-01 Mondeo farkku CD-soittimen vaihto

kysyjä__

viikonloppuna tarttui sitten tuollainen farkkumondelo mukaan, ensimmäisenä rupesi nyppimään tuo tupla DIN-kokoinen integroitu radiohässäkkä josta on päästävä eroon.. : ) koitin netistä katsella DIN 2-kokoisia soittimia, mutta tuntuivat olevan todella wanhoja malleja, ei edes MP3-toistoa.

onkohan täällä palstalla joku mahtanut sen fordin soittimensa vaihtaa? minkä pistit ja mistä hankit - sekin kiinnostaa saako sen fordin oman rattisäätimen toimimaan..

12

3693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeh

En tie minkä kokonen on Sonyn soitin mikä on lisävarusteena www.ford.fi. sivuilla mainittu. Hinta on ainakin kohallaan.

• mondeomies

Moi

Vaihdoin omaani -01 Mondeoon soittimen kesällä. Soitin on Alpine-merkkinen ja laadultansa mielestäni ehdoton, tietenkin siitä saa maksaa sitten hieman enemmän. Kyllä parillakolmella sataa saa jo hyvän ja hillitynnäköisen soittimen.

Alpinen kanssa pitää ostaa muutospalikat sinne alkuperäisiin kauko-ohjaimen liittimiin, maksoivat ~100e. Muihin merkkeihin saatavista sovitteista en tiedä.

Alkuperäinen soitin on itseasiassa 1,5dininen ja siihen pitää ostaa tuollainen 0,5 dinin kokoa oleva muovipalikka. Johtosarjaan pitää ostaa myös muuntosarjat, jossei halua ruveta tinailuhommiin.

Saat muuten siitä vanhasta soittimesta ainakin satkun, että sen voi myös huomioida budjetissa :)

• kysyjä__

kiitos, tuo neuvo oli kullan arvoinen. olisin voinut vannoa että se paikka oli 2x-kokoinen.. taisivat nuo käsittämättömän isot (ja rumat) nappulat hämätä : )

voisiko sen verran vielä tiedustella, että mistä sen rattikaukon sovitinpalan hommasit? kävin tuota sonyn lisävarustesoitinta paikallisesta fordin liikkeestä ja varaosahuollosta kyselemässä ja kohtelu oli lähinnä luokkaa "mihin ihmeeseen sinä sellaista tarvitset", hinta oli myös jotain pöyristyttävää ominaisuuksiin nähden. nuo 2-DIN kokoiset soittimet taitavat olla lähinnä amerikkalaisvalmisteisiin vehkeisiin, tosin niissä taitaa sähkötyskin olla jotain aivan muuta kuin täälläpäin.

• kysyjä__

• mondeomies
        kysyjä__ kirjoitti:

http://caraudiosecurity.com/shop/product_list/c_path/48_208_245/spd/ford.html

tämän linkin takaa muuten löytyy muidenkin valmistajien adaptereita ja hinnat vaikuttivat erittäin kohtuullisilta. itseäni kiinnosti ainakin alustavasti enemmän pioneerin vaihtoehdot kuin alpinen.

Hifikonexista nuo Alpinen palikat tulivat. Itse en jaksaisi lähteä ulkomailta tilaamaan, kun kotimaastakin saa hyvällä palvelulla ja onpahan jonkun toisen murhe, jos sattuu väärä palikka tulemaan.

Pioneerit ovat hyviä, itse olen mieltynyt silti enemmän Alpineen. Melkeinpä kaikilta merkeiltä löytyy asiallisia soittimia, noinkin asiallisessa autossa katsoisin hieman soittimen ulkonäköäkin ja näytön väriä, sekä mahdollisten vilkkuvalojen poiskytkettävyyttä.

• kysyjä__
        mondeomies kirjoitti:

Hifikonexista nuo Alpinen palikat tulivat. Itse en jaksaisi lähteä ulkomailta tilaamaan, kun kotimaastakin saa hyvällä palvelulla ja onpahan jonkun toisen murhe, jos sattuu väärä palikka tulemaan.

