xp liian raskas?

alle 500 mhz

Onko Xp liian raskas koneelle, jossa on 475 Mhz suoritin, ja 128-muisti? Oma arvioni oli, että on. Anoppi hankki vanhan koneen, johon oli asennettu xp, ja tökkii pirusti. Kone tilttaa tämän tästä ja käynnistymisessäkin kestää kauan. Mitkä ovat xp:n resurssivaatimukset, ei viralliset, vaan sellaiset, että toimii kunnolla? Suosittelisitteko esim. 98 se:a?

12

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se valitettavasti

on!

• pyörisi tuossa vallan

mainiosti.
      Mutta jos levy on nytten NTFS:llä niin helpommalla
      pääsee kun pistää win2000:n.
      Pyörii tuossa kohtalaisesti eli paljon paremmin
      kuin XP.
      Itsellä Dell Optiflex 400Mhz,128M,6G ja siinä
      w2000 Pro. Olen ihan tyytyväinen vauhtiin.

• muistia

256 lisää niin toimii!

• Näppylöitä

eli sä et ilmeisesti vaan osaa: MULLA on prohvessionaali äkspee aika monilla herkuilla tommoses konees:

Käyttöjärjestelmä   Microsoft Windows XP Professional
      Versio   5.1.2600 Service Pack 2 koontiversio 2600
      Valmistaja   Microsoft Corporation
      Järjestelmän nimi   *****************
      Järjestelmän toimittaja   FUJITSU
      Järjestelmän malli   Fujitsu PC e-series
      Järjestelmän tyyppi   x86-pohjainen
      Suoritin   x86 Family 6 Model 6 Stepping 5 GenuineIntel ~400 Mhz
      BIOS-versio/päiväys   Award Software International, Inc. 6.00 PG, 10.8.1999
      SMBIOS-versio   2.2
      Windows-hakemisto   *:\WINDOWS
      Järjestelmähakemisto   *:\WINDOWS\system32
      Käynnistyslaite   \Device\HarddiskVolume1
      Kieliversio   Suomi
      HAL-taso   Versio = "5.1.2600.2180 (**************)"
      Käyttäjänimi   ********************************
      Aikavyöhyke   Normaaliaika
      Fyysistä muistia yhteensä   128,00 Mt
      Fyysistä muistia vapaana   6,50 Mt
      Näennäismuistia yhteensä   2,00 Gt
      Näennäismuistia vapaana   1,96 Gt
      Sivutustiedoston tila   307,62 Mt
      Sivutustiedosto   *:\pagefile.sys

Tosta alapalkista, kun mä nyt luen, mitoson päällä tolla hekellä: vasemmalta oikealle luettuna "(ploorerin ikoni) xp liian raskas? -Suomi2...(toi on se selain)", "(pianon kuva) Jerry Cotton - Track Trac... (se on midisekvensseri)", "(muistilehtiön kuva) Asiakirja -WordPad (se on tää, mil mä just kirjotan)", "(ilmapalleron kuva) CorelDRAW 9 (se on yks semmonen järkyttävän möhkälemäinen piirtelyohjelmisto, joka haukkaa ihan kaikista muisteista aikamoisen siivun)", "(kysymystämerkin kuva) Järjestelmätiedot (sillä mä printtasin noi tiedot tohon)"...

Eikä töki yhtään. Mä en käsitä, mistä tommonen kummallinen käsitys on peräisin, että äkspee ei mukamas mahtuis tietokoneeseen.

• ei ole raskas

>Onko Xp liian raskas koneelle, jossa on 475 Mhz suoritin, ja 128-muisti?<

-XP käyttis vaatii keskusmuistia vähintään 256Mt mieluusti 512Mt jotta toimisi jouhevasti.
      Lisääppä muistia niin johan alkaa toimimaan tökkimättä.

• rhfthftj

kyllä se pelittää ihan riittävällä vauhdilla jos laittaa vaikka 256 megaa lisää muistia. serkulla oli 450 mhz kone 384 megasella muistilla ja pelitti ihan riittävällä vauhdilla... eräällä toisella taas oli 1000 megahertsin kone ja 128 megaa muistia ja tökki muuten aika helvetisti. xp pro käyttiksenä molemmissa tapauksissa

voisi siis päätellä että ei ne megahertsit niinkään vaikuta vaan se keskusmuisti. tietenkään tollasilla koneilla ei pelejä pelata esim, mutta muuten toimii.

• spuke

kyl 98 sopivampi ois mut pis xp:kin toimia,muistin lisäys tuskin auttaa,mutta onko kiintolevyllä tarpeeksi vapaata tilaan n.1Gt,onko jotain muita ohjelmia automaattisesti päällä esim virustorjunta,mesenger jms tai onko koneessa joitain örkkejä?

• Höpö

Kuten nuo muutkin sanoivat: muistia lisää. Itse käytin pitkään viissatasella Celeronilla XP:tä mutta muistia oli sentään enemmän kuin tuo 128.
      Tokihan se hitaammin toimii kuin nopeammilla koneilla mutta ei tuolla käyttö nyt tuskaa vielä ole. Ja totta on muös ettei neljägigasessakaan XP pyöri kunnolla jos muistia on vain 128.

Ja toinenkin pointti tuolla tuli mainittua:
      kait kiintolevytilaa on riittävästi? XP vaatii tilaa aikalailla ja kun keskusmuistia ei ole tarpeeksi, käyttis haluasi swapata sitä kiintolevylle. Mutta jos sekin on tukossa niin siinä sitä sit ollaan.

• Höpö

• xp-pro

Mulla on 450 MHz kone, muistia 3x128.
      Käyttis Windows XP pro, toimii todella hienosti.
      On nopea, eikä omgelmia ole esiintynyt.
      Kokeilin 2x128 llakin ja toimi ihan hyvin silläkin kokoonpanolla.
      Pelikäytössä ja kuvankäsittelyssä ei kone ole, normaali nettikone ja teksin käsittely jne.

• nettiin

333 mhz pena II ja 2x256 muistia joilla nettiä käyttää suht hyvin. Xp pro käytössä.

• jfafjsaljfa

Minun aikaisemmassa koneessani on 450 MHz kovo ja keskusmuisti 256Mt. voin sanoa että toimi ihan hyvin netti-/hyötykoneena. Pelikoneeksi siittä ei ole.
      tietysti Win 98 toimii vielä paremmin, onhan se "kevyempi" käyttöliittymä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      60
      4635
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      95
      4335
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      71
      3778
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3717
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      118
      2752
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2538
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2442
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2419
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2409
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2284
    Aihe