallistuisi 100 astetta. Eläinrata ei vain ole enää suoraan päiväntasaajan yläpuolella, mutta tausta pysyy samana.
No joo, nämä nyt oli vain harrastelijan mielipiteitä, mutta mielipidettähän kysyttiinkin. Jutussani voi olla selviä virheitäkin, mutta korjatkaa. Tässähän etsitään totuutta.
Jos nyt oletetaan, että astrologia pitää paikkansa, uskon sen johtuvan eräänlaisesta synkronisoinnista eli aikojen kuluessa eri aurinkomerkit ovta "värehdelleet" omiin paikkoihinsa. Tai ehkä astrologiaa ei ole olemassakaan muutakuin ihmisten uskomuksissa. Ehkä ihmisellä on joku sokea paikka, joka kieltäytyy näkemästä tosiasioita. Siitäkin riittäisi juttua.- Gem-86
Luinpas uudelleen tuon Marko Pekkolan artikkelin Yhteis Hyvässä.
Teorisoin omiani tuossa edellisessä jutussani. Todellakin, maan akselin huojuminen muuttaa näkökulmaa tähtikuvioihin. Tarkoitin vain sitä, että tähtikuviot pysyvät absoluuttisesti samanlaisina vaikka maan akselin kulma muuttuukin. Tähtitaivas kuitenkin muuttuu koko ajan (joskin hyvin hitaasti), johtuen linnuradan kieroliikkeestä
Parempi on, ettei harrastelija sekaannu ammattilaisten asioihin.
Mutta kannatan edelleen perinteistä astrologiaa. - aivollinenolento
Gem-86 kirjoitti:
Luinpas uudelleen tuon Marko Pekkolan artikkelin Yhteis Hyvässä.
Teorisoin omiani tuossa edellisessä jutussani. Todellakin, maan akselin huojuminen muuttaa näkökulmaa tähtikuvioihin. Tarkoitin vain sitä, että tähtikuviot pysyvät absoluuttisesti samanlaisina vaikka maan akselin kulma muuttuukin. Tähtitaivas kuitenkin muuttuu koko ajan (joskin hyvin hitaasti), johtuen linnuradan kieroliikkeestä
Parempi on, ettei harrastelija sekaannu ammattilaisten asioihin.
Mutta kannatan edelleen perinteistä astrologiaa.ei ole kukaan väittänytkään että tähtikuviot muuttuu, vaan merkkien aikarajat ovat muuttuneet keskimäärin yhden merkin taaksepäin ja se on faktaa ei kiinnosta mitä aivottomat siitä ajattelee!!! (:
- vanhanaikainen
en siitä sideerisestä oikein perusta,vaikkei sitä voi ehkä kumotakaan ihan hepposin perustein.
- vihanenskopu
miks sitte uskot tohon vanhaan, kun kerta tiedät ettei se pidä enää paikkaansa(todistetusti)?? no ihminen on olento joka uskoo vain siihen mihin itse haluaa eli jos haluatr olla vanha merkksi niin ole vaan mutta silloin valehtelet itsellesi!! ei kandee itteään pettää!!
- toista_mieltä
vihanenskopu kirjoitti:
miks sitte uskot tohon vanhaan, kun kerta tiedät ettei se pidä enää paikkaansa(todistetusti)?? no ihminen on olento joka uskoo vain siihen mihin itse haluaa eli jos haluatr olla vanha merkksi niin ole vaan mutta silloin valehtelet itsellesi!! ei kandee itteään pettää!!
Sanopa hyvä vihainen skopuilija, että missä on sanottu, että juuri tähdet vaikuttavat astrologisesti. Olet tainnut jämähtää tuolle Iltalehti_horoskooppitasolle. Et ole tainnut vielä päästä irti konkreetisesta ymmärtämisen tasosta abstraktille. Ihan vaan vinkkinä, että maasto on konkreettinen ja siitä tehty kartta abstraktinen. 50 % peruskoulun 9-luokkalaisista ymmärtää jo abstrakteja asioita.
Ja kysyn vielä kerran: MISSÄ ON SE TIETO, JOKA SANOO JUURI TÄHTIEN vaikuttavan luonteeseemme? Annan sulle harjoitustehtävän: Millainen on henkilö, jonka aurinko on skorpionissa nouseva merkki kauriissa ja kuu härässä? Vastaa nyt oman oppisi ja taitosi pohjalta.
-Mutta kokonaisuus ratkaisee ja horoskooppi on tulkinta, eikä missään nimessä oppi, joka on kirjoitettu tekstiksi. Tähtitaivasta voidaan myös tulkita virheellisesti, eli että tehdäänkin havainnosta väärä tulkinta. Ja totta sinä otat sitten huomioon progression, joka liitetään sideeriseen astrologiaan? Mutta tuskin inttäsit noin paljon,ellet olisi sitä mitä sanot, mutta olet hyvin nuori ja tuon progression takia merkkisi muuttuu iän myötä trooppiseksi. Kato vaikka, tulet yllättymään. - vanhanaikainen
vihanenskopu kirjoitti:
..enkä halua tapella mielipiteestä sen enempää tietämättömien kanssa. Olen tehnyt astrologisia havaintoja viisivuotiaasta asti tältä pohjalta, joten eiköhän reilut kolmekymmentä vuotta astrologiaa tarkastelleena voi olla oman mielipiteen takana ilman kaltaisiasi hömpöttelijöitä, joilta tosiaankin puuttuu asbrakti ajattelutapa. Muuta landelle asumaan jos et siellä vielä asu, siellä ei tarvi ajatella niin korkealentoisesti eikä kuluttaa ylempiä henkisiä toimintoja ajattelemalla asbraktisti.
- Neptunus
Onpa kiivasta... Minä olen täysin perinteisen astrologian kannalla,koska se kohdallani pätee kun taas sideeriset seikkailuni ovat kuvauksia vieraasta ihmisestä, eivät minusta. Kukin löytäköön oman tiensä onneen,halusin vain osallistua gallupiin. ;)
- Nimetön
mikä on sideeri?
- USKON
USKON USKON ::::::USKON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955