Pioneerit ovat hyviä, itse olen mieltynyt silti enemmän Alpineen. Melkeinpä kaikilta merkeiltä löytyy asiallisia soittimia, noinkin asiallisessa autossa katsoisin hieman soittimen ulkonäköäkin ja näytön väriä, sekä mahdollisten vilkkuvalojen poiskytkettävyyttä.

kyllä nimenomaan näin on. kävin muuten tuon sovitepalan hakemassa fordin varaosaliikkeestä, jossa hinta oli 11 euroa. samainen muoviläpyskä (ilman tukipaloja) maksoi paikallisessa hifiliikkeessä yli 30€ ja sille kauko-ohjaimen adapterille hintaa kertyi vaatimattomat 100 euroa.

olin jo itseasiassa tilaamassa tuosta kyseisestä englantilaisesta liikkeestä soitinta ja tuota rattiliitintä, mutta sitten paljastui että toimituskulut olivat 45 puntaa, eli sellainen 65 paikallista oravannahkaa.. se on melko paljon parin-kolmensadan euron tilauksen toimituksesta. eli varoituksen sanasena, tilatkaa ihmeessä saksasta jos jotain erikoisempaa etsitte..

jotenkin olisin nyt päätymässä http://www.caraudio-versand.de/ - firmaan, joka tarjoaa Kenwoodin, Clarionin, JVCn, Beckerin, Alpinen ja Pioneerin sovitepaloja. muuten kyllä ilman muuta olen suomesta hankkimisen kannalla, mutta näiden kahden liikkeen perusteella, missä olen nyt käynyt niin helpommin saa kotiin haluamansa tuotteet netistä, vaikka saksan kielioppikin on päässyt koulun jälkeen unohtumaan : )

itse olen tilannut saksasta aikaisemmin kameran, jossa säästöä tuli hieman yli 100€ (postikulut mukaan laskettuna) sekä DVD-soittimen, jonka jouduin muuten lähettämään takuuhuoltoon.. takaisin tuli postissa kahdessa viikossa uudempi soitin ja karkkipussi, että ei kyllä mitään valittamista, kyllähän nuo teutonit pedantisti hommansa hoitavat : )

• Mondeo 2005

Itse vaihdatin Blaupunkt Los Angeles CD/Mp3 soittimen mondeooni. Espoossa Tomi Aranko Oy:ssä. Ratin kaukosäädin toimii myös.

Sainpahan ylimääräisen säilytyslokeron Radion alle :)

• Sonyn MP3:een

Adapterit sai kaupasta kohtuuhintaan. Normaalikokoinen soitin, johon pistin alle focus-malliston peitelevyn (jostain syystä tarvikeosissa ei ollut erikseen Mondeota), tosin jos olisi löytänyt ko. paikalle ylimääräisen lokeron, se olisi ollut parempi ratkaisu. Hyvin toimii, rattiohjaita soittimeen ei minun mallissani ole.

• Nimetön

jos ymmärsin oikein niin sinulla oli siinä orkkis fordin cd-soitin. Jos et vielä kerinnyt sitä hukata, ja se oli muuten toimiva laite niin pistä viestiä niin katsotaan sitä hintaa jos päästäisiin yksimielisyyteen. Oliko se ford 6000 malliltaan?

• RDS6000CD

juu on käytös edelleenkin,vaan uus on ny jo tääl

osta, tämä multa pois, on ollu alkuperäisenä kiinni, täydellinen soitin, ohjeineen, koodeineen, sekä irrotettava onko se (varas) pikku paneeli

• Ei myynnissä

Mulla oli vaihdetaessa ainoastaan kasettisoitin. Lupaan laittaa sen ensi kesänä verkon painoks järveen - jos vaikka sais Siikoja...

• kysyjä__

niin, uuden soittimen sain sitten tilattua, eli tuon fordin 6000-mallin saa sitten myös meikäläiseltä, joka kaipaakin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      272
      3412
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1883
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      29
      1549
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1421
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1068
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1024
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      67
      963
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      816
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      717
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      706
    Aihe