ajattelin vain muistuttaa/kerrata että masennusta on olemassa lievää, keskivaikeaa ja vaikeaa.. vaikeusasteen mukaan hoitokin sitten suunnitellaan..ja mitä varhaisemmassa vaiheessa hakeudut hoitoon, sitä nopeampaa on toipuminen..
aina ei lääkitystä tarvita, toisinaan se on välttämätöntä.. kannattaa ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon; psykiatri & psykiatrinen sairaanhoitaja auttavat yhdessä hoidon suunnittelussa ja toteutuksessa.. psykiatrilta saa usein lääkeapua sekä tarvittaessa mm. lääkärintodistuksia.. sairaanhoitaja auttaa purkamaan kokemuksia ja tuntoja, tukien ja rinnallakulkien.. toki psykologi on myös yksi vaihtoehto, hän osaa tehdä erilaisia psykologisia testejä mikä auttaa mm. diagnosoinnissa.. hakekaa ihmeessä apua jos masennus vaivaa.. apua on saatavilla!
masennus on hurjan yleistä..ei suinkaan "hulluutta", mitä tarvisi häpeillä vaan erilaisten tunteiden ja kokemusten aiheuttamaa pahaa oloa..sitä mieltä olen minä..
masennusta on monentasoista
6
607
Vastaukset
- -JaRi-
Masennus on SAIRAUS kuten vaikka epilepsia tai diabetes. Ihminen ei ole "hullu" jos sairastaa depressioo.
- nainen-68
totta tuohan on..olen itte masentunu,mutta täällä mä istun,kaikki kaverit,työkaverit ja melkeen kaikki sukulaiset on menny pakoon,ne luulee että mun sairaus tarttuu..olen 38 vuotta erosin viimme vuonna myytiin talo ja koko elämä putos niinkun korttitalo..kolme lasta ja uus ihana mies,ne antaa mulle elämäniloa,mutta joskus kyllä ajattelen että mitä mä oikeen täällä maailmas teen..mä on saanu leiman..HULLU..siitä ei pääse ikinä irti..
- merkillistä
nainen-68 kirjoitti:
totta tuohan on..olen itte masentunu,mutta täällä mä istun,kaikki kaverit,työkaverit ja melkeen kaikki sukulaiset on menny pakoon,ne luulee että mun sairaus tarttuu..olen 38 vuotta erosin viimme vuonna myytiin talo ja koko elämä putos niinkun korttitalo..kolme lasta ja uus ihana mies,ne antaa mulle elämäniloa,mutta joskus kyllä ajattelen että mitä mä oikeen täällä maailmas teen..mä on saanu leiman..HULLU..siitä ei pääse ikinä irti..
mun työpaikka on tosi sairas, mutta ei siellä kenellekkään annettu hullun leimaa masennuksen takia. Ja silloin kun mä masennuin ei ihmiset mun ympäriltä kaikonneet minnekkään. Oletko muistanut ottaa lääkkeesi ? Minä lopetin masennuslääkkeeni pikkuhiljaa ja puolenvuoden kuluttua olin psykoosissa. Hullu tarkoittaa samaa kuin olla psykoosissa.- Silloin oma mielikuvitus on voimakkaampi kuin todellisuus.
- minä
ajattelen että ennemminkin masennus on pahaa oloa.. kaikki ei ole silloin hyvin.. masennus kertoo että on aika pysähtyä ja pohtia elämäänsä, kokemuksiaan ja tuntojaan.. masennus kertoo patoutuneista tunteista, menneisyyden "möröistä", jotka jääneet käsittelemättä..kyse tunteista, jokaisen mitta täyttyy joskus..vai mitä? ei voi paeta itseään ja tunteitaan loputtomiin.. ajattelen näin..
- masennus
voi ajaa hulluuteen eli psykoosiin.
- minä
kannattaa hakeutua ajoissa hoitoon..parempi ja nopeampi toipumisennuste silloin.. pitkään hoitamattomana ollut masennus vaan syvenee ja herkästi tulee psykoottisia oireita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811508Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa584086Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1183271Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1722582Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1112335Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061875Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3241190- 67983
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20937- 65828