Liikkeessä on myynnissä muuten kiinnostava V70 Volvo, dieseli-automaatti. Hintaa on alennettu, kun kuulemma vaihdelaatikko on rikki. Mitä sellaisen korjaaminen maksaa? Entä jos hankkii käytetyn? Entä voiko tilalle asentaa manuaalilaatikon, ja mitä se maksaa? Momentinmuunninko näistä hajoaa??
vaihdelaatikkovika
9
9334
Vastaukset
- kadonneet????
Sain kysymykseeni asiallisia vastauksia mukaanlukien yhden harmittoman vitsin, jossa sanottiin, että volvo on paska ja japsi hyvä. Miksi vastausviestit on poistettu?? vika sivuston koodauksessa, nimimerkit itse poistaneet viestinsä (jota epäilen), vai yli-innokas seriffi (epäilen viimeistä)? Voisiko esim. seriffi vastata? Olisi vaan tänään vielä kiinnostanut katsoa, mitä se remontin tarkka hinta olikaan, kun joku sen tiesi.
Päitä vadille!
alkuperäinen kirjoittaja, H.N. - Seriffi
Viestit on poistettu, koska seriffi on intoutunut Lada fani, eikä voi sietää mitään Volvoon liittyvää.
Joten muotoile kysymyksesi seuraavasti, Miksi minun Lada 1200:sta "gröhööm rrö, vol****sta" on vaihdelaatikko paskana? Ja mitä korjaus maksaa? - kallis
Loota maksaa n.4000€ asennus n.1000€.korjaus,osat:korjaus paketti n.600,€,toinen laatikon lohko n.1000€(hajonnut) turbiini en muista,vetolevy n.350€(hius murtumia).Laatikko yksinkertainen purkaa ja kasata,jos automaateista perillä.Volvon korjaamot eivät saa avata lootaa, ainoastaan vaihtaa uuteen.Pohjanmaalla joku "auto faust"tietää neuvoa asiassa.Älä osta käytettyy,jos ei joku takaa sitä puoleks vuodeks.Muuten petyt kalliisti.V70 automaatti täysin alimitoitettu dieselin väännöille ja joissain vm;sa huolto määräyksessä ei laatikon öljyn vaihtoja ollenkaan.esim2000.Paha aukko.
- Aisin Warner
Jos autolla ajetaan asiallisesti (ei kaasupohjassa kiihdytyksiä, ei maksimikierroksilla vedätystä, ei hirveitä moottorijarrutuksia lukituilla pikkuvaihteilla, ei asuntovaunun vetoa, ei pelkkää kaupunkiajoa), ei laatikkoon ole tarvetta koskaan vaihtaa öljyjä, kun vielä oletuksena on enintään 20 000 km/vuosi. Laatikko silloin kestää sen 20 vuotta, mikä sivistysmaailmassa on kilometrimaksimi.
Jos sensijaan aikoo autoa käyttää 1 000 000 km (asiallista ajoa), kuten minä, on öljy syytä vaihtaa esim. 200 000 km välein. Jos sitten rasittaa laatikkoa asuntovaunulla tms., vaihtoväliksi sopii se 75 000 km, mikä Volvolla on ohjeenakin ainakin 1998-mallissa.
Alimitoitettu??? Viritysjuttuja tehdään 400 Nm:iin asti vain automaattilaatikollisiin, ei manuaaleihin, koska manuaalit eivät kestä! - totta,
Aisin Warner kirjoitti:
Jos autolla ajetaan asiallisesti (ei kaasupohjassa kiihdytyksiä, ei maksimikierroksilla vedätystä, ei hirveitä moottorijarrutuksia lukituilla pikkuvaihteilla, ei asuntovaunun vetoa, ei pelkkää kaupunkiajoa), ei laatikkoon ole tarvetta koskaan vaihtaa öljyjä, kun vielä oletuksena on enintään 20 000 km/vuosi. Laatikko silloin kestää sen 20 vuotta, mikä sivistysmaailmassa on kilometrimaksimi.
Jos sensijaan aikoo autoa käyttää 1 000 000 km (asiallista ajoa), kuten minä, on öljy syytä vaihtaa esim. 200 000 km välein. Jos sitten rasittaa laatikkoa asuntovaunulla tms., vaihtoväliksi sopii se 75 000 km, mikä Volvolla on ohjeenakin ainakin 1998-mallissa.
