Aina yhtä kiinnostunut

pelleriina

En voi taaskaan olla kyselemättä mielipiteitä tästä lihavuusasiasta. Tuli nimittäin mieleen, että aikaisimmissa keskusteluissa ollaan puhuttu lähinnä ulkonäöstä eli voiko lihava olla kaunis tai kuinka ällöttävää lihavuus on, sekä myös sairauksien aiheuttamasta lihavuudesta ym.

Nyt veisin tämän mielipiteiden vaihdon ihan eri poluille ja unohdettaisiin em. asiat tästä keskustelusta. Eli mitä mieltä olette, saako äiti-ihminen olla pullukka, pullalta ja hajuvedeltä tuoksuva pehmeä ja turvallinen ihminen, johon lasten on mukava juosta haleja hakemaan? Minulle on tullut mieleen noista aikaisemmista keskusteluista, että niissä ajatellaan naista lähinnä sänkykaverina, mutta onhan naisella muitakin rooleja.

Minkälaisia ovat teidän äitinne tai mummonne, laihoja, norm.painoisia vai pullukoita? (Enkä sitten tarkoita, että laihan äidin halaaminen olisi jotenkin huonompaa!). Onko siis mitään ryhmää, jolle lihavuus on sallitumpaa?

Onhan niin miehellä kuin naisellakin muitakin rooleja kuin herättää vastakkaisen sukupuolen kiinnostus. Jos perheessä on pullukan pehmeä äiti, niin tarkoittaako se sitä, että perheen isä ei ole enää kiinnostunut vaimostaan? Ja toki tätä asiaa voi tarkastella toisestakin suunnasta eli saako isä olla lihava, tai vaikka kumpikin vanhempi? Missä se ällöttävyyden raja menee?

Vielä lopuksi olisin kiinnostunut kuulemaan, että onko tällä palstalla ketään, jonka sukuun ei ole sattunut yhtään lihavaa ihmistä? Jos teillä on lihavia sukulaisia, mitä mieltä olette heistä, ovatko epämiellyttäviä, tyhmiä, rumia ym.ym. Vai löytyykö heistä myös positiivisia puolia?

Vaikka olen kirjoittanut naisista, niin sama pätee miehiinkin. Kertokaa mielipiteitänne myös miesten lihavuudesta.

4

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisupussi

Heippa taas!

Hyvä keskustelunavaus tämäkin! :)

Omaa perhettä ja lähipiiriä miettiessäni huomaan, että suurin osa on normaalipainoisia tai vain lievästi lihavia. Omilla vanhemmillani on enemmän kiloja nykyään kuin nuorempina, mutta äiti on synnyttänyt 4 lasta, raskauksien jäljiltä on voinut jäädä jokunen kilo. Yhdessä ovat olleet jo kohta puoli vuosisataa, joten ei ole muutama liikakilo haitannut. :)

Muutamia tosi laihojakin suvusta löytyy ja heillä on ehkä eniten näitä "minulla on oikeus ruotia toisten kiloja ja syömisiä"-piirteitä. Kummallakin on tosin ollut elämässään hankaluuksia, joten ei heistä sen enempää.

Miehen lähipiirissä on muutama pulleampi tapaus, naisia molemmat. Kummallakin on 2 lasta ja mies, ihan hyvin näyttää heilläkin menevän. Tai en ainakaan ole huomannut mitään ongelmia.

Itse en lajittele ihmisiä ulkonäön perusteella, joten en ole paras kommentoimaan tässä asiassa. Tunnen paljon ihmisiä, hoikkia, normaaleja ja lihavia ja suurin osa on huipputyyppejä. Kiinnitän ihmisessä ensin huomiota yleiseen olemukseen ja elämänasenteeseen.

Kusipäät jätän kuitenkin heti huomioimatta: inhoan itserakkaita ja omahyväisiä tyyppejä, olivat he sitten minkä näköisiä tahansa. Heille ei kukaan eikä mikään ole tarpeeksi ja ovat itse "aina oikeassa". Sellaisilla tyypeillä ei ole mitään annettavaa minulle eikä minulla heille.

Että sellaisia ajatuksia tällä kertaa! :)

• Toisella puolella

Meillä on sillain, että äidin puolella oikeastaan kaikki naiset äiti mukaan lukien ovat hoikkia / normaalipainoisia, isän puolella taas miehet ovat hoikkia ja naiset pulleampia. Jotenkin minusta mummon kuuluu olla vähän pulska, vaikka toinen mummo onkin hoikka eikä silti yhtään vähemmän rakas. :=)

• Kupru

Tottakai lihava voi olla kaunis! Eräs reilusti ylipainoinen työkaverini on tyrmäävän upea ja hän on suosittu myös miesten keskuudessa. Eli olisikohan tämäkin itsetuntokysymys? Kun uskaltaa hyväksyä itsensä ja luottaa naiseuteensa, miehetkin menevät villeiksi.. Toki on näitä pönttöjä jotka huutelevat, mutta vikahan on heidän korviensa välissä. Äitiydestä sen verran, että oli äiti minkä kokoinen tahansa, hänen syliinsä on ihana juosta :) Oma äitini on aina ollut hoikka ja isoäitini suorastaan luuviulu, itse taas tällainen pehmeä ja iso.

Tunnen montakin pariskuntaa joissa molemmat ovat joko pyöreitä tai reilusti lihavia ja sutinaa tuntuu olevan puolin ja toisin! Ehkä aistillisuus ja nautinnonhaluisuus tuntuvat muillakin elämänalueilla kuin keittiössä ja pulleilla voi olla huomattavasti sähäkämpää sängyssä kuin hoikemmilla. Minusta sekä lihava mies että nainen voivat olla puoleensavetäviä, mutta täytyy pitää mielessä että ihmisen luonteestahan se on kiinnostavuuskin riippuu.

Suvussani on muutamia lihavia ihmisiä ja he ovat olleet aika sairaita (diabetesta, sydän- ja verisuonitauteja, selkävaivoja yms.) En minä heitä koskaan inhonnut lihavuuden takia, säälinyt ehkä kun hengittäminen ja liikkuminen ovat olleet työn takana. Saa nähdä sairastunko minäkin kun olen lihonut aika tavalla viimeisen 10 vuoden aikana :(

• tsinuski

Tuo roolien moninaisuus. Kun minusta tämä meidän maailma on niin kamalan yksiulotteinen. Visuaalis-kaupallinen. Pitää näyttää joltakin ja kaupata itseään. Ja kaikkien toistenkin oletetaan olevan samalla tavalla kaupan, tarjolla, arvosteltavina.
      Ihan kuin kauneus ( nuoruus&laihuus) olisi ihmisen ainut ominaisuus. Kuin ihmistä ei olisi olemassa, jos hän on vanha tai ruma.
      Toisaalta: tarvitseeko sitä, jolla on niin köyhät arvot, edes kuunnella? Jos itse tietää arvostavansa muutakin elämässä, voi suhteuttaa oman ulkonäkönsä. Voi toki ajatella laihduttavansa, koska haluaa voida paremmin/ näyttää mielestään viehättävämmältä, mutta tietää ettei se pohjimmiltaan vaikuta pätevyyteen eikä äitiyteen eikä ystävyyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      127
      4830
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      13
      3498
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2762
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2506
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1823
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      127
      1351
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1288
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    Aihe