Uusi C2 1,6VTS vai vanha

Audi/BMW?

Haussa max 20 te auto, ja nyt vaakakupissa täysin uusi peli eli Citroen C2 VTS tai sitten käytetty noin 4-5-vuotias Audi A4 tai BMW 3-sarjalainen. Uudessa Citikassa puoltaisi sinänsä riittävät tilat vannoutuneelle poikamiehelle sekä pääasiallinen taajama-alue- ja työmatkakäyttö, pikkuautoksi sporttisuus ja tehokkuus, sekä tietenkin se että koska uusi peli takuineen. Vanhassa Audissa ja Bemarissa tietenkin puoltaisi imago, kookas koko (turvallisuus), saksalaisuus sekä se että ehken hinta pysyisi vielä 2-3-vuodenkin päästä paremmin kuin uudessa sitikassa. Takuu on vain se 6 kk liikkeestä ostettuna (kuluttajasuojalaki). Näissä käytetyissä vaan tuppaa olemaan suomi-autoina kilsoja pitkälti yli 100 tkm, ja tuontiautojen km-lukemiin suhtaudun varauksella.

Mitä tässä tekis? Hintaraja on tosiaan tuo 20 te maksimissaan.

9

1363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c2...

jos vielä harrastas tuuninkia..c2.sta saa tosi makeennäkösen pelin..itellä on c4 2.0 vtr coupe..oon entinen "tuunari"..nyt on jo tota ikääkin yli 50..on jääny vähä vähemälle toi tuuninki!!

• ...kun se leikkii

Itselläni oli samat kriteerit auton ostossa, kun sinulla ja ostin C2 VTS:n. Ostin auton kaupunkileluksi ja nyt kun olen ajellut/leikkinyt sillä noin 7 kk, lelu on käynyt jo vähän tylsäksi. C2 VTS on hauska auto, eikä ainakaan omassani ole ollut mitään vikojakaan, mutta itse kyllästyin siihen aika nopeasti. Auto maksoi uutena varusteineen noin 23000 euroa ja nyt siitä saisi vaihdossa 17000 euroa, eli on siinäkin jo leikkimisellä hintaa.

Jokainen tekee tietenkin itse oman päätöksensä, mutta itse en kyllä ostaisi myöskään vanhaa Audia tai Bemaria, sillä alle 20000 euron ei saa kuin raatoja. Täytyy myös huomata, ettei uutta C2 VTS:ää saa myöskään alle 20000 euron.

Nyt päätyisin ihan tavalliseen autoon, esim. C4 2,0 VTR, jolla jaksaisi ajella pidempään kuin 6 kk.

• donan!

Mitä tarkoitit? Itse ostin C2 VTS:n , ollut nyt 1 kk käytössä. Ilman vaihtoautoa 18.999 euron hinnasta lähti 1000 euroa pois, siihen päälle toimituskulut, met.väri ja rengassarja (sain sen 350 egeen)niin ollaan alle 19,5 te:ssä. Eli: minä sain ainakin VTS:n alle 20 tontun, ja tosiaan facelif-malli 1/06.

Kysyjälle: osta näistä se VTS, tykkään, kiva ajella, uusi, tiedät miten kohdeltu, tosi pirteä, lämmin vielä yli 20 asteen pakkasilla, uusi on aina uusi, ehkäpä Ladaa lukuunottamatta. Ajattele itse; mitä mahtuukaan jonkun 5-vuotiaan ja 150 tkm ajetun menevämerkkisen auton taipaleelle? Mahtuu aika paljon...

• edullisesti
        donan! kirjoitti:

Mitä tarkoitit? Itse ostin C2 VTS:n , ollut nyt 1 kk käytössä. Ilman vaihtoautoa 18.999 euron hinnasta lähti 1000 euroa pois, siihen päälle toimituskulut, met.väri ja rengassarja (sain sen 350 egeen)niin ollaan alle 19,5 te:ssä. Eli: minä sain ainakin VTS:n alle 20 tontun, ja tosiaan facelif-malli 1/06.

Kysyjälle: osta näistä se VTS, tykkään, kiva ajella, uusi, tiedät miten kohdeltu, tosi pirteä, lämmin vielä yli 20 asteen pakkasilla, uusi on aina uusi, ehkäpä Ladaa lukuunottamatta. Ajattele itse; mitä mahtuukaan jonkun 5-vuotiaan ja 150 tkm ajetun menevämerkkisen auton taipaleelle? Mahtuu aika paljon...