Alimitoitettu??? Viritysjuttuja tehdään 400 Nm:iin asti vain automaattilaatikollisiin, ei manuaaleihin, koska manuaalit eivät kestä!että minun ei tarvitse vaihtaa koskaa automaattiloodan öljyä, kun autoni on S70, bensamoottori, otettu käyttöön 7/1999, mallivuodeksi on minulle kerrottu 2000, olen ajanut noin 12000km/v, mittarissa siis noin 83000km, ikäni lähenee vauhdilla tuota mallimerkinnän numeroarvoa, eli hyvin hyvin rauhallista menoa, (parhaimmillaan 6,4l/100km), ei vetokoukkua???
Olin jo vähän huolestunut, kun noin kuukausi sitten heräsin havaintoon, että vaihdelaatikon öljyä ei ole vielä koskaan vaihdettu. Käyttöohjekirjassa kehoitettiin taximiehiä vaihtamaan öljyn 75000km välein. Muut ottakoon yhteyttä Volvohuoltoon, sitä en ole vielä tehnyt.
Olen ajatellut pitää autoa niin kauan kuin minulle ajo-oikeutta suodaan, vajaan 2 vuoden kuluttua ajokykyjäni jälleen testataan. - Kaasua
totta, kirjoitti:
että minun ei tarvitse vaihtaa koskaa automaattiloodan öljyä, kun autoni on S70, bensamoottori, otettu käyttöön 7/1999, mallivuodeksi on minulle kerrottu 2000, olen ajanut noin 12000km/v, mittarissa siis noin 83000km, ikäni lähenee vauhdilla tuota mallimerkinnän numeroarvoa, eli hyvin hyvin rauhallista menoa, (parhaimmillaan 6,4l/100km), ei vetokoukkua???
Olin jo vähän huolestunut, kun noin kuukausi sitten heräsin havaintoon, että vaihdelaatikon öljyä ei ole vielä koskaan vaihdettu. Käyttöohjekirjassa kehoitettiin taximiehiä vaihtamaan öljyn 75000km välein. Muut ottakoon yhteyttä Volvohuoltoon, sitä en ole vielä tehnyt.
Olen ajatellut pitää autoa niin kauan kuin minulle ajo-oikeutta suodaan, vajaan 2 vuoden kuluttua ajokykyjäni jälleen testataan.Rauhattoman sielun rauhoittamiseksi voit vaihtaa laatikkoöljyn 150 000 km vaiheilla. Todellista tarvetta siihen ei kyllä ole.
Itse vaihdoin öljyt ekan kerran, kun mittarissa oli 230 000 km. Öljy oli aika mustaa, koska siihen asti olin harrastellut kaasu pohjassa kiihdytyksiä aina liikennevaloista lähtiessä, ohitellessa ja huvin vuoksi muutenkin! - viestistä
Kaasua kirjoitti:
Rauhattoman sielun rauhoittamiseksi voit vaihtaa laatikkoöljyn 150 000 km vaiheilla. Todellista tarvetta siihen ei kyllä ole.
Itse vaihdoin öljyt ekan kerran, kun mittarissa oli 230 000 km. Öljy oli aika mustaa, koska siihen asti olin harrastellut kaasu pohjassa kiihdytyksiä aina liikennevaloista lähtiessä, ohitellessa ja huvin vuoksi muutenkin!voin näköjään nukkua seuraavat 7 vuotta rauhallisia yöunia, vaihdelaatikkoöljyn vaihtoa pohdiskelematta.
- ds,jmnflkn
Aisin Warner kirjoitti:
Alimitoitettu??? Viritysjuttuja tehdään 400 Nm:iin asti vain automaattilaatikollisiin, ei manuaaleihin, koska manuaalit eivät kestä!kyllähän ne ensimmäisen kerran olisi jo hyvä vaihtaa 150tkm:n kohdalla...ja sit 100 tonnin välein. itse vaihdoin nyt kun ostin....182 tonnin kohdalla
- Nimetön
ds,jmnflkn kirjoitti:
kyllähän ne ensimmäisen kerran olisi jo hyvä vaihtaa 150tkm:n kohdalla...ja sit 100 tonnin välein. itse vaihdoin nyt kun ostin....182 tonnin kohdalla
Vaihoitko ite vai volvo huollossa ? Jos ite niin oliko hankalat vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803