Kalojen haku pakkasella?!

onnistuuko...

moi!
tänään olis se päivä jolloin pitäisi mennä hakemaan ekat kalat.
Uskallanko hakee näillä pakkasilla? Autolla toki menisin mutta parkkipaikalta kävelymatka ehkä pari minuuttia, selviääkö kalat tai miten suojaisin niitä pakkaselta?
Vai joudunko odottaa kun pakkasta ei ole enää näin paljon...

6

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

Näin kovalla pakkasella kannattaa kalojen noutoa siirtää, mikäli sinulla ei ole kunnollisia "suojatarvikkeita".

Parasta olisi jos sinulla olisi styroks-laukku ja siinä tiivis kansi.(Sellainen missä kesällä pidetään jääkaappituotteita viileässä kylmäkallejen avulla) Moni tavallinenkin ruokaostoksia tekevä kantaa vihannekset, salaatit ja banaanit styroks-laukussa marketista kotiinsa, pakkasessa.

Laatikko on otettava akvaariokauppareissulle mukaan ja kala pakataan normaalisti, pussiin jossa runsaasti happitilaa, kalapussi on hyvä kietoa useampaan sanomalehteen, pimeässä kaloille ei tule paniikkia ja ne stressaantuvat vähemmän. "Kuplamuovi" toimii hyvänä lämmikkeenä sanomalehden päällä(Ei pakollinen jos styroks-laukku löytyy).
      Tämä pakattu kalapussi sujautetaan sitten styroks-laukkuun ja sen vierelle on hyvä täyttää samanlainen kalapussi lämmintä vettä, jotta lämmin pysyisi laukussa.
      Kansi kiinni ja menoksi. :)

Kaloja kotiuttaessa on hyvä muistaa pitkä tottuttaminen lämpimään veteen, eli kalapussi kellumaan akvaarion veteen reiluksi aikaa.

• marjo

ota autoon kylmälaukku ja vie se kauppaan odottamaan kaloja varten,niin minä vein kaloja kotiin ja hyvin onnistui.

• alkuperäinen *****

kiitos!

• Minä
        alkuperäinen ***** kirjoitti:

kiitos!

Kyllä minä olen näillä(kin) pakkasilla kuljettanut kalat melkein samalla tavalla kuin muulloinkin, eli, kaupassa pakkaavat moneen sanomalehteen ja sen vien siltäänsä autoon, joka on lämmin, sitten kotiin. Kerran oli kalat sanomalehteen pakatussa pussissa muutaman minuutin näillä pakkasilla ulkona, tosin kannoin kädessä, että tuli siitä jonkin verran lämpöä. Että ei ne ihan pienestä säikähdä, menee ehkä jo vähän liioitteluksi joillakin tuo pakkaaminen, mutta toki jos varman päälle haluaa ottaa......

• Kallis Aarre
        Minä kirjoitti:

Kyllä minä olen näillä(kin) pakkasilla kuljettanut kalat melkein samalla tavalla kuin muulloinkin, eli, kaupassa pakkaavat moneen sanomalehteen ja sen vien siltäänsä autoon, joka on lämmin, sitten kotiin. Kerran oli kalat sanomalehteen pakatussa pussissa muutaman minuutin näillä pakkasilla ulkona, tosin kannoin kädessä, että tuli siitä jonkin verran lämpöä. Että ei ne ihan pienestä säikähdä, menee ehkä jo vähän liioitteluksi joillakin tuo pakkaaminen, mutta toki jos varman päälle haluaa ottaa......

Niinpä niin.
        Liioiteltua pakata kala OIKEIN, jos hinta kipuaa vaikkapa 60 euroon? Silloin hätävarjelu on aina paikallaan.
        Mielestäni kalat, olivat ne millaisia/minkä hintaisia tahansa, pitää pakata mahdollisimman hyvin, onhan kyse elävistä eläimistä!

• tiuskis
        Kallis Aarre kirjoitti:

Niinpä niin.
        Liioiteltua pakata kala OIKEIN, jos hinta kipuaa vaikkapa 60 euroon? Silloin hätävarjelu on aina paikallaan.
        Mielestäni kalat, olivat ne millaisia/minkä hintaisia tahansa, pitää pakata mahdollisimman hyvin, onhan kyse elävistä eläimistä!

olen samaa mieltä. minulle on jopa kerran jätetty myymästä kaloja koska minulla ei ollut kylmäkassia mukana. sanoivat että tule sitten lämpimällä hakemaan, silloin oli kunnon pakkanen 32c ja vaikka auto oli etuovella mutta meillä oli pidempi kotimatka. aloittelijan tyhmyyttä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      272
      3388
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      103
      1683
    3. 68
      1249
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1077
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      58
      1041
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      50
      986
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      971
    8. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      199
      871
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      817
    10. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      792
    Aihe