Olet saanut autosi kohtuu edullisesti, erityisesti renkaat. Omassani pelkästää 16" kitkarenkaat maksoi tuon 350 euroa, siis ilman vanteita. Lohkolämppäri on myös ihan hyvä varuste täällä Suomessa. Eli kyllä voidaan sanoa, että C2 VTS:n hinta menee aika helposti yli 20000 euron, jos ei osta ilman vaihtoa ihan karvalakkivarusteista, eikä saa esim. henkilökunta-alennuksia. Vaikka tuon facelift-mallin hinta onkin tippunut tonnin aikaisemmasta mallista, niin ei siihen lisävarustelistaan kovin montaa ruksia tarvi laittaa, että hinta nousee.

• riittää...
        edullisesti kirjoitti:

Olet saanut autosi kohtuu edullisesti, erityisesti renkaat. Omassani pelkästää 16" kitkarenkaat maksoi tuon 350 euroa, siis ilman vanteita. Lohkolämppäri on myös ihan hyvä varuste täällä Suomessa. Eli kyllä voidaan sanoa, että C2 VTS:n hinta menee aika helposti yli 20000 euron, jos ei osta ilman vaihtoa ihan karvalakkivarusteista, eikä saa esim. henkilökunta-alennuksia. Vaikka tuon facelift-mallin hinta onkin tippunut tonnin aikaisemmasta mallista, niin ei siihen lisävarustelistaan kovin montaa ruksia tarvi laittaa, että hinta nousee.

Oma mielipide on että perusvarusteet riittää tän hintaluokan autossa. Tosiaan, itse tinkasin Conti3-kitkat ja levypyörät 15" tuohon hintaan, metväri nosti hintaa ja tietty pakollinen toimituskulu 600 egeä. Jos oisin malttanut olla vielä nuukempi niin perusväri vain, esim. lime-keltainen niin olisi vielä järkevämpi ostos. Ideahan on, että saa mahdolisimman halvan pikkusportin. Jos autoon ymppää isoja jättialuja, vakionopeussäätimiä, cd-bokseja jne niin hinta menee jo sitten lähelle Ford Fiesta ST:tä ja se on sentään jo pykälää tehokkaampi ja suurempi peli. Citikan perusvarustus on hyvä kuten sähkölasit, peilit, ja ilmastointi sekä alumiinikoristukset ja levikesarja sekä kesäalut 16".

• laskenut

Pääomakulut ovat vain puolet autoilun kustannuksista. Toiset puolet muodostuu polttoaineista, vakuutuksista, veroista, huolloista, korjauksista ym.

Jos vertaa uutta pienempää autoa vanhaan isompaan, niin tämän toisen puolen kuluista kaikki ovat joko kalliimpia, tai huomattavasti kalliimpia.

• samma

Siis kokonaiskuluissa citikan C2 VTS on kalliimpi kuin vanha Audi tai Bemmu?

• laskenut
        samma kirjoitti:

Siis kokonaiskuluissa citikan C2 VTS on kalliimpi kuin vanha Audi tai Bemmu?

Eli piti tietenkin sanomani toiseeen suuntaan.

• tietysti C2

Uusi on aina uusi. Varsinkin jos 20000 euroa on budjettisi ehdoton yläraja, ei tosiaankaan kannata ostaa vanhaa paljon ajettua luksusautoa. Vanhanakin ja varsinkin vanhana ovat ison ja kalliin auton huolto- ja korjauskulut paljon kalliimmat kuin uuden pienen. Ja tekniikka kehittyy koko ajan; tämän päivän uusi C2 pärjää mukavuudessa, suorituskyvyssä ja ajettavuudessa paremmin kuin hyvin vanhoille sakuille.

Vielä vinkki: ota uuteen sitikkaasi huoltosopimus 17 - 25 euroa kuussa. Et joudu viiteen vuoteen maksamaan mitään muuta edes kuluvien osien vaihdosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11538
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      60
      4119
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      125
      3335
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      201
      2655
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      114
      2363
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      205
      1894
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      340
      1251
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      68
      1048
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      957
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      850
    Aihe